X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עניינים קטנים של סינון ומיון שופטים. על מרחק של שיירה ועל המהדורה האחרונה של התנ"ך
▪  ▪  ▪
סולברג. "אליקים רובינשטיין לעניים" [צילום: בוצ´צ´ו]

מרחק של שיירה
ביקורת מושמעת כנגד מינויו הצפוי לעליון של השופט המחוזי סולברג, שלדעת אחדים הוא שופט שנוי במחלוקת ובעיני אחרים הוא שופט סביר והגון. היו מי שהגדירוהו פעם כ"אליקים רובינשטיין לעניים", הגדרה שמעלה חיוך אבל מסבירה אותו לא רע. אסון גדול, כך או אחרת, מצירופו לביהמ"ש העליון לא צפוי.
עם זאת נשמעת נגדו ביקורת בגלל שהוא גר באלון שבות שבגוש עציון. מתנחל, כך כינו אותו, מה שפוסל בעיניהם את מינויו לעליון. חבל. זו מעידה לוגית המטילה צל על המתנגדים וטיעוניהם. לא הכישורים, לא התכונות השיפוטית, אלא מקום המגורים הגיאוגרפי הוא המכריע.
מעניין מה היה קורה אילו היה מגיעים מועמדים לעליון מכפר אוריה, בית מאיר או נתיב הל"ה. מישהו היה פוסל אותם בשל מקום מגוריהם? כי אם אני זוכר נכון, ההבדל בין המקומות הללו לגוש עציון הוא בדיוק הבדל של לילה אחד ושיירה אחת שלא הגיעה. אם הצד של נתיב הל"ה כשר לשיפוט, כך גם הצד של גוש עציון.

בזכות הסינון

כל ותיקי הממסד המשפטי יוצאו בזעם כנגד היוזמה לקיים שימוע, או ראוי יותר לומר חקירה פומבית למועמדים לשפיטה. אפשר להבין מדוע סוסים זקנים רגילים לאבוס ממנו סבאו כל ימיהם, אבל זה לא צריך לחייב אותנו. הגיע זמן תיקון.
פרט לשופטים, אין שום תפקיד מרכזי בחברה הדמוקרטית שלנו שהוא בלי הגבלת קדנציה, מוגן מפיטורין, פטור מאחריות נזיקית, קובע גורלות ועוד מעניק לממלא אותו במה ציבורית להשמיע הגיגיו בלי שום זכות תגובה. רמטכ"לים באים לקדנציה והולכים, נשיאים וראשי ממשלה נבחרים ומודחים, מנכ"לים מפוטרים בפלט מחשב, ורק השופט על מכונו יושב לנצח.
אפשר לדעת מדוע החברה הדמוקרטית, שממנה אחד מחבריה לשופט ומפקידה בידיו בנאמנות עוצמה וסמכויות, לא רשאית לשמוע את המועמד קודם למינויו ולעמוד מראש על טיבו ואופיו ?
אפשר לומר שעד היום מדינת ישראל השקיעה יותר מאמצים, טכנולוגיה, משאבים ותשומת לב, במיון פרחים וירקות שנשלחים כיצוא לאירופה מאשר במיון ובחירת וסינון מי שמתמנים כאן לשיפוט. הגיע הזמן שאזרח שמגיע לבית במשפט בעירו יזכה שעניינו ישמע בפני מישהו שעמד לפחות באותם מבחני סינון מינימאלים שעומדת בהם בננה.

חושך באולם המשפט

מן המוסכמות היא שהמשפט אמור להיות פומבי. אם לגבי חשודים שטרם הוגש נגדם כתב אישום יש סיבות לשקול איסור פרסום שמם ופרטיהם, אין מחלוקת שלגבי מי שמועמד כבר לדין פלילי אין למנוע פרסום שמו, וממילא המשפט בישראל אמור להיות גלוי ופתוח לציבור (למעט לגבי קטין).
השבוע הוגש בירושלים כתב אישום כנגד צעיר החשוד באשמת איומים (על מזכ"ל שלום עכשיו), הסתה לגזענות, השחתת רכוש ועוד מעשים. משום מה הוצא צו איסור פרסום על שמו של האיש, בלא שניתן לכך הסבר. ההסבר ההגיוני, וכנראה הנכון, הוא המעמד והקשרים של אביו של הצעיר. אבל בית המשפט אסר לפרסם גם את שמו של האב או פרטים מזהים על המשפחה וקשריה.
בפעם הבאה שמישהו יטען שלמערכת המשפט בישראל יש מה להסתיר, ששופטיה לא מבינים את עקרונות היסוד של המשפט ושהיא מפחדת מאור השמש, יהיה קשה להכחיש זאת. כרגע, כל מי שטוען (מימין) שיש כאן תרגיל של המשטרה שמעמידה לדין צעיר חף מפשע, בדיוק כמו כל מי שטוענים (משמאל) שביהמ"ש בירושלים מפחד ממשפחת הנאשם ועושה לה טובות, צודקים. כשמאפילים וילונות ומסתירים דברים גם בבית המשפט, כל הטענות נכונות. תראו מה ששופט אחד יכול לעשות לאובדן אמון הציבור בהגינות ואמינות החוק.

