X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תחושות ההחמצה בתהליך החזרתו של גלעד שליט מלוות את כולנו וככל שהזמן עובר, תמונתו של גלעד שליט הופכת לאייקונית יותר, בדומה לתמונתו של רון ארד, היא מתרחקת מהאדם, מחייו ומאנושיותו
▪  ▪  ▪
גלעד שליט. הופך לאייקון[צילום: פלאש 90]

השבוע החל עיתון ידיעות אחרונות בפרויקט הצינוק. בפרויקט זה נכנס כל שעה ידוען אחר כאות הזדהות לשבי של החייל החטוף גלעד שליט. כפטריות אחר הגשם צצו המבקרים והציניקנים שפסקו חד-משמעית כי הפרויקט הוא גימיק נטו, חסר רגישות ומנסה לקדם כל אינטרס אחר מלבד את שחרורו של גלעד.
הפייסבוק התמלא בקולות מחאה, אחד מהם מכיוון מפתיע - שלמה ארצי. הזמר המצליח כתב פתק, שאחר כך פורסם גם בעיתון הארץ, בו הוא מסביר מדוע סירב בנימוס להיכנס לצינוק. השאלה המתבקשת היא - האם גם שלמה ארצי חפץ רק בנושא "חם" שיעלה אותו לכותרות היום? בין אם כן ובין אם לא הנושא הפך לשיחת היום, השתתפותו של הזמר המפורסם בשיח, העלתה את המודעות לזמר ולקמפיין גם יחד.
תדמיתו של ארצי נקייה בד"כ ובסטטוס שפרסם על קמפיין הצינוק "מדוע לא השתתפתי" ביד אחת ביקר את הקמפיין וביד השנייה העביר מסר חד לביבי לשחרר את גלעד כי פשוט נמאס מהגימיקים. כיאה לשיריו של ארצי. בכך שביקר את הקמפיין וחולל סערה במדיה החברתית (ואח"כ במודפסת), מבחינה תקשורתית- דומה הדבר להשתתפות בפרויקט ולישיבה בצינוק. עבורי , ברגע זה ישב ארצי עם יתר הסלב בצינוק "אחר",הרי גם הוא סלב.
אז נכון, שעה בודדת בבידוד בתוך צינוק סטרילי שבסיומה חוזרים חיש מהר לציוויליזציה ואל חיק האהובים, לא יכולה להשתוות ולו לרגע למסע הייסורים, הבדידות,והסבל שחש גלעד. גימיק או לא, מניעים טהורים או אינטרסנטים, הקמפיין מעלה את הנושא לכותרות היום, שהופך לשיחת היום. אחרי חמש שנים שגלעד עדיין בשבי ולא נראה כי מושקעים בשחרורו מירב המאמצים, כל יוזמה כזאת היא מבורכת. קמפיינים רבים בעד חיילים חטופים ולמען השבתם היו ויהיו וטוב שכך.
עם ישראל נושא על גבו טראומות שונות, אחת מהן היא פרשת רון ארד. החייל החטוף שמעולם לא שב הביתה: למרות הניסיונות, המגעים והתהליכים השונים, נשאר רון ארד בשבי ונחרט בזיכרוננו לעד.
היום, הפך רון ארד למותג, סמל שכולל בתוכו אוסף אסוציאציות, זיכרונות, פרשנויות ותמונות. הסמל הזה מראה את חוזקו של החמאס. הסמל הזה מחזק את החמאס ומחליש את עם ישראל.
אי החזרת חייל חטוף הביתה מעוררת אצל כל אחד ואחד מאיתנו פחדים, חששות וחרדות וגורמת לכתם נוסף בתודעת העם. הורים החוששים לעתיד ילדיהם, ונוער הקרב אל גיוסו לצה"ל, הולך בידיעה כי בשעת צרה המדינה ומנהיגה לא יעמדו לימינם. תחושות ההחמצה בתהליך החזרתו של גלעד שליט מלוות את כולנו וככל שהזמן עובר, תמונתו של גלעד שליט הופכת לאייקונית יותר, בדומה לתמונתו של רון ארד, היא מתרחקת מהאדם, מחייו ומאנושיותו. כאן, אני מתחברת לדבריו של שלמה ארצי שכתב : אולי מרוב טיולי אופניים עם חולצות, גלעד נהיה פולקלור. החזירו את גלעד שליט".

הכותבת היא מנכ"ל דורית שמואלי תקשורת.
תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הזמן לדון בהשלכות לאי שחרורו של גלעד שליט
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
בסלע!כל-מילה!כולל!איתכם-עד-שוב ל"ת
בעד5שניםניצןמזרחי  |  3/07/11 08:37
2
נמאס מהסחטנות הרגשית!!
שמעון ש  |  3/07/11 08:43
3
נתניהו גם יכול וגם חייב,ועכשיו ל"ת
הרצון!(ניצןמיזרחי  |  3/07/11 09:31
4
תסכימי להקריב ילד עבור גלעד?
מלי, חבל מודיעין  |  3/07/11 10:57
 
- בעד'העיסקה'5שנים.איתכם-עד-שובו
''הערכות''=צביעות  |  3/07/11 11:44
5
"משוחררי"שליט ירצחו מאות
עמית אלתם  |  3/07/11 15:42
6
"דעה" שנקנתה בכסף רב!!!
מב"י  |  4/07/11 00:26
7
ההשלכה העיקרית מאי שחרורו
ע. הנביא  |  4/07/11 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
לעומת הזקן מהגליל שנאלץ לחכות שעות לאוטובוס שיגיע, זוכה הזקן מגוש-דן לתחבורה ציבורית טובה    קשה לו להתרגל לתחבורה טובה יותר, וכדי לגרום לו להתרגל צריך פשוט להסביר לו פנים יפות
צבי גיל
סיפור הקמת מוזיאון השואה בעיירה בדרום מזרח ארה"ב    מערכת החינוך שלנו מקבלת את התקציב השני בגודלו לאחר מערכת הביטחון והיא טרם הצליחה, ולא מעט בשל העדר מודעות בבית, להקנות לתלמידיה ערכים כמו "סובלנות" ו"כבוד האדם"
ד"ר אברהם בן-עזרא
מי שמחבל בספינות המשט, נוקט ביד רכה, מתחשבת, רחמנית, כי הוא היה יכול באותו מאמץ ובאותו תחכום - להטביע את ספינות הטרור על כל תכולותיהן, ולהיות צודק, מוסרי, חכם, רואה פני עתיד ומונע טרור
נחמן פביאן
לקראת בניית מדד לדמוקרטיזציה ולשמירה על זכויות אדם במדינות ערב והאיסלאם    נחמן פביאן מראיין את פרופ' אלכסנדר בליי
מרדכי קידר
שלום במזרח התיכון ניתן רק לבלתי מנוצחים    נפילת השלטון בסוריה תעודד באופן נחרץ את כל הכוחות בלבנון המתנגדים לחיזבאללה, ותאחד אותם לנצל את ההזדמנות להסיר מעליהם את הסיוט השיעי המיליטנטי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il