X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חזרו "הפורשים", ועכשיו תחת שם חדש - "נוער הגבעות". כמה אירוני המחזה שממשלת הליכוד, יורשת "הפורשים", רודפת כעת את הנוער הזה ומה שהיה "סזון" - היום הוא יס"מ, פגיעות גופניות, הוצאה תינוקות ממיטותיהם בלילות בקור מקפיא, הרס בתים ורכוש וטרור משפטי בצורת "צווי הרחקה"
▪  ▪  ▪
נוער הגבעות. מחזירים לאומה את חבלי מורשתה [צילום: בנימין רייך]
האמריקנים במקום הבריטים
במקום הבריטים, מפעילים עלינו היום האמריקנים לחץ דומה נגד עלייה והתנחלות של יהודים. במקום "הספר הלבן" הם מצטטים מאמנת ג'נבה, האוסרת להעביר אוכלוסיית כובש לשטח כבוש, כאילו "כובשים" אנחנו בתוך ביתנו

מפלגת-השלטון "הליכוד" יצאה מ"תנועת החרות", בתו של "הארגון הצבאי הלאומי" (אצ"ל), שבמלחמתו בבריטים סרב לקבל את מרות הרוב, הלא הוא "היישוב המאורגן" וזרועו החמושה - "ההגנה". לחבריו קראו "פורשים" והם נודו, הוכו, הוסגרו לבריטים וגם הרוגים היו.
המחלוקת הייתה על השיטה: כיצד מאלצים את הבריטים להסיר את האיסור על יהודים לעלות לארץ ולהתיישב בה? "המוסדות הלאומיים" דגלו באיפוק. קיימו עצרות והפגנות, התיישבו בתחום המצומצם ש"הספר הלבן" הותיר להם, ארגנו עלייה בלתי לגאלית של רבבות וגם הכינו את היישוב למלחמה הצפויה, מלחמת שדה, נגד הערבים. לעומת זאת, התמחו האצ"ל והלח"י בלוחמה זעירה, עירונית, בעיקר נגד הבריטים ונרדפו גם על ידם וגם ע'י "היישוב המאורגן" (גילוי נאות: כותב שורות אלה היה חבר "ההגנה").
באספקלריה היסטורית, הדרמה של האונייה "יציאת אירופה ("אקסודוס"), למשל, אכן זעזעה את דעת הקהל בעולם, ועם זאת הבריטים מודים שבעיקר הלחימה בנשק של "הפורשים" שפוצצו את המפקדה הראשית שלהם ב"מלון המלך דוד", פרצו לכלא עכו, השמידו מטוסים ורכבות ואילצו אותם להחזיק כאן 100.000 חיילים, היא שדחפה אותם החוצה. סיסמת האצ"ל "רק כך" גרסה שעמים משתחררים רק בכוח הנשק, בניגוד להנהגת הרוב שחששה מהדימוי של "טרוריסטים" והטיפה לזהירות ולאחריות, פן יחריבו הבריטים את היישוב כולו.
היום ברור, שמה שנראה בשעתו כמלחמת אחים פעל במציאות באופן סינרגטי. רק שתי הגישות המנוגדות ביחד היה בכוחן להביא את התוצאה המיוחלת. במקום הבריטים, מפעילים עלינו היום האמריקנים לחץ דומה נגד עלייה והתנחלות של יהודים, הפעם בירושלים ההיסטורית וביהודה ושומרון. במקום "הספר הלבן" הם מצטטים מאמנת ג'נבה, האוסרת להעביר אוכלוסיית כובש לשטח כבוש, כאילו "כובשים" אנחנו בתוך ביתנו ומסתמכים על "מפת הדרכים" ששרון נאלץ לחתום עליה. ושוב התפלג העם: הממסד הממשלתי חושש מבידוד בינלאומי ומתחבא מאחורי הטיעון הביטחוני ולעומתו "המתנחלים" מבטאים הלכה למעשה את ה"אני מאמין" הלאומי ודוחים כל תכתיב זר הסוגר שוב בפני יהודים חבלים מא"י.
היה זה שרון, שקרא "לרוץ ולתפוס את הגבעות", ו"לתפוס" פירושו - ללא הליכים חוקיים שהפכו להיות בלתי אפשריים וללא אישורים וחתימות שלא יכלו עוד להינתן. בקיצור: להפר את ה"הספר הלבן" החדש ועימו את צווי הממשל הצבאי שבאו ליישמו.
'הפורשים החדשים' הם 'נוער הגבעות' של היום
חזרו "הפורשים", ועכשיו תחת שם חדש - "נוער הגבעות". כמה אירוני המחזה שממשלת הליכוד, יורשת ה"פורשים", רודפת כעת את הנוער הזה ומה שהיה "סזון" - היום הוא יס"מ, פגיעות גופניות, הוצאה תינוקות ממיטותיהם בלילות בקור מקפיא, הרס בתים ורכוש וטרור משפטי בצורת "צווי הרחקה", אישומי שווא מתעמרים, תביעות נגד מגורשים לשלם את הוצאות "הפינוי" שלהם.
על התמיהה, כיצד "פורש" בעבר הפך לרודף פורשים בהווה, מתווספת ההסתכלות על תהפוכות העיתים: בפרספקטיבה היסטורית, ההתנגשות הקשה בין ההגנה לאצ"ל וללח"י , שלא פעם הייתה אלימה ומדממת ותמיד הייתה מלווה בגילויי שנאה ובוז הדדיים, נראית לנו היום כשני כוחות שהשלימו זה את זה כמו משחק "השוטר הטוב" ו"השוטר הרע", שפעולתם הלכאורה-מנוגדת הכרחית להצלחת החקירה. לא ירחק היום וגם ההתנחלות וחוד החנית שלה, נוער הגבעות, תתפוס את מקומה כמי שהחזירה לאומה את חבלי מורשתה, ומתוך השטח הזה הבטיחה את עורפה החשוף של מדינת השפלה והעמקים.
ההיסטוריה תקצה את המקום הראוי גם לממסד הממלכתי, שמתוך זהירות ואחריות סיפק לאקטיביסטים את המסד והבסיס להסתערותם. ובכל זאת נותרה תלויה באוויר, בלתי פתורה, השאלה-הזעקה: למה, למען השם, כל כך הרבה שנאה והרס עצמי בתוך עם אחד ובין אחים לגורל ולמטרה משותפת?

