|
1 |
|
|
תודה שאתה מספר לנו את האמת בקשר לעובדי רכבת ישראל.קשה לי להבין מדוע הממשלה חושבת שכל דבר מופרט הוא טוב. ראינו ששרות הבריאות בבתי ספר מופרט הוא גרוע. הציבור צריך לתמוך בעובדי הרכבת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צפורה בנאי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
בית המשפט (מהשלוחה המכונה "בית הדין לעבודה") השתלח מילולית וכספית בעובדי הרכבת ובזלזול של נציגיהם בזימונים שלו; איזה גיבור!
איפה בתי המשפט, לרבות בית המשפט העליון, גם בשבתו כבג"צ, כאשר מזה ארבעים וחמש שנים מזלזלים המתנחלים ונציגיהם בפסיקותיהם, ובתרגום מלשון הרבנים המשיחיים ועוזריהם -- יורקים בפניו ומשתינים בקשת על הכרעותיו?
איפה בתי המשפט, כאשר ועד הקהילה המרכזי, המכונה "המדינה"ה עושה כול מיני תעלולים מבישים ומסריחים מבחינה משפטית כדי להכשיר בדיעבד את השרצים המכונים "מאחזים בלתי-חוקיים"?
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
2 |
|
|
שלטון החוק של השמאלנים הוא רק מה שמחזק את שלטונם על המדינה. למטרה זאת הם מוכנים לשבור את כל החוקים. גם להפר פסק דין חלוט של בית הדין לעבודה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אופייני לשמאלנים |
|
|
|
|
|
אני בזה לך, מגיבה משמיצה. אני מבינה שאת מוכנה להיות פועלת ברכבת ישראל , ואחרי חודש עבודה מוכנה לחיות עם קבלת השלמת הכנסה כדי לקיים את משפחתך.
אני בזה לך , שאת בשם החוק והדין מצפצפת על מציאות של שש מאות עובדים , הנאלצים אחרי חודש של עבודת כפים לחיות מהשלמת הכנסה .
קרוב לוודאי שהפועלים והפועלות השובתים ברכבת ישראל אינם מצביעים למפלגות השמאל . ייתכן והם נוטים דווקא למפלגות הימין.
שביתתם היא לא שביתה של שמאל . שביתתם היא לחיות בכבוד מעבודתם. שביתתם היא כדי למנוע מכירת נבסי מדינה להפרטה . שביתתם היא כפי שצויין במאמר , כדי למנוע שרכבת ישראל תהיה מעוז של עובדי קבלן. גם אני סולידארית עם העובדים . ואין זה קשור לשמאל או לימין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סולידארית |
|
|
3 |
|
|
ההופעה המכוערת של נציגת הנהלת הרכבת הבוקר בערוץ 2 היא תמצית הסיפור העצוב של יחסי עבודה בישראל .
הדרישה החצופה שלה , שיגידו תודה שיש להם - לעובדים -ביטחון תעסוקתי, תוך התעלמות מכך ששש מאות עובדים נזקקים להשלמת הכנסה , חושפת את היחס האמיתי של ההנהלה לעובד.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עמית י. |
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
חושף קטן , קטן קטן, צרף אותי כמי שמזדהה עם השביתה הצודקת של עובדי הרכבת . חבל שאנחנו המזדהים הזדהות מלאה כל כך מעטים .ועוד יותר חבל שעכשיו מלאכתנו תהיה קשה יותר , כי אווירת העליהום על השובתים והועד שלהם היא בשיאה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה לחושף |
|
|
6 |
|
|
חבל מאוד שה"חושף" אינו יכול להשלים עם העובדה שנמצאו ארבעה מגיבים שמזדהים עם פועלי הרכבת .
אישית , אני מצטער שעד כה רק ארבעה מגיבים הביעו את הזדהותם . אתה באיוולתך יכול להמשיך לייחס לי את מלאכת התגובות .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
7 |
|
|
איתן , יקירי, הפעם הוועד ירה לעצמו ברגליים.
לצערי, הוועד מכשיל מאבק צודק.
הוועד צודק שבמשך שנה וחצי הוא מנהל משא ומתן עם הנהלה, שמושכת אותו באף...אבל הוועד היה צריך לנהל את המאבק בתחום כללי המשחק , ולא להמרות את צו בית המשפט.
