X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוק המשרדים בתל אביב עבר לאחרונה שינוי משמעותי כשאחת הדוגמאות הבולטות לכך היא מתחם רמת החייל, שהתאפיין בעבר במשרדים והייטק אך כיום ניתן לראות שינוי מגמתי באופי אכלוס הבניינים בו. אחד הגורמים לשינויים היה כניסתו של בי"ח אסותא, וכן גובה תשלומי הארנונה
▪  ▪  ▪
רמת החייל. שינוי מגמה באופי אכלוס הבניינים במתחם [צילום: יח"צ]

נורמה חדשה בשוק הנדל"ן מתרחשת ומתקבעת לפיה חברות ויזמים יוצאים מתל אביב, בירת העסקים של מדינת ישראל ומחפשים כיוונים חדשים על-מנת להתרחב ולהתפתח ללא נזקים כלכליים משמעותיים. שוק המשרדים בתל אביב עבר לאחרונה שינוי משמעותי כשאחת הדוגמאות הבולטות לכך היא מתחם רמת החייל, שהתאפיין בעבר במשרדים והייטק אך כיום ניתן לראות שינוי מגמתי באופי אכלוס הבניינים בו.
אחד הגורמים לשינויים במתחם רמת החייל היה כניסתו של בי"ח אסותא, אשר הביא עימו ביקושים חדשים מתחום הרפואה והנלווה לה, העמיס את הכניסה והיציאה מהרחובות, והבריח את חברות ההייטק לנתניה, רעננה, כפר-סבא, פתח תקוה, ובקרוב מאוד גם לכיוון ראשון לציון וחולון.
גובה תשלומי הארנונה - גורם מכריע נוסף
אלמנט משמעותי נוסף המשפיע על החלטתם של חברות ויזמים לצאת מת"א ולחפש אלטרנטיבות חדשות, הוא גובה תשלומי הארנונה מעסקים וחברות הנגבה ע"י עיריית תל אביב. בת״א, הארנונה למשרדים עומדת על 27 ש"ח למ"ר ולהייטק 12 ש"ח למ"ר. כך יוצא שבמשרדים של חברות קטנות ובינוניות הארנונה מגיע כדי שליש מההוצאה החודשית.
עבור חברות ההייטק, למרות שהארנונה הינה כמחצית מהסכום המשולם עבור משרדים, עדיין, כאשר משווים את הסכומים הנדרשים אל מול אזורים אחרים כמו רעננה, נתניה, וחולון, ניתן למצוא הבדל משמעותי המגיע כדי חצי מהסכום. למשל-ארנונה למשרדים בשטחן של עיריות אלה, נעה בין 10 שקלים למ"ר ל14 שקלים למ"ר, בעוד שהארנונה להיי-טק עומדת סביב ה- 6 שקלים בלבד למ"ר. כאשר מדובר באלפי מ"ר של חברות הייטק, מדובר בהבדל משמעותי המשפיע על קבלת ההחלטות הנוגעות למיקום החברות.
ננסה להתחקות אחר החישוב הנערך בהנהלת חברת הייטק המעוניינת לשכור 5,000 מ"ר- ברמת החייל, תשלם החברה עלות של 63 ש"ח למ"ר עבור דמי השכירות וכן 12 ש"ח למ"ר עבור ארנונה. כלומר, החברה תשלם סה"כ 366,000 ש"ח לחודש- 315,000 ש"ח עבור דמי השכירות וכן 51,000 ש"ח עבור הארנונה (סכום הארנונה מחושב לפי שטחי מינימום ולכן הורדנו 15%).
אותה חברה תשלם בנתניה, 42 שקלים למ"ר עבור דמי השכירות וכן 6 ש"ח למ"ר עבור ארנונה. כלומר, החברה תשלם סה"כ 235,500 ש"ח לחודש- 210,000 ש"ח עבור דמי השכירות וכן 25,500 ש"ח עבור הארנונה.
