X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל המהומה אשר סוחררה בכוונה תחילה בידי אינטרסנטים ואינטרסים שלא ממין העניין נגד חוק האנטי-חרם, שכחנו את הנפגעים עצמם, אלו שעליהם מוטלות חרמות בידי קבוצות ישראלים כבר שנים - המתיישבים ביו"ש. בסיפור זה הרי קיימים פוגעים ונפגעים, שכחנו?
▪  ▪  ▪
שכחנו את המתיישבים [צילום: AP]
נבלים ברשות הרוח
אהרון רול
חוק החרם יהווה את הסמן השפוי לחוקים תומכי דמוקרטיה-מתגוננת במדינת ישראל * ההשתוללות האנטי-ישראלית, האנטי-יהודית וציונית של "הנבלים ברשות הרוח" נגמרה!
לרשימה המלאה

אנשי הרוח הרעה
אהרון רול
לדעת המסיתים לרצח מבין אנשי השמאל הרדיקלי, אין גבול לחופש הביטוי והכל קביל. עובדה, אף לא אחד מהם נחקר ובוודאי שלא הועמד לדין ונגזר עונשו בידי החונטה השמאלנית הרדיקלית בפרקליטות * האם קיים גבול לחופש הביטוי או שמא כל דאלים גבר ואין גבול וקצה לאלימות המילולית, להסתה לרצח ולהכפשה?
לרשימה המלאה

גם אוכל מרורים וגם מגורש מן העיר
אהרון רול
נתניהו מהלך על חבל דק בנסותו להפיס את דעת מקעקעי ציון יחד עם קריצות רבות-משמעות לעבר חובבי ציון * ישיבתו על הגדר ופסיחתו השיטתית על הסעיפים יגרמו בוודאות כי בסופו של יום גם יאכל מרורים וגם יגורש מן העיר
לרשימה המלאה

