X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא המתפללים אמורים לדאוג לביטחונם, אלא כוחות הביטחון, שמתפקידם לאבטח את חופש התפילה במקומות הקדושים. מי שהחליטו להפקיר את קבר יוסף אינם מבינים את משמעותו לעם היהודי, אך מתברר שיש יהודים המוכנים למסור את נפשם בעבור המקום הקדוש הזה
▪  ▪  ▪
על-פי הסכמי אוסלו הגישה לקבר יוסף אמורה להיות חופשית [צילום: AP]

הירי בדם קר מצד 'שוטרים' פלשתינים לעבר מתפללים לא-חמושים - היה צריך להרעיד את אמות הסיפים. במקום זה שמענו גינויים בשפה רפה, ומה שגרוע עוד יותר - הטלת האשמה על המתפללים.
אכן, היהודים הנכנסים באישון לילה להתפלל בקבר יוסף מסכנים את עצמם, אך לא הם אשמים בכך, אלא רשויות המדינה וצה"ל. טוענים כלפי המתפללים שאין הם מתאמים את הכניסה עם כוחות הביטחון, אך הם עושים זאת משום שצה"ל אינו מאשר את הכניסה למקום אלא לעיתים רחוקות.
מובלעת ישראלית
ראוי להזכיר שוב ושוב, שגם על-פי הסכמי אוסלו הגישה לקבר יוסף אמורה להיות חופשית. בהסכמים נאמר במפורש כי קבר יוסף יישאר מובלעת בשליטה ישראלית. צה"ל הפקיר את המקום לידי הפורעים הערבים במהומות תשרי תשס"א (אוקטובר 2000), ואז גם הושאר שם החייל מדחת יוסף לדמם למוות.
מי שהחליטו להפקיר את קבר יוסף אינם מבינים את משמעותו לעם היהודי, אך מתברר שיש יהודים המוכנים למסור את נפשם בעבור המקום הקדוש הזה. במשך כל הדורות מסרו יהודים את נפשם כדי להתפלל בכותל המערבי ובמערת המכפלה, והם ראויים להערכה ולא לגינוי. לא המתפללים אמורים לדאוג לביטחונם, אלא כוחות הביטחון, שמתפקידם לאבטח את חופש התפילה במקומות הקדושים.
חז"ל ניבאו
אי-אפשר שלא להבחין כי המקומות שעליהם ניטש העימות החריף ביותר בינינו לבין הערבים הם הר-הבית, חברון וקבר יוסף. הנוכחות היהודית בשלושת האתרים האלה מדידה שינה מעיני שונאי-ישראל, והם עושים הכול כדי לקעקע את אחיזתנו שם.
אלה המקומות שעליהם אמרו חז"ל (מדרש רבה פרשה עט): "שלושה מקומות אין אומות-העולם יכולים להונות את ישראל לומר גזולים הם בידכם, ואלו הם - מערת המכפלה ובית-המקדש וקבורתו של יוסף". והסיבה - את שלושת המקומות האלה קנו אבותינו בכסף מלא. אברהם אבינו קנה את מערת המכפלה, יעקב קנה את חלקת השדה ליד שכם, שבה נקבר אחר-כך יוסף, ודוד המלך קנה את הר-הבית מאת ארנן היבוסי.
חז"ל מדייקים בלשונם באמרם "אין אומות-העולם יכולים להונות את ישראל", כי כל טענה מצד אומות-העולם לבעלות על חלק כלשהו של ארץ-ישראל אינה אלא הונאה. אבל על שלושת המקומות הללו - הר-הבית, חברון וקבר יוסף - לא יוכלו אפילו הרמאים להונות את ישראל, שכן האתרים האלה נקנו בכסף מלא על-ידי אבות האומה היהודית.
האתרים האלה מסמלים את יסודות אחיזתו של עם-ישראל בארץ-ישראל. כאן נטועים שורשי הזיקה העמוקה של העם היהודי לארצו ולמולדתו. לכן הערבים מתאמצים כל-כך לקעקע אחיזה זו, ולכן הנפש היהודית מתעקשת כנגדם, עד כדי מסירות-נפש.

המאמר מתפרסם בגיליון השבת 'שיחת השבוע'.
תאריך:  27/04/2011   |   עודכן:  27/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להחזיר לידינו את קבר יוסף
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לבטל את הסכמי אוסלו הארורים!!
הניה  |  27/04/11 15:50
2
לא צריך להחזיר, הוא שלנו,
חנה שרה  |  27/04/11 17:26
3
האיש פגוע בשכלו והבנתו
ע.ג.  |  27/04/11 18:30
4
עוד עובד אלילים וקברים ל"ת
מקדש החיים  |  27/04/11 18:30
5
מאמר מחכים ל"ת
מעולה  |  28/04/11 00:50
6
ברוד תמשיך לקשקש אם אתה
חושב שזה עוזר  |  28/04/11 01:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
עיריות ומועצות מקומיות מזרימות לעיתונות המקומית מודעות ופרסומים לא נחוצים ובזבזניים על חשבון כספי הציבור, על-מנת להאדיר שמן ופועלן ולהציגן ב"אור חיובי"
אריק בלומברג
בעוד שאנו מבינים מדוע ממלאת הדיפלומטיה הישראלית פיה מים נוכח הטבח שמבצעים מנהיגי העולם הערבי כנגד אזרחים תמימים, עולה וחוזרת השאלה המתריסה מדוע לא נשמעת זעקתם של חברי הכנסת הערביים נוכח מעשי הטבח היומיים בסוריה ובלוב וזאת בניגוד לארועי דמים מינוריים בהרבה דוגמת ספינת המרמרה שבה נשמעה זעקת חברי הכנסת הערביים למרחוק
אברהם בן-עזרא
תוספת ממ"ד יוצרת תרומה חשובה לעמידות הבניין ברעידות-אדמה, גם אם רק דייר אחד מוסיף את הממ"ד, וזאת ללא כל תלות האם הבניין בכללותו עומד בתקן החל בנושא רעידות-אדמה או שאינו עומד; בכל מקרה, בניית ממ"ד הצמוד לבניין מחזקת את הבניין מהותית נגד כוחות אופקיים
נורית גרינגר
המדינה היהודית היחידה נבנתה ע"י העם הנרדף ביותר שהיסטוריית העולם ידעה    שרידי השואה ידעו שהם חייבים להקים מדינה ריבונית שתגן עליהם    ישראל מעולם לא נפטרה ממנטליות הרדיפה של הגטו, ולכן תמיד מוצאת עצמה במצב של צורך להתגונן ולהסביר    ממנטליות מוטעית זאת נולד המונח "הסברה" והצורך להסביר    ישראל נכשלה קשות ב"דיפלומטיה ציבורית"    אינספור מתנדבים, תומכי ושומרי ישראל יצרו רשת פרטית של דיפלומטיה ציבורית
עו"ד אברהם פכטר
הרצח באיתמר, בו שני צעירים פלשתינים רצחו בדם קר משפחה שלמה, מעורר סלידה, גועל ורגשי נקם חייתיים. עין תחת עין - רצח תחת רצח, שהרי נקמת דם ילד קטן לא ברא השטן. ואף על-פי כן, למה לא להטיל עונש מוות? לפגוע במחבלים תוך כדי פעולה - לגיטימי, שהרי רוצחי איתמר הם בני מוות לכל הדעות. לפגוע לאחר שנתפסו - פסול, אסור על-פי החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il