X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפטנט של ביבי הוא לעשות קולות של כאילו. כאילו עוד רגע אני הולך "לשבת לשולחן" עם אבו מאזן כפי ש"הכריז" לפני בוועידת בר-אילן. קולות של כאילו, אלה הם קולות הנשמעים ומוקלטים, ואפשר כל פעם לחזור אליהם ולהתייחס אל זה כאל עובדה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. שיחק לו המזל [צילום: פלאש 90]

מה הפטנט של ביבי, ששר ההגנה האמריקני הופך לפקעת של זעם כאשר מזכירים את שמו של ביבי באוזניו?, שהילרי קלינטון מזכירת המדינה מטיחה בו בקורת קשה, שאובמה וסרקוזי מרכלים עליו ואומרים שניהם שהוא שקרן, שאנג'לה מרקל, האישה החזקה של אירופה כועסת עליו ואיבדה בו אמון מזמן, שחברי הפורום של סבן במפגש של אוהבי ישראל, אנשים רציניים מכול כיוון אפשרי חוששים ממה שמרחש בישראל של היום, בה הדמוקרטיה הולכת ומתכווצת לכדור קטן ומזכירה לא פעם את אירן בימיה הרעים, על זאת במהלך כהונתו של ביבי?.
בקיצור כול "הגויים" והרבה יהודים חכמים, סבורים בגלוי כי משהו לא טוב קורה לישראל בכהונה הזו, ואילו הממשלה, זו שמחזיקה מעמד זמן ארוך יחסית עם קואליציה שחבריה דבוקים זה לזה בדבק מגע חזק שקשה מאוד לנתקו, עולה כפורח. ביטחונו העצמי של ראש ממשלתנו עולה משעה לשעה, שפת הגוף שלו משדרת "אני ממש בסדר ועוד הרבה למעלה מזה " הוא מחייך לעצמו ביום (וכנראה גם בלילה) ופועל כמי שלוקח שעורים פרטיים מפוטין. גם מתנגדיו המושבעים מודים כי כרגע, נכון לעכשיו, אין לביבי מתחרה ואילו היו מתקיימות בחירות - עכשיו, הוא היה מוסיף לעצמו עוד קדנציה (בדיוק כמו המורה מהשעורים הפרטיים). מעריציו ובוחריו הפוטנציאלים רק מתעצמים ואל מפלגת הליכוד נרשמים חברים מהקיצוניים שקיימים, כולל מנהיג נוער הגבעות נוער האנרכיה, שנרשם לליכוד השבוע! .
האם נחשוף כאן את הפטנט? חכו רגע. קודם נתבונן במרחב : המזרח התיכון הוא ערש התרבות, מעוז הדיקטטורות, עולם של משטרים מכל סוג מעוות, אסלם חשוך ומלחמות שבטים וכתות, עם כסאות מתנדנדים של מלכים, יורשים, שליטים אכזריים, עמים שנטבחים בידי מנהיגיהם, ובעיקר שליטים לשעבר ושליטים לעוד רגע. מול מובארק הכלוא בכלוב מול קדאפי שנשלח לשמיים בעזרת נתיניו, מול אסד שנמצא בדרך לאי שם, ועוד שליטים שהעמים שלהם הביאו לעצמם במקום אביב - שליטים חדשים של אותו הדבר. מול המשטרים שקרסו, אלה שבדרך לקריסה, אלה שבבלבול, אלה שבהם האזרחים הורגים זה את זה, עם הכלכלות העלובות והמשטרים האפלים. מול כל מדינות המזרח התיכון מול האסלם המשתלט בלי מעצורים בגירסה הכי גרועה שלו - יושב ביבי על הכיסא בישראל כמו מלך בגן עדן.
איזה מזל
במקרה דנן, ביבי הקורן בימים אלה ככוכב זורח בגלקסיה המזרח תיכונית, יכול לברך בעיקר את מזלו. שכן אין הוא אחראי לכל מה שמתרחש מסביב. אין לו יד ורגל ואף לא בדל שיער בכל המהפכות האזוריות. יתרה מזאת לא רק שהוא לא מעורב בכלום, מזלו הטוב ושיטתו לא ל"התקדם" עם הפלשתינים יצאה כהברקה מוצלחת, כי מי היום ירצה לחתום בריתות עם משטר ערבי מוסלמי כלשהו במרחב?
מזל זה גם פטנט אבל מזל כידוע בא לך בעצמו, אתה לא שולט בו וגם אם תזמין אותו, ללא הפסק בחלומות ובתפילות הוא לא יבוא. מזל מגיע כשיש מזל. מקרה.
הכי דמוקרטי במזרח התיכון
הבעיה היא שלא בטוח שביבי מספיק צנוע להבין שמעמדו החריג כשליט הדמוקרטי ביותר במזרח התיכון (הכל יחסי קבע אינשטיין) בא לו שלא בזכות שכלו המבריק. סביר להניח שהוא שחצן במידה כזו שהוא שוכח כי תקופות כאלה מתרחשות בזכות כוחות היוצרים בעולמנו מהפכות פעם בכמה דורות - שבדיוק פעלו עכשיו כאשר ביבי שרוי בקדנציה השנייה כראש ממשלה בישראל.
אז אמרנו כבר מזל. אל המזל מצטרף המעשה שבזכותו קנה ביבי את עולמו, לתקופה זו - מהלך לשחרור גלעד שליט. לאחר שהחייל ישב בכלא, מתחת לכביש בעזה, במשך חמש וחצי שנים, ביבי התעשת.
לאחר שהתעלם משליט כמו שהתעלם מבעיות הרפואה הציבורית כאשר פתח את הפה רצה לייבא רופאים מהודו...מאז החל את הקדנציה נתן למצוקות להשתלט, עסק הרבה בהישרדות ובטיפוח מצב הכיסא שלו, שתק בעניינים חשובים כאילו זה לא העסק שלו, הילל את המחאה ועשה קולות של כאילו מתלהב (וידע שהשינוי שיבוא, יהיה מזערי, משהו שנוח לקואליציה ותו לא)
לעשות קולות של כאילו
הפטנט של ביבי, הוא לעשות קולות של כאילו. כאילו עוד - רגע אני הולך ל"שבת לשולחן" עם אבו מאזן ( או עם מישהו דומה לו) כפי ש"הכריז" לפני יובלות בוועידת בר-אילן (מישהו זוכר?). קולות של כאילו, אלה הם קולות הנשמעים ומוקלטים ומתועדים ואפשר כל פעם לחזור אליהם ולהתייחס אל זה כאל עובדה.
ראש הממשלה עשה קולות של כאילו, כאשר שיבח את צעירי המחאה התמימים ואמר שהוא מבין אותם וזוכר שגם הוא היה צעיר (מה?) והיו לו בעיות עם שכר דירה ועם מימון לימודים ועם גידול ילדים ותשלום עבור הוצאות המשפחה (ברצינות?). עשה קולות של הזדהות אבל העביר מיד את הטיפול לוועדות.
והתוצאות? - קודם נמתין שנים ארוכות לסוף המשבר העולמי, ובינתיים עולים המחירים, העוני גדל. ישראל זכתה למקום השלישי במדד ה-OECD בפער שבין עשירים ועניים אחרי ארה"ב ומקסיקו, מספר הרעבים העניים והזקנים החיים בקושי התעצם. חוקים חדשים הקשורים לסתימת פיות עולים כפורחים ואורח חיים אירני ביחס לנשים בישראל צץ לו מכיוון ירושלים ומשתלט, על הכול בין השאר על צה"ל, צבא העם, מה שהיה פעם צבא שוויוני של נשים וגברים.
ביבי החדש שמרגיש על גג העולם רוצה וגם ינסה להקדים את הבחירות כדי להיכנס, הוא ושותפיו ליברמן וברק וש"ס לקדנציה מחודשת של אותו הדבר רק עם ביטחון שלטוני(?) לעוד כמה שנים. רק שכדאי להזכיר לראש הממשלה כי למזל ולהצלחה יש תאריך תפוגה והוא מחכה לו בפינה.