הוועד צודק במאבק נגד הפרטה ופגיעה בציבור עובדים ששש מאות מעובדיו נאלצים לקבל השלמת הכנסה , אך כל זה אינו מצדיק הפרת צו בית המשפט.
הוועד צודק במאבק נגד מכירת נכסי מדינה להפרטה . אבל אני חוזרת עוד הפעם אסור היה לוועד להמרות את צו בית המשפט.
איתן , יקירי, למרות שהפעם אני חולקת על דעתך , כי לא עמדת על הסכנה באי קיום צו בית המשפט , אני לוחצת את ידיך , על האכפתיות שלך , ועל התמדתך בכתיבה . חבל שעובדי הרכבת ישלמו ביוקר על מעידה של וועד במאמבק כל כך צודק.
אגב , תבקש ממי שקורא לעצמו "חושף נכלולים" שיצרף אותי לרשימת המחמיאים לך . ועוד הפעם מחמיאה , וכואבת שפועלי הרכבת יצטרכו לשלם ביוקר על שיאה שביצע הוועד שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סולידאריות |
|
|
|
|
|
מול בריונות של הנהלה הרוצה להפריט את הרכבת . לוחמים את מלחמת כו החברה הישראלית קומץ עובדים מוחלשים , שחלקם נאלץ צקבל השלמת הכנסה . גם אם הוועד עשה שגיאה באי התייצבות בפני בית הדין הרי אני מוכנה לסלוח למעידה של הוועד .
הוועד הזה עומד מול הנהלה שעושה הכל כדי להכשיל מאבק צודק של העובדים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לסולדיאריות |
|
|
8 |
|
|
האיש שהפך לפלקט דהוי של אידאולוגיה רקובה שפסה מהעולם ממשיך לדקלם את המנטרות כפי שתוכנת על ידי הקרמלין. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן טיבוגה |
|
|
|
|
|
מדוע מאבק של פועלי הרכבת לנוכח העובדה ש-600 מהם נאלצים לקבל השלמת הבטחת הכנסה זו סיסמא של הקרמלין. איך הגעת לזה?
מדוע מאבק של עובדי הרכבת נגד הפרטה זו תעמולה שמקורה בקרמלין?
האם כבודו היה מוכן להיות אחד מ-600 העובדים , שנדרשים לקבל השלמת הבטחת הכנסה ?
האם כבודו אינו חש שהוא מגיב בססמאות ?? ובססמאות בדבר מקומות שאין להם שום קשר עם מאבקם של פועלי הרכבת .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן .. |
|
|
|
|
|
ולמה הוא צודק? כי אתה רואה מציאות דרך משקפיים קומוניסטיות. אתה רואה 600 עובדים נקודה. כאשר בפועל מדובר בקבוצת עובדים שמונעים על ידי חבורת בריונים שאוחזים את הציבור הרחב בצווארו. את זה אתה לא רואה כי הפילטרים של השקפתך מסננים את האמת. חבורה של בריונים שהביאה את הרכבת לפי פחת בגלל שהגרעין הבולשביקי שלהם - הוועד - החליט שאלוהים בחר בהם לנהל את הרכבת. מאז המערכת הזאת הולכת מדחי אל דחי. מינויים משפחתיים שהוועד כופה על ההנהלה של גורמים חסרי כישורים והכשרה דרושה,תקלות,תאונות קשות,השרפה שבנס לא עלתה בעשרות חיי אדם. אתה תומך בחבורת בריונים כאשר טובת הציבור הכללית מעניינת אותך ככליפת השום.כמה אופייני לך ולאג'נדה שלך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
|
|
|
איתן, אתה מתבונן במציאות דרך פריזמה כל כך מעוותת ודרך חריץ כל כך צר שקשה לדעת מאיפה להתחיל. אז אני אסתפק בשורה התחתונה: באופן קבוע אתה תומך ברעים, גם אם כוונותיך טובות. אתה רוצה שלום אבל עמדותיך מקדמות מלחמה, אתה נלחם בגזענות אבל עמדותיך מנציחות גזענות, אתה הומניסט אבל מחזק את שונאי האדם, אתה רוצה לתמוך בחלשים ובפועל תומך בבריונים, ועוד ועוד...
