X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר אנחנו מדברים על תנופה מחודשת במערך ההסברה, אנו חייבים למצוא את האדם, הקבוצה או המפלגה שיהיו מסוגלים להתנתק מהקיבעון המחשבתי המיושן בהסברה הישראלית, זו המתבססת על "נחמדות" ו"חיוביות" ולצאת לשטח ולהכות בכל הכוח בכל הקמים עלינו לכלותנו
▪  ▪  ▪
סרטון הסברה. להימנע מלהוקיע את האיסלם כדת רצחנית [צילום: מתוך הסרטון]

ב-20 השנים האחרונות כתבתי לא מעט על כשלי ההסברה הישראלית הרופסת בחו"ל ואף העברתי תזכירים בנושא לראשי ממשלה ושרי חוץ - וכאילו כלום לא קרה. לא אמרו לי אתה טועה, לא ענו שיש "נסיבות מיוחדות" ולא הסבירו מה הוא פתרונם האלטרנטיבי למצב.
הזחיחות של בעלי השררה בשלטון, כאילו הם יודעים הכל "ומה שרואים מפה לא רואים משם" כבר הפך לשם דבר במערכת הכישלונות של כל ממשלות ישראל כאשר זה נוגע להסברה. משום מה, מישהו פעם קבע, שאנחנו "נתנהג כג'נטלמנים" בנושאי ההסברה ו"נהיה חיוביים". נסביר לאומות העולם, להמוני האוייבים והאנטישמים כמה שאנחנו נחמדים, הומניים, וחכמים - ולכן כולם יאהבו אותנו , ויפנו עורף לפרופגנדה הרצחנית המופעלת נגדנו ללא הפסק מתקומת הציונות (ואף לפני זה...) - פרופגנדה אשר הניעה בשיאה את גלגלי מכונת ההשמדה הנאצית.
יש עוד נקודה מעניינת למחשבה, מסתבר שככל שאנחנו מצליחים יותר ומראים לעולם את הצלחותינו בחקלאות, בייצוב הכלכלה, בפיתוחים מדעיים ובהיי-טק, בצבא אדיר ומתוחכם, בקליטת עלייה אדירה ובמבצעים צבאיים מרהיבים - ככל שזה נראה טוב יותר, כך גוברת השנאה והעוינות אלינו, ההשמצה וההסתה (נכון, הקינאה אוכלת אותם..), אז אולי הגיע הזמן לשנות כוון?
7 נושאי הסברה עיקריים שאנו מפספסים בטיפול בהם:
הראשון: אנו נמנעים מלהוקיע את האיסלאם כדת פרימיטיבית ורצחנית המעודדת אלימות והפליה, ולפרסם נוראותיה בעולם.
השני: אנו נמנעים מלהעמיד את בעיית הפליטים הערבים מול הפליטים היהודים שאנחנו קלטנו מארצות ערב, כולל השוד הגדול של יהודים אלו.
השלישי: אנחנו נמנעים מלהדגיש שוב ושוב כי מבחינת החוק הבינלאומי כל שטחי ארץ ישראל ממערב לירדן בעצם שייכים לנו (ולכן מותר לנו להתיישב ולבנות היכן שנחפוץ...).
הרביעי: שקלטנו במדינת ישראל כמיליון וחצי פלשתינים שהתנחלו כבר במאות ישובים ואשר להם זכויות מלאות ע"פ חוק. (עם הדגשה על הכרזת היודנריין "במדינה הפלשתינית" של אבו-מאזן...).
החמישי: שאנחנו נכס לארה"ב לא פחות משארה"ב נכס עבורנו ואין אנו מקבלים מידידים תכתיבים (או "גישה מאוזנת") ולהלום עם זה בכל רחבי ארה"ב ויהיה זה איזה נשיא שיהיה (ולא חשוב גם מתי הבחירות שם...).
השישי: שלא נקבל כל תכתיב או "נזיפות" באשר לירושלים כי זו תשאר מחוץ לנושאים של משא-ומתן עם הפלשתינים (להדגיש שוב ושוב את הצביעות והשקר של האיסלאם ביחס לקדושת ירושלים עבורם).
השביעי: אנחנו נמנעים לציין שההתחייבות שלנו במסגרת ההסכמים הקיימים והחתומים עם הערבים היא רק למתן אוטונומיה לפלשתינים ולא מדינה (בייחוד שהם כבר אמרו שאינם מעוניינים בפתרון של "שתי המדינות").
כאשר אנחנו מדברים על תנופה מחודשה במערך ההסברה אנחנו חייבים למצוא את האדם, הקבוצה, או המפלגה שתהיה מסוגלת להתנתק מהקיבעון המחשבתי המיושן בהסברה הישראלית, זו המתבססת על "נחמדות" ו"חיוביות" ולצאת לשטח ולהכות בכל הכח בכל הקמים עלינו לכלותנו כי הסתה מילולית תמיד מביאה לשפיכות דמים.

תאריך:  16/01/2012   |   עודכן:  16/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מספיק עם "הסברה חיובית"
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אפשר רק להסכים עם כל מילה
ע. הנביא  |  16/01/12 16:45
2
צודק, אבל דבר ראשון צריך
ע.  |  16/01/12 18:01
3
יש דברים שלא ניתן להסביר ל"ת
אלטע קאקער  |  17/01/12 00:48
 
- כמו מה? ל"ת
שאלת תם  |  17/01/12 01:49
4
מי זה"אנחנו"?הציונים?הישראלים?
קורןנאוה טבריה  |  17/01/12 10:20
 
- את לא רק חרדית שחורה את כהנה? ל"ת
הפשיזים של נאוה  |  17/01/12 11:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר הונגדה פן
בשנים האחרונות מסתמנת הרפובליקה האיסלאמית של אירן כשותפה אסטרטגית חשובה עבור סין במזרח התיכון    מעמד זה מיוחס לארבעה תחומים מרכזיים שביסוד הקשרים בין בייג'ינג לטהרן    שני גורמים עשויים להשפיע בטווח הקצר והרחוק על עתיד הקשרים בין שתי המדינות
דרור אידר
לא צריך לצאת מפרופורציות בגין שפיכת כוס המים בידי אנסטסיה מיכאלי על ראלב מג'אדלה. שכחנו כבר את ביקור הח"כים הערביים אצל הליברל העולמי קדאפי? ומה עם הרמזים המיניים הבוטים בנאומו הקצר של אחמד טיבי?
חנן וייס
הפקידים מתעניינים במצבם בלבד, בעוד שאת הציבור הם שולחים למענה הטלפוני, לכתיבת מכתבים ולשעות קבלה הנוחות להם בלבד. ואם פניתם שלא בזמני הקבלה, תישלל זכותכם להתקשר בהמשך
אלישע פורת
עזה צבי הייתה אשת ספרות מובהקת. לא משוררת מובהקת, לא מחזאית מובהקת, לא מתרגמת מובהקת, לא מספרת מובהקת. אבל קצת מכל אלה - כן מובהקת... תמהיל שובה לב, מסתבר, שגרם ליוצרים שונים להזדקק לחוות דעתה, לשיפוטה ולמחמאותיה
רון שור
זכרון הציבור קצר ולאור העובדה שאין עודף דירות להשכרה בת"א, והצורך והרצון של הצעירים נשאר דומה לשהיה, נמצא את עצמנו בשנת 2012 במציאות דומה לזו של שנת 2011 שבה יש עודף ביקוש על ההיצע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il