X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האור הוא הכוח המניע, המחיה והמאפשר את קיום הבריאה. תחושה אינסופית של שלווה, סיפוק, אמונה, נתינה, אהבה ושמחה - כל אלה מהווים ביטוי לתכונתו של האור. אור השמש הטבעי, הגשמי והאור הגנוז, הרוחני, שקיבלנו בבריאת העולם בראש השנה הם מתנות שיש לשמור, לטפח ולהשתמש בהן בתבונה
▪  ▪  ▪
האור מאפשר את קיום הבריאה [צילום: פלאש 90]

"בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ... ויאמר אלהים יהי אור ויהי אור: וירא אלהים את האור כי טוב ויבדל בין האור ובין החושך: ויקרא אלהים לאור יום ולחשך קרא לילה ויהי ערב ויהי בקר יום אחד:" (בראשית א', ב' - ה')
ראש השנה הוא על-פי המסורת היום בו נברא אדם הראשון והסתיימה בריאת העולם. המקובלים למדו מראשיתו של ספר בראשית, שמכיוון שהאור הגשמי בעולמנו מגיע בעיקר מהשמש ומהכוכבים ומכיוון שאלו נבראו רק ביום הרביעי, אנו מבינים כי האור של בראשית לא היה אור גשמי אלא אור רוחני. אך לאן נעלם האור הרוחני עם התגשמותה של הבריאה? על כך אומר המדרש, כי "גנז אותו הקב"ה לצדיקים לעתיד לבא" האור הוא הכוח המניע, המחיה והמאפשר את קיום הבריאה. תחושה אינסופית של שלווה, סיפוק והנאה, אמונה ושביעות הרצון, נתינה, אהבה ושמחה - כל אלה מהווים ביטוי לתכונתו של האור.
גם האור הגשמי הוא המניע, המחיה והמאפשר את קיומנו. קרינת השמש הינה מקור האנרגיה והאור אשר בהשפעתם נוצרו החיים והתפתחו עד לתקופתנו. אור השמש קשור בתודעתנו עם בהירות, שמחה, חמימות ובריאות - אם נחשפים לו במינון המותר.
החדרת אור היום הטבעי אל תוך המבנה באמצעות חלונות אינה מסכנת את הבריאות, להפך, היא בעלת תפקיד פסיכולוגי בעל תרומה חיובית, זהו הקשר החזותי עם החוץ. האדם המודרני בן זמננו מבלה את מרבית חייו במה שניתן להגדיר כ"פנים". לא עולה על דעתנו לוותר על קשר עם החוץ בבית מגורינו ולא נסכים לגור בבית או דירה ללא חלונות. יתרה מזאת, הרוב המכריע של בני האדם יעדיפו גם שמשקום עבודתם יהיה במבנה עם חלונות.
גודל החלונות, צורתם ומיקומם הינם שיקולים מכריעים בעיצוב ובתכנון של הבניין הן מבחוץ והן מבפנים. השיקולים הם החדרת אור, איוורור, הרמוניה בחלל , תקציב וחיסכון באנרגיה. גודל ומיקום החלון צריך להיות כזה שלא יגרום לסינוור בשעות מסוימות של היום ומצד שני יגרום לשוהים בחלל רווחה ושביעות רצון. אור השמש הישיר מכניס לחלל הבנוי דינמיות בתנועתו במהלך היום , מעורר ומחיה אותו. בעונת החורף יש לקרינת השמש השפעה חיובית לא רק בעצם החימום אלא גם בתחושה של ערנות ושמחה. בבתי מגורים, התקנת חלון גדול ככל הניתן בחדר המגורים יאפשר הסתכלות מתחת לקו האופק, כלומר, ראיה החוצה אפילו במצב של ישיבה. בשאר החדרים ניתן להתקין את החלונות בגודל קטן יותר כמו בחדרי שינה בהם חשוב לאפשר פרטיות.
