X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האקדמיה לקולנוע - המצב לאשורו; המצב הוא "כזה": החברות בעמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע איננה חברות שוויונית שמאפשרת השפעה כלשהי – ארוכת טווח או קצרת טווח – לחבר הבודד
▪  ▪  ▪
מחותמי המכתב. מימין לשמאל: המפיק והבמאי מיכה שגריר, חתן פרס ישראל לקולנוע - הבמאי והמפיק יהודה (ג'אד) נאמן, המפיק דודי זילבר
הדמוקרטיה והאקדמיה הישראלית לקולנוע
שאול דישי
המאבק שאנו מנהלים נגד הנהלת האקדמיה לקולנוע ישראלי הוא איננו בשום פנים ואופן מאבק אישי. זהו מאבק ציבורי ערכי, מאבק שבא להסדיר דמוקרטיה לחברים באקדמיה על-מנת שהפעילות תהיה שקופה, מלאה בתנופה נקייה וראויה – לטובת המטרות והיעדים של האקדמיה והקולנוע הישראלי
לרשימה המלאה

אנשים טובים (וסבלניים במידה) סבורים בטעות שזוהי התבוססות במאבקים פנימיים קטנוניים ודלוחים; אנשים טובים (וסבלניים פחות) סבורים בטעות שהמאבק נוגע בניואנסים האינטרסנטים הכאילו-קטנוניים של התחרות – ולא היא.
כל המאמרים והדיונים שהתקיימו עד כה (בעיקר כאן, באתר 'מחלקה ראשונה') באו להבליט ולהאיר נקודה ציבורית חבויה אחת – החברות בעמותת האקדמיה הישראלית לקולנוע איננה חברות שוויונית שמאפשרת השפעה כלשהי – ארוכת טווח או קצרת טווח – לחבר הבודד, על התנהלותה וכיווניה של האקדמיה. עלינו להזכיר לעצמנו: עמותת האקדמיה היא מוסד ללא כוונות רווח שניזון הן מתשלום מס שנתי של חבריו והן מתמיכה של כספי הציבור הרחב דרך 'מועצת הקולנוע' המזרימה אליו כספים על-פי חוק הקולנוע הממומן מכספי הציבור לפי החלטות הכנסת וממשלת ישראל.
נקודה חשובה נוספת היא שהאקדמיה לא הוקמה רק על-מנת לבצע פעם בשנה (בבחירה של החברים בה) את התחרות בין הסרטים ויוצריהם. האקדמיה – היו לה וטוב שיהיו לה מטרות ושאיפות נעלות הרבה יותר. עוד מטרם לידתה חרתו מקימיה את המטרה שלה - להיות הגוף העליון של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, מעין 'מכון ישראלי לקולנוע' (בגלגול חדש) שהחברים בו, ובמיוחד אלה שנבחרים להיות המנהלים אותו, יהיו מובילי הדרך בהתקדמותו של "הסרט הישראלי" אל לב הציבור.
ברגע שהתגלה כי כמעט מבלי משים וללא כוונת זדון מודעת לעצמה, העניינים מתנהלים כבר שנים ללא שקיפות ושוויוניות מספיקות, ושמתקיימת לכאורה אפליה לא תקינה בין מי שהוא חבר רגיל לבין מי שהוא חבר הנהלה "מיוחס" – התחילה לחלחל לתוך הלבבות ההבנה שזהו מקור הרעה והחלו לבצבץ הכיוונים הראויים לתיקונה.
חברי הוועד המנהל ניסו באחרונה לטעון שהם פועלים כנציגים של האיגודים אשר שלחו אותם להנהלה. על כך ייאמר שלאורך קרוב לשני עשורים (מאז שהוקמה האקדמיה) לא כל האיגודים היו פעילים במידה שווה ובמוטיבציה דומה, איש לא דאג להפיח רוּח (פנימית ו/או חיצונית) באיגודים שיישלחו נציגים פעילים, ולאיש לא הפריע שהנציגים הוותיקים והקבועים, כלל אינם מתחלפים במשך הרבה שנים; וגרוע מזה מבחינה דמוקרטית וציבורית – רבים מאוד מבין מאות חברי האקדמיה, כלל אינם חברים בשום איגוד מקצועי אחר – כך שהם כלל לא מיוצגים בשום צורה או אופן, לא בצורה ישירה (באסיפה הכללית) ולא בצורה 'נציגותית' (עקיפה) בהנהלה.
מצב בלתי-סביר ובלתי-דמוקרטי זה – באתי להאיר ולהציע דרכים לתיקונו היסודי, לטובת ההווה והעתיד לבוא, שכן למרבה הצער, את העבר כבר אי-אפשר לתקן ו/או לשפר.
למאמריי ולאמירותיי בנושא התחיל להצטבר הד חיובי שהלך והתחזק למרות שבמקביל ומאידך-גיסא, הופעלה נגדי מסכת של השמצות והכפשות שניסתה 'לגמד' את הערך של אמירותיי ותלונותיי הצודקות.
לאורך כל הדרך לא נפלה רוחי – ההפך, התחזקה רוחי!!! ועובדה היא שקמו עתה מיטב אנשי הקולנוע בישראל והתייצבו לימיני באומר, בחתימה ובתמיכה פעילה – בבקשה נמרצת ליישם בתקנון האקדמיה שינויים שיאפשרו את פעילותה היותר-תקינה והיותר-נכונה על-פי הכללים של חוק העמותות ותוך הפעלה דמוקרטית ושוויונית של מיטב הכוחות האנושיים שאצורים בה.
בעקבות פגישת חברים מורחבת שהתקיימה בראשית החודש יצא עכשיו מכתב קבוצתי שמציע פגישה משותפת עם ההנהלה של האקדמיה על-מנת לפעול חיובית בכיוון של תיקון המצב.
המכתב (המצורף בזה) כולל את רשימת דרישותינו לתיקון ושינויים (על סמך "ייעוץ משפטי") ועומדים מאחוריו 22 יוצרי קולנוע: במאים ומפיקים, ביניהם: ג'אד נאמן, אורי ברבש, דן וולמן, דורון ערן, מיכה שגריר, דודי זילבר, שיש קולר, שלמה גולדברג, מיכה שרפשטיין ואחרים.

