X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין אוטובוסים לרכבות ממשלת ישראל החליטה המתרגמת וקצין המשטרה פסים בירושלים ותרומת פרקליט המדינה
▪  ▪  ▪
להגיד "מתאים לכם. הולם אתכם" [צילום: פלאש 90]

ויכוח יהודי ברור
קבוצת חרדים הפגינה נגד הציונים החילונים כשהם עוטים טלאי צהוב. במקום להזדעזע ולגנות, ראוי יותר לומר להם "מתאים לכם. הולם אתכם". כי במסגרת שמירת מסורת אבותיהם, יחד עם הדיבור ביידיש, חבישת השטריימלים מזנב שועל ותקיפת הרעיון הציוני, בא גם הטלאי הצהוב. המשך בלתי נמנע להשקפת העולם הזו. מצנפת אדומה, פעמון כסף או טלאי צהוב. היינו הך.
במקום הסברים ארוכים, ראוי פשוט להזכיר להם שלולא צה"ל, שאליו הם לא מתגייסים, הם היו הולכים כנראה כל חייהם עם טלאי צהוב, ולא רק בהפגנות. ובמקום ויכוח הלכתי על זוית הישיבה באוטובוס, יש להבהיר להם שלולא המדינה הציונית הזו, המגינה על חייהם ורכושם וילדיהם ונשותיהם, הם לא היו נוסעים באוטובוסים, אלא ברכבות, וכאלה שאין בהן הפרדה בקרונות הדחוסים בין גברים לנשים או ילדות.
צריך לומר להם בקול את הדברים הללו, כי לפעמים גם אנו שוכחים את עובדות היסוד.

הצבעות חשובות

ביום ראשון הקרוב הממשלה תאשר את יישום חוק חינוך חובה מגיל 3. זה נחמד שהממשלה תודיע לכם שהיא תקיים עכשיו, בשנת 2012, את החוק שהתקבל בכנסת כבר לפני 27 שנה, בשנת 1984, וזה יהיה עוד יותר נחמד אם תאמינו לה.
ביום ראשון הממשלה תתכנס ותשקר לכם בלי למצמץ עפעף. ולמה ? כי כדי לאפשר חינוך חובה חינם לגילאי 3 הממשלה צריכה לבנות 2,500 גני ילדים. מישהו מכם חושב שממשלת ישראל מסוגלת לבנות 2,500 גני ילדים בשנה? היא לא מסוגלת לכך גם לא בחמש. לא יקום ולא יהיה, והכל משל ובלוף גדול.
לזכותה של מדינת ישראל שהיא הדמוקרטיה היחידה בעולם שמתפקדת עם ממשלה שמאשרת דברים שהיא לא מתכוונת לבצע, עם ציבור שלא מאמין מראש לאיש מהשרים, אבל העיתונות שלה מפרסמת כותרות ענק על החלטות הממשלה כאילו יהיה להן קשר עם המציאות. אנו מדינה שכל פרוטוקולי הממשלה שלה הם דיוני פנטזיה הזויים ומדע בדיוני, אבל איש לא מעז להביט לאן זה מוביל ומה יהיה המחיר.

