X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למיטב ידיעתי לעו"ד כספי אין ניסיון מיוחד בניהול מו"מ מדיני ובוודאי שיש מי שיוכל להבהיר טוב ממני את ההבדלים בין מו"מ עסקי למו"מ מדיני. בטרם אנו מפקידים את המו"מ המדיני החשוב ביותר בידי מי שאינו נמנה על דרג פוליטי או דרג מקצועי מדיני, ואין לו גם שום חובה או אחריות לציבור הבוחרים, רצוי לברר אם יש לו ניסיון כלשהו בניהול מו"מ מסוג זה
▪  ▪  ▪
עו''ד רם כספי [צילום: פלאש 90]

אחת למספר חודשים, כך נגזר, יתקלו הקוראים בראיון חגיגי עם עו"ד רם כספי, מי שיועד מלידתו להיות אחד מעורכי הדין הבכירים בישראל (ואין בכך ביקורת).
כספי הוא מייצג נאמן של אילי ההון ומליץ היושר שלהם. הראיונות וההצהרות שהוא משמיע בשבחם אינם רק במסגרת השירות המצופה של עו"ד בכיר ללקוח צמרת, אלא נראה שכספי) שהגדיר עצמו בעבר כסוציאליסט ותמך במפלגת העבודה) מזדהה עם לקוחותיו הזדהות רגשית מלאה.
לשיטתו של כספי הטייקונים הם אידיאליסטים אמתיים וציונים נלהבים השומרים אמונים למדינת ישראל הם " משקיעים בה למרות הקשיים ומשלמים מסים כבדים. בתמורה הם סובלים מהגל העכור ששוטף את המדינה לאחרונה ומכוון נגדם. האנשים האופטימיים האלה, שתמיד רצו לבנות, להקים ולתרום, אומרים לי לאחרונה דברים שאף פעם לא שמעתי, כמו: נמאס לנו. נמאס מהכינוי הלא מחמיא 'טייקונים', נמאס שמאשימים אותנו שאנחנו עושקים, כביכול, את הציבור". טוב לא ציפיתי לקרוא בראיון יחצני במעריב) ע"ע דנקנר( שהטייקונים הם ברובם לווים הגדולים המשקיעים כסף ציבורי שלוו בדרך של הנפקת אג"ח - הזקוק כיום לתספורת.
אין לי רצון להתעמק בחזונו הכלכלי של עו"ד כספי ואף לא לדון במגוון דעותיו בנושאים כלכליים עסקיים, חברתיים ומדיניים. מחמת תפקידו כעורך דין המייצג אינטרסים כבדים לעולם אינך יכול להבחין היכן מדבר כספי בשם לקוחותיו והיכן מסתתרות דעותיו הפרטיות האמתיות, וכשאין בסיס להפריד בין הדבקים הללו עדיף להתעלם . בעוונותיי איני סבור שמי שיודע לנהל מו"מ על עסקות גדולות הוא בהכרח כלכלן טוב יותר, או שיש לדעותיו בענייני חברה וכלכלה ערך מוסף. כך גם איני סבור שגנרל מזהיר מבין בהכרח בעסקים ושמנתח בכיר מבין במנהל וכך הלאה.
מה שהטריד אותי יותר מכל בראיון הוא היומרה של עו"ד כספי להציע שירותיו בכל הנוגע להסכם השלום עם הפלשתינים, וכך הוא מצהיר - " אני מוכן לעזוב את המשרד שלי מחר בבוקר ולהעביר את השולחן העמוס למישהו אחר רק למען דבר אחד: ניהול המשא-ומתן עם הפלשתינים. אפשר וצריך לנסות לגמור איתם עניינים. אני מרגיש שאני יכול לעשות את זה. אני לפחות חייב להציע את השירותים שלי".
ראשית נזכיר כי אין כל חובה על עורך דין להציע את שירותיו לאף אחד ואסור לו עקרונית לחזר בכלל אחר עבודה. בכל זאת מרגש לראות את כספי מוכן להתגייס מיד למלאכה. תמוה שעורכי דין מנוסים ומצליחים לא פחות אינם חשים שחובה עליהם להציע למולדת שירותים של מו"מ מדיני- האם הדבר נובע מצניעות יתר?. יש לציין שכמה מהם, בניגוד לרם כספי ,רכשו ניסיון אמיתי בניהול מו"מ כזה-לדוגמה עו"ד דב ויסגלס.
