X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני שותף לדעה של השופט האמריקני רוברט בורק, הטוען כי אין טעם שאזרחי ישראל יטרחו להשתתף בבחירות לכנסת אם ממילא הפוסק האחרון הוא בג"צ. אם ראש הממשלה לא יערוך שינויים במערכת המשפט אני שוקל לא להצביע בבחירות הבאות
▪  ▪  ▪
השופטת נילי ארד. רמסה ברגל גסה ובמו ידיה את חוקי היסוד [צילום: לע"מ]

החלטתה השערוריתית של נשיאת בית הדין לעבודה נילי ארד, לקיים דיון עם הרופאים המתמחים, 14 שעות לאחר שהתפטרותם החוקית נכנסה לתוקפה, - וההודעה שעד אז, ועד שהיא לא תחליט אחרת אסור לרופא מתמחה להתפטר, מזכירים את המשטרים האפלים ביותר. "אין להחלטה של שופט לאסור על אדם להתפטר מעבודתו, אח ורע בעולם החופשי, תיהיינה הסיבות אשר תיהיינה, שמצדיקות צעד קיצוני שכזה", אמר יוסף פריצקי, ח"כ לשעבר ערב יום הכיפורים. נילי ארד רמסה ברגל גסה במו ידיה את חוקי היסוד: "חוק כבוד האדם וחירותו וחוק חופש העיסוק". היום הזה יירשם כיום השחור של שלטון החוק במדינת ישראל. זהו סטליניזם במיטבו! זאת לא דיקטטורה של הפרולטריון, זאת דיקטטורה מסוג חדש: "דיקטטורה שיפוטית".
החלטתה של נילי ארד, תואמת את רוח משנתו של אהרן ברק ששיכתב את עקרונות הדמוקרטיה וקבע את עיקרון עליונותה של המערכת השיפוטית על פני המערכת המחוקקת והמבצעת. הוגי דעות ופילוסופים, שנחשבים היום לאבות הדמוקרטיה המודרנית כמו: Montesquieu, Voltaire, Rousseau and Jefferson, - נאבקו על הזכות להפרדת הרשויות, כל אחד בסגנונו, וקבעו שכל אחת מהרשויות אסור שתיהיה סמכות אבסולוטית, וכל אחת צריכה לאזן את האחרות כדי לשמור על אושיות הדמוקרטיה. כל המדינות הדמוקרטיות היום פועלות על-פי העקרונות הללו. אהרן ברק אינו חושב כך. ברק מעוות, משכתב וכופה על מדינה שלמה פרשנות חריגה להגדרת הדמוקרטיה.
יש ביקורת רבה נגד ברק מצד משפטנים ידועים בחו"ל. Richard Posner, שופט אמריקני בבית המשפט לערעורים ומרצה בכיר באוניברסיטת שיקגו בבית ספר למשפט, כתב בספרו "The Enlightened Despot" - העריץ הנאור, ביקורת חריפה על אהרן ברק עם פרסום ספרו "שופט בחברה דמוקרטית" באנגלית. הוא טען שהפרדת הרשויות (המבצעת, המחוקקת והשופטת), חייבות לעבוד בתאום מלא אחרת יווצר "chaos". "הפרדת רשויות" פירושו "איזונים ובלמים", ומערכת המשפט חייבת לעמוד בביקורת ע"י הרשויות האחרות ולא רק לבקר אותם.
"If each of the powers (executive, legislative, and judicial) were administered by a branch that was wholly independent and thus could ignore the others, the result would be chaos. The branches have to be mutually dependent, in order to force cooperation. So "separation of powers" implies "checks and balances," and the judicial branch has to be checked by the other branches, and not just do the checking"
הוא מוסיף שאצל ברק אין לרשות המבצעת (הממשלה) ולרשות המחוקקת (הכנסת), כל פקוח על הרשות השופטת. תפיסת הפרדת הרשויות אל ברק הוא שלבית המשפט העליון יש סמכות בלתי מוגבלת ולכנסת [שהוא נציג האזרחים, קרי "הריבון"] אין יכולת לפטר שופטים.
