X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשים נוטים לכנות את הנאצים חיות. לצערנו, עלינו להכיר בכך שהנאצים היו בני אנוש, כי אם נייחס את המעשה הנורא שעשו לעובדת היותם חיות, נוכל לטעות לרגע ולהאמין שבני אדם אינם מסוגלים לבצע מעשה כזה
▪  ▪  ▪
לזכור גם את המורדים [צילום: מוזיאון השואה, וושינגטון]

אנו מציינים היום 67 שנה לשואה.
היום, עשרות שנים אחרי, אנחנו כבר לא חיים בפחד מתמיד. יש לנו מדינה חזקה, עם צבא חזק, אך אין זה אומר שאנחנו יכולים, ומותר לנו להירדם בשמירה.
האנטישמיות שהביאה לפני שנים לניסיון להשמדת העם היהודי לא נעלמה. לא עובר חודש בלי אירוע אנטישמי המתרחש במקום כלשהו בעולם, וגם בגבולותינו לא חסרים מנהיגים שהיו מעדיפים שלא נהיה כאן.
לכן, עלינו לשמר את זכרון השואה. עלינו להכיר בסכנות האורבות לנו סביבנו, ולשמר את היכולת שלנו להגן על עצמנו, כי בבוא היום, לא יהיה מי שיעשה זאת עבורנו.
לזכור את המורדים
כשמזכירים את השואה, נהוג להזכיר את זכרם של כל אותם אלו שנרצחו בידי הנאצים. שימור הזיכרון הזה הוא קריטי להמשך קיומה של מדינת ישראל ואל לנו להזניח אותו, לתת לו לדעוך, או לתת לאנטישמיות הגוברת בעולם להיות עוגן להכחשתו.
כשאנו מזכירים את השואה, עלינו לזכור גם את המורדים. המורדים שהתאחדו לקבוצות שמטרתן לדחות בכל מחיר את ניסיונם של הנאצים להפריד, לבודד, לייאש ולרצוח את בני עמנו. אותם אנשים אמיצים שנלחמו באויב שכוחו עלה על כוחם בכל מובן אפשרי.
במותם ציוו לנו את החיים, ועלינו להמשיך בדרכם. עלינו להתמסר לרעיון בעקבותיו הלכו, ולהתנגד בכל תוקף לאלו המנסים להמשיך בדרכם של אותם אויבים ארורים.
אנשים נוטים לכנות את הנאצים חיות. לצערנו, עלינו להכיר בכך שהנאצים היו בני אנוש, כי אם נייחס את המעשה הנורא שעשו לעובדת היותם חיות, נוכל לטעות לרגע ולהאמין שבני אדם אינם מסוגלים לבצע מעשה כזה, ומחשבה כזו - אסורה, כי היא עלולה לגרום לנו לשאננות שתעמיד אותנו שוב מול סכנות כאלו ואחרות.
השואה התרחשה פה, בעולם שלנו, העולם שאנו חיים בו היום. עלינו להכיר בכך כדי שאסון כזה לא יפקוד אותנו שוב.

תאריך:  18/04/2012   |   עודכן:  18/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השואה - התרחשה כאן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מכונה אנושית-מפלצתית
יהודית מליק-שירן  |  19/04/12 09:10
2
הדור הצעיר
מרים1  |  19/04/12 11:07
3
כל הכבוד בחור צעיר! ל"ת
ישעיהו ליבוביץ  |  19/04/12 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדלינה קליין
הספר הוא פנינה שנעים להתבונן בה, להקשיב לה, לאמוד את ערכה האמיתי, ולקרוא בין השורות גם את מה שלא נכתב. ובכך, לגמול לדוד אדלר בקרדיט מלא
דן אלון
סגן-אלוף שלום אינו אשם בתקרית הזו. הוא לא יזם אותה, הוא לא יצר את הנסיבות שהביאו את פעילי השלום להפגין, הוא לא עשה דבר באופן ישיר כדי ליצור את הנסיבות. הוא היה בסה"כ שחקן בתיאטרון האבסורד של הכיבוש, בתפקיד של בעל סמכות להשלטת סדר, שברגע אחד, בשבריר של שנייה, איבד את קור רוחו וכשל כישלון קולוסאלי. ובהגיע תורנו, כמו סגן-אלוף שלום, ניקלע לאירוע שבו אנו רק שחקני משנה בהפקה של מגדל השן, וכך ניפול קורבן, אנו ובנינו ובני בנינו - על קידוש השן
יורם דורי
יום לפני מצעד החיים נצבעת בירת פולין בכחול ובלבן, נשמעות בה שפות שונות ועשרת אלפים בני-נוער וצעירים יהודים מרחבי העולם כובשים את העיר    גם היום, בשנת תשע"ב, אין סמל גדול יותר לנצחון היהודי על חיית הטרף הנאצית מאשר המחזה שנגלה ברחובות
אמנון לורך
אף לא אחד מהנוכחים טרח להזמין מיידית את המשטרה על-אף האירוע הקשה, על-אף חומרת העבירה המיוחסת לסמח"ט הוא לא נעצר, אפילו לא הושם במעצר בית. אף אחד לא ביצע חקירה ראשונית וכל כללי הטיפול באירועים מסוג זה נזנחו כבמטה קסם על-ידי הנוכחים
עידן יוסף
יש כאלה ששכחו מה זה להיות יהודים. אבל הגרועים הם אלה ששכחו מה זה להיות בני אדם. היכן הגינוי וההוקעה לנבלה שנעשתה בחופי תל אביב?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il