צפייה בערוצי התקשורת והאזנה להתבטאויות באשר ל"חוק נגד החרם" מעלות תחושה של דז'ה-וו, תחושת תלישות ותהייה באשר להיגיון המכתיב את ההתבטאויות.
איננו באים בטענות דווקא לאמצעי התקשורת. מרביתם של הללו ידועים בגישתם השמאלנית הרדיקלית ובמסעם הבלתי מתפשר לסילוק השלטון הנוכחי והמלכת אנשיהם במקום. אין חדש במחלקה זו. התהייה באה דווקא לשמע התבטאויות של אנשים הנחשבים לשקולים והגונים. נראה כי פחד התקשורת נפל עליהם. גם אלו המשוכנעים כי יש צורך בחקיקה נגד החרמות נגד מדינת ישראל על-ידי ישראלים, מגמגמים ואף נסוגים מתמיכתם הפומבית בחוק.
ראו מקרה יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין. אין לנו כל מושג בתורת ז'בוטינסקי אשר על הדרה נתלה ריבלין, אך אנו יודעים מעט באשר למיצוב "קיר הברזל" המפורסם של מנהיג הרוויזיוניסטים המיתולוגי. נראה לכם, לאור תזת "קיר הברזל", כי ז'בוטינסקי היה משלים עם חרם מקעקע קיום מדינת ישראל בלא שהיה יוצא בתגובה חריפה שכנגד? ומכאן, האין שיקולים זרים מדריכים את ריבלין ודומיו? ריבלין הלא נתלה מצידו גם על עצותיו של היועץ המשפטי לכנסת אשר שיקוליו, איך נתבטא בעדינות, שנויים במחלוקת עמוקה.
אין כל ספק כי מוטב לחוק נגד החרם שלא היה בא לעולם. אך בעולמנו לכל פעולה יש תגובה. לפעולה קיצונית, אלימה, מקעקעת סיכויי קיומה של מדינת ישראל, חייבת לבוא תגובה שכנגד מתאימה. החוק נגד החרם הולדתו בצורך שנוצר לתגובה, החוק אינו יזום, הוא מגיב על מצב נתון, הוא מגיב על חרם פסול שכבר הושת ומתגלגל.
נראה כי קיימים אלו ממנהיגינו (ריבלין כבר אמרנו?) שאין להם מושג ירוק מהי דמוקרטיה. לגבי האינטלקטואלים שלנו אנו כבר הרמנו ידיים, הללו מרחפים בעולם שכולו טוב ואין להתייחס ברצינות לטיעוניהם. או כפי שגרס ג'ורג' אורוול: "רק אינטלקטואלים יכולים להיות כה טיפשים" (בתחומים שאינם התמחותם) ואנו מסכימים עימו.
מהות אופייה של הדמוקרטיה היא "חיה ותן לחיות". זוהי תמציתה של הדמוקרטיה כאשר אנו מזקקים אותה עד ראשה במשפט אחד ועל רגל אחת. דהיינו, במשטר הדמוקרטי אינך אמור (והדברים נעים מעוון ועד הפלילי) לפגוע במהלך חייו וזכויותיו של האחר - כל שתעשה, אל תפגע ותנזק את האחר.
אלא מאי, לעיתים נוצרת טרגדיה (יוונית). שני הצדדים צודקים ולשניהם זכויות ראויות מתנגשות, ולכך חייב להידון השיקול המידתי, דהיינו - קביעת הגבול שבו יותר לצד אחד לקבל את המגיע לו אך הצד השני לא יינזק באופן מוחלט או חלקי, הכל בהתאם לעניין ולחומרתו. וכאן מגיעה קביעת הצורך בפשרה מידתית בין זכויות. והיוצא מכך, אין קיימות זכויות אזרח מוחלטות ובלתי תלויות אלא שיקול הזכויות האנושיות בין צרכים לגיטימיים, לעיתים מנוגדים.
מתנגדי החוק טוענים לסתימת פיות. האם עיתונאי אשר פשק שפתיו והוציא לזותו של האחר באורח לעומתי ושקרי רשאי לעשות זאת? מחד-גיסא, חופש הביטוי הוא נשמת אפה של העיתונות בחברה דמוקרטית. מאידך-גיסא, אנו מכירים בצורך במקרים מסוימים לחסום את חופש הביטוי העיתונאי או האזרחי כאשר קיים נפגע בפועל.
המדובר באשר להוצאת דיבה. אם הכל מותר, אם חופש הביטוי הוא אבסולוטי, הכיצד גדרנו (ובדין) את חופש הביטוי וקבענו כי הוא מוגבל כבדוגמה של הוצאת דיבה? עשינו זאת באשר כלל ה"חיה ותן לחיות" הופר באורח בלתי מידתי. כך גם בחרמות קבוצתיות מאורגנות נגד זכותו של האחר לחיים תקינים, יצרניים ולפרנסה, זכות הנפגעת בלא שתרם דבר להיווצרות סיבות החרם נגדו. הלה נפגע עקב החרם ממש כפי שנפגע הלה שהוצאה דיבתו רעה על לא עוול בכפו על-ידי עיתונאי פלוני. ההבדל אינו מהותי, למעט כי חרם אישי הוא קביל, קבוצתי לא.
כאשר זכות הביטוי שהיא זכות מוקנית גורמת לנזק לצד האחר, אשר זכויותיו האזרחיות גם הן מוקנות, הרי אחת משתיים: או ששני הצדדים ייסוגו מכוונתם, או שתאוותם המופחתת של שני הצדדים תקוצץ באורח מידתי ותואם עם הצד האחר באמצעות תקנות וחוקים מגבילים.
במקרה הנדון, אשר בעקבותיו נחקק החוק נגד החרם, צד א' (השמאל הקיצוני) מנזק ביודעין ובכוונה תחילה את צד ב' (המתיישבים) בכך שמפעיל חרם קבוצתי ומסית אחרים להטלת חרם נגד קבוצה מוגדרת (חרם אישי מותר וקביל ואינו מענייננו כאן). בכך מאבד המחרים זכותו הנקודתית לחופש ביטוי חסר מגבלות.
לצורך העניין הדמוקרטי של זכאות וזכויות, אין כל הצדקה לרצונות הפוליטיים של הצדדים, הללו אין להם ואל תהיה להם השפעה על הקוד הדמוקרטי בכל האמור לנזק עקב חרמות. שהרי בל נערב בהכרח פוליטיקה ומוסר.

