X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה להאמין, אבל מרבית חולי האסטמה כלל אינם מודעים לחומרת מחלתם ד"ר אילן זמיר, רופא-מומחה בתחום ההומאופטיה, יוצא נגד הרפואה הקונבנציונלית-המדעית על שלא מצאה, עדיין, פתרון הולם לדיכוי המחלה ועל שאינה מאפשרת מחקרים לאימוץ שיטות אלטרנטיביות לאלה הקיימות, ושעשויות, לדעתו, להיות יעילות ובטוחות הרבה יותר
▪  ▪  ▪
אסטמה לכל. העיקר שהחולים יעשירו את תעשיית התרופות [צילום: פלאש 90]

האסטמה (קצרת), למי שאינו יודע, נחשבת למחלה הכרונית השכיחה ביותר בילדים ובמבוגרים כאחד. שכיחותה עלתה בעשורים האחרונים באורח משמעותי, בצוותא עם עלייה ניכרת במחלות-אלרגיה אחרות, ובמקביל לנטיית האוכלוסיה העולמית לעבור לחיים עירוניים ולסגנון-חיים מערבי.
אף ש-9% מאוכלוסיית-ישראל לוקים במחלה - מרבית החולים כלל אינם מודעים לחומרתה, מה שעלול בהחלט לסכן את חייהם. הצרה היא שאם אין האסטמה מאוזנת כראוי, היא עלולה לפגוע באיכות החיים ואף לגרום למוות.
במחקר בינלאומי, שנערך לא מכבר, נמצא כי חלק גדול מהחולים, שמחלתם מוגדרת מבחינה רפואית בדרגת-חומרה בינונית או קשה, חשים וטוענים לתומם שמחלתם מאוזנת בצורה טובה, בשעה שהם אינם מקפידים כלל על הטיפול הרפואי המומלץ.
ההסבר לכך נעוץ בעובדה שבעוד הרופאים מגדירים את חומרת המחלה לפי מדדים רפואיים, כמו תפקודי-ריאה וסימפטומים - מגדירים החולים את חומרת מחלתם על-פי יכולתם לבצע פעולות יומיומיות. מסתבר שחולי האסטמה אימצו לעצמם, בהדרגה, סגנון-חיים של פעילות מוגבלת, תוך הנחה שזוהי אכן הנורמה המקובלת.
הצרה היא שחולים לא מעטים מתקשים לחוש בקשיי הנשימה שלהם ולכן תחושתם טובה, יחסית לחומרתה האמיתית של המחלה. חולים אחרים, במיוחד אלו הלוקים בהתקפים מסכני-חיים, מתכחשים למחלתם ואינם מקבלים טיפול מונע קבוע, או סומכים, בעיקר, על מרחיבי-סימפונות מיידיים (ונטולין או בריקלין), שאינם, למעשה, טיפול ממשי, אלא טיפול מקל בלבד.
לאותם חולים, הסובלים מקשיי נשימה, ממליצה הרפואה הקונבנציונלית בכל פעילות טיפול של פעם-פעמיים ביום, במשאפים משולבים, המכילים סטרואידים ומרחיבי-סימפונות. היא גם ממליצה להימנע מחשיפה לגורמים מגרים ולאלרגנים, כמו גם לתרופות, שרק עלולות להחמיר את המחלה.

