X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקמת מדינה פלשתינית. לפי איזה מתווה? [צילום: AP]
ניתן לטרוף את הקלפים בדקה ה-90
ממשלת ישראל נדרשת לפעילות דיפלומטית של הדקה האחרונה לפני שכדור השלג באו"ם יתגלגל לו ומי ישורנו לאן נגיע ראש הממשלה מסוגל וצריך "לגנוב את ההצגה" באו"ם ולגלות את ערוותם של הפלשתינים

כפי שמשחקי כדורגל מוכרעים פעמים רבות בדקה ה-90, גם נושא הכרזת המדינה הפלשתינית ניתן לפתרון בדקה האחרונה. למען זאת דרושה מדיניות אמיצה ו"חלוץ" מרכזי אשר ידע להפקיע את ה"גול" הדיפלומטי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסוגל לעשות זאת, לו רק יתעלה לדרגה של מנהיג המוכן ללכת עד הסוף ולהוכיח שכוונותיה של ישראל אמיתיות והסרבן הוא הצד הפלשתיני. למהלך מסוג זה יש משמעות דיפלומטית אדירה עבור ישראל הנמצאת עתה בבידוד מדיני מסוכן מאוד.
סרבנים מימים ימימה
מי שאשמים בכך שעד היום לא הגענו להסדר בינינו לבין הפלשתינים הם אבו מאזן והרשות, חמאס ופלגיו הקיצוניים האחרים שעסקיהם בטרור וחתרנות תחת כל ניסיון להגיע להסדר. זאת עובדה שאין אפשרות לסתור אותה. בדפי ההיסטוריה של השנים האחרונות רשומים מעשיהם המטופשים של מנהיגי הפלשתינים. סרבנותם לקבל את התוכניות שהוצעו להם על-ידי ראשי הממשלות, מאז רבין ועד אולמרט, בעינה עומדת.
ההגינות מחייבת להודות שגם ביישום הסכמי אוסלו לא הייתה כוונה פלשתינית לוותר על חלומם לחזור לגבולות החלוקה. כל מי שמצוי במהלכים הדיפלומטיים של השנים האחרונות, במיוחד בתקופתו של אהוד אולמרט, הוצעו לפלשתינים תוכניות מרחיקות-לכת. אבו מאזן סירב להשיב בחיוב. חמאס, אז והיום, טוענים שהפלשתינים לא יוותרו על זכות השיבה. המשמעות היא ברורה.
לחשוף ערווה ולהביא למו"מ
למרות הנאמר לעיל, בחודשים האחרונים, כל הזירה הקרובה אלינו השתנתה והיא נמצאת בעידן מהפכני שלאו-דווקא מבשר טובות. אי לכך, נדרשת מממשלת ישראל פעילות דיפלומטית של הדקה האחרונה לפני שכדור השלג באו"ם יתגלגל לו ומי ישורנו לאן נגיע.
ראש הממשלה מסוגל "לגנוב את ההצגה" באו"ם ולגלות את ערוותם של הפלשתינים. זה יהיה טוב גם עבור ישראל וגם יעזור למדינות השונות באירופה ואף לארה"ב להרפות את הלחץ ולנסות, פעם נוספת, להפגיש את הצדדים למו"מ ישיר. ואיך עושים זאת? פשוט.
עם עלותו לדוכן בעצרת הכללית של האו"ם, מר נתניהו צריך להציג בפני באי העולם את תוכניתו המדינית שבמרכזה הקמת מדינה פלשתינית לפי המתווה של הנשיאים קלינטון, בוש ואפילו אובמה. ואלה עיקריו:
א. הקמת מדינה פלשתינית על 94%-96% משטחי הגדה המערבית, בתוספת חילופי שטחים של 1%-3% בקו הירוק, וכן ריבונות פלשתינית על כל שטחי רצועת עזה. בנוסף יהיה "מעבר בטוח" שיחבר בין הגדה המערבית לרצועת עזה.
ב. כוח בינלאומי יופקד על הביטחון לאורך הגבול עם ירדן.
ג. ישראל מוותרת על ריבונותה בבקעת הירדן. אולם נסיגתה ממנה תהיה הדרגתית מטעמי ביטחון: בין היתר היא תחזיק צבא בבקעת הירדן למשך שלוש שנים.
ד. חלוקה אתנית של ירושלים: השכונות הערביות בירושלים יהיו תחת ריבונות פלשתינית והיהודיות יהיו תחת ריבונות ישראלית.
ה. תהיה ריבונות פלשתינית על הר הבית וריבונות ישראלית על הכותל המערבי.
ו. זכות השיבה לא תתממש בישראל, וייאמר כי לפלשתינים זכות שיבה לביתם הלאומי.
ז. החתימה על ההסכם תציין את תום הסכסוך.
יציין מר נתניהו שהוא מוכן מיידית לחתום על ההסדר המוצע. הפלשתינים יצטרכו להשיב בכן או לא. אין שוב מקום לפקפוק מה תהיה התשובה הפלשתינית. ישראל יכולה רק להרוויח מכך ולהוכיח לנציגי העולם שהפלשתינים אינם מוכנים באמת לסיים את הסכסוך. אין להם הנהגה מאוחדת, אין להם תעוזה ואין כל סיכוי שמנהיג כלשהו יסכים לתנאים אלה.
אם מר נתניהו יעשה זאת? - גם זאת שאלה שהתשובה עליה ברורה. חבל!