"... What he [Barak] means by separation of powers is that the executive and legislative branches are to have no degree of control over the judicial branch. ...In Barak's conception of the separation of powers, the judicial power is unlimited and the legislature cannot remove judges."
לא רק פוזנר אלא גם השופט המפורסם Robert Bork שהוא גם פרופסור למשפטים ב-Yale University, ביקר קשות את ברק על כך שהוא רוצה להפוך את הרשות המבצעת והמחוקקת לכפופות לרשות השופטת! הוא תיאר את בית המשפט הגבוה לצדק כביהמ"ש הגרוע ביותר בעולם המערבי. הוא קורא לו בית המשפט אימפריאליסטי ומקווה שאף בית המשפט לא ילך בעקבותיו. לדעתו ברק מנסה להחיל בצורה לא דמוקרטית את ערכי המיעוט "הנאור" על פני הרוב "החשוך". זה שהחלטות צריכות להתקבל בהכרעת הרוב לא מעניינות אותו, מבחינתו רק מה שהמיעוט הנאור, כלומר מה שהוא וחבריו השופטים חושבים שזה טוב, רק את זה יש להחיל למרות שרוב הציבור יכול לחשוב אחרת. אהרן ברק למעשה מפרק את הדמוקרטיה והופך אותה בהתמדה לדיקטטורה שיפוטית! . אז זה פלא שהשופטת נילי ארד מצפצפת על הביקורת?
פוזנר טוען שעבור ברק, דמוקרטיה היא חבילה של "זכויות אדם" ולא רק "זכויות פוליטיות". אהרן ברק יצר עקרונות וכללים שמנחים את בית הדין הגבוה לצדק ללא כל בסיס קונסטיטוציוני. בין היתר הוא נותן זכות לכל אדם לעתור לבג"צ לבקש למנוע פעילות בלתי חוקית ע"י פקיד ממשלתי גם אם הוא לא נפגע ממנו באופן אישי (משמע הפך את הבג"צ לממשלה שניה בתוך אותה מדינה שמקבלת החלטות עצמאיות!); הוא יכול לקבוע שפעולה שלטונית איננה סבירה (מי אתם לעזעזאל שתקבעו מה סביר ומה לא סביר? על-פי איזה קריטריונים? על-פי השקפת העולם הליברלית שלכם - ולזה אתם קוראים צדק?); שבשם "כבוד האדם", בג"צ יכול להורות לממשלה להקל על חסרי הבית ועל העניים (ומאיפוא יקחו את הכסף, מהמשכורת שלכם?); והעיקרון הכי הזוי הוא שבג"צ יכול להורות על ביטול פקודה צבאית. כדברי פוזנר, ברק הפך את "השופט לחוק בעצמו" - a judge is a law unto himself.
כל אבות הדמוקרטיה המודרנית המכובדים מתהפכים בקברם על החדשנות של אהרן ברק והעמותות האנרכיסטיות השמאלניות חוגגות בגדול על ההזדמנות לכפות את רצונם על מקבלי החלטות בעזרתם של "Useful Idiots" אידיוטים מועילים, בלי להשתתף בבחירות לכנסת. אהרן ברק מצליח לחסל את הדמוקרטיה בישראל אט אט.
פוזנר ובורק הופתעו ששופטים בישראל בוחרים מי יבחר לבית המשפט העליון. בדרך הזו הם מנציחים את האוליגרכיה האידיולוגית, כולה ליברלית רדיקלית ומונעים דריסת רגל לבעלי השקפת עולם אחרת. המושג "כולם שווים בפני החוק" שהוא קבע עם המשפט "מבחן בוזגלו", לא מפריע לו כדי להתנגד שבית המשפט העליון ישמש דוגמה ויראה פתיחות למגוון דעות ולפלורליזם אידיולוגי. הוא לא יתן לאנשים שאינם חושבים כמוהו לחדור למועדון האקסקלוסיבי שהוא רואה אותו כרכוש הפרטי שלו.
