X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חסויות אלה מייצגות צעד מסוכן לקראת מתן לגיטימציה לרטוריקה האנטישמית בקמפוסים אוניברסיטאיים. אם פרופסורים מכובדים נותנים חסות להשקפות בספרו של עצמון כ"מבריקות" ו"מרתקות", השקפות הכוללות השתלטות יהודית על העולם, הטלת ספק בשואה, האשמת "היהודים" על היותם שנואים כל-כך, יש חשש שהן יהפכו מקובלות בקרב תלמידיהם. חסויות אלו הן העדות הטובה ביותר לכך שהשיח האקדמי מתחיל לחצות קו אדום
▪  ▪  ▪
מי הנודד? ספר אנטישמי ארסי
גלעד עצמון. שונא יהודים ידוע לשמצה [צילום: יח"צ]

בעוד השיח על ישראל בקמפוסים אוניברסיטאיים ממשיך להידרדר, ישנה דאגה גוברת כי חלק מן המלעיזים הקולניים ביותר של ישראל חצו קו אדום בין ביקורת מקובלת של ישראל לבין מתן לגיטימציה לאנטישמיות. חסויות שניתנו לאחרונה על-ידי מספר אקדמאים בינלאומיים בולטים, כולל ג'ון מירשהיימר מאוניברסיטת שיקגו, וריצ'רד פאלק מפרינסטון לספר אנטישמי בגלוי שנכתב על-ידי שונא יהודים ידוע לשמצה ממחישות מגמה מסוכנת זאת.
הספר המדובר הוא "מי הנודד?" שנכתב על-ידי גלעד עצמון, מוזיקאי ג'אז בריטי (ממוצא ישראלי ק.ל.). לבל יהיה שום ספק לגבי הזהות האנטישמית של עצמון, הקשיבו לתיאור העצמי שלו בספר עצמו. הוא מתגאה על "הסקת הרבה מן התובנות שלי מאדם ... שהיה אנטישמי כמו גם שונא נשים רדיקלי", וכן שונא "כמעט כל דבר שאינו מצליח להיות גבריות ארית" (89-90). הוא מכריז על עצמו, "יהודי השונא את עצמו בגאווה" (54), כותב "בבוז" על "היהודי בי" (94), והוא מתאר את עצמו בתור "יריב חזק ... של היהודיוּת " (186). כתביו , הן באופן מקוון והן בספרו החדש, מלאים מעל גדותיהם במוטיבים אנטישמיים קלאסיים השאולים מן הפרסומים הנאציים:
בכל כתביו, עצמון טוען כי היהודים שואפים להשתלט על העולם:
  • "(א)נחנו חייבים להתחיל לקחת את ההאשמה כי העם היהודי מנסה להשתלט על העולם ברצינות רבה."
  • "יהדות ארצות הברית עושה כל דיון בשאלה "האם הפרוטוקולים של זקן ציון" [כך במקור] הוא מסמך אותנטי או בעצם זיוף לבלתי-רלוונטי. יהודים אמריקנים מנסים לשלוט בעולם, באמצעות שליח."
עצמון מרחיב על הנושא הזה שוב ושוב בספרו "מי הנודד?", תוך עירוב בין "היהודים" ו - "הציונים":
  • הוא מכנה את משבר האשראי האחרון "ציו-אגרוף" (22) ואומר שזה לא היה "קונספירציה יהודית" כי "הכל היה גלוי" (30).
  • פול וולפוביץ, רם עמנואל, ושאר חברי "האליטה היהודית" נשארים בחו"ל במקום לעבור ל"ציון", כי הם "הוכיחו שהם הרבה יותר יעילים למען המטרה הציונית בהישארותם היכן שהם נמצאים" (19).
  • התקשורת האמריקנית "כשלה להזהיר את העם האמריקני מפני האויב שבתוכו" בשל הכסף (27).
עצמון כתב כי היהודים הם רוע וסכנה לאנושות:
עצמון משנן הרבה מרעיונות אלה ב"מי הנודד?":
  • "להיות יהודי פירושו מחויבות עמוקה החורגת הרבה מעבר לצו משפטי או מוסרי" (20) והמחויבות הזו "מושכת יותר ויותר יהודים לתוך אחווה נידחת, מסוכנת ולא מוסרית" (21).
  • אם אירן וישראל ילחמו מלחמה גרעינית שתהרוג עשרות מיליוני אנשים, "אחדים יכולים להיות נועזים מספיק כדי לטעון כי 'יתכן שהיטלר היה צודק אחרי הכול '" (179).