למיטב ידיעתי לעו"ד כספי אין ניסיון מיוחד בניהול מו"מ מדיני ובוודאי שיש מי שיוכל להבהיר טוב ממני את ההבדלים בין מו"מ עסקי למו"מ מדיני. בטרם אנו מפקידים את המו"מ המדיני החשוב ביותר בידי מי שאינו נמנה על דרג פוליטי או דרג מקצועי מדיני, ואין לו גם שום חובה או אחריות לציבור הבוחרים, רצוי לברר אם יש לו ניסיון כלשהו בניהול מו"מ מסוג זה.
אם יידע בניהול מו"מ עסקי חשוב כל כך לצורך ניהול מו"מ מדיני, מדוע עו"ד כספי אינו מציע שהפלשתינים מצדם ימנו עורך דין עסקי לשבת מולו במו"מ. זה יכול להיות חזיון מעניין למדי לראות כיצד מתנהל, לדוגמא, מו"מ בין מומחים לדיני תאגידים על שאלת הריבונות בהר הבית. אולי הפלשתינים יתפתו לקבל הסדר תאגידי שייצור חברת אחזקות כללית שתחזיק במשותף במניות חברות בנות לניהול הר הבית והכותל המערבי, תוך שמניית השליטה המגלמת את הריבונות במקום תופקד בנאמנות בידי מזכ"ל האו"ם?.
אפשר להסדיר גם פטורים ממס והסכם רוטציה בכל נוגע למשרות החשובות בחברה ובכל מקרה של חילוקי דעות בין הצדדים עו"ד ממשרד כספי ימונה כבורר. אפשר גם לטשטש את סוגיית הריבונות על-ידי מתן אפשרות לקרן השקעות זרה לרכוש את חברת אחזקות הר הבית בע"מ. בסוף נגמור עם חרם מאמינים שימחו על מחירי הכניסה הגבוהים ויחליטו שניתן להתפלל לאל בכל מקום.
בשלב מתקדם יותר ניתן יהיה להציע גיוס הון ולעניין משקיעים בהקמת קניון המקדש/ אל-אקצה. רק נניח למגזר העסקי לעצב את ההסדר ואפילו השמיים כבר לא יהיו הגבול. לא רק שנפתור את כל הבעיות הפוליטיות, הנראות חסרות פתרון כרגע, אלא שגם נרוויח כמה שקלים באותה הזדמנות חגיגית. או אז יוכל עו"ד כספי לחזור למשרדו ולשולחנו העמוס ובא לציון גואל.

תאריך:  04/10/2011   |   עודכן:  04/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עו"ד כספי יביא שלום
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה הוא נדחף לכול חור ?
הון שלטון   |  4/10/11 09:56
2
יש לו ניסיון בהטרדת עד ל"ת
הפגישה הלילית  |  4/10/11 10:22
3
הממשלה לא רוצה מו"מ
אלטע קאקער  |  4/10/11 11:29
4
כספי=משפחת עופר=קדימה=תיקשורת
רון רונן  |  4/10/11 11:56
5
הוא היה צריך להופיע במסטר שף
סתם_1  |  4/10/11 14:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמיר סגל
שיריו של טהא מוחמד עלי הם משובחים, כתיבתו ראויה להכרה גדולה עוד יותר מזו שקיבל, אך אין כל הצדקה כי הנצחתו, זכרונו וזיכרון הכפר ספוריה, העיר היהודית ציפורי והמושב ציפורי ילוו בשקר או בבדיה
אהוד פרלסמן
טרכטנברג חשב שבאמצעות לשון חלקלקות ושפע מחמאות יוכל לשבות את ליבה של ליף, ולשכנע אותה לאמץ את המלצותיו. ליף הבינה מיד שהוא חושב שהיא מטומטמת, ובשנינות חיננית הפכה אותו לשיננית
רועי אורן
לפני כשבועיים יצאה לאור בארה"ב ביוגרפיה חדשה של להקת הרוק "לד זפלין", המספקת הצצה נדירה אל מאחורי הקלעים של אחת מלהקות הרוק החשובות בהיסטוריה
אפרים הלפרין
תנובה מבקשת סליחה, תנובה בוכה בדמעות, היא טעתה והיא לא תחזור על טעותה לעולם ונשבעת שתתנהג יפה - ממש כמו ילד בגן...    לא נסלח ולא נשכח
מאיר אינדור
עבודתה של ועדת טרכטנברג לוקה בבעיות מובנות ובנטיות חד-צדדיות. זה הזמן שבו הכנסת צריכה יותר מתמיד לשמור על קופת המדינה, ולא להיות חותמת גומי של הוועדה ושל יושבי האוהלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il