X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גזענות היא לא רק כלפי מזרחיים. גזענות היא לא רק כלפי שחורים. גם שחורים הם גזענים כלפי שחורים אחרים, גם מזרחיים גזענים כלפי מזרחיים אחרים. גם מזרחיים לוקים בגזענות, לעיתים קשה יותר מזו שהם חוו. זה כנראה נובע מההבדלים בין חזקים לחלשים או שמא זהו טבע האדם. אנחנו גזענים. כולנו
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

מנהל אגף קליטת עולי אתיופיה במשרד הקליטה, דוד יאסו, אמר (15.2.11) כי ישנם ראשי ערים בישראל שלא מעוניינים לקלוט עולים מאתיופיה ואף מתנגדים להקמת מרכזי קליטה בתחומם. מנהל האגף סיפר כי ראש עיר גדולה בצפון הארץ נתן הוראה שלא לאפשר לאוטובוסים שהסיעו עולים מאתיופיה לבדוק אפשרויות דיור של קבע, לעצור בתחום הרשות שלו.
ח"כ דני דנון (ליכוד), יו"ר ועדת הקליטה של הכנסת, אמר בישיבה כי כיום, גם כאשר מחליטים לאשר משכנתאות גבוהות יותר לעולי אתיופיה, ההודעות על כך נמסרות באיחור אחרי שמשפחות כבר נאלצו לבחור מקום מגורים על-מנת שאפשר יהיה לשבץ את הילדים שלהם בבתי ספר. במדינת ישראל זו כבר שיטה. לתת הטבות מצד אחד אבל להציב רף בלתי מושג כדי לקבל אותן.
אתר ynet מפרסם (15.6.11) כי נציגי ממשלה שהשתתפו בדיון בוועדת הכספים הודו כי החוק להעדפת אזורי העדיפות הלאומית בהטבות כלכליות וחברתיות שהתקבל לפני שנתיים טרם התממש.

אני גזען?

האם הגזענות היא רק מצד אנשים או מגזר מסוים? ממש לא. דיבר איתי פעם בחור ממוצא מזרחי. סיפר לי "עובדות" על האתיופים - שהם חולים, שהם לא יהודים, פרמיטיביים, שאין להם מה להתלונן כי ממילא לא היה להם כלום באתיופיה אז שיגידו תודה וישתקו. בהמשך השיחה התברר שהייתה לו פעם חברה אתיופית והם חשבו להתחתן. ההורים לא הסכימו, בטענה שהאתיופים אולי אנשים נחמדים אבל עד החתונה, לא כולל. והוא אכן לא התחתן איתה. שלא תבינו לא נכון, מדובר באדם אקדמאי בן להורים אקדמאים שסיפרו לי פעם על מה שהם עברו כשהם הגיעו למדינה. היום הוא נשוי לאישה טובה כמו שרק ההורים רצו כל ימיהם. אשכנזייה מבית טוב.
באקדמיה, מקום מושבם של אנשי המוסר והצדק, סיפר לי מישהו שרצה להמשיך בלימודים לתואר מתקדם, שמרצה אחד אמר לו: "יש לך כבר תואר אז למה עוד אחד?". תקראו פעם טוקבקים על כוכבים וזמרים מזרחיים, ותראו איזו הקצנה יש כלפי מזרחיים. כמה שונאים אותנו. אני קורא את התגובות למרגול שתפסה כותרות שליליות לאחרונה. חושבים שאנחנו "עבריינים", "בהמות", "יהודים ערבים", "ערבים שצמים בכיפור", וזה רק קצת.
טוקבקיסט "נאור" כותב: "אני שונא מזרחיים או יותר נכון את חוסר התרבות שלהם, את רמת הבערות הגבוהה שלהם... אני חושב שאחת הטעויות הקשות של הציונות הייתה בהעלאת יהודי אפריקה" (מתוך פורום אוניברסיטת בן-גוריון).
זה נכון שלרבים מהטוקבקיסטים הייתי מסדר לינה ואירוח באחד מבתי החולים לבעיות נפש, אבל העובדה שאדם יכול לומר את כל מה שיש על לבו ללא הזדהות, רק מאפשרת לו חופש ביטוי, שנותנת לי את התמונה שיותר קרובה לאמת, ולא מכסה במסכות את הדעות האמיתיות.
מה שמפליא אותי יותר, הוא שמי שמופלה על-רקע גזעני מפלה על אותו רקע בדיוק. למי ששינו בתעודת הזהות את השמות - בבר, מישל ומרסל, משנה היום את השמות של העולים מאתיופיה.
כל ילד, לא משנה מאיזה מוצא, יודע לשיר בפסח "מה נשתנה" ובחנוכה את "הנרות הללו" בניגון אשכנזי, שאילצו אותו לשיר גננת מרוקאית ועוזרת-גננת תימנייה בגן שכולו ילדים ממוצא מזרחי. אותם ילדים גדלו, וברצון "להחזיר עטרה ליושנה" ואת מסורת אבותם, מחנכים דור חדש של עולים אתיופים לשיר שירי קודש בניגון מרוקאי. אני עדיין רוצה לשמוע נגינות שירי קודש בלחן אתיופי ולא מצאתי תלמיד (מהמעטים שהיו לי) שישיר לי אותם. הממסד הדתי-לאומי עשה דבר גדול כשקלט אליו את העולים מאתיופיה, אבל במקביל מחק את זהותם המסורתית.
גזענות היא לא רק כלפי מזרחיים. גזענות היא לא רק כלפי שחורים. גם שחורים הם גזענים כלפי שחורים אחרים, גם מזרחיים גזענים כלפי מזרחיים אחרים. גם מזרחיים לוקים בגזענות, לעיתים קשה יותר מזו שהם חוו. זה כנראה נובע מההבדלים בין חזקים לחלשים או שמא זהו טבע האדם. אנחנו גזענים. כולנו. ככה קל יותר לחיות בסיסמאות. קצרות ככל שניתן. אתיופים. רוסים. אשכנזים. הודים. אנחנו לא אומרים את זה בקול כי זה לא יפה. בדיחה ישנה מספרת על ההוא שצעק "אני שונא גזענים" ובלחישה הוסיף "וכושים".

