X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצוקה הכלכלית והתחושה של אובדן החוסן הכלכלי-חברתי הביאו לאיחוד כוחות של צעירים וותיקים, אשכנזים וספרדים, יהודים וערבים, מרכז ופריפריה, ימין ושמאל
▪  ▪  ▪
מגיע לנו יותר [צילום: פלאש 90]

התעוררות אזרחי ישראל בשעתם היפה נגד התעמרות הממשלה באזרחיה מעודדת ויוצרת ציפיות שאולי האזימוט המעוות של המדיניות המתמשכת הרומסת את המעמד הבינוני, שלא נאמר הנמוך, תשתנה.
מי שקורא, צופה ומאזין, מבין כי מדובר בקהל מגוון מימין ומשמאל, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילוניים, אשכנזים וספרדיים, יהודים וערבים, שהמצוקה האמיתית מהמצב העגום שנוצר הביאה את כולם לאוהלים ולמחאות וגרמה, לפחות בשלב זה, לאיחוד השסעים בחברה הישראלית.
מגיע לחברה הישראלית שכל אזרח ייהנה מקורת גג סבירה במחיר הוגן, במיוחד לאור העובדה שהמדינה אוחזת ב-93% מקרקעותיה ועד היום במדיניותה השיאה הכנסותיה לכל המרבה במחיר, ללא התחשבות במצוקה המתגברת, ובניגוד לתפקידה המרכזי שהוא דאגה לאזרח.
מגיע לחברה הישראלית שעובדיה יחושו שהם עובדים מועילים לחברה הישראלית עם זכויות סבירות והכנסה הוגנת, ולא עבדים בשוק פרוע, הנותן להם תחושה של אפסות.
מגיע לחברה הישראלית שאזרחיה הוותיקים, שתרמו להקמת המדינה ובנייתה, יזכו בשלב זה של חייהם לחיים של כבוד ולא מהכנסה מביישת שאינה מאפשרת להם קיום הוגן.
מגיע לחברה הישראלית שאזרחיה הצעירים ייהנו משוויון הזדמנויות בלימודיהם באקדמיה ולא יזדקקו למשכנתה כדי לקיים את עצמם.
מגיע לחברה הישראלית שאזרחיה הנפלאים התורמים מזמנם בהתנדבות לחברה, למצוקות האזרח, שיעסקו ביד מלטפת, באוזן קשבת ובכתף תומכת, ולא בהקמת בתי תמחוי שהוקמו לאור אוזלת ידה של הממשלה, ששריה מגלגלים עיניים ואינם רואים את האזרח הרעב שבמקרה הרע מחטט רגליו בין פחי-אשפה ובמקרה הטוב נהנה מארוחה חמה מאזרחים טובים.
מגיע לחברה הישראלית שמערכת החינוך, כלי תפארתנו, תעניק תשומת לב אמיתית לתלמידיה עם מספר תלמידים סביר ועם המורים הטובים ביותר, הרואים במקצועם ייעוד שהכנסה מכבדת בצידו.
מגיע לחברה הישראלית שהמילה אפור תהיה קשורה לצבע או למזג האוויר ולא לשירותי בריאות, חינוך ורווחה, שצריכים להוות מרכיב בסיסי חיוני לאזרח ללא קשר למעמדו ומקומו בחברה הישראלית.
מגיע לחברה הישראלית שחקלאיה העמלים יזכו לעידוד וכבוד לא רק מידי ממשלות זרות המפארות את חקלאות ישראל, אלא מהמדינה, שבמדיניות המזלזלת שלה אינה מתייחסת לתפקיד החשוב של החקלאים והחקלאות, בשונה ממה שכבר מבינות ממשלות ברחבי העולם המערבי.
מגיע לחברה הישראלית שמדיניות ההפרטה שבה המדינה מפריטה שירותים רגישים כמו טיפול בקשישים, ילדים במצוקה, משפחות אומנה ועוד תיפסק לאלתר ותחזור להיות חלק מהאחריות הישירה של המדינה למצוקות אלו, מהקשות בחברתנו.
