X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרב הראשי מצגר ערך ביקור שהוגדר היסטורי בקיבוץ עין חרוד איחוד הוא התארח במשך השבת בקיבוץ,הוביל את תפילות השבת,וערך בחדר האוכל מפגש עם חברי הקיבוץ וקיבוצי הסביבה לא כולם בקיבוץ "התלהבו" מהביקור: "הוא לא בא רק לקרב לבבות אלא גם לקרב לדת"
▪  ▪  ▪
הרב מצגר. בא לקרב לבבות [צילום: AP]
נכונות לשמוע
גרשון שיינמן יודע לספר לי דבר פיקנטי הקשור לביקור. לדבריו, שאל את הרב מצגר מדוע הוא מבקר בקיבוץ ולא בבית שמש ותשובת הרב הייתה ישירה: בקיבוץ אני מתקבל ורוצים לשמוע אותי בבית שמש לא רוצים אותי

בשנים 1927-1913 ערך הרב הראשי לארץ ישראל, הרב אברהם יצחק הכהן קוק, בליווי רבנים נוספים, סידרת מסעות וביקורים במושבות ובקיבוצים חילוניים בעמקי הצפון ובאזורים אחרים ברחבי הארץ (מה שכונה לימים "מסע הרבנים"). מטרת המסעות הללו הייתה להביא להתעוררות ולקירוב לבבות. מסתבר שההיסטוריה חוזרת: בשבוע שעבר הגיע הרב יונה מצגר, הרב הראשי לישראל הנוכחי, לביקור שהוגדר "קירוב לבבות" בקיבוץ החילוני עין חרוד איחוד שבעמק חרוד. הרב התארח במשך כל השבת בקיבוץ, הוביל את תפילות השבת בבית הכנסת המקומי ונפגש בחדר האוכל עם תושבי הקיבוץ ועם תושבי קיבוצים באזור.
גרשון שיינמן, מחנך ומרצה מקיבוץ עין חרוד איחוד, אמר לי כי מדובר לדעתו בביקור היסטורי, שכן לפי הידוע לו, מאז הרב קוק לא התארח רב ראשי מכהן בקיבוץ חילוני. למען הדיוק אין בידי מידע שיכול לאמת או לסתור עניין זה.
הביקור אורגן בשיתוף מכון תורני בשם "איילת השחר" ששם לו כמטרה לקרב בין דתיים לחילוניים.
הרב הגיע לקיבוץ עין חרוד איחוד ביום שישי ושוכן בבית הארחה של הקיבוץ (צימר). נמסר כי הובא עבורו אוכל כשר מחוץ לקיבוץ. במשך השבת הוביל הרב מצגר את תפילות ערבית של ליל שבת ותפילת שחרית של שבת בבוקר שנערכו בבית הכנסת של הקיבוץ. בליל שבת נערך בחדר האוכל מפגש בין הרב מצגר לכמה עשרות חברי הקיבוץ וקיבוצים מהסביבה ובהם: גבע,עין חרוד מאוחד ועוד. במפגש לובנו נושאי דת, חברה, ואיך אפשר שלא - גם נושאי פוליטיקה הועלו.
גרשון שיינמן יודע לספר לי דבר פיקנטי הקשור לביקור. לדבריו, שאל את הרב מצגר מדוע הוא מבקר בקיבוץ ולא בבית שמש ותשובת הרב הייתה ישירה: בקיבוץ אני מתקבל ורוצים לשמוע אותי בבית שמש לא רוצים אותי.
הרב זכה גם לחוויה אמנותית כשביקר במוזיאון משכן האמנות בעין חרוד. במשך כחצי שעה סייר הרב, בלוויות מנהלת המוזיאון, ד"ר גליה בר אור, ושמע הסברים על תצוגת היודאיקה במוזיאון. במהלך הביקור כמובן השתדלו לא להראות לרב פסלים וכיוצא בזה.
בקיבוץ עין חרוד איחוד יש מספר חברים ובני חברים שחזרו בתשובה או בתהליכי התקרבות לדת ולא הכול "מתלהבים" מביקור הרב הראשי. כמה חברים בקיבוץ אומרים שהרב לא בא רק לקרב לבבות אלא גם לקרב לדת: "גם ככה יש לנו בעיה עם נושא 'חזרה בתשובה'. ביקור הרב ומפגשיו עם חברים בקיבוץ מהווה לכאורה מעין גושפנקה ולגיטימיות לחזרה לדת".

תאריך:  14/01/2012   |   עודכן:  14/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונה מצגר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצוי בקיבוץ, אבל לא בבית שמש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חבר קיבוץ יקר (וחושש)
אוי גוועלד  |  14/01/12 22:31
2
חרדים לחילוניותם
אליק א.  |  15/01/12 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תגובה טפשית ונמהרת מצד דובר צה"ל המכנה סיורים של חיילי צה"ל בעיר העתיקה בירושלים "פרובוקציה" מעידה על גודל הנתק אצל חיילי הקרייה
עידן יוסף
אם תעלה ח"כ מירי רגב בתחנת הרכבת בחיפה ולא תמצא מקום ישיבה, האם היא תאשים בכך את החיילים שתפסו לה את המקום?
יואב יצחק
יוסי בר-מוחא פעל להארכת כהונתו בחמש שנים נוספות (מעבר ל-10 שהשלים) כמנכ"ל אגודת העיתונאים, באופן נכלולי הנוגד את החוק ואת התקנון    תשעה חברי הנהלה הצביעו עבורו, לאחר שקיבלו "ייעוץ" משפטי מעו"ד בומבך, שגויס על-ידי בר-מוחא
יהודה כסיף
שלמה מעוז פתח את פיו? ירון לונדון מיד מצדיק, מסביר, מנמק. טוב משלמה מעוז. הרבה יותר יסודי, סדור, רהוט וברור ממעוז. הרי ירון לונדון הוא איך לומר..."לבן בנק לאומי" כזה, לא?
מרדכי קידר
חמאס עשה לישראל שירות גדול בכך שפילג, ובעצם ריסק, את החלום הלאומי הפלשתיני והוכיח "לקרוב ולרחוק" שכל הסיפור הלאומי הפלשתיני לא היה ולא נברא, לא יצא מתחום הסיסמה ולא הפך מעולם למציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il