השוואה חפוזה בדרך לבחירת שופטי בית המשפט העליון בין ארה"ב לבין ישראל, מצביעה על משהו לוקה בחסר. השיטה האמריקנית מאפשרת לנשיא ארה"ב להציע מועמד לבית המשפט העליון העומד לביקורת הקונגרס. לפי השיטה הזאת, יש שנים שנבחרים שופטים ליברלים כשהדמוקרטים עולים לשלטון ושופטים שמרנים כשנשיא רפובליקני מכהן - כך משתמר הגיוון הנכון והאיזון בהחלטות. במדינת ישראל ה"דמוקרטית", שופטי העליון אינם עומדים לביקורת ע"י הכנסת. הם נבחרים ע"י ועדה ממונה בה יש תמיד רוב לשופטים ולתומכיהם, וכך הופכים את בית המשפט העליון ל"שופטים משובטים" לפי דמותו ורוח משנתו של אהרן ברק - בסגנון "חבר מביא חבר". אם זאת לא שחיתות אני לא כבר לא יודע מה זאת שחיתות!.
הם גם אינם מתחלפים ואינם עומדים לבחירה עד גיל הפנסיה - ואפילו פרוטוקול מישיבת ה"ועדה לבחירת שופטים" הם אוסרים לפרסם! "הכל במחשכים, הכל באפלה, כמו במשטרים החשוכים ביותר שמא יתגלו הקומבינות וה"סחר מכר" בבחירת החונטה הדיקטטורית ששולטת במדינת ישראל!",- כציטוט של אחד מהטוקבקיסטים למאמר שפורסם לפני שנתיים, הכועס על שחטפו לנו את הדמוקרטיה. שופטי ביהמ"ש העליון משולים למסמר ללא ראש התקוע בקיר!
לדעת השופט בורק אין טעם שאזרחי ישראל יטרחו להשתתף בבחירות לכנסת ולממשלה כי היועץ המשפטי לממשלה ובהמ"ש יכולים להחליט הכול.
"less and less reason for the Israeli people to bother electing a legislature and executive; the attorney general, with the backing of the Supreme Court, can decide almost everything for them."
אני שותף לדעה הזאת. מאסתי בשיטה הזאת. אם בנימין נתניהו לא יערוך שינוים במערכת המשפט, אני שוקל לא להשתתף בבחירות הבאות. בשביל מה להצביע אם ממילא הפוסק האחרון הוא בג"צ?
כדי להסיר כל ספק, אני לא משתייך למחנה השמאל. השתייכתי אליו כשהייתי צעיר כחבר קיבוץ, אבל עזבתי בטריקת דלת מטעמים אידיולוגים. לכן אני לא מוכן שהמדינה שלי תיהיה לא "דיקטטורה של הפרולטריון" ולא "דיקטטורה שיפוטית". אני רוצה שאזרחי המדינה יבחרו את הכנסת, הכנסת תבחר את הממשלה - כל ממשלה שהרוב יחליט לבחור, לטוב או לרע! - והיא זו שתחליט את ההחלטות המדיניות והצבאיות. אני לא רוצה שקבוצה אליטיסטית מתנשאת, שאוהבים לספר לנו כמה הם מוסריים וכמה הם נאורים ישלטו באמצעות טרור והפחדה שכל מי שיעז לחשוב אחרת, הם "יקצצו לו את הידיים" - כדברי השופט לשעבר בעליון מישאל חשין.
אני לא רוצה לבטל את מוסד הבג"צ. במדינה מתוקנת חייבים לדאוג גם למיעוטים אזרחי המדינה. השינוים שאני רוצה לראות בשלב ראשון הם:
  • לגוון את הרכב המכהנים בבג"צ. מי קבע שרק שופטים בבית משפט העליון יכולים לכהן בבג"צ? המכהנים בבג"צ אינם פוסקים על-פי חוקי הכנסת. הם פוסקים על-פי כללי מוסר אוניברסליים ויהודים, על-פי חינוכם ועל-פי השקפת עולמם. האם שופטי בית המשפט העליון הם היחידים הנאורים, בעלי המוסר הגבוה שנשארו במדינה? פלורליזם וגיוון דעות אידיולוגיים אינם מילים גסות. מונופול של עמדות ליברליות שפוסקים פסיקות אין ספור, ברובן פסיקות מוטות לטובת השמאל הרדיקלי, מבזים את המילה "צדק" בשם המופיע באות האחרונה במילה "בג"צ". זהו לעג לרש! צריכים רק החלטה אמיצה של חברי הכנסת ואני מאמין שיש קונצנזוס על כך.