עצמון מדרבן באופן קבוע את קוראיו להטיל ספק בשואה ולפסול את ההיסטוריה היהודית:
  • "לקח לי שנים להשלים עם כך שבנרטיב של השואה, בצורתו הנוכחית, אין כל היגיון היסטורי. ... אם, למשל, הנאצים רצו את היהודים מחוץ לרייך שלהם (יודנריין, נקי מיהודים), או אפילו מתים, כמו שהנרטיב הציוני מתעקש, איך זה שהם הצעידו מאות אלפים מהם בחזרה לתוך הרייך בסוף המלחמה?"
  • "(ג)ם אם נקבל את השואה כדת הדמוקרטית-ליברלית אנגלו-אמריקנית החדשה, אנחנו חייבים לאפשר לאנשים להיות אתאיסטים."
עצמון חוזר על חלק מההתבטאויות האלה ב"מי הנודד?":
  • לילדים יש לאפשר לשאול, כפי שהוא עשה, "איך המורה יכול היה לדעת כי ההאשמות שהיהודים עושים מצות מדם גויים צעירים אכן היו ריקות מתוכן או מופרכות" (185).
  • "דת השואה היא ככל הנראה עתיקה כמו היהודים עצמם" (153).
  • ההיסטוריה של רדיפת היהודים היא מיתוס, ואם הייתה
רדיפה כלשהי, היהודים הביאו את זה על עצמם (175, 182).
עצמון טוען כי היהודים הם מושחתים והם האחראים ל"סיבה" להיותם "שנואים":
  • "(ע)ל מנת לקדם את האינטרסים הציוניים, ישראל חייבת לייצר רגש אנטי-יהודי משמעותי. אכזריות כלפי אזרחים פלשתינים היא אמצעי ישראלי מועדף להשגת מטרה זו ."
  • "יהודים עשויים להצליח לנטוש את האלוהים שלהם, אבל הם שומרים על שנאת הגוי ואידיאולוגיות גזעניות בלב הזהות הפוליטית החילונית המתהווה שלהם. זה מסביר מדוע כמה אלמנטים של שנאת הגוי התלמודית הפכו בתוך השיח הציוני לשיטות לרצח-עם."
עצמון שב למוטיב הזה פעם אחר פעם ב"מי הנודד?":
  • "אלוהי היהדות" המתואר בספר דברים ו' 10-12 "הוא אל רשע, אשר מוביל את עמו לשוד, ביזה וגניבה" (120). עצמון מסביר כי "ישראל והציונות... הנהיגו את הביזה שהובטחה על-ידי אלוהי העבריים בכתבי הקודש היהודיים" (121).
  • מוסר ההשכל של מגילת אסתר עבור היהודים הוא כי "מוטב להסתנן למסדרונות הכוח" אם הם רוצים לשרוד (158).
לבסוף, עצמון באופן חוזר ונשנה מצהיר כי ישראל גרועה מהנאצים והוא למעשה "מתנצל" בפני הנאצים על כך שהוא השווה אותם לישראל קודם לכן:
  • "רבים מאתנו, כולל אותי נוטים להשוות את ישראל לגרמניה הנאצית. לעיתים קרובות אני עצמי מצטרף לאחרים הטוענים כי הישראלים הם הנאצים של זמננו. אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי לתקן את ההצהרה שלי. הישראלים הם לא הנאצים של זמננו והנאצים לא היו הישראלים של זמנם. ישראל, היא למעשה גרועה בהרבה מאשר גרמניה הנאצית והמשוואה הנ"ל היא פשוט חסרת משמעות ומטעה."

חציית קו אדום

אבל גם המוניטין המבוסס של האנטישמיות של עצמון וגם שפע הזוהמה האנטישמית הממלאת את "מי הנודד?" לא הרתיעו את הפרופסורים ג'ון מירשהיימר וריצ'רד פלק ממתן חסות באופן פעיל לעבודתו של עצמון. מירשהיימר, פרופסור נכבד למדע המדינה באוניברסיטת שיקגו, חבר האקדמיה האמריקנית לאמנויות ולמדעים, מכנה את "מי הנודד?" ספר "מרתק" ש"צריך להיקרא באופן נרחב על-ידי יהודים ולא יהודים כאחד." פלק, פרופסור אמריטוס למשפט בינלאומי באוניברסיטת פרינסטון ומדווח מיוחד של האו"ם בנושא "זכויות האדם בשטחים הפלשתינים," מתאר את "מי הנודד?" כ"מושך ומרגש" ספר שכל מי ש"אכפת לו משלום אמיתי" צריך "לא רק לקרוא, אלא להרהר ולדון באופן נרחב אודותיו".
