X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ייתכן מאוד שכן. ההפגנות ודאי קשורות לפינוק! סטודנט ישראלי מצוי אשר רץ 5,000 בטירונות, לא יכול לזוז יותר משני מטר לקפה. זה מצב, פאקט, ולכן המדינה חייבת לסבסד לו את הדירה בפינת דיזנגוף-פרישמן
▪  ▪  ▪
על מה מוחים הסטודנטים? רוצים פרארי ושף צמוד? [צילום: פלאש 90]

סטודנטים מפגינים בתל אביב, סטודנטים מפגינים במקומות נוספים. מה המטרה? והרי אם המטרה הייתה הוזלת מחירי הדיור, הסטודנטים היו מתרחקים מהמרכז ומשלמים פחות מתל אביב.
אפשר להתרחק לפתח תקוה, למודיעין, לאריאל, למעלה מכמש ועוד ועוד יישובים בהם מחירי הדיור הם עד עשירית מתל אביב. על גבעות יו"ש אפשר לדעתי אף לגור חינם-חינם (כולל הובלה לשם בלילה על גבי חמור, הובלה חזרה על-חשבון צה"ל - בקומנדקאר). אז מה רוצים הסטודנטים האלה?
ואם נדבר על הדרום, הרי שמבאר שבע אפשר להצפין לקריית מלאכי (כדאי לבדוק שינוי מחירים ליד בית אנסי) ולהדרים לירוחם (החדר של מצנע?). נכון, זה מחייב עוד חצי שעה עד שעה באוטובוס, אך מה זה חצי שעה-שעה לסטודנט ישראלי למוד קרבות ו/או למוד ג'ובניק?
אז ההפגנות לא בהכרח קשורות למחירי הדיור, אז למה הן קשורות? הן ודאי קשורות לפינוק! סטודנט ישראלי מצוי אשר רץ 5,000 בטירונות, לא יכול לזוז יותר משני מטר לקפה. זה מצב, פאקט, ולכן המדינה חייבת לסבסד לו את הדירה בפינת דיזנגוף-פרישמן.
הוא גם חייב פרארי מסובסד (מרצדס לא טוב בגלל הזיהום, וסטודנט עדין), ואפילו ארוחות מסובסדות אצל השף הצרפתי מהטלוויזיה עם המדורות במחבת. הכל מסובסד.
לסטודנט ישראלי מגיע שוויון זכויות, כי מדוע יש משרד רווחה? על-מנת לשמור על רווחת הכלל, וגם על רווחת הסטודנטים: 60 מטר בצנטרום, פרארי 18 צילינדר דאבל אגזוז, גג נפתח, ושף פרנסוו'י עם מדורה במחבת - הכל בלי השתתפות עצמית.
ויש אולי עוד סיבה קטנה - חוק התכנון והבנייה. בעלי ההון, העשירון העליון, תפסו מתישהו שרכישת דירות וחלוקתן לדירות קטנות, עשויה להעשיר את קופתם. אממה? החלוקה מהווה השבחה, מהווה שינוי תוכנית בניין עיר (תב"ע), אשר ככל שנעשה ללא אישור, הוא לכאורה עבירה פלילית. מה גם, שככל שהדבר נעשה במחתרת לא משולמים לציבור כל המיסים וההיטלים הנובעים מאותה השבחה.
והציבור, באמצעות מוסדותיו, נלחם באותם בעלי הון, עושה כמרב יכולתו במטרה לצמצם את המחלה הזו, אפילו על-ידי הריסת המחיצות ההופכות את הדירות לדירות משנה.
ומה יותר קל לבעלי ההון מאשר לעורר מאבק ציבורי תוך שימוש בבשר תותחים - הסטודנטים, שרק השתחררו מהצבא, שם נשכבו על הגדרות בשביל העם והמדינה, וכבר הם נשכבים על הגדרות בשביל הבעלים האמיתיים של העם והמדינה - בעלי ההון, וסביר מאוד שאם באמת ההון עומד מאחורי האון של הסטודנטים - הם כלל לא יודעים על כך. והסיקור הרחב נובע אולי מאותו אינטרס.
אז לא בטוח שזה המצב, אך גם לא בטוח שזה לא המצב, ותמיד חייבים אנו לתת מספר הסברים אפשריים לכל תופעת טבע שאנו רואים. כל אחד יכול להדביק לתופעה תג של הסתברות, ואנו מדינה חופשית. ידביק נא כל קורא את תו ההסתברות שלו לתזה המוצגת.
ואין זאת אומרת שאין לחלק דירות. מצוקת הדיור היא ממשית, יש חובה ליצור שטחי מגורים לכאורה יש מאין, אך יש לחוקק חוקים, למנוע עושר ועושק שלא במשפט, ו"להכשיר" את חלוקת הדירות באופן שכלל הציבור ייהנה ובעלי הדירות לא יחסרו.

תאריך:  19/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הסטודנטים מפגינים למען העשירון העליון?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא עטיה
אין זו הפעם הראשונה שאריאל זילבר מוחרם    הפעם האחרונה הייתה כאשר שדר רשת ג' הודיע כי לא ישדר עוד שירים של זילבר משום שקרא לפגוע בחיילי צה"ל    משפחתו של זילבר איימה בתביעת דיבה    ארגוני זכויות אדם, המתמחים בהקמת קולות מחאה על כל עוולה, נאלמו דום    אחרי הכל, לא מדובר באמן מן השמאל
איתמר לוין
הצעת החוק לחשיפת פרטיהם של גולשים פוגעניים מאזנת היטב בין חופש הביטוי שהוא מיסודות האינטרנט, לבין זכויות היסוד לשם טוב ולקניין. האחריות עוברת לכתפי הטוקבקיסטים, שיידעו שהם עלולים להיחשף ולתת את הדין אם עברו על החוק
אמיר וקסלר
הגדלת תקרת החוב האסטרונומי של ארצות-הברית לא תעזור, מלבד דחיית סבב התשלומים הקרוב. לארצות הברית יש חלון זמן של מספר ימים לנטילת אשראי שיאפשר פדיון של האג"ח הממשלתי בתחילת אוגוסט. אם המחלוקות בקונגרס לא ייפתרו, הכלכלה הגדולה בעולם תכריז על פשיטת רגל והשווקים ירעדו
משה חסדאי
בסופו של דבר תמצאו את עצמכם על סף כיליון, כשכל העולם - כולל מוסלמים ויהודים ועמי עולם חפצי חיים - מתנער מכם ומתפתח לקראת עידן חדש בהיסטוריה ובו אדם לאדם אוהב. תהיה כאן חברת אחריות עולמית החותרת לביעור הבערות והעוני והסבל האנושי וקידוש החיים והאמונה הטהורה
ראובן לייב
כמו אש בשדה קוצים היא מתפשטת על פני הארץ כולה. בהבדל ממאבקי-מחאה קודמים שלא צלחו, יש לה הפעם סיכויים גדולים להצליח. שלא כמו בעבר, נראה שלא יהיה הפעם מי שיעז לפנות את ה"פולשים" מן השטחים הציבוריים בטרם יימצא להם פתרון של ממש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il