X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סטודנטים המגיעים מרקע סוציואקונומי חלש ועם ציוני בגרות ופסיכומטרי נמוכים, נאלצים להירשם ללימודים במכללות פרטיות ולשלם שכר לימוד הגבוה פי שלושה משכר הלימוד באוניברסיטות הלימודים, כמו הבריאות, הם רק לעשירים!
▪  ▪  ▪
לכולם מגיע ללמוד במחיר סביר, ללא הבדלים [צילום: פלאש 90]

כבר כמה חודשים שאנחנו רואים בתקשורת הפגנות על הפקעת מחירי הקוטג', מחיר תשלום הדלק שעלה לבלי הכר, וכמובן הפגנות של סטודנטים שזועקים להורדת שכר הלימוד, אלפי צעירים טובים, מלח הארץ, נאבקים באופן דמוקרטי על זכותם ללמוד בכבוד במדינת ישראל של 2011. גם אחרי 64 שנים, אנחנו ממשיכים להיאבק באופן לגיטימי ודמוקרטי על הזכות שלנו ללמוד בכבוד במדינה הנכספת. אבל כמו שזה נראה עכשיו, גם הלימודים, כמו הבריאות - רק לעשירים! אנחנו חיים את המאבק לחיות בכבוד בכל רגע. מאחורי הסיסמאות, השלטים והצמיגים הבוערים, חסימת הכבישים ומחאות הפייסבוק מסתתר כנראה גם מאבק אנטי-חברתי. מאבק שהוא צר. מאבק שאם יצליחו בו, הפערים החברתיים במדינה רק יגדלו, יתרחבו וישאירו הרבה מאיתנו מאחור.
במציאות של מדינת ישראל 2011 דרישתו של כל מעסיק במקרה הטוב היא לפחות תואר ראשון. הביקוש להשכלה גבוהה וללימודים בקמפוס האוניברסיטה חוצה גבולות. התחרות הגואה על כל כיסא פנוי ברוב הפקולטות, מאלצת את הנהלת האוניברסיטות להקשיח את תנאי הקבלה, ולדרוש ציוני בגרות וציוני פסיכומטרי גבוהים במיוחד. הכל בשביל שנלמד באוניברסיטה מקצוע.
דרישות הקבלה הללו גומלות חסד רק עם סטודנטים שבתקופת התיכון זכו לסביבת לימודים תומכת, לשיעורים פרטיים בבית הספר, לבתי ספר איכותיים ואפילו לקורס הכנה לבחינה בפסיכומטרי. לעומתם, עבור צעירים שמגיעים מרקע סוציואקונומי חלש, כזה שלהורים לא הייתה אפשרות כלכלית לממן שיעורים פרטיים, דלתות האוניברסיטה יישארו נעולות בפניהם. זאת עובדה!
על-מנת להתמודד עם הסיטואציה הקיימת, נאלצים אותם סטודנטים המגיעים מרקע חלש ועם ציוני בגרות וציון פסיכומטרי נמוכים, להירשם באופן חוקי ללימודים במכללות פרטיות ולשלם שכר לימוד הגבוה פי שלושה משכר הלימוד באוניברסיטה. ההתארגנות של ארגוני הסטודנטים בארץ מתמקדת בעיקר במחאה נגד תשלום שכר הלימוד באוניברסיטה, אך אבוי לנו, תחשבו שאם הם ממשיכים להצליח במחאתם, הפערים בין החזקים לחלשים ימשיכו לגדול, מכיוון שהסטודנטים החלשים ייאלצו להמשיך ולשלם 28 אלף שקל בשנה למכללה פרטית, ודווקא ציבור הסטודנטים שנרשם לאוניברסיטה יזכה להנחה נוספת ומשמעותית באוניברסיטה, כי הוא "באמת משלם המון". הם ישלמו אולי, במקרה הטוב, 10,000 שקלים, מתוכם חלק ישולם במלגות. מעבר לתשלום הזה, לבוגר אוניברסיטה יש סיכוי גדול יותר להשתלב בשוק העבודה מאשר לבוגר מכללה פרטית, יוקרתית ככל שתהיה.
אז אני קוראת מכאן לראשי אגודות הסטודנטים: אם באמת חשובה לכם טובת החברה הישראלית, עליכם להסכים על העלאת שכר הלימוד באוניברסיטה לכלל הסטודנטים שלומדים בפקולטות על גווניהן - פועל יוצא שאת תוספת התקציב מהעלאת שכר הלימוד תשקיע המדינה במערכת ההשכלה הגבוהה, בהענקת מלגות למעוטי יכולת, בשיעורי תגבור שיאפשרו לכל סטודנט להתקבל ללימודים.
אסור לנו במדינת ישראל של 2011 לתת ששכר הלימוד יהווה מכשול בפני סטודנטים אשר אינם יכולים לשלם. הדרך הנכונה להתגבר על המכשול, היא להגדיל באופן משמעותי את מענק המלגות ולתת הנחות גדולות למי שזקוק להן באמת ולא לכל הסטודנטים.
אם לא נשנה את התפישה הזאת, נמצא את עצמנו מצליחים במאבק על הורדת שכר הלימוד באוניברסיטה לכלל הסטודנטים שלומדים שם, אך מנגד נחליש באופן משמעותי את ההשכלה הגבוהה בישראל ונעמיק את הפערים שיסרבו בעתיד להצטמצם. ושוב נמצא את עצמנו, מדינת ישראל, מדינה של רווחה, שלא מתקדמת ומתפתחת.

תאריך:  09/07/2011   |   עודכן:  10/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת הסטודנטים: מאבק להגדלת הפערים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
ספרה של נטשה קמפוש שיצא לאחרונה בהוצאת כינרת, "3096 יום", מסרב לספק לנו את מה שאנו רוצים - הצצה פורנוגרפית אל פרשה סדיסטית, ומספק לנו את מה שאנו צריכים - מראה של החברה האנושית עם ביקורת נוקבת על עצמנו
עדו נתניהו
ייחודו של ז'בוטינסקי כמנהיג - לרגל השקת כרך איגרות ז'בוטינסקי משנת 1936
מנשה שאול
על עמדת ישראל לגבי הסכם הפיוס בין פת"ח ובין חמאס
רועי אורן
אין ספק שבפרשת העברת הגופות לחמאס נעשו כל הטעויות האפשריות, החל ברמת התיאום בין זרועות הביטחון השונות וכלה בהדלפת המידע לתקשורת
נחמן פביאן
בזמן קצר הצליח צ'אבז להפוך מעצמה כלכלית לייבואנית קפה ואנרגיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il