X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם ידו של בית המשפט העליון במעל [צילום: פלאש 90]
במורד החלקלק מדמוקרטיה לגזענות ולאפרטהייד
חוק נכסי הנפקדים היוצר אפליה בין סוגים שונים של אוכלוסיה - בהתנחלויות היהודיות בירושלים המזרחית - על בסיס גזעי, הוא חוק גזעני המתאים למדינת אפרטהייד, ולא למדינה המתיימרת להיות "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון"
המאפיין הקשה ביותר של ה"דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" הוא משטר האפרטהייד הגזעני והקולוניאלי ששולט בשטחים הכבושים. המתרחש בשטחים מפר את עקרונות הדמוקרטיה, בתמיכת בית המשפט העליון

בית המידות בשייח' ג'ראח בירושלים המזרחית מגודר. מחלונותיו מציצים יהודים חובשי כיפות על מאות מפגיני השמאל שבאים למחות נגד פינוי התושבים הפלסטינים. מעל לבית מתנופפים דגל ישראל ענק ומנורת שמונה קנים מכוערת. מעבר לרחוב יושבים בני המשפחה שפונתה מביתה, ומביטים בעיניים כלות בביתם, שהפך להיות לסמל הכיבוש, הגזענות והאפרטהייד של הדמוקרטיה הישראלית.
ההתנחלויות היהודיות בשייח' ג'ראח, בסילואן ובשכונות פלסטיניות אחרות בירושלים המזרחית, מתבססות - בחמש השנים האחרונות - על החוק התקף בישראל ועל בית המשפט הנותן לו תוקף, המאפשרים לפנות מבתיהם תושבים פלסטינים המתגוררים בהם מאז 1948, בנימוק שהבתים היו שייכים עד 1948 ליהודים שנאלצו לנטוש אותם בעת מלחמת העצמאות. חוק נכסי נפקדים אינו מאפשר, לעומת זאת, לפלסטינים שנאלצו לפנות במלחמת העצמאות את בתיהם בטלביה ובקטמון - לחזור לבתיהם. החוק היוצר אפליה בין סוגים שונים של אוכלוסיה על בסיס גזעי הוא חוק גזעני המתאים למדינת אפרטהייד, ולא למדינה המתיימרת להיות "המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון".
סממנים נוספים של מדינת האפרטהייד הם החוקים הגזעניים שאומצו על-ידי הכנסת לאחרונה:
  • חוק ועדות הקבלה - שבמסווה של רצון לשמור על צביונן של קהילות קטנות, מונע קבלת ערבים למגורים בקהילות אלה;
  • חוק הנכבה - שבמסווה של זכותה של המדינה למנוע שימוש לרעה בכספים המוקצים על ידה, מדכא שאיפת ערבים להתאבל על האסון שנגרם להם - לדעתם - בעת מלחמת העצמאות;
  • חוק האזרחות - המאפשר שלילת אזרחות ממורשעים בעבירות שונות (ראה בהמשך), כשהמטרה האמיתית היא שוב ערביי ישראל והשמאל;
  • ב"צנרת" מונחת הצעת החוק לחקירת מימון גופי שמאל, ועוד היד נטויה.
אלה יוצרים תשתית למדינת אפרטהייד בישראל. "הגזענות הישראלית", ציין דניאל בלטמן במאמרו ב"הארץ" (4.4.11), "שחממת הגידול הטבעית שלה מצויה במפעל הקולוניאלי בשטחים, גלשה זה מכבר אל תוך החברה הישראלית, ונהפכה ללגיטימית בשורת החוקים שהתקבלו באחרונה בכנסת".
גזענות בוטה הייתה גם בקריאת רבנים שלא להשכיר או למכור בתים לערבים, בניגוד לחוק העונשין. שתיקתם של היועץ המשפטי לממשלה ושל ראש הממשלה ושריו אל מול ההסתה נגד המיעוט הערבי - תיזכר לדראון עולם.
התדרדרות הדמוקרטיה נראית גם באי-ציות המדינה לפסקי דין של בתי המשפט, כמפורט בדו"ח החדש שחיברה עו"ד יהודית קרפ, בעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: רוב פסקי הדין שהוזכרו בדו"ח הקודם לא כובדו, והמדינה מתחמקת מכיבוד התחייבויותיה לבג"ץ. פרקליטות המדינה מגינה על משרדי ממשלה שמפירים חוק. נבחרי ציבור עוברים לסדר היום על נזיפותיהם של שופטי בית המשפט העליון על ביזיון בית המשפט.
חמור במיוחד הוא התיקון הנ"ל לחוק האזרחות, שלפיו יוכל בית המשפט לשלול אזרחותו של אזרח ישראלי שיבצע פעולת טרור, יסייע לאויב במלחמה, יעסוק בריגול או "הורשע בעבירה לפי סעיפים 112, 101, 97-99 ו- 113 (ב) לחוק העונשין". בסעיפים הללו מסתתר "מעשה שיש בו כדי להוציא שטח כלשהו מריבונותה של המדינה" (סעיף 97) - ניתן לשלול אזרחות ממי שכותב מאמר, מפיץ עצומה או מפגין, במטרה להעביר שטחים מישראל (כרמת הגולן או ירושלים המזרחית). סעיף זה עלול להטיל אשמת בגידה גם על מי שעוסק בתהליך השלום, שתכליתו להעביר שטח שבריבונות ישראל לידי מדינה אחרת, לרבות למדינה הפלסטינית. כוונת ליברמן, שמפלגתו יזמה את התיקון, היא "לטפל" בערביי ישראל ובשמאלניה באיום בביטול אזרחותם - סנקציה בלתי דמוקרטית בעליל במשטר דמוקרטי.
המאפיין הקשה ביותר של ה"דמוקרטיה היחידה במזרח התיכון" הוא משטר האפרטהייד הגזעני והקולוניאלי ששולט בשטחים הכבושים. המתרחש בשטחים מפר את עקרונות הדמוקרטיה, בתמיכת בית המשפט העליון. החמרה בנושא באה בפסיקת בג"ץ ב-5.4.11 בעניין "משטר ההיתרים במרחב התפר", שמגביל עד למינימום את כניסתם, מגוריהם ועבודתם של פלסטינים באדמות הגדה שממערב לגדר ההפרדה. משטר ההיתרים, שקיבל גושפנקה מבית המשפט העליון, מספח בפועל לישראל 185,000 דונם של אדמה פלסטינית, שנכלאו בין הגדר לבין הקו הירוק. בכך הכשיר בג"ץ, מסיבות לכאורה ביטחוניות, אפליה בסגנון אפרטהייד, בין רבבות פלסטינים שנזקקים להיתר לעיבוד אדמתם ולמגורים בבתיהם - לבין יהודים (ותיירים) שאינם נזקקים לכך. "ההחלטה על סגירת מרחב התפר והחלת משטר ההיתרים במרחב עומדת במבחני החוקיות", קבעה נשיאת בית המשפט העליון. כך נושלו אלפי פלסטינים מעוד 9.5% משטח הגדה שממערב לגדר, בידי מדינה "דמוקרטית".
לסיכום אצטט מסיום מאמרו של בלטמן: "רק מי שטחו עיניו מראות את ההקשר ההיסטורי הרחב, יכול עדיין להאמין שניתן לעצור את היווצרותה של מדינת אפרטהייד ישראלית, מבלי להיפטר מההיאחזות הקולוניאלית-הגזענית בשטחים". לדעתי אפסו הסיכויים להיפטר מההיאחזות בשטחים, ומדינת האפרטהייד תצמיח עוד קוצים רבים גם בעתיד.

