X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמיר פרץ. חיסולו לא טוב למפלגת העבודה [צילום: AP]
מכתב גלוי לשלי יחימוביץ'
חיסול עמיר פרץ יהפוך את המפלגה למרצ ב'
הערכה מפוכחת: שלי יחימוביץ' או עמיר פרץ ינצחו בפריימריז בספטמבר זה שיפסיד, מן הסתם, יעזוב את המפלגה, מה שיגרום לרבים וטובים לא להצביע עבורה זה יכול להשתנות אם השניים ירדו מהעץ הגבוה עליו טיפסו, יפסיקו ללכלך זו את זה וישכילו למצוא את המכנה המשותף ביניהם - ויש הרבה מכנה משותף אחרת אני ודומים לי ניתן את קולנו, שוב, למפלגות קטנות מפלגת העבודה או מפלגת העדה?
עמוס שריג
יחימוביץ' - באיחור של 25 שנים לפחות

הם במזרח, אבל ליבם במערב
עמוס שריג
מפלגת העבודה פקדה למעלה מ-85 אלף חברים, אבל זו איננה סיבה למסיבה בקרב כמה מראשיה מטעם עצמם. הללו סבורים כי מדובר בבלון שעוד יתפוצץ ושאחראי לו עמיר פרץ. מוזר, אבל בכל פעם שמועמד מרחי מנצח במפלגה הזו, השד העדתי יוצא מהבקבוק ומתחיל לנגח. למה? כי פרס הפולני איננו משתייך לעדה, אבל פרץ המרוקאי דווקא כן. מעניין למה?
לרשימה המלאה

עמוס שריג
על מצנע, צניעות וצביעות

יריב או תומך, אדון עמיר פרץ?
עמוס שריג
יריב אופנהיימר, מזכ"ל שלום עכשיו, החליט לתמוך בעמיר פרץ, במרוץ על כתר מפלגת העבודה * האם ח"כ פרץ גם ישתמש בתמיכה של אופנהיימר? אם כן, תהיה זו קבורתו הפוליטית של מי שראוי לקבל הזדמנות נוספת, אבל לא חדל לרגע לשוב על שגיאותיו
לרשימה המלאה

