|
1 |
|
|
מעורר גועל נפש. אלה הם נציגי העם בישראל? אוי למדינה שאלה אכן נציגיה. אין לי די מילים לבטא את הזעזוע והבחילה שאני חשה למקרא ידיעה זו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לילי בלום |
|
|
|
|
|
דברים בשם אומרם:
"אחרי מותי קחו את הפעמון שקיבלתי במתנה ממפקד חיל-הים, הוציאו אותו החוצה וצלצלו. אם ישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, תאמרו שהיום מת כאן יהודי משוגע שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה -- וטעה".
[מדבריו האחרונים של אלוף (מיל.) בני פלד ז"ל, מפקד חיל האוויר במלחמת יום הכיפורים ובמבצע אנטבה]
***
"המדינה לא קמה כלל. את ההריון המוקדם, בדמות המדינה הזמנית, 'הפילו הפלה בזדון' נציגינו באספה המכוננת, ובמקומה חזרו לנהל קהילה של יהודונים במצור בתחפושת של מדינה." .....
" 1. ישראל אינה מדינה כלל. היא אוסף של קהילות יהודיות.
2. צה"ל אינו צבא כלל. הוא הכוח המזוין של תחום המושב היהודי התורן.
3. אין גנרלים בצה"ל. אין קצונה מקצועית, אין צבא קבע. יש לובשי מדים שכירים, החותמים על חוזי תעסוקה זמניים ומותנים ונהיים רמטכ"לים במקרה ולא בכוונה תחילה.
4. אני לא גנרל ומעולם לא הייתי. אין חיה כזו בצה"ל. "
[אלוף (מיל.) בני פלד ז"ל, מפקד חיל האוויר במלחמת יום הכיפורים ובמבצע אנטבה (המובאות הן מתוך מכתב מיום ו', 1 באוגוסט 1997, מאת בני פלד ליגאל תומרקין]
|
חוקי מדינת יהודה (לשעבר מדינת-ישראל) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סובול עידן |
|
|
|
|
|
דברים בשם אומרם:
Plus je vois des representants du peuple, plus j`aime mes chiens
Alphonse de Lamartine
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הנ"ל |
|
|
2 |
|
|
בלבי,למשוך אנטישמים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי,]מברך אני על כל יהודי שמחליט להתנצר"(יומני הרצל) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קורןנאוה טבריה |
|
|
3 |
|
|
עוף אוכל נבלות? חבל שלא הרעישו הרבה הרבה יותר!!! טוב שהארת את ענינו, אני הייתי מוציא את היו"ר מהמשכן על דברים אלה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
איש עצוב , אתה אדם מסוכן לעצמך . על מה אתה מדבר . מי אתה שתוציא את יושב ראש הכנסת מהכנסת . האדיוטיזים שלך עולה על גדותיו והוא מסוכן בראש ובראשונה לך , עצמך .
הרצל הציג את הרב ד"ר געיאאר כדמות המסכנת את החברה היהודית .
הרב קוק שאני מייחס לו כבוד טיפה יותר מאשר לאיש העצוב , שיבח את הרצל על הצגתו של הרב ד"ר געיאאר ,באלטנוילנד כרב שמבייש את היהדות . כרב שאסור לו לכהן בחברה היהודית.ובודאי שלא לייצגה .
יש כאן כותב , שהביא הערת אגב שלו , שזה הפירוש של השם בגרמנית .
מה לראובן ריבלין ולפירוש של השןם געייאר בגרמנית .
אתה אדם אלים , מר איש/ עצוב. אתה תוציא את ריבלין מהכנסת , כי הוא קרא קטע מאלטנוילנד ?
אני נגעל ממך מר איש עצוב . אתה גילית בתגובה כמה חלאה צבורה בך .