מחישוב זה ניתן לראות בקלות כי הבחירה בנתניה תחסוך לחברה 130,500 ש"ח בחודש ו-1,566,000 ש"ח בשנה, לעומת מחירי העלות בת"א, כלומר, כ-35%!!
חולון - ביקושים הולכים וגוברים
נדמה שגם היזמים בשטח הבינו את החישוב המתבקש של מנהלי החברות. מעגלי השוק העסקי הולכים ומתרחבים. ניקח את חולון כדוגמה - בחולון החל להתרחש שינוי גדול הכולל בנייה של מאות אלפי מטרים חדשים: חברת עזריאלי בונה קריית הייטק למסחר ומשרדים בהיקף של כ-120,000 מ"ר, חברת גב ים בונה ברחוב המלאכה 50,000 מ"ר, חברת 'לגובה נכסים' משווקת מטרים אחרונים בפרימיום סנטר מתוך 14,000 מ"ר שבנתה וחברת עוגן תוסיף בקרוב 25,000 מ"ר על 25,000 המ"ר שכבר בנתה עבור חברת אלביט.
חשוב לציין כי זיהוי הפוטנציאל הטמון בחולון והביקושים ההולכים וגוברים, אינם נובעים רק כתוצאה מחישוב העלויות שפורט לעיל, לכך יש להוסיף גם את הקרבה לת"א, לעורקי תחבורה, תוכניות הרכבת הקלה העתידית וכן הרכבת הרגילה הקיימת כבר כיום, מסייעים מאוד לאזורים כמו ראשון לציון, חולון, נתניה ורעננה.

הכותבת היא מנכ"ל 'רשף נכסים'
תאריך:  23/04/2012   |   עודכן:  23/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חלק מהסעיפים בהסכם השלום עם ישראל לא קוימו בידי מצרים מאז נחתמו לפני 33 שנים, והשלום הקר הפך לקפוא    הלקח המתבקש הוא שאסור לשלם מחיר כבד תמורת הסכמים עם דיקטטורים, שהיום הם כאן ומחר על עמוד התלייה
יוסף שטח
המדינה הפקיעה מהאזרח את ניהול כספי הפנסיה, לכן עליה לדאוג שינוהלו נכון לטובת החוסך. עליה להקפיד על ניסוח כללים פשוטים וברורים לאחר חשיבה יסודית חכמה ואחראית. זה אינו התחום הראוי לניסוי מודלים. אם תוצאת הניהול שגויה, עליה לשאת בתוצאה כי היא האחראית
עו"ד אביגדור ליבוביץ
קיימות מספר סוגיות בהחלטה 979 המעלות שאלות ותהיות ביחס ליישום ההחלטה בעת מכירת הזכויות בנחלה. שאלה מרכזית שנשאלת היא מה קורה בעת מכירת הזכויות בנחלה כאשר הזכויות בחלקה א' אינן רשומות בטאבו?
חניאל פרבר
"ומי כעמך ישראל גוי אחד בארץ" - העם והארץ מבטאים את ייחודו של עם ישראל וארץ ישראל, ישראל משבעים אומות וארץ ישראל מכל הארצות. כמו שנקרא אלוקי ישראל כן נקרא אלוקי הארץ. כפי שנאמר אצל אברהם: "אלוקי השמים ואלוקי הארץ". להראות שאכן הקשר המיוחד בין העם לארץ מראה על ייחודיות מיוחדת שייחד הקב"ה את ישראל משבעים האומות, כך ייחד את ארץ ישראל מכל הארצות
מוטי פלד
"במותם ציוו לנו את החיים" - מנטרה זו משננים מנהיגי ישראל כל יום זיכרון לחללי צה"ל תוך ניסיון נואש להראות עד כמה הם מעריכים את הנופלים, אבל מסתבר שיש כאלה שחושבים אחרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il