X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל הישגינו, מעמדנו, כל תורתנו ואמונתנו, העובדה שאנו אי בודד של שפיות, של מוסר, של טוהר, של הצלחה ושגשוג, בים עוין של 250 מיליון מוסלמים סביבנו, הם תוצאה של אהבת השם כלפינו
▪  ▪  ▪

נחזור ברשותכם אחורה בזמן, ה' באייר תש"ח, בן-גוריון מכריז בקול מלא התרגשות על הקמת ארץ ישראל לעם ישראל. שמונה צבאות ערב, ממוכנים, מאומנים וחמושים פורצים לתוככי ארץ ישראל במטרה אחת - להרוג, להשמיד ולאבד את כל היהודים, ואת המעט שיישאר לזרוק לים. מולם ניצבים קומץ בחורים צעירים, נטולי ניסיון צבאי, כמעט ללא תחמושת, בנחיתות מספרית עצומה, ו...מביסים את האויב. קמה מדינת ישראל.
נדלג תשע-עשרה שנה קדימה, יוני 1967, ישראל הצרה והרזה, שאך עתה קמה, ניצבת מול שלושה צבאות אימתניים - מצרים, סוריה וירדן - שנשבעים לזרוק את כל היהודים לים, ושוב, במלחמת בזק, תוך מספר שעות, מובסים שלושת הצבאות וישראל משלשת את גודלה, ומשחררת את ירושלים ושאר ערי הקודש שנגזלו על-ידי אויבינו.
שנת 1973, יום כיפור, צבאות מצרים וסוריה תופסים את ישראל לא מוכנה, מהססת, מופתעת ומבולבלת, ועם זאת, מה שנראה כהפסד צורב, הופך לניצחון צבאי מרשים.
נשמע לא הגיוני, נכון? כל הדברים האלו כתובים בפרשתנו, פרשת עקב: כִּי תֹאמַר בִּלְבָבְךָ, רַבִּים הַגּוֹיִם הָאֵלֶּה מִמֶּנִּי; אֵיכָה אוּכַל, לְהוֹרִישָׁם. לֹא תִירָא, מֵהֶם: זָכֹר תִּזְכֹּר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְפַרְעֹה, וּלְכָל-מִצְרָיִם... כֵּן-יַעֲשֶׂה יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, לְכָל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר-אַתָּה יָרֵא, מִפְּנֵיהֶם.
עם זאת, חובה עלינו תמיד לזכור ולהבין את המשכה של הפרשה: וְאָמַרְתָּ, בִּלְבָבֶךָ: כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי, עָשָׂה לִי אֶת-הַחַיִל הַזֶּה. וְזָכַרְתָּ, אֶת-יְהוָה אֱלֹהֶיךָ-כִּי הוּא הַנֹּתֵן לְךָ כֹּחַ, לַעֲשׂוֹת חָיִל: לְמַעַן הָקִים אֶת-בְּרִיתוֹ אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ, כַּיּוֹם הַזֶּה.
עם ישראל חייב את היווצרותו, גיבושו, התהוותו והפיכתו לעם לקב"ה. עם ישראל הוא יצירת המופת של ה', שהעניק לנו את תורתו, וכל הישגינו, כל מעמדנו, כל תורתנו ואמונתנו, העובדה שאנו אי בודד של שפיות, של מוסר, של טוהר, של הצלחה ושגשוג, בים עוין של 250 מיליון מוסלמים סביבנו, הם תוצאה של אהבת ה' כלפינו, והחלטתו להבדילנו מן הגויים ולהחזירנו לארצנו. ברגע שנדע, שנבין, שנפנים את העובדה הזו, נצליח להבין את עבודת השם.
יהי רצון שיתקיים בנו מה שכתוב בפרשה: וּבָאתֶם וִירִשְׁתֶּם אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר אַתֶּם עֹבְרִים שָׁמָּה, לְרִשְׁתָּהּ. וּלְמַעַן תַּאֲרִיכוּ יָמִים עַל-הָאֲדָמָה, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע יְהוָה לַאֲבֹתֵיכֶם לָתֵת לָהֶם וּלְזַרְעָם--אֶרֶץ זָבַת חָלָב, וּדְבָשׁ.

תאריך:  19/08/2011   |   עודכן:  19/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סימון אזולאי
בתחילת המאבק החברתי נאמרו דברים המעידים כי הפוליטיקאים חיפשו להכפיש בכל דרך את מארגני המחאה ואת המפגינים, במקום לפתוח את ליבם ולהקשיב לזעקת העם    עיינו ערך לימור לבנת ("אנרכיסטים") ואביגדור ליברמן ("צעקנים בתשלום")
אמציה חן
טיעוני המוחים לשנות את סדרי העדיפות, הם בחזקת זריית חול בעיני הציבור - המתקשה להבחין כי המקור לנטל המיסים בא ברובו מתפקוד לוקה בחסר של מערכות הממסד    על כן, מתבקש הציבור לזנוח את השדרה והכיכרות, ולהעתיק המחאה על אוהליה ומפגיניה אל "גן השושנים" בי-ם - במטרה "לצור" על הכנסת
אברהם בן-עזרא
כל עוד גיבורי התרבות הישראלים יהיו דמויות מעולם הפשע, דבר שיבוא לכלל ביטוי ביחס התקשורת אל עבריינים ובסגידה לראשי כנופיות בארץ ובחו"ל, תהיה שאיפה של צעירים רבים להידמות לדמויות אלו, והציבור ישלם את המחיר באמצעות פחד, רתיעה, דמי חסות, אובדן של זכויות לרבות זכויות במקרקעין בגלל פחד וחוסר אמון במשטרה ובבתי המשפט
יובל לובנשטיין
האם ועדת טרכטנברג תצליח היכן שוועדות אחרות כשלו? האם הציבור תולה תקוות רבות מדי במסקנות הוועדה וביישומן? האם סוף-סוף יעשו סדר ותיקון לעוולות המתמשכות בישראל? הרבה שאלות ותהיות, ופחות תשובות מוחלטות
נרי אבנרי
רק מי שקרע את מיתרי הנביחה שלו על ברק (או שרון), רשאי לסנוט בנתניהו בגין ממשלתו המנופחת. כל השאר, מן הראוי שיכו על חטא תמיכתם בביטול החוק המגביל את מספר השרים    הלכתי לארכיון...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il