אולי גם תוציא אותי מהארץ הזו , כי אני חושב שראובן ריבלין זה מתנה יפה לכנסת ישראל בתפקיד היושב ראש , למרות שאינני חבר במפלגתו , ואף מתנגד לדרכה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
qwertyui |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כמה עובדות שיבלבלו אותך, בנימין זאב הרצל - דבר על העברת קהילות יהודיות שלמות בהמוניהן לארץ ודבר מפורשות על כך שזה יחייב את פינוי האוכלוסייה הפלשתינאית.
להלן לדברים שרשם הרצל ביומנו ב- 12 ביוני 1895 :
"באזורי ההתיישבות שיוקצו לנו, נעביר לידינו אט-אט את הרכוש הפרטי.נשתדל להעביר את האוכלוסייה הענייה אל מעבר לגבול בלי שישימו לב, על-ידי כך שניצור מקומות עבודה בארצות המעבר, אך נמנע מהם קבלת כל עבודה בארצנו שלנו. התושבים האמידים יעברו אלינו. מבצע הרכישה, כמו הוצאתם אל מעבר לגבול של העניים, חייב להיעשות בעדינות וביד רכה. הבעלים של הנכסים דלא-ניידי צריכים להאמין שהם מערימים עלינו, שהם מוכרים לנו ביוקר. אבל אין מוכרים להם שום דבר בחזרה."
כמרבית הציונים טרם מלחמת העולם הראשונה, האמין הרצל
שהמפתח להצלחת המפעל הציוני הוא בהסכמת האימפריה העות'מאנית . לערבים המקומיים התייחס כאל חלק מן הנוף המקומי, והעריך שעוינותם כלפי הציונים – כמו המלריה, האדמה הביצתית והשדות המסולעים – תיעלם בבוא היום,
בדפי אלטנוילנד, הרומן האוטופי שכתב הרצל, הכולל גם דמות ערבית ראשיד ביי, שהתחנך בגרמניה – שמתלהב מהקידמה החומרית
והטכנולוגית העצומה שהביאו היהודים לארץ. אז איפה זה ואיפה עומדים ערביי ארצנו התומכים באוייבים מבחוץ? איפה ההשוואה ?
ברומן אלטנוילנד. ביי הערבי מביע את רחשי התודה של הערבים על השפע תוצר הטכנולוגיה הציונית, אז איפה זה אצל ערביי ארצנו ?
ביי הוא הדמות הערבית היחידה ברומן, וכל יתר הדמויות בו הן של יהודים.
כדי להבין את הרצל בפרספקטיבה של ההיסטוריה של זמנו, הרומן אלטנוילנד מצייר תמונה של חברה רבגונית מבחינה אתנית, שתממש את המורשת הרב- לאומית של האימפריה ההבסבורגית מולדתו של הרצל, ובתוך כך תתגבר על האיבה האתנית
המסכנת את חיי יהודיה.
אז איפה זה ואיפה אנחנו עם המפלגות הערביות האנטי ציוניות ?
זו הסיבה לתיאור השלילי כל כך של גֶעייר, פוליטיקאי דמגוג השואף לשלול מתושבי אלטנוילד הלא- יהודים את זכויות ההצבעה (למרות שהם אינם מאיימים על החברה אלטנוילנדית)
הרצל ראה בערבים מיעוט נסבל,אחד מרבים, במדינה היהודית, ולא עַם יליד המקום, בעל זכויות לאומיות כמו ששמאלנינו חושבים.
לכן מתבקשת פרשנות מגוונת יותר של כתבי הרצל, האישיים והפומביים כאחד. ההנחה הרווחת היא שרישומיו של הרצל ביומניו היו מחשבותיו הכמוסות, צלולים וערוכים לפי תכנית, (כן, כולל העברת ערביי הארץ מחוץ למדינה)
גישה זו מניחה שרישומים אלה חשובים הרבה מחזונו האופטימי באלטנוילנד בדבר יחסי יהודים- ערבים שהתרחשו בעולם אחר של פעם עם ערבים אחרים של פעם ולא דומה לעיינות הערבית היום..
