X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהותו של החוק המוצע למניעת חקירת ראשי ממשלות - להגביל את עריצות "ממשלת הצללים" המשפטית
▪  ▪  ▪
עיר מקלט למושחתים [צילום: פלאש 90]

ההצעה למנוע חקירות של ראשי ממשלה במהלך כהונתם נתפשת כניסיון להפוך את לשכת ראש הממשלה לעיר מקלט למושחתים. אילו החוק הזה היה כעת בתוקף, היתה כהונתו של אהוד אולמרט נמשכת אולי עד היום. סיוט? לא נוכח האלטרנטיבה.
כשקמה ממשלת נתניהו הראשונה נשלפו בזריזות כתבי אישום נגד רפאל איתן (רפול) שהיה מועמד למשרד לביטחון פנים ויעקב נאמן, שר המשפטים. רפול הופנה למשרד לאיכות הסביבה ונאמן התפטר. השניים זוכו, נאמן חזר למשרד האוצר, וכעת כיהנו בתפקידים שבהם לא הפריעו לברוני מערכת המשפט. התיקים חסרי השחר הללו שהומצאו כדי לסלק את השניים היו הדוגמה הבוטה והגסה ביותר, עד אז, של התערבות מערכת המשפט במינויים. אז הם עשו זאת כדי להרחיק סכנה מעצמם, אך בינתיים השתכללו והם משתמשים בסמכותם בציניות וכוחניות כדי להשפיע על דרכה של המדינה ולשליטה על מינויים ציבוריים.
בפרשת "האי היווני" היה חשד שראש הממשלה שרון התערב כשר חוץ בשנת 1998 אצל היוונים שימכרו לדודי אפל אי למיזם נופש. בתמורה הועסק, לכאורה, גלעד שרון אצל אפל וקיבל סכומי עתק תמורת עבודה פיקטיבית, ואז באה לעולם "תוכנית ההתנתקות". שרון אימץ לפתע נסיגה חד-צדדית מרצועת עזה בניגוד להבטחותיו מהבחירות שבהן לעג להצעה צנועה בהרבה של יריבו, עמרם מצנע, ובניגוד להכרזתו "דין נצרים כדין נגבה, כדין תל אביב". ככל שהתוכנית הלכה והתממשה, כן הלכו והתפוגגו ההאשמות נגדו ולאחר התעלמות שרון מתוצאות משאל מתפקדי הליכוד הוחלט שלא להעמיד אותו לדין, ועתירה לבג"ץ בנושא, נכשלה.
עיתון "הארץ" הקפיא את סדרת הכתבות "החשבון של משפחת שרון", וכתבו, יואל מרכוס, כתב ללא בושה: "השחיתות יכולה לחכות". שרון הפך לחביב השמאל, התקשורת ומערכת המשפט. כך חשף עם פרישתו השופט מישאל חשין את עומק "השיקולים המשפטיים": "אני יכול רק לומר שכשאדם (גלעד שרון) בשביל לשוטט באינטרנט מקבל 600 אלף דולר והבטחה לעוד שני מיליון, צריך להיות שוטה כדי לחשוב שהוא באמת קיבל את הכסף בשביל העבודה... אבל באותו זמן כל העם רצה ששרון לא יעמוד לדין, בגלל שהיתה תוכנית ההתנתקות. ואם שרון היה עומד לדין לא היתה התנתקות".
הכלל "כוח משחית וכוח מוחלט משחית לחלוטין" לא פסח על מערכת החוק בישראל והכוח המוחלט שבידי בג"ץ נותן חסות להשחתתו שלו, ושל כל המערכת. באמצעותו היא פותחת את שערי הארץ בפני נחשול מהגרי עבודה מאפריקה, מנסה לבטל את חוק האזרחות ולהציף את הארץ באינסוף ערבים שיקבלו אזרחות בנישואין עם ערביי ישראל, מתערבת בגסות במדיניות ביו"ש, מקיימת אפליה בוטה לטובת הערבים בסוגיות תכנון ובנייה, מונעת ענישת מעסיקי מסתננים, מתערבת בקביעת אזורי עדיפות לאומית, בהחלטות ביטחונית, בהחלטות שלטוניות כמו באספקת החשמל לעזה, בענייני כשרות ואופייה היהודי של המדינה ועוד. שופטי בג"ץ משפיעים על מינויי שופטים ומנסים לשמור את בית המשפט העליון כמועדון סגור ואחיד. הם התערבו במגמתיות במינוי הרמטכ"ל, במתן פרסי ישראל, במינויי שרים ובהפלה או מניעת הפלת ממשלות. "מי שמחליט על החקירה, קובע את צביון הממשלה", אמר שר המשפטים דניאל פרידמן. כך לא נפלה ממשלת שרון וכך נפלה ממשלת אולמרט, שאמנם לא היה ימני, אך רק כך ניתן היה להיפטר מפרידמן שזעזע את שלטון המערכת.
כשהמערכת התנפלה על שי דרומי שהרג פורץ בחוותו, נחקק חוק קיצוני המאפשר לירות בפורצים. זהו חוק שלמעשה מגן על הציבור מפני סדר העדיפויות האנטי ציוני והמעוות של המערכת. זוהי גם מהותו של החוק המוצע למניעת חקירת ראשי ממשלות - להגביל את עריצות "ממשלת הצללים" המשפטית.

