X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין דבר המזקק יותר את הנפש מהזלת דמעות בריאה על האנדרדוג. ומה עגמומי וסכריני יותר מהסיפור על הנסיכה המודחת, האישה המשוטטת עתה ללא שומרי ראש ברחובות ותולה עצמה בצווארונם של כמה מפגינים סהרוריים ומזילי ריר?
▪  ▪  ▪
ציפי. הנסיכה לבית לבני [צילום: פלאש 90]

ספרי מחשבה מדינית רבים עוד ייכתבו על התמרון הפוליטי שחילץ את קדימה המרוסקת מיום הדין של ה-4 בספטמבר. אבל, בכל אחד מהספרים הללו יהיה גם פרק נוגה, הנושא קינה משתפכת במיוחד על נפילתה של הנסיכה לבית לבני...
אין דבר המזקק יותר את הנפש מהזלת דמעות בריאה על האנדרדוג. ומה עגמומי וסכריני יותר מהסיפור על הנסיכה המודחת, האישה המשוטטת עתה ללא שומרי ראש ברחובות ותולה עצמה בצווארונם של כמה מפגינים סהרוריים ומזילי ריר? הבה ונספר מעט על נסיכת הסחבות המשכימה קום בבוקר אל תיבת דואר ריקה, ומפזרת פנינים להמונים בסטאטוסים בפייסבוק! הבה נקנח את זווית העין במטפחת על גורלה של נסיכת הסחבות המודחת, ופתאום נרגיש כולנו הרבה יותר טוב.

נועצת הפגיונות

אסור לנו לטעות: הנסיכה לבית לבני, היא באמת נסיכה. אם בודקים את מוצאה ומשפחתה מגלים שהיא באמת בתו של קצין המבצעים האגדי של האצ"ל. מגלים שהיא באמת בתה של "שרה הקטנה", הלוחמת המופלאה שעליה נכתב מתוך תא הנדונים למוות המנון האצ"ל: "עלי בריקדות". וגם בהרבה-הרבה מובנים אחרים, לבני היא נסיכה: היא אוהבת להוציא כספים, היא סבורה שכספי הציבור הם שלה, היא מתנשאת על עמיתיה, היא אינה מבינה דמוקרטיה מהי, היא ממנה ומדיחה כאוות נפשה, היא מאמינה באמת ובתמים שהיא נולדה לשלוט. וכמובן, כמו "הנסיך" של מקיאוולי, היא לא תהסס לעולם לנעוץ פגיון בגבו של אולמרט, ביבי, או כל נסיך אחר העומד בדרכה.
אגב, כמו הנסיכים האמיתיים, הנסיכה לבית לבני לעולם לא תנעץ פגיון בגבם של פשוטי העם, לפחות לא במו ידיה: נסיכה לעולם לא תיגע בפשוט-עם בעצמה - היא תשלח משרתת שתעשה עבורה את העבודה המלוכלכת, ואם המשרתת תיכשל, תרקוק הנסיכה יריקת בוז לעבר פשוט העם, ואולי תשלח איזה כושי גברתן, שירמוס את האריס המתמרד במגף.

הוי, יוליה
שמאלוב-ברקוביץ'. פשוטת-העם [פלאש 90]

לא שכחו לה
הנסיכה לבית לבני, שכחה שימי הביניים חלפו, ואי-אפשר פשוט להתיז את ראשה של המתנגדת, כמו שנעשה למשל למרי מלכת הסקוטים. במאה העשרים ואחת, אי-אפשר יותר לרמוס את פשוטי-העם, ואלו לא שוכחים כשיורקים בפניהם. לא מופז, לא אפללו, ולא תירוש שכחו. וגם שמאלוב-ברקוביץ' לא שכחה