תאריך:  25/08/2011   |   עודכן:  25/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני אוהב אתיופים (שלא גרים לידי)
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זהו מאמר שהוא אוסף קלישאות
שמתחמק מהעובדות  |  26/08/11 11:58
2
אווו איך שגלגל מסתובב לו
Malcolm X  |  2/07/12 01:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
דרך הכוונת נראה הביטחון הלאומי חסר עומק, כיוון שהוא מעדיף את הצבא על פני חוסן חברתי    הפוליטיזציה של הצמרת הביטחונית - תחת עלה התאנה "צבא ממלכתי" - נמשכת עוד מימי המדינה-שבדרך    מדיניות נקבעת ע"י הממשל; ובדמוקרטיה היא נתונה לביקורת הציבור    המדיניות צריכה לקבוע סדרי-עדיפויות ולוחות-זמנים    משך כשבעה עשורים משקיעה ישראל בביטחון את כל לשדה, וקיבלה בתמורה מערכת ביטחון כושלת ומסואבת, שאינה מסוגלת להגן על ביטחוננו
חננאל ובר
בשלוש הפרשות הרצופות - ראה, שופטים וכי תצא - ישנן מצוות מיוחדות שמפגינות את חסדו הגדול של ה' לעמו ואת רצונו לחוקק חוקים ומשפטים שנוכל לעמוד בהם במצבנו הרוחני - פוסט חטא האדם הראשון - שבו אין ביכולתנו להכניע ולהעלים טוטאלית את יצרנו. ומצד שני, הוויתורים הללו מְלֻווים בחוקים שדורשים מאתנו לשמור על רמה מוסרית מינימלית
דן אלון
כמה פעמים ספרת עד עשר ושום דבר לא קרה? כמה פעמים העמדת פני אינטליגנט ועיינת בעיתון הארץ? כמה פעמים קראת הארץ וחשבת שאתה קורא את המקור? העושה מעשה זמרי ומבקש שכר כהארץ? כמה שקלים מתוך המנוי שלך משמשים את הארץ כדי לקרוא ולשכתב עבורך תחקירים עיתונאיים אמיתיים של News1? כמה?
אפרים הלפרין
ממשלת אחדות לע"ד - ליכוד, עבודה, דתיים - כאשר קדימה מפורקת וחבריה (למעט ציפי לבני ושאול מופז) חוזרים כל אחד ואחת לביתו, זה התסריט הרצוי לעם ישראל, נוכח האתגרים המורכבים
יוסי שחר
מהו שורש ההתנהלות הממשלתית המבישה, חסרת הכבוד, השערורייתית, המפקירה, המסכנת ומשבשת שנים את חייהם של מיליון אזרחים בדרום הארץ? האם יש קשר לכך שהגראד עדיין לא נופל בתל אביב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il