X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טניה שמוקלרמן מטפלת בפסיכותרפיה, מאמנת אישית ויועצת
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כולנו חולמים לסגור פער בין רצוי למצוי. אך כדי שזה יקרה, עלינו קודם כל להבין ולהפנים שברוב המקרים המצוי של היום הוא תוצאה ישירה של הרצוי של אתמול
▪  ▪  ▪
המציאות שלנו היא פרי יצירתנו [צילום אילוסטרציה: יח"צ]

אנשים שפונים לאימון אישי מרבים להתלונן שמציאות חייהם לא תואמת את רצונם, יכולתם וציפיותיהם מעצמם ומאחרים. המציאות לפרקים קשה ומכבידה, לפרקים משעממת ואפורה. כך או אחרת, כל המתאמנים מעוניינים למצות במלואו את הפוטנציאל הטמון בהם, להתפתח ולשגשג ברמה כלכלית, מקצועית ואישית. כולנו בעצם חולמים לסגור פער בין רצוי ומצוי. אך כדי שזה יקרה, עלינו קודם כל להבין ולהפנים שברוב המקרים המצוי של היום הוא תוצאה ישירה של הרצוי של אתמול. המציאות שבה אנחנו חיים היא פרי יצירה שלנו, תוצאה של ההחלטות שהחלטנו בעבר ואנחנו נושאים באחריות בלעדית עליה.
כדי להמחיש את הרעיון אני מציעה לכם שני סיפורים אמיתיים:
סיפורו של אלון
אלון היה בן 17 כאשר נשר מלימודים. הוא היה תלמיד מוכשר ולא חווה שום קושי בלימודיו. סכסוך מר בינו לבין הוריו הוא זה שדחק אותו לעזוב את התיכון ולחפש עבודה על-מנת להגיע בהקדם לעצמאות מלאה. היום, 12 שנים אחרי, אלון הוא גבר נשוי ואב טרי. הוא עובד כמנהל מחסן ואשתו עובדת בחצי משרה כמזכירה.
מצבם הכלכלי היה בכי רע כאשר אלון הגיע לייעוץ. מה שבלט אצלו זאת הבנה מלאה שהמציאות העכשווית שלו נוצרה מתוך החלטתו מלפני 12 שנה. באומץ רב דיבר אלון על כך שהוא נושא באחריות מלאה על כל מה שקורה בחייו. הוא הבין מיד שלקיחת אחריות על עברו מאפשרת לו לקחת אחריות גם על עתידו, ושהוא ורק הוא יכול ומסוגל לבנות עתיד טוב יותר למשפחתו.
אחרי התייעצות עם רעייתו החליט אלון למכור רכב משפחתי והמשפחה עברה לגור בדירה קטנה יותר, וכל זאת על-מנת לממן לאלון קורס להכשרה מקצועית במקצוע עדכני ומעשי שיש לו ביקוש בשוק. במקביל החליטו בני הזוג שאחרי שאלון יסיים את לימודיו יהיה זה תורה של אשתו להירשם לקורס הנהלת חשבונות.
סיפורה של הילה
הסיפור השני הוא שונה מאוד. לפני עשר שנים, בהיותה בת 36, התגרשה הילה מבעלה. הגירושין היו טראומטיים והילה החליטה שהיא לא מעוניינת בשום קשר עם גברים. היא הקדישה את כל-כולה לטיפול בשני ילדיה. עבדה בשעות "מטורפות", סירבה להגיע לאירועים חברתיים ומשפחתיים, לא יצאה עם חברותיה ולמעשה צמצמה את הקשרים החברתיים שלה כמעט לאפס.
ילדיה של הילה זכו לגדול ברווחה כלכלית ובבית חם ואוהב, אך הגיע זמנם והם עזבו את אימם לטובת חיים עצמאיים. לפתע הילה הבינה שברצונה לפגוש גבר מתאים ולבנות איתו קשר של אהבה וחברות, אך לתדהמתה היא גם הבינה שהיא ממש לא יודעת איך עושים זאת. לא רק שהיא איבדה את כל הקשרים החברתיים שלה, היא איבדה גם את כל המיומנויות החברתיות שלה.
קרוביה הציעו לה לפנות לטיפול או לייעוץ, אך הילה סירבה. היא טוענת שזה חסר-טעם כי "כל הגברים של היום הם חרמנים וריקניים, כל הנשים מופקרות וקלות-ראש, ורשתות חברתיות הן שוק בשר אחד גדול ולאישה הגונה אין מה לחפש שם". באמירות אלו הילה בעצם מסירה מעצמה כל אחריות למצבה ולעתידה, ומחסלת כל סיכוי לשינוי חיובי.
הודאה באשמה ולקיחת אחריות
למה לקיחת אחריות על העבר כל-כך קשה לרובנו? זאת מכיוון שאנחנו מתבלבלים בין לקיחת אחריות להודאה באשמה. אכן, להודות באשמה זה מכאיב, מביך וקשה עד בלתי נסבל, ואנחנו נוטים להימנע מכך. נכון, לפעמים אנחנו מחליטים החלטות גרועות, מסוכנות והרסניות לנו ולסובבים אותנו, ואז להודות באשמה זה הכרחי כחלק מתהליך החלמה ושיקום.
ברוב המקרים אין לנו במה להתבייש. אנחנו מחליטים מתוך מצב מסוים, תנאים מסוימים, ידע מסוים וגם אם יתברר בעתיד שהחלטה זו או אחרת הייתה שגויה ומזיקה, עדיין מדובר בטעות לגיטימית שהיא חלק בלתי נפרד מניסיון חיינו ואין להתכחש לו. רק לקיחת אחריות מלאה על המציאות שלנו על כל מרכיביה, תאפשר לנו לשנות אותה ולסגור פער בין רצוי ומצוי.
אני צופה שחלק מהקוראים יגידו שלא כל דבר הוא בשליטת האדם, שישנם כאלה שנולדו למציאות עגומה וגדלו בסביבה איומה, יש נכים וחולים, אנשים שגורלם התאכזר אליהם - על כך במאמר הבא.

הכותבת היא מטפלת בפסיכותרפיה ממוקדת גוף ושיטת אלבאום, מאמנת אישית ויועצת. בשעות הפנאי כותבת שירים וסיפורים.
תאריך:  13/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין רצוי למצוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לדוגמה פתגם רוסי לפני מות
זקן  |  23/04/12 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אד ווסט
השמרנים החדשים ביסודם אינם שמרנים, אלא ליברלים שהסתכסכו עם ליברלים אחרים
מנשה שאול
האם מדובר באינטרסים בלבד או בשינוי אמיתי
צבי גיל
פריצתו המתוכננת של יאיר לפיד לפוליטיקה עשויה לסייע לאפקט הדומינו אם אריה דרעי יצטרף למרוץ    במקרה זה כל מערך הבחירות המפלגתי יתערער ואולי בכך יש תקווה לשינוי ואף למהפך בזירה הפוליטית המסובכת, המאובנת והמסוכנת שלנו
יוסי דר
מה לעשות שלמה - אתה לא אונזערע (משלנו)    בבנק לאומי לא יקבלו אותך כי שם עדיין סופרים כסף ביידיש
אפרים הלפרין
רצינו שיפסיק לפרסם כאשר נכנס לערוץ 2 - הפסיק. רצינו שיפסיק את עבודתו בערוץ 2 עם הכניסה לפוליטיקה - הפסיק. אז מה עוד אנו רוצים ממנו? שיצליח. שיצליח היכן שרבים וטובים נכשלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il