מגיע לחברה הישראלית שמנהיגיה יפסיקו להלך אימים על הציבור, שפגיעה בפרה קדושה תביא לקריסה כלכלית, וזאת רק בגלל שאותה פרה קדושה מקדשת את האג'נדה של מישהו.
מגיע לחברה הישראלית, כמו בכל חברה נאורה בעולם, שיש מי שנבחר אחת לחמש שנים לקדם מדיניות שעליה הוא צריך לזכות לאמון מחודש ויש פקידים שתפקידם לבצע מדיניות זו ולא ההפך.
מגיע לחברה הישראלית שמנהיגיה יתחילו להנהיג ולהוביל מדיניות ארוכת-טווח ולא תוכניות שליפה, המבוססות על תקשורת פופוליסטית, בשל מבנה שלטוני מעוות שמביא למצב שבו יש 32 שרים בממשלה עם הוצאות מנופחות, במקום ממשלה יעילה ומועילה.
ולבסוף, אני מייחל שיושבי האוהלים ומרימי הקול במחאה זו, המחממת את הלב, יזכרו גם ללכת ביום בחירות לקלפי, ואולי אחוזי הבחירות ישקפו את הלך הרוח ויביאו לבחירת האנשים הראויים ביותר, אותם אלו שיזכרו כל בוקר שתפקידם לפעול לרווחת האזרח באשר הוא אזרח.
לא עוד קיטורי-סלון אחרי ארוחת-ערב של יום שישי ולא עוד הרמת-ידיים ותחושת ייאוש מהמצב, שכן אין לנו ארץ אחרת ומגיע לנו גם לחיות בה ולא רק למות למענה.

הכותב הוא עו"ד, פובליציסט ומשמש כמזכ"ל כפרי האיחוד החקלאי.
תאריך:  13/08/2011   |   עודכן:  14/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין צדק חברתי למדינת רווחה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
כל המאמר הירהורי לב...
---ליביו  |  15/08/11 02:26
2
סליחה על הפוסט הקודם
---ליביו  |  15/08/11 02:31
3
כמה נכון וכמה מרגיז שזה כך ל"ת
החלמאי  |  15/08/11 07:24
4
מגיע לחברה הישראלית
סתם_1  |  15/08/11 07:39
5
מי שטוען מגיע -לא רוצה לעשות
איציקבן  |  15/08/11 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חרש
זהו דור נחוש, חושב, יוזם, מחליט ומבצע, שיש לו תבונה וחזון, שמכיר את ההיסטוריה, לפחות כמו קודמיו ורואה עתיד בחשיבה שונה    רוצה לשנות סדרי עדיפות לאומיים שאינם מתאימים לעת החדשה ולייצור צדק חברתי לייצוב העתיד
זאב שילאור
אתגרי העתיד של האוכלוסיה הערבית בישראל שונים בתכלית מהכיוונים הנוכחיים שאליהם היא פונה
ליאור רזניק
לאלו אשר ממלאים את חובתם לחברה ומשרתים בצבא מגיע את כל הזכויות מהמדינה. אבל האם זה באמת עובד ככה? האם כל מי שנותן מעצמו למדינה גם מקבל את המגיע לו?
איתן קלינסקי
אני מצר על כך, שבוועדת הייעוץ שמינה נתניהו, יש משקל למי שיורה נופת צופים של פופוליזים זול, ומצליח לעטוף אותו באמירות שנראות כמדעיות. לדעתו, השיטה הנוכחית הוכיחה את עצמה, ויש לחוזקה
דן אלון
לאט ובשקט החזון הציוני עבר לגור במקום אחר, ואת מקומו תפס הידור (אני נמנע בכוונה מהמילה "הדר"), ואת מקומו תפסה עסקנות (ואני נמנע בכוונה מהמילה "עסקים"), ואת מקומו של הכבוד תפסה "כבודה" במשמעות של מזוודה בשדה התעופה על הדרך לעוד "שליחות" בשם המדינה. החזון הציוני הפך לחזון ציני, והיעד של עצמאות לאומית הפכה לעצמיות כלכלית-אישית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il