X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
[צילום: AP]
פקודת יום
על מפעילי השופלים לוודא שכל הקירות מרוסקים כולל הגג, דוד השמש וכל החלונות. אסור להשאיר אף חלק מהבניין לשימוש חוזר. מכתב לכוחות
ההומלסים החדשים
אביטל ושלום גפן וארבעת ילדיהם: אביטל היא רואת חשבון, שלום הוא חבלן במשטרה. הילדים: מתן ברוך, אלרועי, הלל ואיתי הקטן בן השבועיים וחצי.
רוחמה וחיים טייטלבוים ושלושת ילדיהם: רוחמה היא יועצת חינוכית, חיים הוא מ"פ חי"ר במילואים ותלמיד בישיבת הר המור. הילדים: אורי, עוז והדר.
תמי ואורי גוטמן וחמשת ילדיהם: תמי היא מורה לחינוך מיוחד בעמותת על"ה, אורי הוא מחנך בפסגת זאב ומוסמך לרבנות. הילדים: שלמה, יונתן, טל, הדס וישי.

הכוחות המבצעים חייבים לבצע תרגולות ולהבטיח ביצוע טכני מושלם. אין רגשות, אין תחושות ואין מחשבות. אין טעם לעבור עם החיילים על שאלות ותשובות של המתנחלים, פשוט לא מקשיבים. כשאתה לא מקשיב אתה גם לא צריך לדעת מה לענות

לוחמים, חיילים ומפקדים יקרים.
נפל דבר. עיני עם ישראל הנשואות אלינו נוכחו לראות שצבא ההגנה לישראל מסוגל לנצח גם במתארים מורכבים בצורה יוצאת דופן. ביום זה ניתן לקבוע בזהירות שהיעדים השאפתניים הושגו. תדע היום כל אם עברייה, שצה"ל עבר כברת דרך מקצועית מרשימה מאז המערכות הקשות באב תשס"ה ובשבט תשס"ו. לאור הביצוע המושלם של ליל שני אנו יכולים להעריך באופטימיות זהירה שהמחדלים של בית הכנסת בכפר דרום ושכונת הקבע של עמונה כבר לא יחזרו על עצמם.
זה לא בא בקלות. ההצלחה היא פועל יוצא של מפקדים נחושים שחצבו בסלע של נהלי-הקרב עד דם, של עבודת מטה סיזיפית ויסודית, של סנכרון מושלם בין הכוחות, של הקפדה בלתי מתפשרת על ביטחון השדה, על חיסיון המידע ועל לוחות הזמנים.
אבל הניצחון, פקודינו, הוא לא רק ניצחון המקצוענות והטכנולוגיה. הוא בראש ובראשונה ניצחון האנשים, וכמאמר חכמינו, האדם שבטנק ינצח. וההכרעה, חיילינו, היא בראש ובראשונה הכרעה של הרוח. ועל כן הקרב עבורנו מסתיים רק ברגע שבו הצד השני מפנים שהמשחק נגמר, כשהוא קולט שכבר אין מה לעשות.
כוחנו ועוצמתנו יישמרו רק אם נקפיד לשמור על עקרונות הקרב שלמדנו בבה"ד 1:
יוזמה ותחבולה: הם יחלקו פלאיירים וסטיקרים, יכנסו עצרות, יקהילו קהילות, יבנו מאהלים, ינפחו מתנפחים, יחלקו שערות סבתא, יפיקו אירועי פתיחת קיץ, אמצע קיץ, סוף קיץ, יביאו את אסי וטוביה ואת ימימה מזרחי ואת הרב אליהו. אנחנו נמתין בסבלנות עד שיגמר להם האוויר במתנפחים ונעקוץ.
אבטחה לאגפים: השטח צריך להיות הרמטי. הפגנות ומחאות מתאימות לרוטשילד, אך לא לשטח הבנוי והמשיחי של גבעות בנימין. ועל כן חשוב לחסום הרמטית את הגזרה ברשת מחסומים נייחים וניידים אפקטיביים. כך שאפילו אם כתב מזדמן של עיתון יצליח לעבור את החסימה, הוא יאלץ לצעוד קילומטרים באפלה בין סירות קוצניות וכלבים משוטטים. כשהם יבינו שאנחנו נחושים הם כבר יפסיקו לנסות.
ריכוז מאמץ ושחיקה תודעתית: השחור של הלוחמים והשוטרים צריך להיות כהה יותר מהשחור של הלילה. כל מפגין שיצייץ או ירים יד לגרד באוזן, צריך למצוא את עצמו במצב מאוזן ולטעום את טעמו של עפר ארץ הקודש. הכמות תהפוך לאיכות כשהם יבינו שהמשחק מכור. בנחישות ובנחישות.
מהירות והתקפיות: הפעולה כולה צריכה להסתיים במהירות הבזק. על כל בית יש להעמיד שני שופלים ולהקצות דקות ספורות לפינוי הציוד של המשפחות, מה שלא יֵצא בזמן הקצרצר ייהרס וייכתש. תנו להם להתרים את עצמם אחר כך.
ניצול הצלחה: על מפעילי השופלים לוודא שכל הקירות מרוסקים כולל הגג, דוד השמש וכל החלונות. אסור להשאיר אף חלק מהבניין לשימוש חוזר. וידוא הריגה, כבר אמרנו?
חיילות אישית: הכוחות המבצעים חייבים לבצע תרגולות ולהבטיח ביצוע טכני מושלם. אין רגשות, אין תחושות ואין מחשבות. אין טעם לעבור עם החיילים על שאלות ותשובות של המתנחלים, פשוט לא מקשיבים. כשאתה לא מקשיב אתה גם לא צריך לדעת מה לענות.
לוגיסטיקה ודרגים: הפעולה הוכיחה שוב שהמענה הלוגיסטי והמנהלתי הוא החוליה החשובה ביותר. תארו לכם מה היה קורה עם ראש מחלקת הבג"צים אסנת מנדל וענר הלמן מהפרקליטות לא היו מעירים באישון ליל את דורית ביניש, ואם ביניש לא הייתה מחליטה לבטל מיד את צו ההקפאה שהוציא השופט ניל הנדל ומאפשרת לכוחות להמשיך במשימתם. מה היה קורה אז? על מי היינו סומכים, על משענת הקנה הרצוץ של הממשלה שלא יודעת ולא רוצה לדעת? ומה יקרה אם בעוד עשר או עשרים שנה ישבו בתפקידים האלו דמויות עם קצת פחות דבקות במשימה ומגויסות אידיאולוגית? ה' ירחם.
על החתום
אסנת מנדל, דורית ביניש, רונית לוין, מייק בלאס ומיכאל ספרד,
ראשי המטה הכללי