ההמלצה של פלק מופיעה בהבלטה על השער של ספרו של עצמון. ההמלצה של מירשהיימר מככבת בעמוד הראשון שלו. פרופסורים אלה לא רק מגינים על זכותו של עצמון לפרסם ספר כזה, הם אמצו את תוכנו ומפצירים בעמיתיהם, סטודנטים ועוד לקרוא ו"להרהר אודות" הדעות המובעות על-ידי עצמון. אפשר לתהות אילו חלקים של טרחנות גזענית זו הפרופסורים מירשהיימר ופאלק מאמינים שתלמידיהם ואחרים "צריכים" לקרוא ו"לדון באופן נרחב".
מירשהיימר מגן על המלצתו (בבלוג של סטיבן וולט) על-ידי תמיהה האם מבקריו טרחו בכלל לקרוא את ספרו של עצמון. ובכן, קראתי כל מילה ממנו, כמו גם רבים מהבלוגים של עצמון. אף אחד שקרא את החומר הזה לא יכול היה להימלט מן המסקנה, שעצמון בחופשיות מודה בה, כי רבות מה"תובנות" שלו שאולות ישירות מכתבים אנטישמים קלאסיים. מירשהיימר טוען, עם זאת, כי הוא אימץ רק את ספרו של עצמון לא את כתביו האחרים. אבל הספר עצמו מלא דברי הבל ניאו-נאצי גס נגד "היהודי", "יהדות העולם", ו "בנקאים יהודים".
הוא טוען כי "שוד ושנאה נספגו באידיאולוגיה הפוליטית היהודית המודרנית הן בשמאל והן בימין" (123). וכמו אנטישמים אחרים, לעצמון יש אובססיה בספר עם שמות יהודיים. אלה היו היהודים, כמו וולפוביץ וליבי, שדחפו את ארצות הברית למלחמה נגד עירק למען "אינטרסים" של ה"מדינה היהודית האהובה שלהם" (26). "הכיצד אמריקה נכשלה בריסון הוולפוביצים שלה?" שואל עצמון (27).
באופן דומה, על-פי ספרו של עצמון, היו אלה "הבנקאים היהודים", אנשי הכספים, כלכלנים, סופרים, ופוליטיקאים כמו גרינספאן, לוי, ארונוביץ', סבן, פרידמן, שיף, ורוטשילד, אשר גרמו לבעיות הכלכליות והפוליטיות של העולם, החל מהמהפכה הבולשביקית עד המלחמות של המאה ה-20 ועד הצרות הכלכליות הנוכחיות (27,194). וכמו אנטישמים קלאסיים אחרים, עצמון אינו מסתפק בהאשמת יהודים בודדים שאת שמם הוא מציין, הוא רוקח מזימה יהודית חובקת עולם המונעת על-ידי "ציו-מוביל חסר רחמים" (27) "אידיאולוגיה יהודית" (69) שמקורה ב"רוח הקטלנית" (122) של התנ"ך העברי. סוג זה של הבל קונספירטיבי שאול כמעט מילה במילה מתוך הפרוטוקולים של זקני ציון, הזיוף הצארי, שהפך למרכיב עיקרי של התעמולה הנאצית.
מספר אנשי אקדמיה בולטים אחרים הגנו על עצמון ונותני החסות שלו. בריאן לייטר, הפרופסור לתורת המשפט בבית הספר למשפטים באוניברסיטת שיקגו, דחה את התגובה לספר ולהמלצה "ההוגנת" של מירשהיימר כ"היסטרית", ולא "מקדמת את השיח האינטלקטואלי הכנה," אם כי הוא מודה שלא קרא את ספרו של עצמון. על בסיס ראיון קצר אחד עם עצמון, לייטר מוכן בכל זאת להגן עליו מפני ההאשמות כי הוא אנטישמי או מכחיש שואה: "עמדותיו [לא מעידות עליו] כאנטישמי [אלא] כקוסמופוליטן. ... הוא אינו מכחיש את השואה או את תאי הגזים ... ". לייטר צריך לקרוא את הספר, במיוחד עמודים 175-176, לפני שהוא מזנק להגנתו של עצמון. שם עצמון מתבטא "כי 65 שנים לאחר שחרור אושוויץ, אנחנו חייבים להיות זכאים להתחיל לשאול שאלות. אנחנו צריכים לבקש ראיות וטיעונים היסטוריים ולא לעקוב אחר נרטיב דתי שניזון מלחץ וחוקים פוליטיים."