סיפור המהלך המבריק שחילץ את קדימה מיום הדין של ה-4 בספטמבר, הוא גם סיפור נפילתה של הנסיכה לבית לבני, והוא גם סיפורה של מי שהייתה אולי האויבת המרה ביותר של לבני: יוליה שמאלוב-ברקוביץ'. לא שלשכת הגזית של הנסיכה לא סימנה גם מטרות אחרות. בימי הזוהר של נסיכוּת ליבנשטיין סיפרו מקורות בקדימה על לכלוכים שיטתיים גם כנגד מוֹפָז (האירני), אפללוֹ (המרוקאי), ותִירוֹש (מקדמֶת הזמר המזרחי).
ובכל זאת, אין הפכים מנוגדים יותר מלבני ומשמאלוב-ברקוביץ': האחת שניצבה במקום ה-1 ברשימת קדימה לכנסת, וזו שניצבה לעומתה במקום ה-29, האחד אחרי האחרון. זו עם השם הקצר והקולע, וזו עם השם מרסק השיניים. זו הצברית האשכנזית הרהוטה, וזו העולה הבוכרית מאוזבקיסטן, ששלושים שנה בארץ לא סילקו מפיה את המבטא הכבד. זו הנסיכה, וזו פשוטת-העם. זו המרופדת ביועצי תקשורת מלוקקים, וזו שכל אישה קשת-יום, וכל איש מר-נפש, מוצא אצלה אוזן קשבת.
כמו במחזה שייקספרי, הניגוד בין שתי הנשים לא היה יכול שלא להביא להתנגשות. דמותה של שמאלוב-ברקוביץ' היתה, למן היום הראשון, לצנינים בעיני הנסיכה לבני, והרגיזה את הלבלרים בלשכה הסודית שבארמון ליבנשטיין. טרם הפריימריז, היא דאגה למשל להזמין את נינו אבסדזה להתמודד על משבצת העולים, מתוך תקווה לחבל במועמדותה של שמאלוב-ברקוביץ', כך פועלים נסיכים. תמיד טוב לתת למישהו אחר לעשות את העבודה המלוכלכת. וכשאבסדזה נכשלה, ירקה הנסיכה בפומבי על פשוטת-העם, בהודעה מבזה לעיתונות המגנה את שמאלוב-ברקוביץ'. ואחרי היריקה? איך מעזה פשוטת העם שלא לציית למשמעת הסיעתית בעניין חוק החרם? משפט השדה של שלמה מולה הוא המגף שהוטח בפרצופה של שמאלוב-ברקוביץ'!
אלא, שהנסיכה לבית לבני, שכחה שימי הביניים חלפו. ואי-אפשר פשוט להתיז את ראשה של המתנגדת, כמו שנעשה למשל למרי מלכת הסקוטים. במאה העשרים ואחת, אי-אפשר יותר לרמוס את פשוטי-העם, ואלו לא שוכחים כשיורקים בפניהם. לא מופז, לא אפללו, ולא תירוש שכחו. וגם שמאלוב-ברקוביץ' לא שכחה. בנאום המתוקשר שלה במועצת קדימה אמרה שמאלוב-ברקוביץ' ללבני: "נכשלת. קדימה יכלה להיות מפלגת שלטון והיום את לא מהווה אלטרנטיבה. הגענו למצב שכבר שלי יחימוביץ' נראית בסקרים כאלטרנטיבה לשלטון". קריאתה של שמאלוב-ברקוביץ' במועצה לפריימריז, תפסה אפילו את מופז בלתי מוכן. אבל, כמו הילד שצעק שהמלך הוא עירום, מהרגע שהאמירה נשמעה, היה ברור לכל שהבלון של לבני מתחיל לאבד אוויר. בזה אחר זה התייצבו ראשי קדימה: דליה איציק, מאיר שטרית, ומי לא, אל מול המצלמות והמיקרופונים ודרשו פריימריז.
לבני ניסתה לנהל מלחמת מגן על הארמון. היא הופיעה בתקשורת ובקול מאנפף ונסיכי היא אמרה, כמו מרי אנטאונט: "יהיו פריימריז כשאני אחליט". אבל אין מה לעשות, חומות הבסטיליה נותצו במועצת קדימה ב-15.9.2011, ומכאן, כמעט הכל כבר היה היסטוריה שנכתבה מראש: ב-28.3 מופז נבחר, ובתוך חודש בלבד, הצליח לתפעל את התמרון המבריק שישמר את כוחה של קדימה שנשחק על-ידי לבני לעוד שנה ורבע, ובימים אלו מתארגנת עצומה של אזרחים הקוראת למנות את שמאלוב-ברקוביץ' לשרת הרווחה של ממשלת נתניהו.
צחוק הגורל הוא שדווקא מי בקדימה שלעג והשמיץ והכפיש את שמאלוב-ברקוביץ', את שנלר, ועוד אחרים בהאשמות של בוגדנות, וכוונות לעזוב את המפלגה, הוא בדיוק מי שפועל כעת לגייס שבעה חברי כנסת, כדי לפרוש מקדימה. אבל בפוליטיקה, הצחוק שבאמת קובע, הוא הצחוק האחרון, ונדמה שבמאבק בין פשוטת-העם ואהובתו ובין נסיכת הסחבות - הצוחקת האחרונה היא דווקא שמאלוב-ברקוביץ'.

תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  15/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דליה איציק  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר שטרית  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נסיכת הסחבות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
קלסי לאו דוקא שייקספירי
מעניין  |  15/05/12 12:41
2
המיסדר עובר לדום
דייוידd  |  15/05/12 15:25
3
נסיכת הביבים תרתי משמע .
ישמעאל  |  15/05/12 15:45
 
- צורחת ככרוכיה,מנפנפת בידיה ...
לא אשכח אותה...  |  15/05/12 16:46
4
נפלא
YOSS  |  15/05/12 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
אם כל כך חשוב לח"כים מקדימה לפרוש ואם ביבי ומופז הצמד חמד החדש עומדים לחוקק חוק, מדוע הם לא ברחו אתמול? היום? ואולי מחר? לפני החקיקה!!!
אסף גולן
שאלת הריבונות ביש"ע היא לא רק שאלה מדינית. מדובר בראש ובראשונה בתיקון עוול כלפי הישראלים שחיים ביישובים. כיום, תושבים שווי זכויות אלה חיים במציאות מפלה שבה חוקי המדינה לא חלים עליהם
ד"ר אברהם בן-עזרא
הכותל המערבי עלול להוות מוקד לבכייה לדורות, ככל שלא יבוצעו בו חיפויי חוץ המותאמים להוראות התקנים. בדיקה של מעבדה מאושרת שאינה בדיקה אקראית, אלא מכוונת וממוקדת אל מוקדי הסיכון - תסייע לאיתור הסכנה
אפרים הלפרין
תארו לעצמכם חבורת אקדמאים ערבים שהיו חוגגים את יום העצמאות עם דגלי ישראל באוניברסיטת ביר זית. כמה שעות הייתם מקציבים להם?
נורית גרינגר
תיקון עולם - שמטרתו לעשות את העולם מקום טוב יותר לחיות בו - זו חובתו של כל יהודי ושל כל העם היהודי שרובו חי בישראל, אך התיקון מתחיל בבית - בישראל
רשימות נוספות
חילופי שרים תוך שבועות לאחר שיוגש כתב אישום נגד ליברמן  /  יואב יצחק
הסיבוב של גפני  /  ערוץ הכנסת
לפיד: לא יצליחו לשחוק אותי  /  איציק וולף
הנגעלים, מגעילים יותר  /  נרי אבנרי
מימין ימינה  /  הרב אליהו קאופמן
בכל זאת בחירות מוקדמות  /  עמי דור-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il