ברוח טובה...

אנחנו פועלים בְּ'רוּחַ טוֹבָה' אך אין לטעות בה – זוהי רוח איתנה וחזקה שלא תפסיק עד שהיא תסיר מן הדרך בהידברות ושכנוע תרבותי את כל הכשלים, ותעיף החוצה את כל הַמֵּשׁוּבָּש הגורם לאי-סדר מכעיס ומקומם.
עת יתנהלו הדברים בצורה דמוקרטית, תהיה האקדמיה גוף עצמאי ולא כזה הנשלט על-ידי איגוד זה או אחר או 'קואליציה' של איגודים, תהיה בה אסיפה כללית בה כל החברים יוכלו לבוא לידי ביטוי בפיקוח על ההנהלה והכללים, וכשהיא תהיה כזאת – יצטרפו להנהלתה כקברניטים פעילים אנשים עם רצון ומוטיבציה להועיל ולקדם אותה אל מטרותיה היסודיות שינוסחו ברעננות מחודשת מלאה בתנופה לטובת כל החברים ו"לתפארת" הקולנוע הישראלי המצליח בארץ ובחו"ל.
כך אני מאמין.

מכתב הדרישות לתיקון ולשינויים

תל אביב, 10.06.2011
לכבוד
הנהלת האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה
- אגודה לקידום הקולנוע בישראל -
עמותה רשומה מס' 58-015-127-2
ת.ד. 6180 תל אביב 61061
הנדון: שינוי תקנון ומתן זכות הצבעה לחברי העמותה (האקדמיה) באסיפה הכללית
1. אנו, חברי העמותה (האקדמיה) אשר שמותינו מפורטים מטה, פונים אליכם גם בשמם של חברי אקדמיה רבים אחרים בבקשה לערוך עימנו פגישה בעניין שינוי התקנון ומתן זכות הצבעה לחברי עמותה (האקדמיה) באסיפה הכללית.
2. אנו מוקירים את פועלכם ומעריכים את הזמן והמאמץ הרב אותו אתם משקיעים במסגרת תפקידכם במוסדות השונים של העמותה (אקדמיה).
3. ובכל זאת, ברצוננו להביע את מורת רוחנו באשר לפגמים וכשלים בתקנון העמותה (האקדמיה) – אשר מחייבים שינוי וחשיבה מחדש כדי להבטיח את המשך ניהולה הטוב והתקין של העמותה (האקדמיה), תוך מתן זכות שווה לכל חבר.
4. נפרט להלן חלק מהפגמים הקיימים בתקנון, אשר לדעתנו, ובהתאם לייעוץ משפטי אותו קיבלנו, אינם עומדים בהוראות חוק העמותות ומחייבים את שינויו של התקנון – וטובה שעה אחת קודם.
א. תקנון האקדמיה קובע כי באסיפה הכללית של העמותה יהיו חברים חברי ועד מכהנים וכאלו שסיימו את תפקידם בלבד, בעוד שהחוק וההיגיון מכתיבים כי באסיפה הכללית של העמותה (האקדמיה) יהיו חברים כל חברי העמותה ותהיה נתונה להם זכות הצבעה בכל המשימות אותם מטיל חוק העמותות על האסיפה הכללית.
ב. אופן שינוי התקנון הקבוע בתקנון העמותה (האקדמיה), אשר משאיר את סמכות שינוי התקנון בידי הועד המנהל בלבד איננו תקין. סמכות זו צריכה להיות נתונה בידיה של האסיפה הכללית של כלל חברי העמותה (האקדמיה), שכן כל שינוי תקנון משפיע במישרין על הפעילות, המעמד המשפטי והמצב הכלכלי של העמותה (האקדמיה).
5. לשם קיום דיאלוג פורה עימכם, בחרנו צוות נציגוּת של מספר חברים לשאת ולתת עימכם:
מיכה שגריר – tapuzltd@netvision.net
מיקי רוזנטלmikiros@gmail.com
ג'אד נאמן – neema@post.tau.ac.il
שאול דישי – dishi@isdn.net.il
אהוד בלייברג – ehud@bleibergent.com
6. אנו מבקשים כי לכל המאוחר, בתוך שבועיים ימים, תתקיים פגישה כדי לקיים דיאלוג ולבוא בדברים באשר לבקשותינו המפורטות לעיל.
בכבוד רב,
חברי אקדמיה:
מיכה שגריר, מיקי רוזנטל, ג'אד נאמן, שאול דישי, אהוד בלייברג, אמנון אבן-טוב, דורון אברהמי, מוטי אידלס, רון אלכסנדרי, אבי בוחבוט, אורי ברבש, שלמה גולדברג, אבינועם דמארי, דן וולמן, דודי זילבר, יצחק חלוצי, רפי טיילור, נחום מוכיח, דורון ערן, דורון צפריר, שיש קולר, מיכאל שרפשטיין.