ג'יימס פטרס, פרופסור אמריטוס לסוציולוגיה באוניברסיטת בינגהמטון, מכנה את "מי הנודד?" כ"סדרה של הארות מבריקות" ומשבח את ה"אומץ" של עצמון. רשימת אנשי האקדמיה אשר נתנו חסות לעצמון כוללת גם את ויליאם א. קוק, פרופסור לאנגלית באוניברסיטת לה-ורן בדרום קליפורניה, מכרם חורי מחול, מרצה באוניברסיטת קיימברידג', ואורן בן דור מבית הספר למשפטים באוניברסיטת סאות'המפטון.
חסויות אלה מייצגות צעד מסוכן לקראת מתן לגיטימציה לרטוריקה האנטישמית בקמפוסים אוניברסיטאיים. אם פרופסורים מכובדים נותנים חסות להשקפות הנכללות בספרו של עצמון כ"מבריקות", "מרתקות", "מושכות", ו"מרגשות", ההשקפות הללו, הכוללות השתלטות יהודית על העולם, הטלת ספק בשואה, האשמת "היהודים" על היותם שנואים כל כך, וייחוס הצרות הכלכליות הנוכחיות ל"ציו-אגרוף," יש חשש שהן יהפכו מקובלות בקרב תלמידיהם. חסויות אלו לספרו של עצמון הן העדות הטובה ביותר לכך שהשיח האקדמי מתחיל לחצות קו אדום, וכי חציית קו זה חייבת להיחשף, להיות מופרכת, ולהידחות בשוק הרעיונות באקדמיה. (ראיה נוספת למגמה אקדמית זו באירופה הופיעה לאחרונה באתר האינטרנט של עצמון, שם הוא מתרברב שהוא הוזמן "להרצות על אתיקה באוניברסיטת טרונדהיים" בנורבגיה. זוהי האוניברסיטה שפקולטה שלה סירבה להזמין אותי לדבר על הסכסוך בין ישראל למדינות ערב.)
לפיכך, הנני מאתגר את פרופ' מירשהיימר ופלק לדיון ציבורי בשאלה מדוע הם נתנו את חסותם ואמרו דברים חיוביים כאלה על ספר מלא שנאה וכל כך אנטישמי שנכתב על-ידי סופר בעל דעות קדומות וכל-כך לא ישר.

ספר אנטישמי ארסי

לאור דעות קדומות אלה בסגנון ד"ר שטירמר נגד יהודים, אין תמיהה כי אפילו חלק מן הגרעין הקשה ביותר של הפעילים נגד ישראל ניסו להתרחק מעצמון מחשש שהאנטישמיות שלו תטיל דופי במטרתם. טוני גרינשטיין, המגדיר עצמו "אנטי ציוני", שלאחרונה השתתף במסגרת קמפיין הסולידריות של פלשתין בשיבוש חסר תקדים של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בקונצרט בלונדון (אשר גרינשטיין השווה למחאה כנגד התזמורת הפילהרמונית של ברלין בשנות ה -1930), הוקיע את "מי הנודד?" כ"ספר אנטישמי ארסי."
סו בלקוול, אשר השתתפה בכתיבת התביעה של אגודת מורי האוניברסיטה להחרים את האוניברסיטאות הישראליות בשנת 2005, הסירה את כל הקישורים מהאתר שלה לעצמון והציבה את עצמון ברשימת ה"זדוניים" שלה יחד עם דיוויד אירווינג וישראל שמיר. "עובד סוציאליסטי", אתר אינטרנט שלעתים קרובות מדבר על "האפרטהייד" הישראלי ומפרסם מאמרים עם כותרות כגון "אלימות רצחנית של ישראל", הסיר ראיון עם עצמון וכינה את העדות לאנטישמיות של עצמון "מרשיעה". לפחות עשרה סופרים הקשורים למו"ל השמאלני שפרסם את "מי הנודד?" קראו למו"ל להסתייג מהשקפותיו של עצמון, בהסבירם כי "הדחף בעבודתו של עצמון מכוון לנרמול ומתן לגיטימציה לאנטישמיות".
