X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעת הזאת, בה תלמידים מצטיינים רבים מהלכים בתחושה של החמצה בעולם שטוף מידע המתפרק מאמיתותיו, הגיע הזמן שבכל בית ספר תהיה כיתת כותבים המתרגמת התנהלות יומיומית לפרקי שיר ופרוזה. קבוצה מסורה ומעורבת המכירה ביתרונות העיסוק הרוחני, ותרה באדיקות אחר הכוח המרפא של המילים
▪  ▪  ▪
לגלות את קסם הכתיבה [צילום: AP]

סדנאות "כתיבה יוצרת" בחינוך היסודי, יכולות להציע מענה אמיץ ומשמעותי לתלמידים דעתניים, בעלי כשרון כתיבה, המבקשים לקחת פסק זמן משטף המטלות היומיומי ולתת פתחון לב לכמיהה הגדולה להבין דבר בנפש האדם.
היום יותר מתמיד, תלמידים רבים מייחלים למלא את זמן השהות בכיתה, בזמן איכות המאפשר גיבוש עולם רוחני עשיר ולקיחת חלק אישי וייחודי בפעילות הלימודית.
מדובר בסדנאות המורכבות מהצגה של נושא על-ידי המנחה, תוך מתן דוגמאות מתוך מיצירות נבחרות. בשלב השני מתנהל דיון המבקש לתת תשובות לחלק מן השאלות, בסופו הילדים כותבים בעקבות נושא נבחר. המנחה וחברי הקבוצה דנים ביצירות התלמידים ומציעים נוסח סופי. בסוף שנת הלימודים יוצא לאור ספר המכיל יצירות נבחרות שנכתבו על-ידי המשתתפים.
בחירת הנושאים מגוונת ומתייחסת ליוצרים רבים, כותבי פרוזה ושירה. המטרה ליצור תנועה מתמדת של הפלגות נפש, מעמדת תצפית אחת לאחרת, מיופי ליופי, במנעד רחב של משמעויות, ללא הקדמות טרחניות ואריכות מייגעת.
לשיעורים אלה יתרונות רבים:
  • התלמיד שותף לדיון שופע הבנות עמוקות על החיים. הוא זוכה לא אחת, להציע הבחנה מקורית בשדה ערכים מתחלף של אי וודאויות. לוקח חלק פעיל בדיאלוג פיוטי, מורכב ומרתק.
  • אט אט הרצון לגלות משמעויות כמוסות והכמיהה להציע תשובות מרגשות לשאלות מורכבות, הולכים ומתעצמים.
  • ערכי יסוד כאהבה, מסירות, נאמנות, נתינה, הגשמה, חירות, שבים ועולים לדיון.
  • המורה והתלמידים מנסים כל הזמן להפתיע זה את זה על-מנת להביא את האחר לעמדת פליאה. כל אחד משתדל לשחזר את הישגיו ולפסוע צעד נוסף בתקווה לאחוז שוב במנות ההשראה היקרות.
מדובר בכינוס אנושי פעיל בו לאף אחד אין בלעדיות על מקורות הקסם .כל אחד בזמנו זוכה להציע רגע של נחמה במסע הארוך המבקש להסיר מכשולים ולאחד בין רחוקים.
  • התלמיד נע כל העת בין רווחה אישית היוצאת מין הגילוי הפרטי, לבין התרגשות מהישגי האחר. הוא צריך לאזן בין הצורך להשיג לעצמו, לבין היכולת להעריך וליהנות מהישגי הזולת. שהרי תבונת האחר עשויה להיות מודל נהדר לחיקוי.
העידון, השיתוף, הסקרנות וההתלהבות הופכים לעיקר. לאורך כל התהליך, מגמות שהסתמנו כחסרות חשיבות, מוארות באור רענן של חקירה פנימית. עת הזאת, בה תלמידים מצטיינים רבים מהלכים בתחושה של החמצה בעולם שטוף מידע המתפרק מאמיתותיו, הגיע הזמן שבכל בית ספר תהיה כיתת כותבים המשוררת את הפעילות השוטפת בו ומתרגמת התנהלות יומיומית לפרקי שיר ופרוזה. קבוצה מסורה ומעורבת המכירה ביתרונות העיסוק הרוחני, ותרה באדיקות אחר הכוח המרפא של המילים.

תאריך:  16/02/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סדנאות כתיבה: אור רענן של חקירה פנימית
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יצירת קשר
עדי אמסטרדם  |  16/02/12 17:52
2
ילדים כותבים
עופר סלע  |  16/02/12 18:52
 
- תגובה לעופר סלע
משה אוחיון   |  17/02/12 15:17
3
תגובה למאמרו של משה אוחיון:
ריקה ברקוביץ  |  17/02/12 13:20
4
מזעזע
נדב   |  18/02/12 20:38
 
- נדב אתה צר עין וצר אופקים
חובב שירה  |  24/07/13 11:46
5
מאמר מעניין ומעורר מחשבה
עדי ע  |  18/02/12 22:54
6
סדנאות כתיבה
גילה ג.  |  21/02/12 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - החונטה משתוללת, חיוך, נוסע, עלובים, נכס-צאן-ברזל ותעלולי השלטון חוקניסטים
דוד יהונתן גרינברג
את הופעתו של יאיר יש לראות כמהפכה היסטורית, בכך שהיהודים נוטלים את גורלם בידם, ונושאים בליבם את תחושת החופש. 70 שנה עברו מאז מותו, ונראה שמדובר בדמות חיה. יש משהו כובש בפניו הנשקפות מהתמונות שנשארו. אלו הם פנים קורנים בעלי הדרת מלך
הרב אליהו קאופמן
אוניברסיטת בר-אילן יורה לעצמה בראש. לאוניברסיטה מסלול פרוטקציונרי למאות לפידים בוערים שכאלה. את היריקה האמיתית מכוונים קברניטי האוניברסיטה לפרצופם של הסטודנטים שלהם
יהודה דרורי
מ-20 שנותי בכנסת אני יכול להעיד כי פעילות הלוביסטים ברובה ובעיקרה הינה פעילות דמוקרטית ברוכה. אין פה רק עניין של הון-ושלטון כי רבים יותר הלוביסטים הפועלים למען הצרכן, זכויות האזרח והגנת הסביבה. ביטול גורף של פעילות לוביסטית בכנסת היא פגיעה באחת מאשיות הדמוקרטיה
שולמית קיסרי
נכון, אנחנו מתלהבים מאוד מהגשמים הרבים הפוקדים את אדמתנו השחונה, אבל לא סובלים מעילים ומטריות וממתינים בקוצר רוח לצאת השמש הנעימה והמחממת    חורפו של ישראלי מצוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il