נסה פעם לעצור ולעשות חשבון נפש. נסה להתבונן במציאות באובייקטיביות ובבגרות, בלי ססמאות ותדמיות. זה עשוי להיות מרענן כמו דלי של מים קרירים וזכים על הראש ביום חמסין לוהט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מראה שעל הקיר |
|
|
9 |
|
|
מבחינתי, ברגע שיש שכר מינימום, שאני בעד העלאתו, אין יותר הצדקה לאף שביתה. פעם אחר פעם אנו רואים שהשובתים הם מועסקי המגזר הציבורי, ולא הפרטי. כל השובתים שמקבלים העלאות שכר, מקבלים אותן מכיסינו. אף אחד לא הכריח אף אחד אחר ללכת לעבוד ברכבת, ואם הוא עובד שם בשכר נמוך שלא מוצא חן בעיניו, שילך לעבוד במקום אחר. מדינה חופשית. ההנחה העומדת בבסיס תמיכתך בשובתים היא שהעובדים במגזר הציבורי זכאים לקבל יותר מאלה שעובדים במגזר הפרטי. למה? יש להם דם כחול? |
|
כתובת IP: |
217.132.135.177 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
לאהוד שלום
אהוד הוכחת שניתן לנהל דיאלוג , להישאר חלוקים בדעותינו , מבלי לעלות על שרטון של נאצות וגידופים , המבזים את השפה העברית , כמו שאני חווה כאן הרבה פעמים.
אהוד , פועלי הרכבת נאבקים נגד מגמות של הפרטה בחברה בה הם עובדים. היינו עדים לתוצאות הרסניות של הפרטה במגזר הציבורי . הפרטות שעברו ללא כל מאבק של הציבור המועסק.
ניטול לדוגמא את המגזר המפואר של אחיות בתי הספר , שהיו מקור השראה ולימוד למדינות רבות בעולם. הובטח לאחיות שהן לא תפגענה והן קיבלו את הדין.היום אנו עדים לתוצאות הרות אסון של השירות המופרט , שהזעיק את סגן שר הבריאות להתריע על העוול שנעשה לילדי ישראל , וזה במחיר של הפקרת האחיות להעסקה על ידי קבלן .
ניתן להביא דוגמאות של ההוסטלים לניצולי שואה , שכולם הופרטו. והיום כשמבקשים להחזיר את המוסדות ןאת העובדים משררת הניצול המחפיר של חברות הקבלן , ליותר מדי ניצולי שואה זה מאוחר.
אהוד , נישאר חלוקים בדעותינו . אני מביע את הסולידאריות שלי עם עובדי הרכבת , שנאבקים נגד העברת מגזר ליבה מתוך שירותי הרכבות לידי חברת קבלנית מחו"ל. אני סולידארי עם עובדי הרכבת הדורשים ביטחון תעסוקתי ולא להיות עבדים של חברת כוח אדם.
כן, אני מזדהה עם מאבקם נגד מציאות ש-600 מעובדי הרכבת אחרי חודש של עבודה נאלצים לדאוג להשלמת הבטחת הכנסה .
בברכה
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן . |
|
|
10 |
|
|
אך לצערי הועד משתמש בכל הכלים הלא נכונים כדי להשיג את מטרותיו.
לו הועד באמת היה בעד רכבת טובה ויעילה, הרכבת הייתה טובה ויעילה. על שערוריות השכר ברכבת אפשר לדבר עד שבוע הבא, כל זאת כאשר באותו גוף יש עובדים המיוצגים ע"י אותו ועד, שנזקקים להשלמת הכנסה, וכי מי אחראי על הסכמי השכר אם לא הועד? וכי למה ראש משמרת משוא"ה צריך לקבל 100 ש"ח לשעה בעוד הנתב הכפוף לו צריך לקבל השלמת הכנסה? לועד יש יד ורגל בכל מעשה נבלה שמתרחש ברכבת, והיה עדיף לו הועד היה מוותר על משכורות מנופחות מחד, תמורת שכר הוגן לכלל העובדים מאידך.