הגרעין הקשה של ניאו נאצים, גזענים, אנטישמים ומכחישי שואה, מצד שני, צרף בשמחה את עצמון כאחד משלהם. דייויד דיוק, הדוגל בעליונות הגזע הלבן באמריקה, פרסם יותר מתריסר מאמרים על עצמון באתר האינטרנט שלו בחמש השנים האחרונות ולאחרונה שיבח את עצמון על "כתיבת מאמרים כה משובחים לחשיפת הרוע של הציונות והגזענות היהודית". קווין מקדונלד, פרופסור באוניברסיטת לונג ביץ' אשר עמיתיו הסתייגו ממנו באופן רשמי בשל "דעותיו האנטישמיות והאתנוצנטרית-לבנות", כינה את ספרו של עצמון "תיאור שלא יסולא בפז על-ידי מי שמבין היטב את הסימפטומים העיקריים של הפתולוגיה היהודית." ישראל שמיר, מכחיש-שואה ("אנחנו חייבים לשלול את הרעיון של השואה ללא ספק או היסוס"), אשר טוען כי היהודים רצחו ילדים נוצרים לצורך פולחן בדם שלהם וכי "השלטון של זקני ציון כבר חל עלינו" מתייחס לעצמון בשם "חבר טוב" ומכנה את עצמון אחד מ"הכוכבים הזוהרים של המאבק" נגד "הברית היהודית."

המאמר הופיע במקור בניו רפובליק
הכותב הוא פרופסור בבית הספר למשפטים בהרווארד.
תאריך:  08/11/2011   |   עודכן:  09/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רם עמנואל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מירשהיימר ופאלק נותנים חסות לספר אנטישמי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אזרחי שראל - תכירו את הסמול !!
קורא מאירופה  |  8/11/11 16:07
2
משתינה עליהם בקשת. ל"ת
1שרון  |  8/11/11 16:49
3
שנאת יהודי את עצמו=אוטופוביה
מונח ישן   |  8/11/11 16:54
4
בד"כ השמאלן המודרני מתנכז
לאנטישמיות מצויה  |  8/11/11 16:55
5
זיכוי סימפסון גרם ליותר נזק
אליק א.  |  8/11/11 17:21
6
בזכות השטן עצמון אני יהודי גאה ל"ת
שוקי טבריה  |  8/11/11 17:34
7
השמאל ביסודו הוא אנטישמי.עצמון
הוא רק בבואה  |  8/11/11 18:27
 
- אהבל, כל זה קרה בממשלות מהימין ל"ת
אחד העם  |  9/11/11 08:20
 
- האם זו הממשלה ששולטת בארץ?
זקן  |  9/11/11 11:16
8
"הערב רב הם כמו שאור שבעיסה,
פלא יועץ  |  8/11/11 21:19
9
אם הצבא שלנו היה מנצח במלחמה
שאול אבידור  |  9/11/11 15:04
10
לפרופ' אלן דרשוביץ ל"ת
כול הכבוד  |  4/12/11 22:29
11
נא לתקן: דר שטירמר ולא ד"ר
א"ק  |  25/01/12 14:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
תרגיעו, זה הזמן לריפוי בהיסוי, לחדול פטפטת    זה הזמן להירגע, לשתות מים    אין להם כלום, ואם רק יעזו לירות או להטיל עלינו את הלא-כלום שלהם, אנחנו כבר נראה להם מה פירוש המושג – הכול דיבורים
יובל לובנשטיין
בישראל של 2011 קיימים עובדי קבלן לא רק במקצועות הניקיון והאבטחה, אלא גם עבדים בלימודי המשפטים. הכשרת עורכי דין בישראל היא תעשיה אדירה, אשר מחזור פעילותה מוערך בסדר גודל אשר מתקרב לחצי מיליארד שקלים
עפר דרורי
העסקת עובדי קבלן לעומת העסקה ישירה של אותם עובדים אינה גזירת גורל ואינה כוח עליון. העסקה זו במרבית המקרים יזומה ע"י המדינה שהיא מעסיק הקבלן הגדול ביותר במדינה. אין כל צורך בפתרונות קסם, פשוט להפסיק עם הנוהל הנפסד הזה
רן שורר
מי שחשב שסכין הקצבים המונפת על ליפתא לא תחתוך בצווארם של המטופלים, אלא רק בתקציב, טעה ומטעה אחרים. סגירת מוסד היא פגיעה קודם כל במאות צעירים שטופלו בו במשך שתי עשרות שנים, זה היה עבורם ספינת הדגל. כל ימאי או חובב שיט יודע את המשמעויות. ראש ממשלת ישראל אחראי לכך שסגן שר הבריאות פועל כפי שפועל, ואחראי ישיר לפגיעה הנפשית הצפויה בנערים ובנערות
אברהם שרון
היא שקופה. היא עייפה. היא סחוטה כמו הסמרטוט שהיא סוחטת. יש לה שם, אבל מי יידע את שמה? המנקה. טיפה אחת - דמעה - בים הבכי של עובדי הקבלן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il