X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה צודק לחלוטין בדרישתו מהפלשתינים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אולם התנאי הזה רחוק מאוד ממינימום הדרישות שיובילו את הצדדים לחוף המבטחים של השלום מה כן צריכים לעשות הפלשתינים שישכנע את הישראלים כי פניהם לשלום? צעדי פתיחה מינימליים לטיהור האווירה
▪  ▪  ▪
ראש הממשלה בנימין נתניהו. אדם מפוכח [צילום: פלאש 90]

"שיגיד ארבע מילים: אני מכיר במדינה היהודית" - זו הדרישה האחרונה של ראש הממשלה נתניהו מיו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, מאז נאומו המוצלח בוושינגטון. על-פי ראש הממשלה, אם יגיד עבאס את ארבע מילות הקסם, תיסלל הדרך לכריתת הסכם בין ישראל לפלשתינים ויבוא לציון גואל. אם רק ימלמל עבאס משהו שנראה כמו הסכמה למדינה יהודית, יבוא סוף וקץ לכל צרותינו וערביי ארץ ישראל יפלו על צווארנו בחיבוק חם.
ראש הממשלה אדם מפוכח. מפתיע אפוא שרף דרישותיו כה נמוך עד שהוא מעמיד את כל כולו של עתיד היחסים בין ישראל לפלשתינים רק על ארבע מילים. האם אכן הצהרה כזו של אבו מאזן, אפילו תהא בערבית, תנטרל את שורש הסכסוך? האם מאה שנות טרור וסירוב ערביים אכן יבואו לקיצם רק מפני שאמירה כזו או אחרת תימלט מפי מנהיג חלש העומד לפני סיום דרכו? התשובה כמובן שלילית. ראש הממשלה צודק לחלוטין בדרישתו מהפלשתינים להכיר בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אולם התנאי הזה רחוק מאוד ממינימום הדרישות שיובילו את הצדדים לחוף המבטחים של השלום.
מה כן צריכים לעשות הפלשתינים שישכנע את הישראלים כי פניהם לשלום? הדרישה העקרונית הראשונה היא צירוף המילים 'ארץ ישראל' לדרישת ההכרה. אבו מאזן, אם נמשיך לרגע את הקו של נתניהו, צריך לומר 'אני מכיר במדינה היהודית בארץ ישראל'. לא באוגנדה, לא בגרמניה ולא במרוקו, אלא כאן בארץ. על האדמה הזו, ולא על הזכות התיאורטית של היהודים למדינה, ניטש הסכסוך. אם משפט כזה ייאמר על-ידי עבאס יהיה בכך כדי לשקף השלמה עמוקה מצידו עם נוכחות היהודים בארצם. זה דבר שאכן יכול להביא לפיוס.
שנית, אין די בארבע וגם לא בשש מילים. כדי שהצהרה כזו אכן תשפיע על המאוויים האמיתיים של הפלשתינים, עבאס צריך לבצע חריש עמוק בקרב בני עמו. עליו להבהיר להם במסר חד ועקבי, בשפתם שלהם, כי עליהם להכיר ולהשלים עם מדינת היהודים בארץ ישראל. צעד כזה מצדו ילמד על כוונה אמיתית ולא רק סחיטת טריטוריות מישראל.
לא רק את ההכרה בישראל צריך עבאס להנחיל ביסודיות לעמו אלא גם את הנטישה המוחלטת של נשק הטרור. על הקהילה הבינלאומית ועל ישראל לדרוש מעבאס קיום קמפיינים גדולים, רציניים ועמוקים בקרב הציבור הפלשתיני, בהם ייאמר כי נשק הטרור אינו לגיטימי. אין די בשקט יחסי של שנה-שנתיים וגם לא מספיק אמירות על כך שאלימות היא צעד בלתי משתלם מסיבות טקטיות. אבו מאזן ופיאד צריכים להחדיר לעומק התודעה של ערביי יהודה ושומרון כי הרג יהודים כשיטה או כאמצעי להשגת מטרות, פסול מן השורש. זו תהיה בשורה.
מובן שהדבר קשה מאוד, אך עליהם גם לספר לאנשיהם שהדרך בה נקטו מנהיגי הערבים משחר הציונות ועד ימינו הייתה איומה ונוראה. או אם תרצו, עליהם להוקיע רוצחי יהודים בדיוק כפי שישראל מוציאה מחוץ לגדר את הטרוריסטים הספורים היוצאים מתוכה. מהלכים שורשיים שכאלה יאותתו כי פניהם לשלום.