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עובדות שיבלבלו או |
|
|
4 |
|
|
הרצל , ערכים , חזון הרציליאני איך צריכה להראות המדינה העתידה לקום . כל זה לא עניין באותו יום את חברי כנסת ישראל.
זו היתה כנסת , שחיה בתחושה של יום אחרון לכהונתה . זו היתה כנסת שרק מעטים היו שותפים לסוד שלא מדובר ביום האחרון , אלא בפעולת החייאה . בהמולה הזו אתה , איתן קלינסקי , מבקש שחברי כנסת יכבדו מעמד של יום זכרון לחוזה המדינה היהודית .
אתה ממש הגזמת בגדול , מר איתן . מה לחזון אלטנוילנד ולציניות . מה לחזון אלטנוילנד ולאמירה - "ראש הממשלה שקרן" ולמחרת ה"שקרן" מוחלף במילות מליצה של "אדוננו מחכנו מושעינו".
ביבי הציל את מופז מתבוסה מוחצת בקלפי .
מופז הציל את ביבי ממאות צירי הימין הקיצוני שנתנו הופעה צעקנית אימתנית . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א.א.ב. |
|
|
5 |
|
|
לו ריבלין היה בקיא במשנתו של הרצל, היה מתמקד על דברים חשובים יותר שכתב הרצל מאשר רומן אוטופי.
הנה דברים שרשם הרצל ביומנו ב- 12 ביוני 1895 על המדינה שתקום :
"באזורי ההתיישבות שיוקצו לנו, נעביר לידינו אט-אט את הרכוש הפרטי.נשתדל להעביר את האוכלוסייה הענייה אל מעבר לגבול בלי שישימו לב, על-ידי כך שניצור מקומות עבודה בארצות המעבר, אך נמנע מהם קבלת כל עבודה בארצנו שלנו. התושבים האמידים יעברו אלינו. מבצע הרכישה, כמו הוצאתם אל מעבר לגבול של העניים, חייב להיעשות בעדינות וביד רכה. הבעלים של הנכסים דלא-ניידי צריכים להאמין שהם מערימים עלינו, שהם מוכרים לנו ביוקר. אבל אין מוכרים להם שום דבר בחזרה."
לכן מתבקשת פרשנות מגוונת יותר של כתבי הרצל, האישיים והפומביים כאחד. ההנחה הרווחת היא שרישומיו של הרצל ביומניו היו מחשבותיו הכמוסות, ואלה צלולים וערוכים לפי תכנית, (כן, כולל העברת ערביי הארץ מחוץ למדינה)
גישה זו מניחה שרישומים אלה חשובים הרבה מחזונו האופטימי באלטנוילנד בדבר יחסי יהודים- ערבים שהתרחשו בעולם אחר של פעם עם ערבים אחרים של פעם ולא דומה לעיינות הקשה של ערביי ארץ ישראל למדינה היהודית היום..
כולנו היינו רוצים להתייחס לערביי ישראל כמו שהרצל התייחס לראשיד ביי אבל מה לעשות ? ערביי ישראל היום רחוקים מראשיד ביי כמו מזרח ממערב.
איתן, אם עדיין לא הבנת את זה, אזי לא הבנת כלום וחבל שאתה מתבזה ברבים עם אנלוגיות היסטוריות תלושות מהמציאות.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
והפעם על הרצל |
|
|
|
|
|
ריבלין ציטט את הקטע הקצר מאלטנוילנד ,כשהוא מקדים אמירה מעוררת כבוד - שעל כל האזרחים בישראל לשאת בעול השירות תוך מתן פתיחות וכבוד גם לאחר . .. וזה נאמר בדיוק ביום, שחוק טל הוא על סדר היום .
חבל שכבודו מתלהם . אם כבודו מרגיש טוב עם המילה בורות , שיבורך.
מצער שכנסת ישראל לא נתנה את הכבוד הראוי להרצל ביום הזיכרון במליאת הכנסת .