חרם ירדוף חרם

אם לא נשים מחסום לגל החרמות העכשווי, הרי שבוודאות מוחלטת תקום תנועה מחר שתחרים תוצרת קיבוצים. תקום תנועה שתחרים אמנים, סופרים ויוצרים. קבוצה אחרת תחרים סקטור אתני — ערבים

מכאן באה התהייה הגדולה. קיימים אלו אשר מפעילים חרם קבוצתי נגד קבוצות אחרות, וברי כי אין זאת מעניינם ולרצונם באשר לחלופות אחרות הגיוניות לחרם, באשר כוונתם המוצהרת הפוליטית והפסולה להלל כאמור, לנזק ובכוונת מכוון. אלו הן, כאמור, כנופיות השמאל הרדיקלי.
אך מה באשר לאלו אשר אינם חפצים לנזק את הקבוצה האחרת? אלא בכך שהם גורסים כי החוק נגד החרם אינו תקין (בעוונותינו, לא קלטנו ולו מילה אחת של היגיון מפי הגבורה המשפטית מדוע החוק אינו תקין, למעט כאמור מנטרות ריקות וחלולות), בלא שיספקו תרופות לניזוקים כתחליף (לדוגמה - חקיקת "חוק סוכן זר" לפי הדגם האמריקני), כמוהם כטוענים כי הנזק המושת הוא מחויב המציאות, גזירת גורל ואין על הניזוק להתגונן.
בכל המהומה והמבולקה אשר סוחררה בכוונה תחילה בידי אינטרסנטים ואינטרסים שלא ממין העניין נגד חוק האנטי-חרם, שכחנו את הנפגעים עצמם, אלו שעליהם מוטלים חרמות בידי קבוצות ישראלים כבר שנים, אלו המתיישבים ביו"ש. בסיפור זה הרי קיימים פוגעים ונפגעים, שכחנו?
ונניח כי החוק הנקודתי הזה אינו תקין, נניח. אם כן, הכיצד נשפה את נפגעי החרם, הם הלא לא גרמו לו במעשה או במחדל? דהיינו, בכל מקרה חייבים אנו להשית חוקי מנע ושיפוי כנגד קבוצות מחרימים והמובילים אותן המנזקים את מדינתנו, קבוצות ופרטים בה.
אם לא ננהג כך, אנו מתדרדרים במדרון חלקלק מסוכן מאין כמוהו. לא אותו המדרון הסחרירי המחוצרץ בצדיה בידי מחייבי החרם לשם אחיזת עינינו. המדובר הוא במדרון חלקלק אמיתי.
אם לא נשים מחסום לגל החרמות העכשווי, הרי שבוודאות מוחלטת תקום תנועה מחר שתחרים תוצרת קיבוצים. תקום תנועה שתחרים אמנים, סופרים ויוצרים. קבוצה אחרת תחרים סקטור אתני — ערבים, דתיים יחרימו חילונים וההפך. דהיינו, ידם של הכל בכל, אנרכיה מוחלטת. וכך, אנו צועדים בוודאות הסתברותית מצמררת לקראת אנרכיה פנימית, מלחמת אזרחים לאשורה במידה שלא נעצור את החרם.
וכי מה נאמר לקבוצת המחרימים הבאה, מחרימי ערבים-ישראלים למשל? אנו הרי התרנו כבר חרמות נגד המתיישבים ולא נוכל לנקוט מנהג איפה ואיפה. התרנו חרמות אך פעם ופרצנו תיבת פנדורה שאין לה שיעור.
ובמידה שעל הכף עומדת אנרכיה אזרחית למול השתת מגבלות מידתיות, מצומצמות, ממוקדות נושא, באשר לזכות הדיבור, הרי שהאובייקטיביות-המידתיות וההיגיון הפשוט מובילים בהכרח לעבר הערמת קשיים על מקדמי חרמות נגד האחרים בחברה.
ישית הקורא ליבו כי בכל הררי המילים אשר נשפכו בתקשורת נגד החוק נוגד החרם, לא נאמרה למצער מילה אחת עניינית מדוע חוק זה נוגד דמוקרטיה, מדוע חוק זה מונע חופש ביטוי. כלל הדיונים עסקו בסיסמאות ריקות, שאינן מוכחות ואין אפשרות להוכיחן, הן עסקו בהפחדות, הן פנו למכנה הנמוך ביותר בחברה על-מנת לעורר פחדים קמאיים. הנה, הנה, "הדמוקרטיה הלכה", הנה "הלך חופש הביטוי", הנה "אנו מתדרדרים במדרון חלקלק", "הנה אומות העולם מתנגדות לחוק", ועוד תעתועי מילים כגון דא. כה מטופשים הטיעונים, כה אוויליים, כה מאחזי-עיניים.
חשוב לציין כי מרביתן המכרעת של הביקורות נגד החוק המגיעות מחו"ל הן למעשה ביקורות מצד גורמים ישראלים השולחים בקשות (לעיתון ניו-יורק טיימס למשל), כולל מאמרים מוכנים מתורגמים כבר לאנגלית, לעמיתים בארצות הים ו"מגיירים" אותם מתורגמים לעברית חזרה לכאן. מצטיין לכאורה בנכלולי משלוח ו"גיור" הכתבות הוא מיודענו השנוי (לשלילה) במחלוקת עמוקה, הלא הוא עיתון "הארץ.

