X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא נדע עד שיגלו לנו את שכרם! כאשר מדובר על צדק, יבואו ויגלו לנו כמה הם מרוויחים, מהו ממוצע השכר בעיתונות בכלל ומהו השכר הנמוך ביותר בעיתונות, כי אולי העיתונות היא אי של צדק בעולם שלנו, או אולי אי של אי-צדק...
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בידיעות אחרונות של אתמול (31.7.11) אנו רואים בעמוד הראשון את נחום ברנע, סבר פלוצקר ויאיר לפיד, תומכים, מי יותר מי פחות, בציבור המפגינים, במתנגדים, מי יותר מי פחות, לממשלה – מכאן ולהבא אני מתייחס לדברי ברנע ולפיד בלבד.
לא טרחתי לקרוא את כל החומר, אך המילה צדק קפצה אל מול עיניי. עיתונאים מבקשים "צדק", בעיתון מאוד "צודק". ואני הייתי מבקש צדק מהעיתונאים. כי כאשר מדובר על צדק, יבואו ויגלו לנו כמה הם מרוויחים, מהו ממוצע השכר בעיתונות בכלל ומהו השכר הנמוך ביותר בעיתונות, כי אולי העיתונות היא אי של צדק בעולם שלנו (או אולי אי של אי-צדק).
אולי בעיתונות אין כאלה פערים בין המתמחים למומחים, ולמומחים הבכירים, אולי גם יאיר לפיד וברנע מתרוצצים על קטנוע ימים ולילות על-פי "סקופים" אמיתיים או שקריים שהם מקבלים בביפר או ב-SMS, ומקבלים בקושי שכר מינימום.
ומדוע שיהיה בכלל פער בשכר בין עיתונאי בכיר לזוטר? מילא אצל רופאים, הם מלמדים באוניברסיטות, מנהלים מחקרים, הופכים להיות נכס לאומי, מצילים חיים, משפרים איכות חיים, ולכן ככל שהם מתקדמים כן רב שכרם. לאיפה מתקדמים העיתונאים? מה הופך עיתונאי לעיתונאי בכיר?
  • אולי חברות עם פוליטיקאי בכיר?
  • קבלת פרס ישראל מידי אותו פוליטיקאי?
  • אבא עיתונאי בכיר?
  • אבא פוליטיקאי בכיר?
  • כתיבה יפה ותמה?
  • יופי חיצוני?
  • אינספירציות פוליטיות?
  • התיישרות עם הטייקונים הבעלים של העיתון/ערוץ התקשורת, ומתן שירות אישי וייחודי תוך ניצול משאבי העיתון/המערכת לטייקונים תמורת הון?
  • בלבול קיצוני בין חובת הנאמנות לציבור לבין חובת הנאמנות לטייקון?
  • חזירות?
עד כמה דומה דמותו של עורך העיתון בסדרה "פולישוק" לעורכים שלנו דהיום? כי הפוליטיקאים שם נראים דומים מאוד למציאות, וודאי ששם, אצל מערכת העיתון בסדרה, צדק היא מילה נלעגת, והחזירות ניכרת בכל פינה. אז האם אפשר או אי-אפשר לסמוך על הסדרה?
האם הסיבות האובייקטיביות מצדיקות פערים? לדעתי לא, אין בהן שום הצדקה לפערים. ואם הן מצדיקות, אז אלו פערים הן מצדיקות? 10%? 15%? + תוספת ותק + עוד כמה ימי מחלה בשנה. אני מאמין שלא זה המצב. ועל-מנת לפתור את ספק בעיית ההון בעיתון, בואו נפתח את המספרים ונראה.
ואם לא ייפתחו המספרים, נבין כולנו שה"צדק" שלהם הוא צביעות אחת גדולה, שה"צדק" שלהם הוא חזירות אחת גדולה. נבין שהם לא עיתונאים אלא משרתי אינטרסים, או משרתי אג'נדות פוליטיות שלהם אישית, או של אלה שמאכילים אותם. ושעם הגליונות שלהם אפילו דגים סרוחים לא ניתן לעטוף, כי הדגים לא יעמדו בסירחון (של הגליונות).

תאריך:  01/08/2011   |   עודכן:  01/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יריב דה בוטון
מי שהצליחו לצאת ביחד - אלפי אנשים - להפגנה, יכולים גם להיות פרודוקטיביים ביחד, במקום לקטר על טייקונים    מודל לעסק שיתופי רחב (במקום "ליילל"...)
עומר דוסטרי
מחאת האוהלים מנסה להצטייר כלא פוליטית. אז מה מונע מהם לדרוש בנייה בהתיישבויות?
יהודה קונפורטס
חודש בלבד לאחר שמונה לראש מינהל טכנולוגיות, הודיעה המשטרה על הזזתו של תת-ניצב אלון לבבי לתפקיד הדובר החדש של המשטרה    בכך חשף המפכ"ל את סדרי העדיפויות של המשטרה: יחסי ציבור, דוברות והסברה לפני טכנולוגיה, מחשבים ומערכות מידע
רועי אורן
בעוד בישראל סטודנטים יושבים באוהלים ומוחים על יוקר המחיה, ברוב מדינות העולם ניתנות הטבות לסטודנטים, החל בשכר לימוד וכלה בביקור במוסדות תרבות
יהודה קונפורטס
ההיי-טק שמוגדר במשך שנים כקטר שמוביל את המשק לצמיחה הגיע לפרשת דרכים    בין יושבי האוהלים ניתן למצוא גם הרבה אנשי היי-טק, שכבר לא סוגרים את החודש בקלות כמו בעבר    למרות שיש ביכולתם לרדת מהארץ, האם הם לא מעוניינים בכך?    לפני שזה יקרה, כדאי שמישהו בראש המדינה יעשה משהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il