מימין לשמאל: דורון ערן, שלמה (ג'ינג'י) גולדברג, שיש קולר, ד"ר רון אלכסנדרי, מוטי אידלס, מיכה שגריר [צילום: שאול דישי]
מימין לשמאל: השחקן רפי טיילור, איש הטלוויזיה מיקי רוזנטל ועו"ד נוי ברינט המומחה לדיני עמותות [צילום: שאול דישי]
מימין לשמאל: הבמאי אבי בוחבוט, והמפיקים דודי זילבר ואהוד בלייברג [שאול דישי]
הכותב הוא משורר, צלם, תסריטאי, במאי ומפיק של סרטים תיעודיים(!) ועלילתיים(!!)
תאריך:  14/06/2011   |   עודכן:  15/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אקדמיה וקולנוע"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
התרחשויות מתמיהות בלשון המעטה
אבי בוחבוט  |  16/06/11 15:43
2
מילים מקוסטה-ריקה
שלמה פבירבלט  |  16/06/11 15:54
3
"שירים כאלה כדאי לנקד"
אורי ברבש  |  16/06/11 16:17
4
מילה אישית + מילה קבוצתית.
עין לציון צופיה  |  17/06/11 17:03
5
איפה הן הבחורות ההן?!
שרה וינר  |  17/06/11 19:31
6
חן חן ו"שאפו".
חנה כלפון  |  19/06/11 11:04
7
תומך בכל ותומך בקול
יהונדב גלמי  |  20/06/11 03:30
8
"לא מנצלים את זכותם הדמוקרטית"
צחי גראד  |  20/06/11 11:19
9
לפעמים יש לפוצץ במקום להתפוצץ
אלונית קידר  |  12/11/11 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי גנני
עד לפני שנה התגורר ג'ורג' נחאס עם משפחתו בדירה שכורה במעלות    מאז עברו למקלט זמני מטעם העירייה וציודם אוחסן במחסן שמומן על-ידי חברת ישקר    כיום מתגוררת המשפחה בצפיפות קשה בדירה בת 40 מ"ר והציוד - אין לו מקום, לא במחסן ולא בדירה    סנונית נוספת לאי-מתן דיור קבע לאנשי צד"ל
נורית גרינגר
"התקווה" הוא ההמנון הרשמי הלאומי של מדינת ישראל שנכתב על-ידי המשורר היהודי נפתלי הרץ אימבר בשנת 1878. להמנון הלאומי של מדינת ישראל יש משמעות עמוקה שרק העם היהודי יכול להבינה...
ראובן לייב
מדריך-גורמה שמעבר לים דירג את "הבית התאילנדי" כאחת ממסעדות הצמרת של ישראל, אבל כשביקרנו בה השבוע החלטנו שלא מינה ולא מקצתה. היא, אומנם, מסעדה לגמרי לא רעה, אבל רחוקה מלהצדיק את המעמד הגבוה שיוחס לה
חנן וייס
מה הם ההבדלים בין הקריאה להתפטרות אנש ציבור אמריקניים לבין הקריאה להתפטרות בישראל? מדוע הנבחרים בישראלים אינם מבינים קריאה זו? מדוע היא אינה במקומה, ומדוע היא בסופו של דבר לא מבוצעת?
איתן קלינסקי
בנעוריי עשיתי את הבחירה, והבחירה הייתה המשורר אלכסנדר פן. המשורר שהרטיט את הלבבות בשירת הברית עם האדמה, "אֱרַשְׁתִּיךְ לִי בְּדַם", מגיע לתובנה בשיר "הגר" שדיברה אלי. דיברה אלי הקריאה של פן, כי לא באנו לכאן כדי לנשל את האחר מאדמתו, אלא באנו להרוות יחד את צימאונה של הארץ הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il