כולנו מחפשים לבצע את הקנייה הטובה והנכונה ביותר. רשתות השיווק והספקים המספקים להן את הסחורה, עמלים כל הזמן על-מנת למכור לנו כמה שיותר מוצרים מתוצרתם, אך האם זה מתאים לנו?
להלן מספר דרכים בהן נוקטים המשווקים על-מנת להעלות את מספר המוצרים, סל הקנייה והפדיון:
1. מציעים זוג מוצרים בדרך כלל במחיר זוגי עגול ושלם ללא סיומת 99 אגורות (שניתן לחלקו בשניים בקלות). זוג ב-12, זוג ב-22 וכדומה. "מבצע" זה, אפילו אם הוא לא מיטיב ומוריד את מחיר הצרכן, הרי נותן הוא אשליה שאכן מדובר כאן על הצעת ערך טובה.
2. אריזת מוצרים בשרינק - גם דרך להציע הצעת ערך טובה, אשר יש לבחון אותה היטב בכל הקשור להטבת המחיר המוצעת. במידה שזוג המוצרים אינו הומוגני, אז יש לבחון היטב נחיצות "המוצר האחר".
3. לעיתים מציעים לנו מבצעי כמות במוצרים רגישים יחסית, כלומר מוצרים אשר תוקף חיי המוצר שלהם אינו רב. לדוגמה: מיונז, מוצרי חלב וגבינות או קפואים. במקרה זה אנחנו צריכים לבדוק היטב האם "המבצע כלל נדרש לנו", שכן רבים הסיכויים שכבר נגיע למוצר השני שתוקפו עלול להיות גבולי.
4. אריזות חיסכון - לעתים מופיעים בשוק מבצעים של מספר מוצרים בעסקת חבילה אחת כמו טוסטר, קומקום ומגהץ במחיר מוזל. מוצע לבחון היטב את הצורך בכל המוצרים. המחשבה שטוב שיהיה בבית קיימת, אולם יש לבחון היטב את האיכות המוצעת בכל יחידה ואת מידת התאמתה לצרכים שלנו.
5. קנה - קבל מבצעים אשר מקובלים במחוזותינו - ישנם לקוחות העוסקים בעיקר ב"קבל" ופחות ב"קנה", דבר הגורם לא אחת לעוגמת נפש.
6. דיאטה - כן, מותר להזכיר ולקחת בחשבון שכל מוצר שנכנס אלינו לבית סופו להיאכל, ולכן לעיתים מוטב להימנע מקניית מבצעי כמות, במיוחד במוצרים טריים, בחטיפים ובפירות יבשים. רשתות השיווק נוטות להעלות את מחירי הפירות היבשים לקראת ט"ו בשבט על-מנת "להיטיב עם העם היושב בציון" ולהציע לו מבצעי כמות כאלו או אחרים. שימו לב, בדרך כלל כבר חודש וחצי לפני החג, מהסיבה שהן רוצות שתקנו אצלן יותר ממחזור מכירות אחד, כלומר הן בונות על זה שחלק לא מבוטל מהפירות היבשים נאכלים כבר כשבועיים לפחות לפני החג.
7. זיכרו: הזול עלול להיות גם יקר!