X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנחמיה שטרסלר אין אף פעם היסוסים. השינויים המתבקשים מופיעים אצלו כמעט תמיד במשפט השני או השלישי: להפסיק לתת לחרדים ולמתנחלים
▪  ▪  ▪
נחמיה שטרסלר. אובססיבי

לכל תוכניות החדשות והאקטואליה יש פרשני בית ויש פרשנים מזדמנים לפי העניין. פרשני הבית הם הפרשנים הקבועים המופיעים בתוכניות האקטואליה הרלוונטיות לתחומי התמחותם ומסבירים לציבור את התובנות שלהם מהמצב. יש פרשנים לענייני ביטחון, ויש פרשנים לעניינים מדיניים. יש פרשנים משפטיים ויש פרשנים כלכליים. הפרשנים האלו יכולים לבוא מתחומי האקדמיה או מהשוק האזרחי, אולם בדרך כלל הם באים מתחומי התקשורת. במילים אחרות, הם עיתונאים.
הפרשנים המזדמנים גם הם מתמחים כל אחד בתחומו, אולם הם מוזמנים להביע את דעתם על-פי הגחמות של עורכי תוכניות האקטואליה. גם בין הפרשנים המזדמנים בולטת נוכחותם של העיתונאים.
לכל הפרשנים יש דעות משלהם ודעותיהם עשויות להשתקף בפרשנותם. זה נכון וזה לגיטימי. אבל כל אמצעי תקשורת צריך לשאוף להציג מגוון של פרשנויות ומגוון דעות גם אם לאותו עיתון/ערוץ טלוויזיה יש קו ברור משלו. אולם מה שלא נכון הוא להציג פרשנות חד-צדדית גם אם המציאות לא תמיד תומכת בפרשנות זו. אין ספק שמגוון הפרשנים המופיע באמצעי התקשורת השונים זקוק לרענון דחוף על-מנת ליצור איזון טוב יותר בין הדעות השונות.
נחמיה שטרסלר הוא עורך הכלכלה בעיתון הארץ. הוא גם פרשן הבית לעניינים כלכליים של הערוץ השני. לעיתון הארץ יש קו מערכתי ברור אנטי-ממשלתי, אנטי-בנימין נתניהו ובעיני רבים וטובים גם קו אנטי-ציוני. בחודש האחרון, חודש המחאות – תחילה מחאת הקוטג' ועתה מחאת האוהלים ברוטשילד וברחבי הארץ – מופיע האדון שטרסלר תדיר כפרשן כלכלי של הערוץ השני ומביע את דעתו המלומדת. הנושא המרכזי המעסיק את הציבור הוא מה הם השינויים שהממשלה עשויה להציע בעקבות הוועדה בראשות פרופ' טרכטנברג. לנחמיה שטרסלר אין אף פעם היסוסים. השינויים המתבקשים מופיעים אצלו כמעט תמיד במשפט השני או השלישי: להפסיק לתת לחרדים ולמתנחלים.
במסגרת רשימה קצרה זו אתייחס רק למתנחלים. מצוקת הדיור במגזר הזה אינה שונה ממצוקת הדיור של שאר אזרחי המדינה. הנטל הכלכלי המוטל על כתפי אוכלוסיה זו אינו שונה במאומה מהנטל הכלכלי המוטל על שכבת הביניים של שאר אזרחי ישראל. תרומתם למדינה של בני מגזר זה לא רק שאינה נופלת משאר אזרחי מדינת ישראל, אלא שבמידה רבה בתחומים מסוימים אפילו עולה עליה, ובראש ובראשונה בתחום התרומה לבטחון המדינה.
כבר כמה שנים שהמדינה איננה משקיעה מעבר לקו הירוק כספים המיועדים לרווחת התושבים. כמומחה לכלכלה, אני מבקש מנחמיה שטרסלר שיצביע על סעיפי תקציב המדינה ה'נשפכים על המתנחלים' כלשונו. אם אינו מסוגל לעשות זאת, ההגינות הבסיסית מחייבת שיפסיק עם הפצת השקר הזה. הבעיה היא שהפצת עובדות לא נכונות היא דרך מקובלת להכפשת הממשלה דווקא בעיתונו של שטרסלר - הארץ, והפרשן המכובד, גם כשהוא מופיע באיצטלה של פרשן אובייקטיבי בערוץ השני, איננו יכול להשתחרר מהאובססיה לניגוח הממשלה באמצעות הפצת עובדות לא נכונות.

הכותב הוא מרצה בכיר לחינוך במכללת ליפשיץ.
תאריך:  13/08/2011   |   עודכן:  14/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זו לא פרשנות - זו אובססיה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
פתאום ירד לי האסימון הבנתי! ל"ת
תודה דב  |  14/08/11 14:14
2
שטרסלר הוא פוליטיקאי לא פרשן
שאול א.  |  14/08/11 14:21
3
נחמיה ואמנון
קא  |  15/08/11 08:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר עמנואל נבון
בזמן שיותר ויותר אירופים מתעוררים כדי לשמור על תרבותם ועל חירותם, בישראל יש מי שמוותר על קיומנו הלאומי לשם עקרונות משפטיים שכביכול מקובלים באירופה
דודו קוכמן
המצוקה הכלכלית והתחושה של אובדן החוסן הכלכלי-חברתי הביאו לאיחוד כוחות של צעירים וותיקים, אשכנזים וספרדים, יהודים וערבים, מרכז ופריפריה, ימין ושמאל
משה חרש
זהו דור נחוש, חושב, יוזם, מחליט ומבצע, שיש לו תבונה וחזון, שמכיר את ההיסטוריה, לפחות כמו קודמיו ורואה עתיד בחשיבה שונה    רוצה לשנות סדרי עדיפות לאומיים שאינם מתאימים לעת החדשה ולייצור צדק חברתי לייצוב העתיד
זאב שילאור
אתגרי העתיד של האוכלוסיה הערבית בישראל שונים בתכלית מהכיוונים הנוכחיים שאליהם היא פונה
ליאור רזניק
לאלו אשר ממלאים את חובתם לחברה ומשרתים בצבא מגיע את כל הזכויות מהמדינה. אבל האם זה באמת עובד ככה? האם כל מי שנותן מעצמו למדינה גם מקבל את המגיע לו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il