X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטות הממשלה ושריה מאשרות את תורתו של איינשטיין, אך משאירות את הציבור במצב של תמיהה מתמדת: האם ומתי מתכוונים הממשלה, שריה ובכיריה למלא את התחייבויותיהם, עליהן הודיעו לציבור או לבג"צ
▪  ▪  ▪
ישיבת ממשלה. לא ממלאת את התחייבויותיה [צילום: פלאש 90]

1. על-פי תורת היחסות של איינשטיין, זמן הוא דבר יחסי. כלומר, הוא תלוי במערכת ההתייחסות שבה הוא נמדד. החלטות הממשלה ושריה מאשרות את תורתו של איינשטיין, אך משאירות אותנו, הציבור, במצב של תמיהה מתמדת: האם ומתי מתכוונים הממשלה, שריה ובכיריה למלא את התחייבויותיהם, עליהן הודיעו לציבור או לבג"צ.
2. שר התחבורה ישראל כץ הודיע בהחלטיות לפני 9 חודשים, באפריל 2011, שאם לא תוצג תוך 4 חודשים (דהיינו, עד אוגוסט 2011) תוכנית מקיפה לפתרון בעיית הבטיחות ברכבת, ולא יפתרו בעיות הניהול וסכסוכי העבודה בה, הוא יסגור את רכבת ישראל.
בעיות הבטיחות ממשיכות להחריף, עם מצבי כמעט תאונות ושריפת בלמים, העובדים שובתים כל שני וחמישי, אך הרכבת לא נסגרת אלא בימים שעובדיה מחליטים על כך. הזמן שעבר נוצל להוספת תארים לשמו של שר התחבורה (שייקרא מעתה גם שר התשתיות) אך לא לנושאי התחבורה שלשמם מונה.
3. בעניין פינוי מאחזים שנבנו על קרקע פלשתינית פרטית, הודיעה המדינה לבג"צ יותר מפעם אחת כי תפנה את המאחזים האמורים. ב-7.3.11 הגישו מזכיר הממשלה צבי האוזר ועוזר שר הביטחון אורן ברושי, תצהיר לבג"צ לפיו המאחזים שהוקמו על קרקע פלשתינית פרטית יפונו עד סוף 2011, בהם מעלה רחבעם, גבעת אסף, גבעת הרואה ועוד. דבר לא נעשה כמובן, וכדברי בג"צ עתה: "על המדינה לכבד את ההתחייבויות שקיבלה...לא ניתן יהיה בעניין זה להמשיך בדחייה עד אין קץ". נראה שהממשלה לא תתרשם, ותאמץ את אחת מהצעות החוק שיאפשרו החרמת קרקעות פרטיות, בניגוד לדין הבינ"ל.
4. ביום 18.5.11 הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוקם (לשון עבר) מטה סייבר רב-תחומי: תחום ההגנה, תחום הפיתוח התעשייתי ותחום הפיתוח האקדמי. נכון לעכשיו התבטאה הקמת המטה במינוי מנהל, אך לא נעשתה שום פעולה ממשית נוספת, ועל כך יעיד ההאקר הסעודי שעייף מלהמתין למטה שהקים נתניהו, ופרץ בינתיים למאגרי כרטיסי האשראי בישראל.
5. לאחר ששר המשפטים נאמן נתפס בשקר, כאילו נפסלו מועמדות לוועדת טירקל על-ידי היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, ובעקבות העתירות לבג"צ בנושא צירוף אשה לוועדה, הוא הודיע לממשלה באוגוסט 2010 (לפני כשנה וחצי), כי אין מקום למנות אשה לוועדה מטעמי יעילות; לדבריו הודיע יו"ר הוועדה שהוועדה סיימה לשמוע עדויות ראשיות, ויש חשיבות מיוחדת לסיום מהיר ככל האפשר של עבודתה.
אשה לא צורפה לוועדה, בניגוד לחוק, אך למרות זאת הסיום המהיר לא התרחש, ודוח הוועדה, שמונתה ביוני 2010, טרם הוגש.
6.היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הגם שהתמנה לתפקידו בהמלצת שר החוץ ליברמן, ואף ייצג כעו"ד פרטי איל הון שהיה קשור לפרשת ליברמן, לא פסל עצמו מקבלת החלטה לגביו. וינשטיין הודיע כבר במרץ 2010 (לפני שנתיים כמעט), כי יחליט בעניין תוך חודשים ספורים. באוקטובר 2010 התבטא היוע"מ כי אין מנוס מהגשת כתב אישום כנגד ליברמן. באפריל 2011 הודיע וינשטיין כי הוחלט להאשים את שר החוץ בהלבנת הון, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים והטרדת עד. היום, בינואר 2012, טרם הוגש כתב אישום.
הטיפול בפרשה נמשך כבר 12 שנים, מתוכן תרם כבר וינשטיין שנתיים. אין מקום במדינה מתוקנת לטיפול משפטי שכזה, ולעינויי דין שאינם כתובים בספר החוקים. הפגיעה המתמשכת היא בראש ובראשונה בליברמן, אך גם בציבור כולו עת שר החוץ של מדינת ישראל חשוד בפלילים תקופה כה ארוכה.
7. האמור לעיל מהווה מדגם קטן המתאר את הגמישות המופלאה שסיגלו לעצמם ראשי המדינה בקביעת פערי הזמן לביצוע (או להתחמקות מביצוע) התחייבויותיהם. הממשלה מאששת את תורתו של איינשטיין יותר מכל ניסוי מדעי אחר. הזמן הוא אכן יחסי.

תאריך:  18/01/2012   |   עודכן:  18/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תורת היחסות של ממשלת ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"אסטרא בלגינה קיש קיש קריא"
כה דרשו חז"ל  |  18/01/12 19:22
2
גביש מבין באינשטיין?
מבין  |  18/01/12 20:30
3
הכותב צודק
ליכודניק לשעבר  |  19/01/12 09:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שי רודה
גם ללא קרבה פיזית, עבירות מיניות ברשת הופכות לתופעה מוכרת המגיעה לבתי המשפט. הקורבנות הפוטנציאליים - 50% מבני הנוער    ברשימה זו ילמדו ההורים את ההיבטים הפליליים של השימוש באינטרנט וכיצד להתגונן מפני עברייני מין
מנחם רהט
השמחה במחנה המיינסטרים הציוני על החלטת הבג"ץ שלא לבטל את חוק האזרחות, היא שמחת שווא, כל עוד רשאי הבג"ץ להחליט על חודו של קול על ביטול חקיקה לאומית
איתמר לוין
כיצד מטפלות כל המערכות בשוטר שהיכה אזרח תמים? המשטרה אינה משעה אותו, שירות המבחן מציע לא להרשיע אותו כדי שלא יפוטר, ובית המשפט גוזר עליו מאסר על תנאי בעבירה שעונשה המירבי הוא חמש שנות מאסר
עקיבה לם
המלך הירדני לא מרבה לדבר על ישראל, אבל כשהוא כן מתייחס אלינו - יוצאות מפיו פנינים ששווה להתייחס אליהן
יוסף עברון
בחודש ינואר 1946 פעלו האצ"ל והלח"י במסגרת תנועת המרי וברוח ההסכם שנחתם ביניהם. כל אותו זמן לא התירה להן הנהגת תנועת המרי לערוך מבצעי קרב של ממש (להוציא ניסיון חילוץ מבית הסוהר המרכזי בירושלים). עקב כך התרכזו עיקר המאמצים של האצ"ל בפעולות רכש כספיות ורכש של אמצעי לחימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il