מכיוון שאני לא מכיר את יחסי העבודה האמיתיים בין הועד להנהלה, וכמו כולם, אני מוזן מהתקשורת, אני לא ממהר להגן על שמה הטוב של הנהלת הרכבת לעומת הועד הדורסני. ייתכן שבאמת ההנהלה תוקעת לועד ולעובדים מקלות בגלגלים ומקשה עליהם לעשות את עבודתם נאמנה כלפי העובדים וכלפי ציבור הנוסעים, זו אופציה שאין לשלול. אבל לו הועד היה רוצה, נשק השביתה כפי שהוא מיושם חדשות לבקרים, אינו התשובה.
כבר מעל לחצי שנה שבכל שביתת רכבת אני יכול לקרוא את הפתרון הבא שמוצע לועד ולעומדת בראשו, על מנת להשיג את המטרה שלשמה שובתים, תוך כדי פגיעה מינימלית בציבור, וגריפת תמיכה ציבורית רחבה, שביתת שערים פתוחים. הרכבת תעבוד כרגיל, רק שהעובדים לא יגבו תשלום מאף אזרח.
כך ההנהלה תיפגע בכיס(ולשם מה קיים נשק השביתה אם לא כדי לפגוע למעסיק בכיס), העובדים יהנו מתמיכה ציבורית רחבה אשר תוכל למנוע את ההפרטה, והציבור יהנה מן ההפקר, ואולי האמון ברכבת ישראל ובעובדי הרכבת יחזור.
המצב הנוכחי שבו נראה כי הועד נלחם מלחמותיו על גב הציבור אינו יכול להמשך, במיוחד כאשר הפתרון הטוב יותר כל כך ברור לעין וזועק לעיני כל, ולמרות זאת ועד כמנהגו נוהג.
לא עוד, קולות הציבור קוראים לפיטורים המוניים, לסגירה של הרכבת, להפרטה, ולא כדי לייעל, אלא כדי לעשות דווקא, כדי ללמד לקח, למען יראו ויראו, שידע כל ראש ועד שאם יפגע בציבור, אף אחד לא יגן עליו, שאם יתעלל באזרחים, אף אחד לא ישמור עליו, היום שבו ראש ועד חושב על טובתו וטובת העובדים מעל לטובת הציבור, הוא יהיה היום בו הציבור ינטוש אותו, וסופו לכליה ולהפרטה.
גילה אדרי צריכה לחשוב על טובת הציבור, ולהיות מוכנה לקבל החלטות לא קלות לעובדים, אך אם ברצונה להמנע מהפרטה עליה להראות כוונות אמיתיות וצעדים אמיתיים לטובת הציבור, לא לטובת העובדים. שערים פתוחים וזניחה של נשק השביתה כפי שהוא היום זו התחלה ראויה, וכולי תקווה שבסופו של יום, אזרחי מדינת ישראל יקבלו את המגיע להם, רכבת טובה, יעילה, זולה ומשתלמת לכל אזרח. ללא הפרטה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הג'וקר |
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
חבל שאלישמע שהוא כל כך צודק לא סבור , שאחריות יש להנהלה שמחליטה ש-600 עובדים ימשיכו לעבוד ובסוף החודש יקבלו השלמת הכנסה .
אלישמע , מה דעתך שההנהלה היא אחראית שבמשך שנה וחצי של משא ומתן לא זזה מעמדתה .
זה שאלישמע סבור , שזו מציאות אידיאלית לעבוד ולקבל השלמת שכר הוא ראוי לכל הערכה .