מושיעי התנ"ך

ממשלת ישראל אישרה לאיזו עמותה להקים מוזיאון תנ"ך בירושלים. לא ברור למה הממשלה צריכה בכלל לאשר לעמותות להקים משהו, אך מכיוון שהממשלה הצביעה ואישרה זאת פה אחד, דבר שלא מושג בממשלה אפילו בשאלה מה השעה, סביר שמתחת לכל זה מסתתר שוב איזה סיפור על כוונה להעברת קרקע וכספים לעמותה של חברים. סמכו עליו. בעניינים כאלה נתניהו לעולם לא מאכזב.
חבל. עד עכשיו לתנ"ך הייתה דווקא הצלחה מדהימה. כמעט 2,000 שנה שספר הספרים משווק עצמו לבד ברחבי העולם ומודפס בכל השפות ובכל הצורות. עכשיו, כשממשלת ישראל הקימה ועדה בין משרדית לטפל בו, יש סיכוי רב שהמהדורה הבאה שלו תצא כבר בכרכים של מבקר המדינה.
בנוגע למוזיאון התנ"ך באמת אפשר להמתין. עוד לא הגיע זמנו להיכנס למוזיאון. מצד שני כדאי להאיץ ולזרז את בניית מוזיאון הסובלנות בירושלים. הסובלנות בירושלים בהחלט לא יכולה להרשות לעצמה להסתובב ברחובות בלתי מוגנת וחשופה. הרי תוך 2 דקות ירססו אותה או שהיא תקבל מכות. ואם אי פעם מישהו בבירה ירצה להשתמש בה במקרה (לטכסים?) הוא בהחלט יוכל למצוא אותה במוזיאון, זה שנבנה כעת מתוך סובלנות והתחשבות רבה על מצבות בית הקברות הערבי-מוסלמי שבגן העצמאות.

תאריך:  18/11/2011   |   עודכן:  19/11/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
ומי שלא זוכר המעשה של השופט עמ
גרשון ה.  |  18/11/11 21:08
2
שמוע למי בפני מי
ע.ג.  |  18/11/11 22:31
 
- חברי כנסת אפשר להחליף
שופטים לא  |  19/11/11 11:24
 
- הצחקת אותם
ע.ג.  |  19/11/11 23:45
3
פריצילה....
י.ש  |  18/11/11 22:39
4
אמרת עמית יצחק ממחוזי חיפה...
פרפלה  |  19/11/11 02:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנניה ואגו
רשת ב' (רשות השידור) נותנת במה לעבריין משה קצב, לאחר הרשעתו וגזר דינו בבית המשפט העליון, ושמה פס על הביקורת שנמתחה בפסק הדין בשל ההילולה התקשורתית סביבו וסביב עניינו
מלני פיליפס
אם אובמה ייבחר שוב, לא רק לארה"ב, אלא לעולם החופשי, נשקפת סכנה גדולה מנשיא אמריקני המסייע לאויבי הציוויליזציה
עמנואל נבון
סרקוזי איבד את הקול היהודי, ואת הפסדו הצפוי בבחירות הקרובות בצרפת הוא הרוויח ביושר
דרור אידר
בכל פעם שמסתמן סיכוי לשינוי החדגוניות הפוליטית - נשלף הטיעון "פגיעה בדמוקרטיה"    כמה שרלטנות ואנטי-אינטלקטואליות והיעדר חירות המחשבה אופפים את מי שנחשבים אנשי תקשורת מהמעלה הראשונה
ראובן לייב
הם אינם יודעים כיצד להתנהג בבית הכנסת, איך יש לכבד את מי שנימול, או, לחלופין, את חתן בר-המצווה, וגם לא - להבדיל אלף אלפי הבדלות - את זכרו של שאר-בשרם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il