תאריך:  26/01/2012   |   עודכן:  26/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפורשים" החדשים
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ביבי בגימטריה = סיזון+אלטלנה ל"ת
בדוק. תבדקו. בדוק  |  26/01/12 14:33
2
להזיר את הבריטים שיעשו סדר  ל"ת
אחיתופל  |  26/01/12 14:38
3
כל מילה אמת נוקבת וכואב הלב
אברהם מערב השומרו  |  26/01/12 14:52
4
מנדט?
רעות בר  |  26/01/12 17:33
5
היס״מ זה סזון??בושה !
יואב בלום  |  26/01/12 21:02
 
- מוגזם..
רעות בר  |  27/01/12 07:06
6
מסכנים התינוקות שהוריהם כאלה.
אהוד פרלסמן  |  27/01/12 12:14
 
- תגובתך מדויקת,מכובדת ומאירה!
יואב בלום  |  27/01/12 17:46
7
כשביבי מבצע את חזון אורי אבנרי ל"ת
רקב הבגידה ממית  |  27/01/12 17:49
 
- ביבי לא מגיע לקרסוליים של אבנר
בנזו  |  2/02/12 19:31
8
חוזרת
רעות בר  |  27/01/12 18:40
9
איני יהודיה. אהבתי את ישראל
קלאודיה קול  |  27/01/12 19:58
10
אליקים, הפורשים טעו אז וטועים
פועה  |  27/01/12 22:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
מאז ועד היום עברו בדיוק 3324 שנים. מהו הלקח הנצחי מאותם אירועים במצרים? ראשית, כל העם למד אז שיש מלך אחד לעולם - הקב"ה. המלך חיי וקיים ופועל לפי חוק גדול אחד, החוק הוא שבכל מידותיו ובכל מעשיו ה' מכוון, מדריך ומפעיל את העולם ע"פ כלל הצדק - מידה כנגד מידה
גורי גרוסמן
במקרה של ברגותי ועמיתיו הרוצחים, יש לומר לתקשורת שאבדה כל רסן כי "זכות הציבור לא לדעת" וכמובן לא לראות את פרצופו המחייך והמקומם של ברגותי ודומיו
טל הריס
בעוד יומיים בדיוק יסתיימו שלושת החודשים להצגת עמדת ישראל והפלשתינים לקביעת גבולות וסידורי ביטחון. יתכן מאוד שאחרי אותם יומיים גם ייסגר סופית חלון ההדמנויות להגיע להסכם. האזהרות נשמעות כמו קלישאות אבל ייתכן שהפעם פנינו באמת מועדות להתנגשות
משה גביש
טוב היה לו חברי הכנסת היו מסיטים את מאמציהם מהצעות חוק כביטול חובת סימון מחירים, ומחייבים את החברות, בחוק, לדווח על הכספים הרדומים, לחפש את המפקידים, לאפשר לכל המעוניין למצוא את כספו בדרך קלה
הרב אבי רונצקי
אין שום תירוץ, הסבר או קביעה שיכולה להניח את הדעת ולהסביר מצב שבו חלק שלם מעם ישראל משתמט מחובה הלכתית, מוסרית ואזרחית של שירות צבאי    "חוק טל" הוא עיוות מוסרי בכל קנה מידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il