זה שהנהלה מחליטה להעביר מגזר של תחזוקה לחברת קבלן , זה ממש מעשה אחראי , והפועלים הם באמת בריונים , כי הם רוצים להבטיח להם מקום עבודה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע צודק |
|
|
13 |
|
|
יישר-כח לאיתן קלינסקי על דבריו הנכוחים הצודקים והאמיצים! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ניצן אביב |
|
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
(1) ברור שיש עובדים ברכבת שרמת השכר שלהם מאד נמוכנה, ואין שום סיבה שבעולם שאדם שעובד ומייצר שנים בחברה ממשלתית ישתכר בשכר מינימום בייחוד כאשר מנהלי החברה קורעים יפה יפה את הקופה הציבורית(2) הועד שלהם פועל (3) איתן מגלה סולידריות עם השובתים (4) כל הכבוד (5) הוא לא ממריד אותם (6) הוא לא מסית אותם (7) הם מנסים לעזור לעצמם ואיתן תומך מהצד (8) לא שאלתי ולא אשאל את איתן מה עמדתו לגבי בית המשפט, כי ההזדהות היא עם הבעיה ולאו דווקא עם פתרון זה או אחר שמישהו מוצא לה. ומנגד (1) הקורא את דוח מבקר המדינה על הרכבת מבין שאין לה היכולות הפנימיות לבצע את כל העבודות הנדרשות בעצמה (2) מחקרים בין לאומיים מורים שהפרטה של הרכבת, ייצא שכרה בהפסדה (בעיקר מניסיון מר באנגליה, ניו זילנד ועוד)(3) השיטה המוצעת של הוצאת עבודות ספיציפות החוצה למומחים ניראית כמיטבית מבחינת רמת האמינות של השרות ורמת הבטיחות בו (4) כמובן שהדבר יגרום לאבטלה גלויה או סמויה ברכבת ובחוסר אינטרס להעלות את שכרם של המובטלים מאונס, אשר ודאי גם הם יעדיפו ביטחון תעסוקתי - על חשבון עמל רב, שכר הוגן וארעיות. (5) שהסכסוך הזה רק לא יתפוצץ לנו בענייים כמו השרפה בכרמל עם עשרות הרוגים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
1)אף אחד לא רוצה להפריט את הרכבת. 2)רוצים לעשות סדר בארגון שנשלט ע"י בריונים ומסכן את חיי הציבור. 3) אתה לא מכיר את העובדות ומקשקש על סמך המנטרות של קלינסקי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן טיבוגה |
|
|
|
|
|
ושם גם לא רואים את היער, כי העצים נשרפו, עם עוד 40 איש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
כשוועדים ובריונים שנתמכים על ידי פתאים קדושים כמו קלינסקי מתיימרים לנהל את הארגונים שלהם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלישמע |
|
|
15 |
|
|
מאבק צודק צריך לדעת איך לנהל. וחבל מאוד שמאבק כל כך צודק של פועלי הרכבת עלול להיכשל , כי הוועד לא התתייחס לצווי בית המשפט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סולידארי על תנאי |
|
|
16 |
|
|
אני מצדיעה לוועד , שפועל נגד מכונה משומנת של הנהלה ותקשורת , המנצלת את הרגישות של האזרח לתחבורה נוחה . אותו אזרח , שגם הוא מחר עלול להיות קורבן של הפרטה , לצערי נכבש על ידי תקשורת דורסנית.
הוועד ניצב בודד במערכה כאשר שש מאות מעובדיו נדרשים להשלמת הכנסה . הוועד ניצב בודד במערכה שחלק משמעותי מהתעסוקה מעבירים לחברה חיצונית , וזו רק ההתחלה.
ביבי נתניהו רק אתמול בירך על הסכם בין עיני והאוצר , שבא להסיר את הכתם של עובדי קבלן לישראל , ועכשיו הוא נותן לשר התחבורה להעביר חלק משמעותי של העסקה לידי קבלן , כשהכלומיניק כרמל שמעה מכנס ועדת נזיפה בעובדים.
התקשורת הצליחה ליצור את התמונה שהוועד הוא הבריון , בעוד שהבריונות היא תעודת הזהות של ההנהלה ושל שר התחבורה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שולה.. |
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
כואב הלב לשמוע את כל ההסתה נגד עובדי הרכבת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א ש ליאור |
|
|
18 |
|
|
ממשלת ישראל הצליחה לערוך חיסול ממוקד לוועד פועלים אמיץ בעזרת התקשורת.
במקום שאזרחי ישראל יאמצו ללבם את יושבת ראש הוועד הלוחמת באומץ את מלחמתם של אלו , שמחר עלולים להיות עובדי קבלן , התפתו לראות בה אישה בלתי אחראית .
הנהלה בריונית הצליחה להנחיל בציבור שהוועד הוא הבריון . אני מצפה שתנועת המחאה תאמץ את פועלי הרכבת ותלחם את מלחמתם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ؤرلاى |
|