אקט חשוב לא פחות שאבו מאזן צריך לבצע באופן אישי הוא ההכרה בשואה ובממדיה. מנהיג הפלשתינים הוא כידוע דוקטור להכחשת שואה. דיפלומה שכזו לא בדיוק מתיישבת עם כוונות כנות. גם את העניין הזה עליו לתקן. קודם לכן או אחר-כך, מתוקף מעמדו כיו"ר אש"ף, עבאס חייב גם לשנות את אמנת הארגון שעדיין תומכת במאבק המזוין. עליו גם לבטל את החלטות ועידת הפתח' מ-09' המסרבות להכיר בישראל, וכן לעצור את כל ההחלטות האנטי-ישראליות במוסדות האו"ם ולבלום ככל יכולתו את מסע הדה-לגיטימציה. כל אלה צעדי פתיחה מינימליים לטיהור האווירה.
ויש עוד דרישה ראשונה במעלה שעל ישראל להעלות, והיא דמוקרטיזציה וחינוך לדמוקרטיה בקרב הפלשתינים. בלי דמוקרטיה, כל הסכם שלום נתון לגחמות של קברניטים - סיכון גדול מדי למדינת המותניים הצרים. נכון שדמוקרטיה עלולה להעלות את חמאס לשלטון, אך אם אכן זה המצב פירוש הדבר שעבאס לא מייצג את הפלשתינים וכן הם עצמם לא בשלים לשלום עם ישראל. ואם כך, ממילא אין טעם בהסכם.
כל אלה ועוד הן דרישות עקרוניות שקבלתן תוכל להוות בסיס ראשוני למשא-ומתן שיתחיל להיות סימטרי. הרי ב-19 השנים האחרונות היחסים עם הפלשתינים התאפיינו כידוע בחוסר סימטריה שניתן לתמצת במילים - אנו נותנים והם רוצחים. בארבע מילים של עבאס אין אפוא די כדי לאזן את המשוואה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  30/06/2011   |   עודכן:  30/06/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה החסיר נתניהו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
המאמר זה הזוי !!  |  30/06/11 16:08
2
כל זאת , ועוד-
אבנר צפוני  |  30/06/11 17:14
3
תגובה
צנחן  |  30/06/11 19:19
4
ומי אמר שהשלום הוא חוף מבטחים?
דקל  |  30/06/11 19:55
5
אריאל, אין להם כוונות שלום אמת
מומו  |  30/06/11 20:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית פלד-אלחנן
אולי אם נפקיד בידיו של הבורא את המוות ואת זכרונו - נתפנה אנחנו לחיים. ואולי ניזכר שאין זה די להצטייד במדים ובכלי זין ולעמוד במחסום כדי להיות אלוהים, כדי לקבוע מי יזכה לטיפול רפואי ומי יתפגר ממחלתו
משה חסדאי
המנהיגות האנכרוניסטית אינה מבינה את הג'יהאד האיסלאמי, כיוון שהיא נרתעות אינסטינקטיבית מן הרעיון של מלחמת דת. היא מאמינה שבדומה לצבא הרפובליקני האירי, גם את האיסלאמיסטים אפשר יהיה לפתות בסופו של דבר, בעזרת חבילת הוויתורים המתאימה, לסיים את "המאבק המזוין" שלהם. חשוב לומר - זאת אמונת הבל
הרצל חקק
איש הרוח והחוקר בן ציון יהושע זכה באות יקיר העיר ירושלים. זאת הזדמנות חגיגית לספר את סיפורו של הירושלמי האמיתי, ההוגה, היוצר, העורך, הסופר. מי שעקב אחר המסלול הספרותי של בן ציון יהושע מצא עצמו מיטלטל בין קובצי סיפורים לבין רומנים חושניים. בן ציון הוא יוצר רב תחומי וצבעוני מאד. הוא נסחף למחוזות שנעים בין קודש לחול, בשבילי הרפתקאות וסיפורים אנושיים מרתקים
בנצי יהושע
על המוטיב הירושלמי בשירתו של מנחם מ' פאלק. כירושלמי ותיק, אני רגיש לנושא זה ואנסה במאמר להתייחס לשירי ירושלים ואגב כך לרמוז על מוטיבים נוספים אותם רצוי היה לחקור
אלכס לוין
בקניות שעשיתי הפעם, השארתי את תנובה על המדף. העדפתי את כל היצרנים הקטנים, רק לא תנובה. כך עברתי למדף הביצים ולא נגעתי באריזות שסומנו על-ידי תנובה, כך עוד ועוד. בסוף הקניות כאשר הבאתי את המוצרים הביתה רווח לי. זאת הפעם הראשונה מזה למעלה מחמישים שנה שאני זוכר את עצמי, בביתי לא היה אף מוצר של תנובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il