שלום לך שלי יקירתי!
ראשית, אני שב וחוזר בפעם השלישית על הצהרתי לפיה אני תומך בך ואצביע עבורך בפריימריז של מפלגת העבודה אשר יתקיימו אי"ה בספטמבר הקרוב, אלא אם יתרחש משהו חריג, מזעזע, יוצא-דופן. אצלך, לא אצלי.
שלי, בספטמבר תהיה זו הפעם הראשונה בחיי שבה אני מצביע בתוך המסגרת הפנימית שנקראת "מפלגת העבודה" (גם לא במסגרת פוליטית אחרת). האם גם אצביע למפלגת העבודה בבחירות הקרובות? זה כבר תלוי בנסיבות. מעולם, אגב, למרות שנמניתי עם "המשמרת הצעירה" של המפלגה, לא הצבעתי עבורה!!! מדוע? מפני שאינני נוהג להצביע לברירת מחדל, אלא למפלגה שאני סבור כי מצעה החברתי והמדיני חופף את השקפת עולמי ושהיא זו שמסוגלת ויכולה לייצג אותי נאמנה בכנסת. וכך קרה אפוא, שאת קולי נתתי בעבר למפלגות כמו של"י (בראשות אורי אבנרי), מרצ (בראשות שולמית אלוני), דף (בראשות לובה אליאב ע"ה), ממ"ד (בראשות הרב יהודה עמיטל ע"ה) ואפילו ל"תפנית" או שמא "תנופה" (בראשות הבלופר עוזי דיין).
ולמפלגת העבודה? אף פעם, כאמור לעיל. אבל הפעם, אי"ה ואם תנהגי בשום שכל, אהיה "חייב" להצביע למפלגה זו, כי את תעמדי בראשה. ואם לא, אז לא אצביע עבורה אלא אם יוביל אותה פרץ!!! נשמע פרדוכס? כן, אבל זה פרדוכס שניתן ליישב בקלי קלות.
מפלגת העבודה שלי, היא מפלגת מרכז סוציאל דמוקרטית, וככזו עליה להישאר. מי שמייצג אותה כיום טוב יותר, ואת בוחריה גם, זו את ואחרייך עמיר פרץ. כן, עמיר פרץ זה שניצח את שמעון פרס, עמד בראש המפלגה, בגד בבוחריו והלך אל תיק הביטחון בממשלת אולמרט, לאחר שהבין כי תיק האוצר חסום בפניו. לא מצנע, לא הרצוג, לא אריאל מרגלית ולא פרופסור ברוורמן ההזוי, מייצגים אותה ואותי. זו רק את ופרץ. כל אחד בדרכו, כל אחת בסגנונה. ולכן נראה לי כי המאבק הוא בין שניכם, כאשר כל ה"מוכתרים" מטעם עצמם הם רק סרח עודף במאבק הזה, וכאלה הם צריכים להישאר. אבל זה תלוי בך, שלי. אבל לא רק.
כי אם תמשיכי לתקוף את פרץ, מן הסתם תאבדי הרבה מתומכייך הרואים בו שותף לדרך ואפילו ל"צבע". מן הסתם גם תסתמי את הגולל על כל שיתוף פעולה ביניכם ביום שאחרי. נכון, בפוליטיקה אין דבר כזה "לעולם לא", אבל כאשר מדובר בפגיעה שהיא גם על-רקע עדתי, כי זה הרושם שנוצר אצלי ואצל רבים מחבריי שהסכימו להתפקד למפלגה "הלבנה" הזו, אזי יהיה קשה לאסוף את השברים ולאחות את הקרעים ביום שאחרי.
שלי, לי ברור כי אם את תנצחי את פרץ, אזי תהיה זו מפלגה ללא פרץ אמנם, אולם גם ללא פואד, כבל, בן-סימון ודומים להם. ובקיצור, מרצ ב'. ואם ההפך, אזי גם את לא תישארי במפלגה, אלא תחצי את הקווים. אולי לקדימה, אולי למרצ א'. את וחברייך. ובמקרה כזה שלי, הצבעה למפלגת העבודה תהיה כמוה כהצבעה ל... נניח רשימת "עלה ירוק", שכל בחירות גורפת כמה מאות קולות שיורדים לטמיון (תשאלי את גיל קופטש). לכן צריך לעשות מעשה כדי שזה לא יקרה, והמעשה היחידי שנראה לי כרגע הוא לסתום מעט את הפה, לרדת קצת מהעץ הגבוה ולתת מעט יותר כבוד לצד השני. ולהפך, כמובן, כי פרץ איננו האיש הכי צדיק בעימות ביניכם.
פוליטיקה, שלי, כבר אמר מי שאמר, היא אומנות האפשרי. לכן מותר לי ולדומים לי לבקש ממך להתמתן מעט, לא לתקוף יותר מדי את פרץ רק בגלל אותה טעות מטופשת שהוא עשה בזמנו כשהלך למשרד הביטחון. אל תשפטי אותו על מעשה אחד, אלא על מכלול שלם של עשייה כולל הבאתך למפלגה והתמיכה בך בפריימריז הקודמים. שהרי גם אותך ניתן לשפוט על תמיכתך באהוד ברק בקרב מול עמי איילון. או, למשל, להזכיר לך כי את נמנית בזמנו עם "מחנה פרץ" שהואשם במפקד הארגזים מספר 1. מה, אז הוא היה קדוש והיום לא? בשני המקרים הוא לא קדוש, בדיוק כפי שפואד ובורג ומצנע ופרס וברק ואפילו רבין ז"ל לא היו קדושים אף פעם. לכל אחד יש את קופת השרצים שלו, אחרת הוא לא היה מתמנה לפרנס על הציבור.
אז שלי יקירתי, אם חפצה חיים פוליטיים את; ואם באמת את מעוניינת לייצג את בוחרייך כשרה חברתית בממשלה רחבה ונורמלית, כי ראש ממשלה לא תהיה הרי, אפילו את העדת על כך, אנא שני ומיד את יחסך לפרץ ואל תחברי, בשום מצב, למועמדים האחרים, שלפחות שניים מהם כבר הספיקו להשמיע ביטויים גזעניים מובהקים שגורמים לרבים וטובים סלידה ומרחיקים אותם מתמיכה במפלגה. אני לא מאמין להרצוג בגרוש, אני לא סומך על מצנע בשקל. הראשון נדבק לכיסא שביבי נתן לו עד שנזרק ממנו, השני ברח פעם אחת בעיצומה של מערכה, במקום להישאר ולהתמודד על האני מאמין שלו. אבל לך אני מאמין. אני מאמין שאת מסוגלת לראות דברים בפרספקטיבה רחבה ולטווח ארוך, ולכן מצופה ממך להיות "האחראי המבוגר", זה שיודע כי הזמן לא עוצר מלכת וה-13 בספטמבר הוא תאריך שבו תצטרכו את ועמיר פרץ לקבל החלטות לטובת הבוחרים שלכם, לטובת העם ולטובת המדינה. ואם לא אתם, אז מי כן? אהוד ברק בסיבוב שלישי?!

