X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האביב הערבי" מאופיין בכך שהפגנות המחאה בכיכרות של תוניס וקהיר לא היו למען חופש ודמוקרטיה אלא היו תולדה של המשבר הכלכלי בעולם יחד עם התפתחות האינטרנט. אנשים שם פתאום הבינו באיזה בוץ וסחי הם שוחים. לפיכך המחאות ברובן היו על-רקע כלכלי של אבטלה ומחסור. מצד שני המהומות בלוב, סוריה ותימן היו בעיקר על-רקע שבטי ללא קשר ישיר למה שקרה במדינות צפון אפריקה
▪  ▪  ▪
הפגנות בסוריה. מהומות על רקע שבטי [צילום: AP]

אינני יודע מי קבע את המונח החמוד "אביב ערבי" למרחץ הדמים שנעשה סביבנו במדינות ערב השונות, כי לדעתי ניתן לומר כבר עכשיו שאם זה "אביב ערבי" אז אוי ואבוי ממה שיביא "חורף ערבי"..
אם נתייחס לנושא ביתר רצינות נראה שקדם לאביב הזה, "סתיו ערבי", הזמן שבו התחילה אירן ,לפני מספר שנים במאבקה לקבל מנהיגות בעולם הערבי ושליטה על מדינות הנפט במפרץ הפרסי (כאשר הגישה העויינת והקולנית נגד ישראל מטרתה לשרת מטרה זו...).
הפיתוח הגרעיני האירני וצחצוח החרבות הנשמע מכוון טהרן פתח שוב את המאבק השיעי-סוני שהיה רדום יחסית בעשורים האחרונים של המאה העשרים.
מכיוון ששום מנהיג סוני לא קם ליצור תביעה למנהיגות שכנגד, (מובראק סלד מהפן הדתי) אזי מנהיג טורקיה, ארדואן החליט שהוא זה שצריך לתפוס את ה"כתר" הסוני (וגם פה הדבר כולל כמובן פתיחת פה גדול על ישראל ואיומים מסוגים שונים).
"האביב הערבי" הזה מאופיין בכך שהפגנות המחאה בכיכרות של תוניס וקהיר לא היו למען חופש ודמוקרטיה (כמו שיש פה ובעולם כאלה שמנסים לשכנע אותנו בכך...) אלא היו תולדה של המשבר הכלכלי העובר על העולם יחד עם התפתחות האינטרנט. אנשים שם פתאום הבינו באיזה בוץ וסחי הם שוחים, לפיכך המחאות ברובן היו על-רקע כלכלי של אבטלה ומחסור. מצד שני המהומות בלוב, סוריה, ירדן ותימן היו בעיקר על-רקע שבטי או דתי ללא קשר ישיר למה שקרה במדינות צפון אפריקה, למעט האומץ לצאת לככרות.
מה מתקבל כיום מכל האירועים הללו. ראשית, אנו רואים בהצלחת ה"מהפכות" בצפון אפריקה התפתחות לכוון הקצנה דתית איסלמיסטית, השלטת חוקי השריעה יחד עם יצירת "כאילו" דמוקרטיה. כאשר המצב כלכלי ישאר למעשה ללא שינוי, ולפיכך תמשך חוסר יציבות בארצות אלו עוד זמן רב. לגבי מדינת ישראל, אם כי לגבי מה שקורה (ויקרה) במדינות צפון אפריקה ותימן לא צפויות השלכות משמעותיות, הרי על מה שצפוי לנו מהצלחת הרחוב בירדן או בסוריה יהיה עלינו להתמודד מבחינה ביטחונית בצורה רצינית.
במידה והמרידה בסוריה תקבל תפנית לרעת אסאד, פרוש הדבר הצלחת הסונים לדכא ולמחוץ את העלאוים ושלטונם (שהם שיעים במקור), ואז יתכן צעד ייאוש אירני, (ישירות או דרך חיזבאללה), לנסות להצית מלחמה שתקיף את סוריה לבנון ואותנו.
מצד שני, אם בירדן יופל המלך עבדאללה, הרי ששליטי המדינה יהיו התושבים הפלשתינים. משמעות הדבר שתהיה בידם מדינה , כולל צבא מודרני שינסו בעזרתו לשבור את הקפאון בשאלה הפלשתינית. זה יכול להסתיים עבורנו בטוב (נעביר לרשותם את השליטה ביו"ש) או חלילה בהתפרצות של מעשי איבה שיביאו למלחמה.
כמו שנאמר בתחילת המאמר: "החורף הערבי" מתקרב.

תאריך:  30/10/2011   |   עודכן:  30/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אביב ערבי" או חנטריש מזרחי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אביב וערבים זה כמו 0מול וצדק=ד
קורןנאוה טבריה  |  30/10/11 11:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
השמאלנים שלנו יצטרכו להסתדר עכשיו עם התובנה החדשה, ששני הערכים שהם סוגדים להם יותר מכל, הדמוקרטיה והשלום, אינם יכולים לדור בכפיפה אחת אצל הערבים ביחסם ליהודים. השמאל האדוק ייאלץ לבחור בשלום או בדמוקרטיה: רצונכם בשלום, תוכלו להשיגו רק בדרך של כפייה אנטי-דמוקרטית מלמעלה. רצונכם בדמוקרטיה? אזי ביי-ביי לשלום
אורי שרגיל
דפני למדה תנ"ך והיא מכירה את פרשה הזאת. דפני בחרה להיות ענקית, היא הופכת גם אותנו לענקים ראויים. אבל מיהו האויב שאותו היא מנסה לגמד? האם זהו האיסלאם הערבי, הג'יהאדיסטי והטרוריסטי, המנסה שוב ושוב ללא הרף ובנחישות לחסל אותנו?
איתמר לוין
גם לאחר תום משפטה של ענת קם, לא ברור כיצד נוצרו הפרצות אותן ניצלה והאם האחראים להן נתנו את הדין    גם היד הרכה בה נהגו הרשויות באורי בלאו, שותפה של קם לפשע, מעוררת תמיהות
איתמר לוין
בניגוד לכסות שניסו ענת קם ואורי בלאו להלביש למעשיהם, זו פרשה של עבירות ביטחוניות חמורות, תוך ששניהם שוכחים - או משכיחים - שחופש עיתונות אינו חופש הפקרות, ושגם עיתונאים כפופים לחוק
מירב ארד
מי שמודד את המחאה החברתית רק על-פי הכמות - חוטא לאמת. האמת היא שהלך הרוח חי וקיים אך הוא בעצימות נמוכה. המחאה מבעבעת מתחת לפני השטח עד להתפרצותו של הגל השני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il