X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לתוכנות זדוניות (malware) שמותקנות באופן חשאי על מחשבים אישיים וסמארטפונים, האפליקציות למיניהן מותקנות על-פי בחירתו החופשית של המשתמש והן נחשבות לבטוחות. אך האם הן באמת בטוחות?
▪  ▪  ▪
הנייד כבר מזמן לא רק טלפון

פושעי האינטרנט מאוד זריזים בכל הנוגע לניצול כל דבר שאנשים מחשיבים כבטוח כדי להשיג רווח כלשהו. הלהיט הנוכחי הוא אפליקציות. בחברת המחקר גרטנר מעריכים שעד סוף השנה משתמשי הסמארטפונים ברחבי העולם יורידו יותר מ-17 מיליארד אפליקציות.
במחקר שפורסם לאחרונה עולה שמשתמשי סמארטפונים נוטים ליפול בפח יותר מאשר חבריהם ה"ארכאיים" שעדיין משתמשים במחשב הביתי, והם מיחסים זאת לשתי סיבות עיקריות. הראשונה היא שמשתמשי הסמארטפונים "מחוברים" יותר ונחשפים לתרמיות פישינג לפני שהן נחשפות על-ידי חברות האבטחה והשנייה היא ההנחה המוטעית שנוזקות (Malware) זה משהו שתוקף רק מחשבים "רגילים" ושהסמארטפונים שלהם מגיעים עם האבטחה "Built-in".
הבאזז סביב נושא האפליקציות מושך לא רק את תשומת ליבם של המשתמשים המסורים, אלא גם את אלה שרוצים לנצל את אותו הבאזז למען הרווח האישי שלהם. במרס האחרון הסירה גוגל יותר מ 50 אפליקציות מהאנדרואיד מרקט לאחר שנתגלתה תוכנת ריגול שהסתננה לחנות האפליקציות, ורק לאחרונה נתקבלו דיווחים על סוס טרויאני חדש המיועד לסמארטפונים מבוססי אנדרואיד.
החידוש בטרויאני הזה הוא שהוא מאפשר להאקר לבנות בוטנט של מכשירי אנדרואיד. בוטנטים בדרך כלל משמשים להפצה מאסיבית של ספאם, לתזמון של התקפות על מספר רב של יעדים בו-זמנית ועוד. בפועל המשמעות של זה היא שאם התקנת האפליקציה נגועה באותו טרויאני, קרוב לודאי שמשתמשים בטלפון שלך כדי להפיץ ספאם או כדי לתקוף משתמשים אחרים, כנראה מבלי שתדע על כך.
האפליקציה - נקודת תורפה
למעשה כל אפליקציה שמותקנת על המכשיר היא נקודת תורפה פוטנציאלית שדרכה יכולים לחדור כל מיני איומים. ההגנה הטובה ביותר במקרה הזה היא ערנות המשתמש, בתעשיית אבטחת המידע אנחנו קוראים לזה Think Before You Click. לפני שאתה מתקין תוכנה או אפליקציה כלשהי על המכשיר, עליך לקחת בחשבון אילו נתונים עלולים להיות בסיכון.
למשל, האם אתה עושה פעולות בנק דרך הטלפון?, האם אתה שומר את פרטי אנשי הקשר העסקיים שלך על המכשיר?, פרטים של חברים או משפחה? ומה לגבי גישה לחשבון האימייל שלך שעשוי להכיל קבצים אישיים? כל המידע הזה יכול להיות בסיכון אם התקנת את האפליקציה הלא נכונה.
עכשיו תבחן את זה מהכיוון השני, אילו יתרונות כבר יש לאותה אפליקציה? האם היא שווה את זה שתעמיד את כל המידע שמאוחסן במכשיר בסכנה רק בשביל תמונה משעשעת או משחק שתשחק בו פעם או פעמיים?
סמארטפון הוא כבר מזמן לא רק טלפון וגם לא רק "מחשב זעיר", זה אביזר אופנתי ועכשווי. אבל עלינו לזכור שבתוך המכשיר הסקסי נמצא עולם שלם של מידע דיגיטלי אישי, שלא היינו רוצים שילך לאיבוד או ינוצל לרעה ולכן כדאי להשקיע קצת מחשבה בכל הקשור לאבטחת המכשיר וליישם את הקווים המנחים שניתנו כאן.

אורבן שורט הוא אנליסט אבטחת מידע בחברת ESET העולמית המיוצגת בישראל על-ידי חברת קומסקיור.
תאריך:  24/05/2011   |   עודכן:  24/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוהבים אפליקציות? - כדאי לחשוב לפני שמקליקים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול דישי
המאבק שאנו מנהלים נגד הנהלת האקדמיה לקולנוע ישראלי הוא איננו בשום פנים ואופן מאבק אישי. זהו מאבק ציבורי ערכי, מאבק שבא להסדיר דמוקרטיה לחברים באקדמיה על-מנת שהפעילות תהיה שקופה, מלאה בתנופה נקייה וראויה – לטובת המטרות והיעדים של האקדמיה והקולנוע הישראלי
פרופ' עוזי אורנן
תביעתו של יורם קניוק, להיות רשום במרשם האוכלוסין של משרד הפנים כ"חסר דת", ובכך להיות רשום כמו שנכדו הצעיר רשום, מעוררת אהדה בשל הקרבה בין סבא לנכד. אבל הדרך שנקט בה קניוק לבטא את הקשר שלו עם נכדו ראויה לביקורת
איתן קלינסקי
הסכסוך כיום הוא תולדה של קשרי הון-שלטון בוטים, שהחלו בשנת 1985, שנה בה הופרט המפעל. מפעל בו הייתה 100% עבודה מאורגנת, נפל לידי אריה גנגר במחיר מגוחך. הוא לא הסתפק בצעצוע המטיל ביצי זהב. כדי למקסם רווחים, שם לעצמו מטרה להפוך את העבודה המאורגנת לעיי חורבות
צ'לו רוזנברג
אלה הקופצים ומברכים את נתניהו על המוכנות שלו "לזקוף קומה" מול אובמה ולנצל את הפוליטיקה הפנימית בארה"ב, ראוי שיידעו עובדה אחת בסיסית: ללא ארה"ב, קיומה של ישראל איננו מובן מאליו. גם אם לא מסכימים, יש דרך להבהיר זאת לנשיא אמריקני. מר טלוויזיה סיבך את מר נתניהו בהופעה שתשאיר עקבות בבית הלבן
עמי רוחקס דומבה
המניע העיקרי של ביבי ואובמה הוא הרצון להיבחר מחדש. גם ביבי וגם אובמה אוהבים להיות בכיסא המחליט העליון בארצותיהם והם לא יתנו לכמה פלשתינים להרוס להם את ההזדמנות. בסופו של יום, כל הסלוגנים בסגנון "דמוקרטיה", ”זכויות אדם" או "תהליך שלום" נועדו לדבר אחד - לכסות על האמת המרה שמה שמעניין זה נשק, נפט ושליטה. אם מבינים זאת, המשחק של ביבי ואובמה על במת הבית הלבן נראה כמו סאטירה שהם עושים על עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il