הציטוט של מר ריבלין מהרצל מעורר כבוד , בו הוא ביקש להבהיר כי חשוב, שכל באי החברה ישאו בעול השירות ויכבדו זה את זה למרות חילוקי הדעות.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תגובה של איתן |
|
|
|
|
|
בבחינת משאלות הלב הכמוסות שלו ולא סתם רומן אוטופי
הנה שוב דברים שרשם הרצל ביומנו ב- 12 ביוני 1895 על המדינה שתקום :
"באזורי ההתיישבות שיוקצו לנו, נעביר לידינו אט-אט את הרכוש הפרטי.נשתדל להעביר את האוכלוסייה הענייה אל מעבר לגבול בלי שישימו לב, על-ידי כך שניצור מקומות עבודה בארצות המעבר, אך נמנע מהם קבלת כל עבודה בארצנו שלנו. התושבים האמידים יעברו אלינו. מבצע הרכישה, כמו הוצאתם אל מעבר לגבול של העניים, חייב להיעשות בעדינות וביד רכה. הבעלים של הנכסים דלא-ניידי צריכים להאמין שהם מערימים עלינו, שהם מוכרים לנו ביוקר. אבל אין מוכרים להם שום דבר בחזרה."
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כבוד |
|
|
|
|
|
אצל מי הוא מעורר כבוד? אולי גם אנס ננס מעורר כבוד? ואולי יוסקה גאנעב? מעורר כבוד? עודד השודד? מעורר כבוד? מר פיל הפדופיל? מעורר כבוד? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
6 |
|
|
כמה דקות לפני סוף הנאום של יושב ראש הכנסת , נראה שהכנסת תפשה את עצמה . ממש כמו כתה שמתפרעת שברגע האחרון תפסה את עצמה וישבה בצורה המכבדת את המעמד .
זה היה ממש מביך לראות כתה מתפרעת
מה אפשר לדרוש מכתה מתפרעת בהצגת תאטרון , כשכתת בית הנבחרים ממש מתפרעת במעמד הזיכרון להרצל . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סתם מגיב |
|
|
7 |
|
|
בקריאה של דברי איתן והתגובות ניתן ללמוד שהרצל היה בן אדם, בן אנוש, הוא לא היה מקובע, בזמנים שונים ובמצבים שונים ניתן לראות אצלו דיעות שונות ומגוונות, כאמור היה בן אדם, בן אנוש ששאף לנצל את מתת האל, החשיבה. מוחו לא היה צורב ב 90% עם רעיונות סוציאליסטיים אנטי יהודיים, וגם לא צרוב ב 90% בכיוון השני. וכאשר אנשים צרובים 100% עוד מבטן אימם מנסים לשפוט אותו, הם כושלים כישלון חרוץ, ממש כשם שאיתן נכשל כאן, ונכשל לכל אורך הדרך בניסיונותיו הבלתי נלאים אך השקופים לחלוטין, להתאמת ההיסטוריה לצריבה האידיאולוגית כי את הצריבה האידיאולוגית הוא לא מצליח לשנות. מספרים שיש אולפן לדינזאורית על מנת למצוא גם אצלם כל מיני חיזוקים לצריבה המוחלטת של מחנהו של איתן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
8 |
|
|
נאום של שש שבע דקות של יושב ראש הכנסת התנהל ממש כמו בשיעור של כתה מופרעת . בזה איתן אתה בהחלט צודק . לחברי הכנסת , לחילופין לכתה המתפרעת , לא היה חשוב שיש חוק המחייב את הכנסת לכנס מליאה מיוחדת להתייחדות עם זכרו של הרצל ביום הולדתו או בסמוך לו.
איתן, אני משוכנעת , שאם ריבלין היה מקריא את המנון בית"ר או לחילופין היה קורא שיר של המשורר הלן גינזבורג , המליאה לא היתה שמה לב , כי היא היתה נתונה להמולת היום האחרון ללימודים , ואולי היו כבר כמה שידעו את הסוד , שהלימודים מתארכים לעוד שנה וחצי.