תאריך:  19/09/2011   |   עודכן:  19/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניתן לטרוף את הקלפים בדקה ה-90
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
יפה
סתם_1  |  19/09/11 12:43
 
- תגובה
צ'לו   |  19/09/11 13:17
 
- תגובה לצ'לו רוזנברג
ע. הנביא  |  19/09/11 20:19
 
- מצד שני
סתם_1  |  19/09/11 22:16
2
אתה מדבר ביהודית והם מדברים
ספיינר  |  19/09/11 13:04
3
החלומות של התקשורת השמאלנית
בני בנקר  |  19/09/11 19:56
4
טיפשות במו"מ
אזרח מודאג2  |  20/09/11 12:08
5
תום הסיכסוך?
ספיינר  |  20/09/11 14:43
 
- תגובה
צ'לו   |  20/09/11 20:42
6
טעות,טעות,טעות
באום  |  20/09/11 21:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
ביבי מטיף מוסר לכל העולם, אך לא דאג במשך קרוב לשלוש שנים לכך שלא נהפוך לעם מנודה שלא יפנו לנו עורף באירופה בארה"ב וגם בארצות ערב שהיו איתנו בחוזי שלום, ולא השכיל לשמור על יחסים מעולים עם טורקיה. ביבי אוהב לנאום, כמו נציג ישראל באו"ם לשעבר, לפי שיטת היהודי בגטו - "כולם שונאים אותנו, כולם אשמים, רק לא ישראל ולא ראש הממשלה שלה"
בלפור חקק
כל אדם חווֶה בכל שנה לידה מחודשת כאדם, התחדשות רוחנית. כדי לחדש את עצמנו, אנו מתנקים ממה שהיה, משליכים ומסירים את הסִיגים שהיו    אז - "בן אדם, מה לך נרדם"?
עו"ד אברהם פכטר
הסוגייה הזו עולה לעיתים קרובות לשיח ציבורי עקרוני. במיוחד, קיימת בעיה עקרונית אתית ומקצועית כאשר הבעלים הוא דומיננטי, בעל כוח והשפעה, ומפעיל את השפעתו וקשריו    האם צריך חוק להגביל את זכות הבעלות על עיתון בישראל בידי אזרח ישראלי בלבד?
איתן קלינסקי
ציזלינג, כאחד מעמודי התווך של תנועת העבודה טרם קום המדינה ובשנותיה הראשונות, שילב את עוצמת ארון הספרים היהודי עם תפישת חייו הסוציאליסטית. זאת אחת הסברות המסבירה מדוע היה היחיד בתנועת העבודה שהעז לצאת בגלוי ולהתעמת עם בן-גוריון בנושא השואה וההצלה במציאות של הנהגה במלכוד
מתי דוד
במהלך שלושת העשורים האחרונים, קצב הצמיחה הממוצע השנתי היה 9%-10% - צמיחה שגרמה לשינויים ברוב תחומי החיים, בחברה הסינית, בעיקר בחברה העירונית-תעשייתית אבל גם בחלקים של החברה הכפרית-החקלאית. סין הפכה לכלכלה השלישית בגודלה בעולם ולשוק צרכנים ענק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il