האלטרנטיבה

אולם יש גם רפואה הומאופטית, הרואה כישלון בריפוי מחלת האסטמה באמצעות הרפואה המדעית הרשמית. ד"ר אילן זמיר, רופא הומאופט, יוצא נגד הרפואה המדעית, המבקשת, לדבריו, להחדיר לתודעתם של החולים איזושהי "תחושת-ביטחון", לפיה אין להם, בעצם, כל תקווה וסיכוי לריפוי המחלה. אלא שבהיעדר כל סיכוי לריפוי, מונע ביטחון הזוי שכזה מן המערכת הרפואית חיפוש ומחקר, כולל בדיקה אובייקטיבית ומעמיקה, באשר לאימוץ שיטות אלטרנטיביות לאלה הקיימות, ושאמורות, על סמך ניסיון של עשרות שנים, להיות דווקא יעילות ובטוחות.
לדברי ד"ר זמיר, יש כאן מגמה ברורה ומדאיגה: לשמר סטטוס בלעדי והגמוניה מוחלטת לתעשיית התרופות העולמית, העושה על גבם של החולים הון אדיר, הנמדד במיליארדי דולרים, כל עוד הם סובלים ומצויים בסכנה. אליבא דד"ר זמיר, הוצאתם מהמעגל הכרוני והבלתי-פתיר, תנחית מכה אנושה לאינטרסים כלכליים-ציניים של, מה שהוא מכנה, "אוליגרכים העוסקים בייצור כימיקלים רפואיים והמממנים, או קונים, במאות-מיליוני דולרים את המחקרים הפרמקולוגיים ה'מדעיים', שהם מגמתיים וחד-צדדיים". בו זמנית, הוא טוען, הם מארגנים ומממנים, בסכומי-עתק, מסעות-הסברה המיועדים לתועלתם העצמית בלבד.
דוח חדש של משרד הבריאות חושף בתוך כך, לראשונה, את מאות התרומות שהעבירו חברות התרופות בישראל למוסדות רפואיים וגופים, כמו בתי-חולים, קרנות-מחקר וארגונים. מסתבר שבשלב זה חלה חובת הדיווח על מתן התרומה בלבד, ללא כל צורך בנקיבת סכומים, כאשר החובה לתת פירוט על כך תיכנס לתוקפה רק החל באמצע שנת 2012.
אין ספק שלדוח הזה יש משמעות רבה בכל הנוגע לקשרים שבין חברות התרופות למוסדות רפואיים ולרופאים, האמורים לרשום תרופות לחולים ולהמליץ שתיכללנה בסל הבריאות.
מהדוח עולה, שבראש רשימת החברות, שתרמו למספר הגדול ביותר של גופים, נמצאות MSD, שתרמה ל-65 גופים, וכן גם רוש, טבע, שרינג, פלאו ופרינג. פרט מעניין הוא שחלק מחברות התרופות תרמו, באופן ממוקד, רק לגופים הקשורים לקהל היעד של התרופה שהן משווקות.
ובתוך כך מתברר כי בין הזוכים בתרומות נמנים מוסדות שקשה להגדירם כמי שבאמת נזקקים להן, כמו בתי-חולים פרטיים, שהם בלאו הכי עתירי ממון. מעניין יהיה לדעת מה תהיה התייחסותו של משרד הבריאות לנוכח ממצאים אלה.

תאריך:  06/06/2011   |   עודכן:  06/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קצרת עם קוצר-רוח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד לראובן לייב על האמת
מכור לקורטיזון  |  7/06/11 00:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
שלושה ארגוני זכויות אדם אינם מכלילים את אסעיד ואסעד אבו סיתה במסגרת הקטגוריה של פלשתינים שנהרגו בעת שהשתתפו בלחימה, למרות שארגון הטרור גדודי אבו ריש משייך אותם לארגון ומודה שנהרגו בנסיבות מבצעיות
נפתלי רז
חברות וחברים למרכז-שמאל – אמש הפגנו, מיעוטנו. היום אנחנו יכולים כולנו, למען אותן מטרות, להשתתף בעשייה פוליטית ממשית! מחר, יום ב', 6.6.11 - מסתיים מיפקד "העבודה"
שלמה גזית
מי יסביר בעולם את תבונת חסימתו של המשט ומניעת הגעת מפגינים ממדינות נייטרליות לרצועה - שמטרתן להוכיח שהרצועה במצור?! והעמקת המשבר עם טורקיה? ופגיעה ביחסינו העדינים עם השלטון בקהיר? והרגזת אבו מאזן - שהרצועה חזרה לאחריותו?
אורי אבנרי
זכיתי לחיות עם רחל אבנרי במשך 58 שנים. לפני שבועיים נפרדתי מגופתה. היא הייתה יפה במותה כפי שהייתה בחייה. לא יכולתי להסיר את מבטי מפניה. אני כותב מאמר זה כדי לעזור לעצמי לקבל את הבלתי-קביל. אנא, מחלו לי
עו"ד ניר יסלוביץ
אין ספק שאם הצעת חוק המישוש תתקבל בכנסת, ייווצר בפנינו מצב בעייתי, המאפשר לכל שוטר לבצע חיפוש ללא עילה, על-פי גחמותיו הפרטיות של כל שוטר, ולא על-פי קריטריונים ברורים. משכך, הצעת החוק עלולה לפגוע לא רק בזכות היסודית של כל אדם לפרטיות, אלא עלולה לפגוע בזכות האדם לכבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il