X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המנהיגות אינה מבינה לעומק את הציבור שלא מצליח לגמור את החודש, למרות שהוא מועסק ולעיתים אף מרוויח לא רע עדיין לא נפל להם האסימון
▪  ▪  ▪
לא מבינים! [צילום: פלאש 90]

מזה שנים רבות, אין יותר בארצנו אסימונים לשימוש בטלפונים ציבוריים. כנראה שכניסתו המסיבית של הטלפון הסלולרי היא הגורם העיקרי לפיחות במעמדו הרם בעבר של הטלפון הציבורי או אולי היו סיבות נוספות, אך הסיפור העיקרי הוא על היעדרם של האסימונים מנוף ארצנו.
אז למה זה כל-כך נורא?
ביום חמישי בבוקר דיבר שר האוצר ברדיו וסיפר על הישגי הממשלה בטיפול במצב הכלכלי, על מצבה הנפלא של ישראל בתחום זה, על הצמיחה המרהיבה ועל האבטלה הנמוכה. דברים דומים אמר ראש הממשלה בימים האחרונים ובאופן דומה התבטאו שרים וחברי כנסת אחרים. כולם מחמיאים לעצמם ונראה כי לפחות באופן חלקי, יש צדק בדבריהם. אלא מה - וכאן אנו חוזרים להיעדרותו של האסימון - לא נפל להם האסימון. המנהיגות אינה מבינה לעומק את הציבור שלא מצליח לגמור את החודש, למרות שהוא מועסק ולעיתים אף מרוויח לא רע, נתונים מאקרו-כלכליים אינם מעניינים.
אני מבין איך ציבור שלא עובד או שמשתכר משכורת מינימום לא מצליח להתקיים בכבוד (לא שזה טוב וגם בזה יש צורך לטפל אך לא בכך עסקינן). אני לא מצליח להבין איך ציבור שכן עובד ומשתכר משכורת ממוצעת ואף למעלה מזה אינו מצליח לגמור את החודש ובל נשכח - זה אותו ציבור שתרומתו לצמיחה הכלכלית היא רבה.
אתמול נוסף גורם חדש לגל המחאות - האימהות. מסתבר, כמה מוזר, שמי שרוצה הרבה ילדים, מן הראוי שישתייך או לרובד העשיר במדינה או לחלופין, לרובד העני ביותר. בקבוצות אלו אין כל בעיה בלקיים משפחות מרובות ילדים. העשירים יכולים להרשות לעצמם את העלות ולעניים יש סיוע משמיים. המצחיק (או העצוב) הוא שלאותן אימהות לילדים בגיל הרך שיצאו להפגין אין מושג מה עוד מצפה להן בעתיד בכל הקשור לעלות גידול הילדים, לרבות חוק חינוך חינם שרחוק מלהיות כזה. פעם המשימה הכלכלית של גידול ילדים הייתה מסתיימת בהגיעם לבגרות או במקרה הגרוע, כאשר הם מתחתנים ועוזבים את הבית. היום, נראה כי התמיכה נדרשת עד היות הילדים בני 40 או 50.
הדרך היחידה לטיפול הולם בבעיית אוכלוסיית הביניים וקשיי הקיום שלה ללא הצדקה, היא קודם הבנת המנהיגים שלא מדובר במחירים גבוהים של מוצר או שירות זה או אחר, אלא בבעיית מחירים המקיפה כמעט את כל מרכיבי הצריכה. הפתרון כמובן אינו פשוט אך גם לא נורא מסובך. צריך פשוט למפות את השרשרת בכל מוצר ומוצר (או בקבוצות מוצרים) ולראות היכן בשרשרת מצויה החוליה שנהנית באופן לא פרופורציונלי ממחיר גבוה של מוצר או שירות. ניתן לבחון זאת הן על סמך מודלים כלכליים קיימים והן על בסיס השוואות למדינות מערביות, בהן מי שעובד ומשתכר באופן סביר או באופן ממוצע מסוגל לגמור את החודש מבלי להפוך את הוריו, אלו שיכולים יותר ואלו שיכולים פחות, לבנק.
כאשר יימצאו החוליות הללו, ניתן לבחון את אופן הטיפול להוזלת המוצרים והשירותים אם בדרך פיקוח על המחיר; אם בדרך יצירת תחרות חופשית אמיתית; אם בדרך סבסוד המוצר ואם בדרך סבסוד הנצרך. כאמור, כאמרותיו של ראש הממשלה - שלושה שלבים: שלב ההפנמה לבעיה; שלב ניתוח השרשרת מהיצרן לצרכן ושלב הטיפול (הפעם אפשר להבין גם ללא גרפים).
ולסיום, באם לא ניתן למצוא אסימון, אולי כדאי להביא במקום אסימון של טלפון ציבורי, אסימון של בתי קזינו.

תאריך:  29/07/2011   |   עודכן:  29/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האסימון שלא נפל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גם לך לא נפל האסימון
המומחה  |  29/07/11 15:16
2
כשמרוקנים קופה מסיבות פוליטיות
האמת לבעיה  |  30/07/11 09:08
3
הסופרטנקר מלא בשתן שמוטז עלינו ל"ת
רפובליקת שקרניהו  |  30/07/11 14:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה גולדבלט
"סוף כל סוף אחדות אינטרסים בין כפר שמריהו לקריית שמונה" (בן דרור ימיני)    אי-אפשר להושיב את כפר שמריהו ואת קריית שמונה שבת אחים גם יחד - האינטרסים שלהם נבדלים מדי ומציאות החיים שלהם שונה לחלוטין
ראובן לייב
אחרי שנים של יריקה רצופה בפרצוף, יודע סוף-סוף הישראלי המצוי שהמדובר איננו בגשם. הוא כבר לא יתן לשטות בו כבעבר. אחרי ככלות הכל, מחאת הדיור היא רק הספתח, ואם הממשלה לא תיקח את עצמה בידיים - ירעדו, בסופו של דבר, אמות-סיפותיה
גדעון מוסלי
תושבי מדינת יהודה ושומרון כועסים    ואיזה טריק לא מנסים, אלו היהודאים השומרונים? הם טוענים: צריך להשמיד את הכור הגרעיני של המדינה השכנה, ושצריך לחוקק חוקי נאמנות חדשים, ושחמאס מתחמש בגזרה העזתית    אך למרות כל אלו, עדיין תושבי מדינת גוש דן ממשיכים להיאבק על הדירה, ונגד היהודאים השומרונים
יוסי דר
כיצד תסביר אגודת העיתונאים של תל אביב את העובדה שגם יונה אליאן וגם ד"ר אביעד הכהן הצביעו עבור יוני בן מנחם? האם אגודת העיתונאים טוענת שגם הם נגועים בקרבה פוליטית לראש הממשלה?
רועי אורן
גל המחאות השוטף את ישראל בעת הזו חייב להצליח היות שאנו נלחמים על פרצופה של המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il