מהלך השמש ומשך היום והלילה משתנים בחורף ובקיץ במחזוריות של שנה, זאת, כתוצאה מזווית הקרויה "זוית הנטיה" של סיבוב כדור הארץ ביחס לציר ההקפה שלו סביב השמש. אם נבין את משמעות תופעה זו נוכל להשכיל ולתכנן את חלוקת האור בחלל בהתאמה לגרמי השמיים. גלוי וידוע לכל, כי השמש זורחת במזרח ושוקעת במערב בקשת הנוטה דרומה, המעניין עבורנו הוא ההבדל במהלך השמש בדרכה מהמזרח למערב בקיץ ובחורף. בקיץ, זורחת השמש צפונה מן המזרח ושוקעת צפונה מן המערב באותו יום, כאשר היא גבוהה ביחס לאופק . משמעות הדבר היא, כי חלונות בחזית הצפונית יהיו חשופים לקרינת שמש ישירה בחודשים מאי, יוני ויולי בשעות הבוקר ובשעות אחרי הצהריים.
בהתאמה, בחורף זורחת השמש דרומה מן המזרח ושוקעת דרומה מן המערב, כאשר היא נמוכה ביחס לאופק. ולכן, מיפנה דרומי עם הצללה מינימלית מהווה מקור אור טבעי מעולה בכל ימות השנה - בחורף, השמש נמוכה ותכניס אור וחום ישירים גם יחד, ואילו בקיץ יהיה אור ללא קרני שמש ישירות.
אור השמש הטבעי, הגשמי והאור הגנוז, הרוחני שקיבלנו בבריאת העולם בראש השנה הם מתנות שיש לשמור, לטפח ולהשתמש בהן בתבונה.
כתיבה וחתימה טובה.

הכותבת היא מעצבת פנים
תאריך:  14/09/2011   |   עודכן:  14/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד טל קדש
מה הם כללי הזהירות לעסקות ניכיון שיקים בבנקים? באלו מקרים הבנק לא ימלא את חובתו נאמנה אל מול הלקוח אשר הפקיד בידיו המחאות דחויות לגבייה במסגרת עסקת ניכיון? ומה הן חובות האמון המוטלות על בנק בעסקות מסוג זה? עו"ד טל קדש על פסיקת בית המשפט בנושא
ליאור רזניק
רבים מאמינים שהנה הגיע ספטמבר - ההכרה במדינה פלשתינית באו"ם - הגיע הסוף שלנו, הגיע אלינו הגהינום. אני דווקא טוען אחרת - ספטמבר הוא אפשרות לתקן חלק מטעויות העבר, להוציא אותנו מהחלום ל"שלום" ו"מזרח תיכון חדש" ועל הדרך גם להציל את כבודנו
יוסי שחר
צה"ל הפך לפרד עצל, מתמגן, מתחפר, מתגדר על הקרקע ומתכסה בכיפת ברזל מלמעלה. רק מגיב וגם אז במידה ובמשורה ומרחוק כדי לא להיפגע ולא לפגוע ממש, כדי לא להגביה חלילה את גובה הלהבות ולמנוע את התפשטותן
ראובן לייב
להבדיל באלף אלפי הבדלות מהשב"כ, פועל הימין הקיצוני בשיטות אפלות של "שו-שו" נגד כל מי שאינו לרוחו. בבנק המטרות שלו מסומנים לא רק כפריים ערביים בגדה, אלא גם אנשי שמאל, ואפילו, לא להאמין, צה"ל עצמו!
רפאל בוכניק
צירוף של נאום בנוי לתלפיות ו"סל מסרים" מושכל ישמש תחמושת חיונית למדינת ישראל בשעה קשה מהבחינה הדיפלומטית. התעלמות מממדי האירוע בכינוס העצרת הכללית של האו"ם, עלולה להתחוור כטעות קשה בשיקול הדעת של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל. לכן, הכרחי הדבר כי ישראל תיוצג בעצרת בדרג אקסקוטיבי בכיר ביותר, ובמקרה דנן - ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il