תאריך:  13/06/2011   |   עודכן:  13/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש-ממשלה תחת אש
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
זו אינה ממשלת צללים משפטית
אברהם מערב השומרו  |  14/06/11 08:15
2
בה''מ קבע שאובדן ההשטנות זה
זקן  |  14/06/11 12:25
3
לא לבלוע ולא להקיא
רותי.א.  |  14/06/11 12:29
4
אתה לא הבן של העצני ההוא?
בנדיקטין  |  14/06/11 12:30
 
- בנדיט קטן של נעליך כשאתה
דוד איש  |  14/06/11 17:34
5
עבודה טובה
אל תרפה מהם  |  14/06/11 12:34
6
ניתוח משפטי נוסח העצני
שלמה , עורך דין  |  14/06/11 13:24
 
- עו"ד או בנדיקטין?מה יש להיות
נתין מדמנת ישראל  |  14/06/11 18:17
 
- ונגד שרון הוגש כתב אישום ?
שלמה , עורך דין  |  14/06/11 19:54
 
- שלמה עורך הדין
אחד שיודע  |  14/06/11 22:47
 
- התייחסות לאחד שיודע
שלמה , עורך דין  |  15/06/11 07:14
 
- לעו"ד שלמה הטובל ושרץ בידו
דוד איש  |  14/06/11 22:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הסעיפים האידיאולוגיים בהסכם לכניסתו של ליאוניד נבזלין להארץ מעוררים גיחוך במקרה הטוב, ונראים כשקר גס במקרה הרע
איתמר לוין
אל מול המסמכים המלמדים על המימון הכפול של 15 מנסיעותיו לחו"ל, נוקט אהוד אולמרט בקו ההגנה היחיד שנותר לו: זה קרה, זה לא היה בסדר, אבל זה לא היה מכוון ולא ידעתי על כך    אל מול טענת התביעה שהוא פעל מתוך מירמה מכוונת, מטרתו של אולמרט היא ליצור ספק סביר
רועי אורן
יעל לביא הייתה בהרבה זירות אירועים היסטוריים אותן היא מתארת בספרה "מפיקת מלחמות"    על דבר אחד היא מצטערת: שלא הספיקה להיפרד לשלום מאביה - אריק לביא - לפני מותו
גליה לינדנשטראוס
הבחירות בטורקיה התמקדו בעיקר בענייני פנים, אך נראה שהעת הנוכחית תציב בפני הממשלה החדשה אתגרים בתחום החוץ    המהפכות בעולם הערבי עומדות בניגוד גמור, לפחות בטווח הקצר, לחזון הטורקי של קידום יציבות במזרח התיכון לשם שגשוג כלכלי
מתי דוד
הלחץ המדיני גובר    האיום הביטחוני מתעצם    משט טורקי    מטס בינלאומי    מצעדים המוניים של פלשתינים מוסתים אל עבר גדרות בתינו וישובינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il