X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפעילויות המרכזיות בקבוצת המשביר לצרכן אינן מספיק רווחיות, אך זה לא מונע מרמי שביט להמשיך בריצה לפיתוח עסקי הקבוצה. האם מדובר בעוד סיפור של תפסת מרובה לא תפסת?
▪  ▪  ▪
רמי שביט. האם הוא לא רץ מהר מידי? [צילום: יח"צ]

בתקופה האחרונה, מתרבים הפרסומים על מיזמים שהמשביר לצרכן היה מעורב בהם, אך לא יצאו לידי מימוש או שהופסקו באיבם. לאחרונה שורבב שמו של המשביר כאחד הרוכשים הפוטנציאליים לרכישת רשת אייס, למיזם צ'יבו ובעצם למה לא. האם הפעילות האינטנסיבית של רמי שביט, יוצאת בעוכריו?, האם הוא לא רץ מהר מידי בפיתוח עסקי הקבוצה, כאשר העסק המרכזי שלו לא יציב, ולא מעוגן וריווחי מספיק?
מפרסומים עולה ששלוש פעילות המרכזיות בקבוצה אינן רווחיות או ששיעור הרווח בהן זניח, ובהן ניתן לכלול את פעילות המשביר לצרכן, ניופארם ואופיס דיפו.
סיפור של תפסת מרובה לא תפסת?
נשאלת השאלה האם העסקים הקיימים לא נמצאים ברמת סיכון שעלולה לדרדר את פעילות חברת האם?. סיפור הבראתו של המשביר לצרכן, הוא אכן סיפור מופלא של עיקשות, כשרון וכנראה גם לא מעט מזל, אולם הפעילות אשר מגלגלת מעל מיליארד שקלים בשנה, אינה משאירה שולי רווח גדולים בלשון המעטה. מנגד האסטרטגיה של המשביר מבוססת על מועדון צרכנים נאמן, אך ציבור אשר רגיל ואו הורגל לקנות במבצעים ומבצעים טובים בלבד, כלומר - מבצע שאינו מספיק טוב, לא נעלם מהמדף - דבר המכניס את קברניטי הרשת לתופעה קמעונאית ידועה המכונה "סחרחורת המבצעים".
במילים אחרות אם אין מבצע, אזי ישנה ירידה חדה בפעילות ומנגד שיש מבצע אזי נדרשת פעילות שיווקית רצינית על-מנת "לספק ולהשביע" את הלקוחות, אשר תאבונם אינו יודע שובע וכול פעם מחפשים ריגושים אחרים ועזים יותר.
המשביר אומנם השקיע ממון רב בחנות בירושלים והועזב מהקניון בתל אביב, אך יש לזכור שירושלים היא בסך הכול עיר לא עשירה במיוחד, כלומר במיוחד שם יש צורך עז להציע סחורה במבצעים חזקים ואגרסיביים.
מפעילות אופיס דיפו, שביט אינו רווה נחת, בלשון המעטה, כאשר הרשת אשר לא עומדת ביעדי המכירות שלה, נאלצת השכם והערב לייקר את מוצריה, לצמצם בפריטים חיוניים ובעובדים, דבר אשר מוציא אותה עוד יותר מהמשחק הקמעונאי. גם בזירת הפארם, נראה שהעסק שמתנהל כלל לא מתקרב למתחרהו המוביל, סופרפארם. בדרך כלל ניתן לראות את "מבצעי הניופארם" כעוד מבצע בשוק, ללא בשורה לא במחיר ולא בחדשנות - או במילים אחרות, זה לא זה.
נראה ששלב ההתכנסות הוא יותר מהכרחי לשביט, על-מנת לייצב ולמסד את הפעילות הקיימת גם אם המיזמים האחרים נראים מפתים ומעניינים.

תאריך:  07/11/2011   |   עודכן:  07/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם למשביר נגמר החמצן באמצע הריצה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מבצעים וירטואליים
יודע דבר_  |  8/11/11 01:27
2
הכונו לתספורת ברשת ל"ת
הספר מסביליה  |  8/11/11 15:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גבי נעמן
בעיצומה של הסערה החברתית שפוקדת את החברה הישראלית, אין ספק כי יש רק דרך אחת ליצור שוויון בין תושבי המדינה וזאת על-ידי חלוקה צודקת יותר של המשאבים ופיתוח הפריפריה, תוך השוואת התנאים למגורים בפריפריה לתנאים במרכז
אלי אלון
בכירים בעיריית עפולה שאינם משלמים מיסי ועד-עובדים במשך שנים, קיבלו מהוועד שי לראש השנה בשווי 600 שקלים. חברי הוועד מאשרים שאכן העניקו שי לבכירים ומציינים כי אלה הבטיחו כי מעתה ואילך ישלמו את מיסי הוועד    עובדים בעירייה המשלמים במשך שנים מס ועד הביעו תרעומת על העניין: מדוע עלינו לממן ממשכורתינו הנמוכות את השי לבכירים שמרוויחים משכורות נאות ביותר?
זאב בן-יוסף
מסתבר כי החלופה שהציע ז'בוטינסקי לפני 80 שנה - מדינה אחת, יהודית ודמוקרטית, לשני העמים - נכונה מאוד ואף ישימה גם לימינו, למרות הרבה מאוד נסיבות שהשתנו
נרי אבנרי
אחרי שפסק נגד אילנה דיין בפרשת סרן ר', הוכרז השופט סולברג על-ידי בכירי העדר כ"אויב החופש העיתונאי". את הפרופסור אסא כשר הם לא היו מעזים להגדיר כך, למרות שדעתו על מה שעוללה אילנה דיין לסרן ר' זהה לפסיקתו של סולברג    הלכתי לארכיון...
אלי שביט
יציאה לדרך חדשה ומתגמלת היא באמצעות פתיחת עסקים עצמאיים, עסקים פרטיים ללא הון התחלתי וללא משאבים כספיים. את זה אפשר לעשות מבלי להפסיק לעבוד במקום העבודה הקודם, בין אם מדובר כשכיר או כעובד קבלן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il