תאריך:  15/04/2011   |   עודכן:  15/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במורד החלקלק מדמוקרטיה לגזענות ולאפרטהייד
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
ריקוד בובות הסמרוטים
יוני שדה  |  15/04/11 10:52
2
"תשתית למדינת אפרטהייד"?
ע. הנביא  |  15/04/11 12:11
 
- ואגב,
ע. הנביא  |  15/04/11 13:51
3
קשקשן
ע.ג.  |  15/04/11 20:42
4
מתה הדמוקרטיה.קדימה לפשיזים
מהפך 77  |  17/04/11 21:41
5
תודה על המאמר
יוסי פלס   |  18/04/11 00:21
6
מלכתחילה היינו על חבל דק
לשם איזון   |  24/04/11 01:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלעד (גילי) חסקין
בחמש השנים האחרונות אנחנו פוסעים במדרון חלקלק בנוגע לשוויון אזרחי יהודי-ערבי. מלמדות זאת גם התגובות הרופסות בציבור ל"מכתב הוורוד", מסמך השטנה, אחרי "מכתב הרבנים" שקראו לא להשכיר בתים לערבים, ולפני המסמך ש...
דודו אלהרר
הזהות הישראלית היא פיתוח והמשך של הזהות היהודית    לפיכך, יש להודות, חיים להם במדינת-ישראל שני ציבורים שונים בתכלית זה מזה - יהודים מחד-גיסא וערבים מאידך-גיסא    העוינות ביניהם טבעית לגמרי    הערבים בישראל הם אויב מר מכל אויב
יוסי ברנע
אבל בהגות מדינית הוא נופל בכשלי הממסד ביחס לזהות ישראל והיחס לערביי ישראל
יצחק ג'קי אדרי
גם אם אתם מועסקים כעובדי קבלן, בידיכם הכוח להתאגד ולהניף את דגל המרד בעבדות המודרנית. הממשלה ובעלי ההון עושקים את זיעת אפינו, ועלינו להיאבק על החירות והזכויות
איתן קלינסקי
הבת השלישית - אילה פרוקצ'יה    היא הצילה את כבודו של עם ישראל אל מול שררה ואטימות לב של משרד הפנים, שהתחפש במדינת ישראל לפרעה מלך מצרים במתן פסק הוראה, לפיו כל עובדת זרה חוקית, אם ילדה תוך כדי עבודתה כאן, יש לגרש הילוד ואותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il