המתרגמת שלא הבינה

אילנה המרמן, סופרת ומתרגמת, פרשה מעבודתה בהוצאת "עם עובד" ששייכת להסתדרות, לאחר שיו"ר ההסתדרות עייני מינה לראשה קצין משטרה בדימוס בלי ועדת איתור, בלי ידיעת הדירקטוריון ובלי מכרז. יתכן שהגיע באמת הזמן להתחיל לחקור את המינויים המוזרים שעופר עיני עושה במוסדות הנתונים לשליטתו בהסתדרות, כשלפחות במקרה אחד לא ברור אם הוא מינה לתפקיד מנכ"לית רשת עמל את מי שנמצאה קודם לכן במיטתו, או שמי שמונתה על ידיו הגיעה אח"כ למיטתו, אבל לא בגלל זה פורשת המרמן.
היא פורשת כי לראשות "עם עובד" מונה קצין משטרה לשעבר שבלי קשר לכישוריו "מייצג מעצם התפקיד הבכיר שכיהן בו במשטרה, הזדהות עם אידיאולוגיה ומוסר שפועלים זה זמן רב לאכיפת חוקים לא מוסריים וגם לא חוקיים, ביחוד הגדה המערבית ובירושלים המזרחית".
מותר להמרמן להתפטר מכל סיבה, אבל במקרה הזה זה אף רצוי. משטרת ישראל איננה חבורת פשע. היא לא עוסקת בשוד וגזל, הוא לא מפעילה מרתפי סחיטה ועינויים, אלא היא אוכפת סדר וחוק והיא גוף שמותר לאזרחים גם להתגאות בו לפעמים. אם בעיני הגברת הזו כל מי ששירת במשטרה ששומרת חוק ומגינה על סתם אזרחים, פסול מראש לתפקידים ציבוריים בהמשך חייו, אולי מקומה שלה לא אמור להיות במוסדות ציבוריים. כי בניגוד לרעיונות המוזרים שלה, רובו של הציבור כן מבין מדוע צריך משטרה ומדוע נדרשת אכיפת חוק ושמירת הסדר הציבורי, ובניגוד אליה רובו של הציבור כן מכבד קצינים ונושאי דרגות שמילאו חובתם באופן ראוי ונקי, ושירותם בשירות החוק נזקף לזכותם, ולא לחובתם.
מעניין איך אישה שעסקה כל ימיה בתרגום ספרים מתרבויות זרות, מה שמחייב יכולת הבנת רקע וסביבה תרבותיים, לא הצליחה להבין את החברה בה היא גרה. חברה שיודעת שכדי שתהיינה כאן הוצאות ספרים וכדי שאנשים יוכלו לקרוא בבית ספרים, הם צריכים קודם כל לא להישחט ברחוב ואח"כ רצוי, במיוחד אם הם גרים בדרום, שלא לחטוף גם איזה סקאד בקיר הבית, כי אומרים שזה מפזר את הדפים. ובשביל זה, גב' המרמן, צריך גם משטרה וגם צבא. צאתך לשלום.

לפרנס את הפסים

עוד לא התאוששו הירושלמים מפגעי הרכבת הקלה, ובקרוב צפויות להם "3 פעימות" של שינויי קווי אוטובוסים. בתקציר: כדי שיהיו לרכבת הזו נוסעים, יסבו בקרוב את כל קווי האוטובוסים בעיר כדי שהם יגיעו לרכבת ולא לשום מקום אחר. בכל שכונה כל האוטובוסים ייסעו לרכבת. אם זה היה בידי גורמי משרד התחבורה והעירייה השוטים שיזמו את הרכבת האומללה הזו והתחייבו לספק לה נוסעים ופרנסה, גם סתם אזרחים בדרכם המנומנמת בבקר בין המטבח לבין השירותים, היו מועלים להשתמש ברכבת.
ירושלים היא עיר למודת סבל השומרת על מסורת זו, לכן את שינוי קווי האוטובוס יעשו לה ב"3 פעימות". כל פעם יחליפו כמה קווי אוטובוס לחוד. לא בבת אחת. כמו להוריד את הפלסטר ב-3 משיכות במקום באחת קצרה. חכו לבלגן. כי אח"כ יגלו שהורידו את הפלסטר הלא נכון ויעשו הכל מחדש. לא חשוב. בשביל מה יש אוכלוסיה בירושלים אם לא בשביל השתמש בה לניסויים?
בינתיים יש כבר פקידים בירושלים שנוזל להם הריר ליזום עוד קו רכבת, ומבחינתם בצדק: קודמיהם, הפקידים שיזמו את הרכבת הזו בזמנו ואח"כ עברו לעבוד בה ובחברות ששולטות בה, הפכו ככה למיליונרים. עכשיו יש דור חדש של פקידים. וגם הוא רעב.