תאריך:  10/12/2011   |   עודכן:  11/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD  גלעד שליט / Gilad Shalit
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפטנט של ביבי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
שולמית קיסרי
רונן גולדשטיין  |  10/12/11 12:14
 
- שכחתי להוסיף מכוערת
רונן גולדשטיין  |  10/12/11 13:08
2
הלא-אשם האשם תמיד
ע. הנביא  |  10/12/11 16:56
3
ביקורת לNEWS1
עמוס שנער  |  10/12/11 18:05
 
- ביקורת לשנער .
ישמעאל  |  11/12/11 06:03
 
- ביבי שותק. שהפוסטמה תלמד ממנו ל"ת
אל תשכח: פטפטת  |  11/12/11 10:43
 
- על איזה "שם טוב" אתה מדבר?
חנה שרה-  |  11/12/11 14:09
 
- לעמוס
יואל ק  |  11/12/11 20:36
4
הזוועה היא בעצם השמעת
חנה שרה-  |  11/12/11 14:02
5
כל כך הרבה מופרעים בפורום !?
יוסף המכוער  |  11/12/11 21:49
 
- חוק סתימת הפיות מתחיל כאן
חוגל  |  12/12/11 07:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
האחים המוסלמים משתלטים על המזה"ת. הנשיא פרס - התגלה כנביא בדורו, כשניבא ושאף למזרח תיכון חדש. עכשיו - הנביא פרס בפרויקט חדש בווייטנאם מנבא למזרח אסייתי חדש - כאשר על גבולותינו רוחשים ובוחשים כוחות איסלאם רדיקלי - שאיש מפרשנינו המובהקים לא יודע מה יילד יום ממש ומה יקרה בעתיד
אורי גנני
את הלקחים הנובעים מאירועים היסטוריים למדנו מצוין, אך מה צריכים לעשות אדם או קבוצת אנשים אשר יודעים כבר היום איך תיראה המלחמה הבאה וכמה קשה תהיה?
איתן קלינסקי
ועדת החוקה של הכנסת ברשותך אישרה השבוע לקריאה ראשונה את הצעת "חוק החרם"    אתה, דוד רותם, אחראי להובלתו של חוק, שיצביע עלי כעל עבריין
איתי יהל
כעת, עם תום שביתתם הפראית של המתמחים, נתמכים ע"י המומחים, הרשו להביע דעה שלא תהיה מקובלת כלל. מה שלמדתם זה לא מהאוניברסיטה בלבד, אלא מעובדי הנמלים, חברת החשמל, ועוד כל מיני מקושרים, שכל מה שאכפת להם זה רק מעצמם
מרטין שרמן
בעוד שאיש אינו כופר בהכרח שבעצמאות מערך השפיטה בישראל, הרי שללא לגיטימיות, יהיה לעצמאות זו ערך מועט בלבד ואורך חיים מוגבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il