תאריך:  25/07/2011   |   עודכן:  26/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי אבנרי  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי דיין / Uzi  Dayan  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמי איילון  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שולמית אלוני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיסול עמיר פרץ יהפוך את המפלגה למרצ ב'
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תתבייש לך כותב הכתבה
חבר מחנה "רבין"  |  25/07/11 13:25
2
קראו באינטרנט על עמיר פרץ ונוח
ראספוטן בן מדבידי  |  25/07/11 13:37
3
כל הסימנים מראים - שלי
איש עצוב  |  25/07/11 14:38
4
בעיקרון צודק, לא בהכרח בפרסונה
פועה  |  25/07/11 17:48
5
רק אדיוטים מצביעים לאבודה. ל"ת
אליהו חיים  |  25/07/11 20:17
6
פרץ לא ראוי
דודי29  |  25/07/11 20:18
7
רק אדיוטים מצביעים לאבודה.
אליהו חיים  |  25/07/11 20:23
8
עם או בלי פרץ המפלגה הגזענית ו
קורןנאוה טבריה  |  26/07/11 06:21
9
אתה קשקשן.
efis  |  2/08/11 05:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר שיש לנו ארץ נהדרת. הגיע הזמן להזכיר לו כמה הארץ שלנו לא נהדרת בכלל - לא בכלכלה, לא בתחבורה, לא ברווחה, לא במדיניות, לא בבריאות וגם לא בדיור
עו"ד אברהם פכטר
הדמוקרטיה המקורית הקלאסית, על-פי הממציאים היוונים, כבר מזמן שונה וגמישה יותר ממה שיצקו בתוכה מייסדיה. לפעמים נדמה, לפי הביקורת הנוקבת מצד ארגוני השמאל, שהם המציאו את הדמוקרטיה המודרנית ורק מה שהם חושבים כי הוא טובת המדינה - זאת הדמוקרטיה בהתגלמותה    הגיעה העת להרגיע אותם ולהראות להם שיש גם דמוקרטיה כפי שמשתקפת בעיני הימין
עמוס עמירן
מצד אחד יש צמיחה, אך מצד שני יש עלייה בקושי של רובד עצום באוכלוסיה "לגמור את החודש". אולי ניתן להסיק שעדיף להגדיל את האבטלה שכן גם אז תתקשה אוכלוסיה זו לגמור את החודש בהבדל אחד - שהיא תוכל ללכת לים או לשחק עם הילדים או לאסוף ג'וקים או כל פעילות אחרת
ענת פרסמן
ההערכה היא שבשלוש השנים הקרובות, שלוש הרשתות המובילות - פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס - ימשיכו להתחזק. אנשים ילכו לטוויטר עבור חדשות וסלבס. והם ילכו לפייסבוק כדי לקשור קשרים חברתיים, לנהל צ'אטים ולשחק משחקים מגניבים. גוגל פלוס תהיה פחות "יעד" (אתר שגולשים אליו) ויותר כמו "רקמה חברתית" שתחבר בין חלקי האינטרנט
ראובן לייב
כדי להבטיח את הצלחתה של מחאת הדיור, יש להעביר מכהונתו את שר האוצר, שבהבדל מראש הממשלה ושרי ליכוד אחרים, אינו רואה דחיפות בצורך לפתור אותה מהר ככל האפשר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il