ותודה ללדור

לא צריך לחזור על מה שכבר נאמר על לדור. פרקליט מדינה שמגשים את כל מה שחששנו ממנו: ציניות, שימוש לרעה בעוצמת המשרה וחוסר יושר מוסרי בכל הרמות, האישית והציבורית גם יחד. האיש שמנהל מלחמת חורמה בדרישה להציב ביקורת ופיקוח על הפרקליטות. מי שחי בחושך ופועל בזוהמה באמת חושש מאור ומטאטא.
רק שלדור העניק למדינה תרומה חשובה: בפרשת דנציגר.
השופט דנציגר היה מושעה חצי שנה מכהונתו כשופט ביהמ"ש העליון בעקבות חשדות נגדו. החקירה האינטנסיבית לא העלתה שום ממצאים שמאפשרים להגיש כתב אישום. זה אומר סגירת תיק החקירה – מה שאומר שדנציגר זכאי. רק שלדור התעקש לטעון ודרש לכתוב שזה רק מחוסר ראיות, לא מחוסר אשמה.
מה זה אומר? שמפרסמים עליך שאתה אשם, אבל אין נגדך כתב אישום, ככה שלעולם אינך יכול לצאת זכאי. הפרקליטות מחליטה ומפרסמת (וכאמור – ללא ביקורת) שרק בעיה טכנית באיסוף ראיות מונעת הרשעתך. יעני אתה הרוצח והאנס, רק שאין לנו זמן להעמידך לדין. אות קין מוטבע במצחך ולך לנדוד בארץ. וגם אין ערעור.
במקרה של דנציגר רישום כזה היה מחייב אותו להתפטר מכהונתו כשופט בביהמ"ש העליון. אדם נחשד, מושעה כל זמן החקירה, חולף זמן ולבסוף אין כתב אישום נגדו, אבל למרות זאת הוא מאבד את שמו, כבודו ופרנסתו. זה "חוסר ראיות".
מזלו של דנציגר שהיועץ המשפטי לממשלה התערב והורה לסגור את התיק מחוסר אשמה ולא מחוסר ראיות, ככה שדנציגר כן חוזר לעליון. מזלו של הציבור הפשוט, זה שבעניינו היועץ המשפטי לממשלה לא מתערב והלדורים מהפרקליטות עושים איתו כרצונם, שלראשונה ימצא בביהמ"ש העליון שופט שעבר אישית ועל בשרו את תעלולי הפרקליטות. אולי מכאן יתחיל השינוי. אולי.

תאריך:  06/01/2012   |   עודכן:  06/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משרד התחבורה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
מר יודע הכל
יוא"ב  |  6/01/12 19:14
 
- לדור יודע למי יתפרו תיק בעתיד
פריצי עוד לא יודע  |  7/01/12 02:02
 
- מה זה לדור יודע?
הוא אלוהים?  |  7/01/12 07:55
2
אהבתי כל מילה בתאור המצב ל"ת
תות שדה  |  6/01/12 19:18
3
תיקון טעות
מהנדוס  |  6/01/12 19:50
 
- צובל, דלק סלעים ושועל מצוי
הכובען המטורף  |  6/01/12 21:10
 
- לפי ויקיפדיה אולי זנבות שועלים
הקומבינאטור  |  7/01/12 16:38
4
היד שהגישה תצהיר-שקר
סובול עידן  |  6/01/12 20:47
 
- נכון, רק ברפובליקת בננות גנב
כמו סובול  |  6/01/12 22:37
 
- טוקבקיסטים אנונימיים
סובול עידן  |  7/01/12 01:58
5
טעות חמורה
נוסע אוטובוסים  |  6/01/12 21:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל לוין
מטרת הצעת החוק: הרחבת שוד הקופה הציבורית עד גיל 22. עשרות ואולי מאות מיליוני שקלים יילקחו מהכספים של כולנו. סכומים אלו אינם מזונות. לא החיילים יקבלו את הכספים הללו, כי אם האימהות הגרושות
יוסי דר
האקטיביזם של בית המשפט העליון לא נמדד על-פי כמות החוקים שהוא פוסל    עצם כוחו של בית המשפט לפסול חוקים - גם בלא שיפסול אף לא חוק אחד - הוא הוא האקטיביזם במיטבו
איתמר לוין
הוועדה למינוי שופטים עשתה מלאכה טובה בבחירה מאוזנת של השופטים לבית המשפט העליון, למרות הנסיונות לתייג אותם מבחינה פוליטית    ההרכב הבא של בית המשפט יהיה צעיר אך מנוסה, וסולברג וברק-ארז צפויים לעמוד בראשו בעוד שני עשורים
עקיבה לם
סטודנטים פעילים הגיעו להפגנה סמוך לבית ראש הממשלה על-מנת לדרוש: "לא תשנא את אחיך בלבבך". אבל הם היו מעטים מדי. ולמרות הכל - צריך לנסות להמשיך ולחבר בין הקטבים הרבים והשונים במדינה הקטנה שלנו
ציפי לידר
מה לומדים ממשל החפץ חיים על הפוזל ומהבן הדו-ראשי באגדה? ומה הקשר לספר בראשית, שנחתום השבת? שיעור בפסיכולוגיית המונים ובמורשת יהודית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il