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  13/09/2011   |   עודכן:  13/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פקודת יום
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
ההתנחלויות הן פשע מלחמה
אלטע קאקער  |  13/09/11 04:21
 
- אתה אנטישמי- ובסוף תשלם על זה ל"ת
לקאקר המצחין  |  13/09/11 08:36
 
- נתניהו לא אשם הוא סתם סמרטוט
נתניהו הסמרטוט  |  13/09/11 20:09
2
ביבי, אתה אפס! זבל! נבלה! + ל"ת
יצחק הכהן  |  13/09/11 21:23
3
נתניהו והליכוד יפלו בבחירות
הכתובת על הקיר  |  14/09/11 05:58
4
אם הדבר לא היה עצוב שכך
אברהם מערב השומרו  |  14/09/11 09:27
5
חבורת אנטשמים בוגדים עלובים
א1968  |  14/09/11 09:36
6
ישובים קטנטנים ומבודדים יפונו
דודי29  |  14/09/11 10:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי אליצור
בקדנציה הקודמת הימין הוא שהפיל את נתניהו, להפתעתו הגמורה. אם הוא לא יתחיל לשים לב למתרחש במשולש אהוד ברק 'שלום עכשיו' והפרקליטות, זה יקרה לו שוב. כרגע נראה שהוא עדיין לא קולט את עוצמת הזעם והעלבון, ולא נשאר לו הרבה זמן כדי להבין ולעצור את המפולת
אפרים הלפרין
מעניין איך הם מצליחים לשמור על המתח הזה, שבוע אחרי שבוע, כאן בישראל, הפגנה פוליטית עם מסרים ברורים, המצליחה ללקט סביבה כחצי מיליון אנשים. אנו אומנם לא יוצאים לכיכרות, אנו לא מריחים את בית השחי של השכנים, אנו יושבים בסלון הממוזג וצופים בהפגנה הפוליטית של יאיר לפיד וחבריו לאולפן ערוץ 2. לא הגיע הזמן לשים לזה סוף?
רועי אורן
כאשר ישראל מגיבה ולא יוזמת, היא מובילה עצמה לבידוד עולמי אשר יזיק לה במאבק מול אירן
ראובן לייב
אף אחד ממועמדי הפריימריז לא ניחן בכושר מנהיגותי, שלו נזקקת בימים אלה, יותר מכל, מפלגה שסועה כל-כך, המצויה ממש על סף-אובדנה    לא שלי יחימוביץ', לא עמיר פרץ, לא בוז'י הרצוג, ואף לא עמרם מצנע, יהיו אלה שיצליחו להציל את העבודה האבודה משיברונה הגדול    סיפור של טרגדיה מרובעת
קובי לירז
גם בין אלה שאין להם אשליות, יש המטיפים למשא-ומתן רק לשם המשא-ומתן, מעין משחק פוקר כזה. האם יש בכך תועלת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il