  • מדינת ישראל עשתה מאמצים כבירים לשכנע מדינות אירופאיות כמו בלגיה, ספרד ועכשיו אנגליה, לרדת מהעץ ולבטל את הסמכות האוניברסלית לשפוט פוליטיקאים וחיילים על פשעי מלחמה. מדוע חייבים לתת לפלשתינים שהם גם אויבי המדינה, שעשו פוגרומים נגדנו, ששוחטים ורוצחים אותנו כבר 150 שנה זכות לעתור לבג"צ?, באיזו ארץ דמוקרטית ראיתם תופעה הזויה וחולנית שכזאת? זה חייב להפסק ומיד ע"י חקיקה מתאימה!
  • בג"צ חייב לחזור ולעסוק בהתאם לסמכויותיו <. אין לו זכות לפרש או להמציא ולחוקק חוקים חדשים. בשביל זה קיימת הכנסת שבה יש גיוון דעות שנותנות את הדעת על כל חלקי החברה. חייבים להגביל בחוק את מה מותר ומה אסור לבג"צ לעסוק. הגיע הזמן שהמכהנים בבג"צ יבינו שהריבון הם אנחנו, האזרחים, אני אתה כולנו. אנחנו הפקדנו את הריבונות לחברי הכנסת כפקדון לתקופה מוגבלת ולאחר תקופה זאת נחליט אם להפקיד מחדש בידיהם את הריבונות או לא. כך מתנהגת מדינה דמוקרטית. תפקידו של הבג"צ הוא לשרת את האזרח במתן סיוע במקרה שהרשות חורגת מסמכותה החוקית המקורית. לכל חריגה של מכהני בג"צ חייבת ליהיות תגובה מידתית כנגד אותם שחרגו מסמכותם. בג"צ אינם חסינים כפי שברק עצמו ניסח: "הכל שפיט"! ובג"צ איננו יכול לבטל את חוקי הכנסת בגלל שהם סותרים את השקפת עולמם של השופטים. זה לא היה ולא יהיה סמכותם!
  • חייבים לחוקק חוק - בדומה לחוקים שנחקקו בארה"ב בשנות ה-60 - שימנע מביניש לקבוע את תוצאות המשפט ע"י מתן זכות בחירת השופט שיכהן במשפט. שורש השחיתות הוא שאם יש למישהו סמכות לקבוע מי יכהן ומי לא יכהן במשפט מסוים - הוא גם קובע בסבירות גבוהה מה יהיה פסק דינו של הנאשם, כי התנהגות השופטים צפויה ברוב המקרים. כל ילד מבין את זה אז חברי הכנסת עוד לא תפסו את זה?. בארה"ב בעקבות שערוריות עם שופטים ששיחדו אותם מראש, שונתה השיטה. מאז שנות ה-60 נהוגה שיטה רנדומלית ואקראית.לדוגמה, מזכירה כותבת פתקאות עם שמות השופטים, מכניסה לתוך קערה, מערבבת אותם ובנוכחחות עדים היא או מישהו אחר שולף את הפתק עם שם השופט. אין פשוט מזה. ואז לא נראה מקרים חשודים בהטעיה, של שופטים שמונו כמו במקרה של חיים רמון, משה קצב וסטיבן פלאוט בתביעה המפורסמת שהגיש המרצה השמאלני מאוניברסיטה העיברית נווה גורדון. במקרה של פלאוט המשפט נערך בנצרת, בראשות שופטת ערביה אשר בעלה היה יד ימינו של ח"כ לשעבר, והיום נמלט ומבוקש ע"י החוק הישראלי, עזמי בשארה. למה בנצרת? - ככה!, לא הייתה עילה לכך כי אף אחד מהם לא מתגורר בנצרת! זאת הייתה נקמה של מערכת המשפט, לפי טענתו של פלאוט.
האם יש סיכוי שראש הממשלה יערוך את השינוי הנדרש? - אני מטיל ספק בכך. נתניהו לצערי מצטייר בציבור כמנהיג מפוחד כמו עלה נידף ברוח, שכל מטרתו לשמר את הקואליציה. הוא צריך להפסיק לפחד מהשופטים ומהתקשורת.
הגענו למצב שגם להתפטר אסור במדינה. לשופטת יש זכויות יתר והיא יכולה לפרש את החוק כרצונה, לדרוס אותו ולצפצף עליו - ממילא אף אחד לא יעז לעלות על הבריקדות נגד הדיקטטורה. לצאת לרחובות כדי להוזיל את מחיר הקוטאג' בשקל יצטרפו עשרות אלפים.
תאלצו להמשיך לרטון ולחיות בדיקטטורה שיפוטית או לעשות כמוני ולהצהיר "אני לא מצביע יותר בבחירות"!