תאריך:  21/07/2011   |   עודכן:  21/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק איסור החרם - לא שכחנו משהו?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אהרון רול שכח את העיקר
מתפרת בייניש בע"ם  |  21/07/11 09:57
2
מר רול, אל תהיה צודק, תהיה חכם
איש עצוב  |  21/07/11 10:58
 
- וכאשר כל בית הספר בסכנה?
א מ רול  |  21/07/11 15:48
 
- ואני חשבתי שהשמאל תבוסתן
איש עצוב  |  21/07/11 18:55
 
- החוכמה בעיני המתבונן
א מ רול  |  21/07/11 22:52
 
- אנא סלח לי על ההתנסחות
איש עצוב  |  22/07/11 08:43
3
נכון.אך למה באריכות כה רבה? ל"ת
הניה  |  21/07/11 11:45
4
ההתנחלויות הן פשע מלחמה
אלטע קאקער  |  22/07/11 05:56
 
- אתה מוכן לצטט את לשון החוק? ל"ת
איש עצוב  |  22/07/11 08:44
 
- מה לטיעוניך ולחרם....
א מ רול  |  22/07/11 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריק בכר
מועצת העיתונות הבריטית עלולה להיות הקורבן הנוח ביותר של הוריקן הזעם הציבורי המכה בבריטניה לאחר שהעיתונות בה סרחה. כדאי לעיתונאים כאן לעקוב מקרוב אחרי המתרחש בחצרה של הוד מלכותה
אמנון פורטוגלי
שלומיאליות מוחלטת של הממשלה ושל הזכיין, ואין פוצה פה ומצפצף, כולל התקשורת. גרוע מכך, הצעת החוק של משרד התחבורה אינה עוסקת רק בתיקון בעיות הרכבת הקלה, אלא גם בהפרטת הרכבת. וזאת לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הכריז לפני כשנה כי קווי הרכבת בישראל לא יופרטו, והוא דבק בגרסתו גם עתה, וטוען כי כל כוונתו היא לפעול לשיפור הבטיחות ברכבת
אריה אגוזי
את האזרחים הניצבים בצומת ונדרשים לסכן את עצמם כדי לאפשר מעבר חלק לא סופרים. די היה לשמוע את האנשים ברחוב למראה השיירה שניסתה לעבור בצומת החסום בתל אביב בשבוע שעבר, כדי להבין מה הציבור חושב על השיטה, אבל בתוך הרכבים הממוגנים כהי-החלונות לא שומעים דבר
יצחק קריספל
בשנה האחרונה התעורר השחקן הרביעי מתרדמה ממושכת. זה התחיל בתסיסת הציבור הרחב במדינות ערב וזה הגיע גם אלינו סביב שאלות חברתיות. שחקן זה צריך להפוך ל'קבוצת אינטרס', כזו המנהיגה את הציבור הרחב, מייצגת אותו ומובילה את המהפכה ליצירת מציאות חדשה
צ'לו רוזנברג
מתברר שישנם רבנים אחראיים מאוד, אפילו הרוב המוחלט של מגזר זה. הפגישה בין הרב אלישיב לבין תא"ל ניצן אלון שנועדה לשכנע את הרב המכובד שביקורים בקבר יוסף, בהתגנבות לילית, ללא תיאום עם הצבא, כפי שהשכל הישר מחייב, הייתה מוצלחת למדי. מי שמנסה להתגרות בחיילי צה"ל ומפקדיו פוגע ברקמה הדקה המאחדת את צה"ל לעת עתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il