במשך שש-שבע דקות השמיע ריבלין דברי טעם על סובלנות . וכאן איתן אני חוזרת אליך . הבלוג הזה מוכיח לי , שהשיח באינטרנט הוא חסר תכלית . מגיב אחד מחליט, שחבל שלא הרעישו יותר , והוא היה מוציא את היו"ר מהכנסת (יופי של אלימות!) מגיב אחר זורק גידופים . בשביל מה אתה צריך את זה . דיאלוג אינו מתקיים כאן . אז מה השגת , איתן , יקיר שלי .
באיחולים להרבה הרבה בריאות , זה מה שאנחנו זקוקים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נעמי קליין |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
האתר הזה הוא שלנו. אנשי הימין. כ"א יודע. כמו שאתר הארץ הוא של הסמול. קלינסקי יוצר עניין בכתבותיו האנטי ישראליות המושכות אש ובכך הוא מקדם את האתר שלנו כלכלית ואת הרעיון שלנו. הוא עושה זאת למען פרסום ורווח אישי. זה האדם שאת מעריכה וקוראת לו "איתן" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קלינסקי משיג כאן |
|
|
9 |
|
|
איתן , אתה מתגעגע לימים בהם עמדת בפני כתה ?
אני משוכנע , שכתה כל כך מופרעת לא היתה לך .
אתה צודק , הכנסת התגלתה ככתה חסרת משמעת , שאפילו במעמד הזיכרון להרצל שטופה בנושאים אחרים , ואינה מכבדת את חוזה המדינה היהודית בלפחות במעמד של פחות מעשר דקות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ידידיה ושולה |
|
|
10 |
|
|
|
|
11 |
|
|
הרצל, שמעוניין לקדם את דרישת הערבים כפי שניסחוה בקצרה: "אנו דורשים שישראל תהיה למדינה מוסלמית ברוב ערבי". הוא מצא שוב משהו להשמיץ את הכנסת ואת ישראל. וגם כאן הוא משבח ערבי אויב. קלינסקי הוא מראשוני המשתמטים מצה"ל. בושה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כקלינסקי,שונא זכר |
|
|
12 |
|
|
את המת כבר לא ניתן לבייש! ואם יש כאן בושה היא בושתם של החיים.
חכ"ינו ביישו את עצמם! בעיקר כשהם הפגינו למצלמה חוסר תרבות, חוסר דרך ארץ, חוסר איכפתיות וליתר דיוק, זלזול מופגן, בכל אלה החיים, שהארוע לזכרו של הרצל חשוב להם באמת!
אני מתפלאת שלקשישא כמותך יש עדין ציפיות כל שהן, מדמויות מהלכות שכל איכותן מסתכמת בערמומיותן... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פועה |
|
|
13 |
|
|
כנסת ישראל פגעה בנו .
לעמוד עם הגב לדוכן היושב ראש , לפטפט , להכנס להמולה של דברת בקול רם , זו בושה.
נראה שהכנסת לא היתה מודעת לנושא .
צדק אחד המגיבים , ריבלין יכול היה לקרוא שיר של יונה וולך , ואף אחד לא היה שם לב . זו היתה ממש הצגה של כתה מופרעת ולא מליאה של כנסת ישראל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הר סיני |
|
|
14 |
|
|
כשאתה חושב , שעם ישראל התברך בעברו במוסדות כמו הסנהדרין עם אנשים בעלי מטען אינטלקטואלי , וויכוחים לשם שמים . אני חוזר ומדגיש וויכוחים לשם שמים . ואלו היו ויכוים נוקבים לעתים תוך מחלוקות קשות , אבל מה שראינו לאחרונה זו לא רק מחלוקת לא לשם שמים , זו מחלוקת , שנותנת לנו תתחושה שאנו נתונים בידי כנסת , שחבריה שוחים בהנאה רבה בתוך ביבים של צחנה . אז מדוע זה מגיע לנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אבי ר. |
|
|
15 |
|
|
אם הרצל הוא האחראי לקיומו של מושב הליצים הזה אז מגיע לו!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|