תאריך:  09/10/2011   |   עודכן:  10/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זאת לא דמוקרטיה: יש כאן דיקטטורה שיפוטית
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
דומני שאתה צודק, אך תמים למדי
שאול א.  |  9/10/11 10:54
 
- החמצת את העיקר
אראל  |  9/10/11 16:26
 
- מסכים איתך אך איזה עיקר החמצתי
שאול א.  |  10/10/11 01:53
 
- ההחמצה היא
אראל  |  10/10/11 06:44
 
- הם מבטלים חוקים אבסולוטיים גם
ירון זכאי 1  |  10/10/11 12:57
 
- הפתרון,להצביע למפלגות מתאימות
ביבי הסמרטוט  |  10/10/11 12:29
 
- הפתרון,להצביע למפלגות מתאימות
ביבי הסמרטוט  |  10/10/11 12:35
2
מאמר מצוין! קצר וקולע!
אמתי  |  9/10/11 11:28
3
תיאור קולע ומדויק של המצב
ע. הנביא  |  9/10/11 12:23
4
אין צורך ברוה"מ - הכנסת יכולה
הכנסת היא הריבון   |  9/10/11 13:06
5
להפך,חיזוק הכנסת=רפורמה במשפט!
ע_הראל  |  9/10/11 16:00
6
טרם קראתי את המאמר
סתם_1  |  9/10/11 22:41
7
המאמר מצוין--המסקנה מוטעית
ניר ישפה  |  10/10/11 04:00
8
דוגמא לעו"ד שגנבה ושופט התערב
אחד העם אזרח   |  10/10/11 06:10
 
- שופטת בדימוס - מעל לחוק !
כלב מוכה  |  14/10/11 08:10
9
הפתיח שלך לא מתאים .
ישמעאל  |  10/10/11 07:08
10
געגועים לסטיב אדלר
א.מאוננת  |  10/10/11 11:59
11
א.ברק כבר הקים דיקטטורה מזמן.. ל"ת
יוניגיטר  |  10/10/11 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נתן
רונית תמיד חלמה על ביס מתפוח, ודווקא ביום כיפור    לחרדים יש על כל שאלה תשובה    הסטטוס קוו נועד ליצור מצב בו נשמר מרקם יחסים עדין בין שני גורמים או יותר    הוצאתן של המפלגות החרדיות מהקואליציה
יאיר דקל
שיחה עם רונן שפרון, צעיר שהחל ללמוד באקדמיה למוזיקה אך לא למד בבית ספר מסודר    "אני למדתי בבית ספר בשנתיים הראשונות ואז ההורים החליטו להעביר אותי מבית ספר מתוך הבנה שזה לא נחוץ. אני למדתי לקרוא בשנתיים האלה, אבל האחים שלי לא למדו בבית ספר וכולם יודעים לקרוא", הוא מספר בשלווה, כמשהו שגרתי בהחלט
מאיר פלג
המיתוס הוא שיש עבודה, עובדה. האמת היא שיש מודעות ואין עבודה. רק בשוליים. אין עבודה בגלל מגבלות גיל, מקום מגורים, אתרי אינטרנט שלא מאפשרים גישה למשרות עם מכתב מלווה, משרות סרק בשפע, הגדרות מוזרות של תפקידים, חובבנות מפעילי אתרים ועוד. אין דין ואין דיין
מרדכי קידר
שאלות שאינן יורדות מסדר היום במצרים    האם קודם יש לשנות את החוקה ועל בסיס החוקה החדשה ללכת לבחירות לפרלמנט, או שמא יש לבחור פרלמנט, וזה ישנה את החוקה
עו"ד יוסף שטח
הפגיעה באמינות התקשורת קשה. כל אמצעי תקשורת כיום הוא בעל אג'נדה לוחמת. כך שלא רק הפרשנות מוטה, אלא גם העובדות, לעתים עד כדי "המצאתן". לתיקון השבר דרוש חשבון נפש והקמת ועדה ציבורית לבחינה יסודית של המשבר והדרכים להסדרת מקצוע העיתונות. עד אז, ונוכח ריבוי אמצעי התקשורת - מי שיבנה אמינות של דיוק בעובדות ובניתוחן הוא שיפרוץ דרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il