X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה ציפו תוקפי ראש הממשלה שיאמר בנאומו בקונגרס? האם הם חשבו שהוא יהיה הרצל הפלשתיני ויכריז על הסכמתו להיענות לכל תביעות הפלשתינים? צריך לחלום ולחתור לשלום ריאלי, ואסור לחיות בחלום של שלום נאיבי
▪  ▪  ▪
מציאותי. ראש הממשלה בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

חיינו הם כמו נדנדה בלתי נשלטת בין אופטימיות של פסגות, לבין פסימיות של תהומות, בכל הקשור לסכסוך עם הפלשתינים. לאורך כל הוועידות והכשלונות, ההסכמים והמשברים. כך היה בעבר וכך גם עתה, אחרי הנאומים של אובמה ונתניהו.
למרות כל נבואות הקטסטרופה של עיתונאים, נביאים, מומחים ופוליטיקאים, גדלנו, התפתחנו, התעצמנו, שרדנו ולא נכנענו לאשליות.
נאומו של ראש הממשלה נתניהו על ששת העקרונות שלו היה נאום חוצה מפלגות, הראוי לתמיכה ולא לגינוי מפלגתי אוטומטי שגרתי. נאום שנתן ביטוי של הסכמה לאומית האומרת:
לא מדברים עם החמאס.
לא נסוגים לקווי 67'.
לא מחזירים פליטים.
כן לפשרה טריטוריאלית, לא לנסיגה טוטאלית.
הפלשתינים תובעים צדק ולא מדינה על בסיס פשרה. צדק פלשתיני שמשמעותו זכות השיבה לפלשתין הגדולה ללא שום יהודי-ציוני בתוכה. צדק שיושג באמצעות "תורת השלבים" של ערפאת.
כל אלה התומכים בנסיגה לקווי 67', בתמורה לעוד טקס וחתימה כביכול על "הסכם שלום" פיקטיבי ונאיבי, ללא ודאות לקץ הסכסוך, קץ התביעות, קץ ההסתה וקץ התביעה לזכות השיבה, יגרמו בפועל למסירת שטחים ונכסים אסטרטגיים לחמאס שישתלט על הגדה ועל הרשות הפלשתינית, לאחר שינצח בבחירות הקרובות, כפי שניצח בעבר.
כל אלה שמייצרים אופטימיות מגויסת מזויפת למען נסיגה לקווי 67', בתמורה נאיבית של הסכמה לגושים הגדולים ואמונה בערבויות בינלאומיות, הבטחות נשיאותיות, וחתימות חגיגיות פלשתיניות, שהן כולן מסע אשליות והונאות, יגרמו לכך שלבסוף נעמוד בפני סכנה אמיתית.
כל אלה המאמינים שהחמאס יכיר בישראל ויפנה עורף לטרור מאמינים ברעיון נאיבי, מגוחך וטפשי. תקוות הבל ששותפים לה אפילו כמה אנשי ביטחון בכירים שאיבדו שיקולים רציונלים. הפיוס הטקטי בין החמאס לפתח אינו מבדיל בפועל בין הקיצונים למתונים כביכול, בהקשר למטרה הסופית על-פי "תורת השלבים" - הקמת פלשתין הגדולה, ללא יהודים ציונים בתוכה.
כל אלה שתוקפים את נתניהו, מה הם ציפו שיאמר בנאומו בקונגרס? האם הם חשבו שהוא יהיה הרצל הפלשתיני ויכריז על הסכמתו להיענות לכל תביעותיהם לאחר שהצעותיהם של אולמרט וברק לא סיפקו אותם?
צריך להשלים עם העובדה, שלטווח הנראה לעין לא נגיע לשלום אמיתי ולביטחון ודאי, כתנאי להקמת מדינה פלשתינית, בגלל סיבות שלא ניתנות לפתרון הסכסוך. הפלשתינים לא רוצים מדינה, אלא "צדק" שמשמעותו זכות השיבה.
לכל אותם הפרשנים והמנהיגים שתומכים בנסיגה לקווי 67' שכבר טעו בעבר, יש לומר: לטעות זה אנושי גם בדרג המנהיגותי וגם בדרג התקשורתי. ואולם לטעות ולא להודות ולהמשיך להשלות - זה אסון הרסני.
צריך לחלום ולחתור לשלום ריאלי, ואולם אסור לחיות בחלום של שלום נאיבי ווירטואלי של כניעה לאשליות.
בשעה זו של התגברות איומי החזית המוסלמית והלחצים המדיניים דרושות אחדות פנימית, עוצמה צבאית ויציבות שלטונית, ולא מריבה מפלגתית שגרתית והרסנית הקרויה בחירות.

תאריך:  27/05/2011   |   עודכן:  27/05/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הריאליה בנאום נתניהו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש שמאל ויש שמאל
רונן גולדשטיין  |  27/05/11 13:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
תופעת ההתקרנפות הציבורית בעינה    לפני כחודש הביעו 53% אי-שביעות רצון מנתניהו; ביום ד' האחרון מספרם ירד ל-36% בלבד!    יונסקו, ב"קרנפים", הסיק בבירור: בקרנפות צריך להילחם!    חובת המלחמה בהתקרנפות עוברת למומחי הביטחון והמדיניות, לאנשי הרוח ולנו
ציפי לידר
בשולי הכותרות - כן ולא: לא לחיסיון העיתונאי של בלאו    לא להתבטאות האומללה של אשכנזי    כן למנהיגוּת הנחושה של נתניהו    כן ללחץ הבינלאומי לשחרור גלעד שליט    כן להרשעה של דמיאניוק, שייחרת בהיסטוריה לדראון עולם    כן לשירות הלאומי החרדי, שכבר חי ובועט ומדַבר מהשטח    כן לריבית הזכות בפק"מ. הלקוח תמיד צודק, איך לא, כבר אמרנו?    תגובה לתגובה    על כל אלה ועוד ברשימה שלפנינו
דודו אלהרר
אנשי השמאל הם אלה שיצרו את התודעה הפלשתינית יש מאיִן וכל מה שנותר לערבים האלה הוא לסמן את דבריהם ולעשות Copy - Paste    הם צבועים שעושים מעשה זמרי בן סלוא ותובעים שכר כפנחס. והם מקבלים הרבה שכר...    אני מתפלל לבואו של הדיקטטור הגדול שיעשה סדר בכאוס שהורתו ולידתו בשמאל
ערן גרף
הַנְּאוּם, (אוֹ הַמִּפְגָּן): / הָיָה לַטּוּשׁ וּמְאֻרְגָּן, הַנּוֹאֵם זִמֵּר כָּל אַרְיָה / כְּמוֹ קוֹבִּי פֶּרֶץ בְּקֵיסַרְיָה – כְּשֶׁהַשּׁוֹמְעִים הַמֻּקְסָמִים / מִזַּמְזְמִים אֶת הַמִּלִּים, וּבַקְּטָעִים שֶׁל הַבֵּינַיִם / פּוֹרְצִים בִּמְחִיאוֹת כַּפַּיִם
דניאל גיגי
חברות כלכליות משתלטות על המדיניות הממשלתית, כשבאמצעות מניפולציה הן מצליחות לדחוף את השלטון להשקיע מיליונים בפרויקטים שעלותם גוברת על תועלתם    הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות יבינו שבסופו של דבר כל החלטה צריכה להימדד בצורה של עלות ותועלת, ואסור לקבל החלטות רק על בסיס אמירות פופוליסטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il