X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לינדנשטראוס. לא מוותר, נושך! [צילום: פלאש 90]
טראומה ממבקר נושך
מבוקריו של מיכה לינדנשטראוס בממשלה אינם מסוגלים עוד להשלים עם הביקורת שהוא מטיח כלפיהם ומונים בקוצר-רוח את הימים שעוד נותרו לו לסיום כהונתו - רק שיילך
מבקר עם שיניים
אף שכל קודמיו היטיבו לנבוח לא פחות ממנו - איש מהם לא העז לנעוץ בגופם את שיניו החדות. הדוח שלו על אסון הכרמל הוא בעיניהם הקש ששבר את גב הגמל ואין כמותו כדי להצדיק את לכתו המהירה

הם רואים בו לא פחות מעלוקה מוצצת דם. כזו שב"עליהום" התקשורתי שלו קורע להם את הצורה ומיטיב לרדת עמוק לחייהם. כך, מכל מקום, מצטיידת דמותו של מבקר המדינה הנוכחי, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בעיני לא מעט ממבוקריו ברשות המבצעת, הלא היא ממשלת-ישראל.
הצרה היא שעם דמות מפלצתית שכזו אין הם מסוגלים להשלים. שהרי מלבד היותו מבקר, הם רואים בו את מי שלא הצליח, עדיין, להיגמל מכס השיפוט של העבר, וגם את מי שמבקש עכשיו להוציא, מן הכוח אל הפועל, דברים שכלל אינם מצויים בסמכותו.
בתור שכזה הם מתייחסים אליו כאל מי שיש לו שיניים נושכות ושמוטב, על כן, למען הסדר הטוב, להיגמל ממנו מהר ככל שניתן. יש להם טראומה ממנו ובינתיים לא נותר להם אלא למנות, בקוצר-רוח, את הימים הנוראים שעוד נותרו לכהונתו הנוכחית.
ברור להם שעוד לא נולד מבקר כמותו, שכה המאיס עליהם את חייהם. אף שכל קודמיו היטיבו לנבוח לא פחות ממנו - איש מהם לא העז לנעוץ בגופם את שיניו החדות. הדוח שלו על אסון הכרמל הוא בעיניהם הקש ששבר את גב הגמל ואין כמותו כדי להצדיק את לכתו המהירה.
טלטלה
דבר אחד ברור: בתקופת כהונתו כמבקר המדינה חולל לינדנשטראוס לא רק מהפך בסדרי השלטון, אלא גם בסדר-יומה של הביקורת השוטפת: לא עוד דוחות-סרק, שניתן לחיות איתם בשלום, אם לא להתעלם מהם כליל, אלא בפירוש ביקורת בונה, עם מתכונים ברורים להסקת מסקנות ולשינוי מהותי של המצב הקיים.
לא בכדי יצא לפניו שמו של מיכה לינדנשטראוס כמבקר הראשון שהצליח להטיל על מבוקריו את מוראו וחיתתו. כזה שסמכותו אינה מסתכמת בהיותו רק גוף ממליץ ומייעץ, אלא גם מוסד מטלטל ומנער. כזה שאינו מרפה מקורבנו, עד שהלקחים שהוסקו כנגדו ייושמו בסופו של דבר.
אין ספק שבדברי הימים של ביקורת המדינה יירשם מיכה לינדנשטראוס כמבקר יוצא-דופן מקודמיו. אבל ספק גדול הוא אם יקום אי-פעם מבקר בדמותו, שיהיה מוכן ללכת בדרכו האקטיביסטית.
כך או אחרת, חזקה על מי שייכנס לנעליו של המבקר הנוכחי שינסה למצוא את שביל הזהב בין ביקורת סולידית, בנוסח של פודל, כפי שהנהיג מבקר המדינה הראשון, ד"ר זיגפריד מוזס, לבין ביקורת אגרסיבית, נוסח זו של דוברמן, על-פי משנתו הסדורה של השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס.

תאריך:  13/02/2012   |   עודכן:  13/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
כאשר שופט צריך לפסוק פיצוי בגין עוגמת נפש - לא ראוי כי סכום זה ייגזר מערך הפיצויים בגין התיקונים, אלא ייקבע במישרין על-פי הערכתו את שיעור הצער ועוגמת הנפש, ללא תלות בסכומי הפיצויים בגין התיקונים. לפעמים פיצוי קטן לפי עלות התיקון - גורם להרבה צעק ועוגמת נפש, העולים על עלויות התיקונים במאות אחוזים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רצח שפל ופחדני, זיכרון, "קליע-הכסף", מסתייג, שיכרות ואבדון והוקרה
עמיר סגל
מרגע שהכריז לא עשה לפיד צעדיו אופרטיביים בהקמת מפלגה. היה ראוי יותר שירוץ לפיד במסגרת קיימת, סך הכול הוא באמת לא מביא כל בשורה חדשה ואמיתית לעם ישראל. להיות פוליטיקאי בלי להיות פוליטיקאי. אמירה כמו שברשימת מפלגתו לא יהיו חברי כנסת מכהנים היא האשמה גורפת ובלתי צודקת כלפי נבחרי הציבור שלנו. כולם פסולים? כן, מלבד לפיד
סתיו אדם
הביטוי "חד הורי/ת" נשמע כאילו אין צד נוסף בהורות או במילים אחרות אותה אישה או אותו גבר הנושאים את התואר המדובר הינם או אלמנ/ה, או מקבלת תרומת זרע במקרה של אישה או מאמץ במקרה של גבר, כל אופציה אחרת משמעה רמיסה בביטוי נלוז של הזכות / חובה הכי בסיסית לכל מי שהביא ילד/ה לעולם להיות הורה
זאב בן-יוסף
כולנו מכירים את סמל התפוח הנגוּס של "אפל", חלוצת המחשב האישי וחדשנית סדרתית של הטכנולוגיה המודרנית. מעטים יודעים שסמל זה נוצר ככל הנראה כהשראה מסיפור אכילת פרי עץ הדעת על-ידי אדם וחווה בגן עדן; סיפור שלגיה שנגסה מתפוח מורעל; הסיפור על ניוטון שישב מתחת לעץ תפוח וכשהפרי נפל על ראשו הבין את חוק כוח המשיכה. כל אלה היוו כנראה השראה לעיצוב הסמל "אפל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il