X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל אחד היה עושה בדיוק מה שהפליטים עושים כיום אצלנו - מחפשים מקום טוב יותר. כי חיים רק פעם אחת וגם הם יודעים זאת. דווקא היום, כשהציבור זקוק למנהיגים שיודעים להרגיע ולקדם פתרונות מעשיים, דוברי הימין הצעקנים פועלים בעוצמה רבה יותר, וכל האמצעים כשרים בעיניהם. וגרוע מזה - מנצלים את מצוקת תושבי השכונות שגם הם נקלעו למצב בלתי אפשרי, עקב אי-הטיפול הממלכתי בעניין מלכתחילה
▪  ▪  ▪
מסתננים סודנים. המדינה התעלמה מהבעיה [צילום: פלאש 90]

לאור סדרה של אירועי אלימות בתל אביב ובמקומות נוספים, אירועים מהם נקעה נפשו של הציבור, ניצלו מספר דמויות ידועות את ההזדמנות לבטא את עוצמת הטינה והאנטישמיות נגד זרים הטמונה בליבם. כמה עצוב לומר שרמתה מתקרבת בעוצמתה לזו שאיפיינה את תחילת ההתקפות כלפי היהודים באירופה בתקופת טרום השואה.
כך בדיוק זה החל שם - בין שתי מלחמות עולם. מי שניסה להגן על הדמוקרטיה זכה לאיומים והפחדות. יפי הנפש בגרמניה הסתגרו אחרי הוילונות הכבדים של חלונות בתיהם, כולל המנהיגים הסוציאל דמוקרטים. ואילו הימין חגג ברחוב. זה התחיל בהפגנות נוסח תנועת "כך", רק במספרים גדולים בהרבה, ואח"כ בזז, שבר, וגם הרג כל מי שנחשב לזר ובעיקר יהודים.
גם היום נובחים "כלבי הימין" בכל אמצעי תקשורת ומאשימים את השמאל ברוחב לב ורכרוכיות כלפי הזרים והפליטים - בעיקר השחורים שנקלעו לישראל מסודן ומאריתריאה. אדגיש פעם נוספת, נכון שהמצב בתל אביב הוא בהחלט בלתי נסבל והולך ומחמיר מדי יום.
איפה היו נציגי המדינה עד היום?
אולי יש מקום לרענן זכרונם של חברי כנסת המתמחים בהתלהמות, כדני דנון , אלי ישי, או יו"ר הקואליציה -זאב אלקין, כולם חכ"ים , המחזיקים בדעות קיצוניות במיוחד. איפה הייתם - נציגי הציבור, עד היום? גם כאשר ישבתם (ולו זמן קצר) באופוזיציה, לא שמענו אתכם מציעים רעיונות לפתרונות, או לוחצים על ממשלה זו או אחרת שתפעל לשיפור המצב. היום, כשחבית חומר הנפץ מתפוצצת מתחת לכסאות העור המרופדים בפרלמנט, אתם חוזרים ומזכירים לנו שוב ושוב - "... אבל כולם לא עשו מאומה...” או - " גם הממשלה הקודמת לא פעלה בעניין...”. להסתתר תחת הסינור של "אמא מולדת" זו יופי של תכונה אנושית- אבל אינה מסוגלת לתרום דבר לפתרון המצב הנוכחי.
כל אחד היה עושה בדיוק מה שהפליטים הללו עושים כיום אצלנו - מחפשים מקום טוב יותר. כי חיים רק פעם אחת וגם הם יודעים זאת. דווקא היום, כשהציבור זקוק למנהיגים שיודעים להרגיע ולקדם פתרונות מעשיים, דוברי הימין הצעקנים פועלים בעוצמה רבה יותר, וכל האמצעים כשרים בעיניהם. וגרוע מזה - מנצלים את מצוקת תושבי השכונות שגם הם נקלעו למצב בלתי אפשרי..עקב אי הטיפול הממלכתי בעניין מלכתחילה.
יש בין התושבים רבים, אולי מרביתם, שמבינים את הסבל של הציבור השחור שהתנקז לתל אביב בעיקר באזור שכונת שפירא ומסב חייהם לגיהנום. אבל להשתמש במצב לחימום האווירה בחברה הישראלית הרוויה בצרות פנימיות ולאנטישמיות גלויה? זה כבר עובר כל גבול!!!
להזכירכם:
  • ההסתננות לישראל אינה חדשה. עוד כצנחן לפני כשלשים שנה רדפנו אחרי מסתננים שעברו לישראל מגבול מצרים . חלקם הגדול על-מנת להשתקע בשטחי הרשות הפלשתינית של היום, ואחרים על-מנת להבריח סמים לישראל ולירדן. שיירות שיירות של מסתננים שמספרם כבר אז היה די גבוה. היה לכם די זמן לפעול. להוביל את המדינה בדרך נכונה. עם עתיד הנראה לעין.
  • כבר למעלה משלשים שנה מדינת ישראל נשלטת בידי גוש ימין השבוי בידי יסודות דתיים ימניים קיצוניים , בתוך זה הפוגות קלות כשהשלטון עבר למפלגת העבודה או לקדימה.כתוצאה מכך, הגוש הזה משותק ומסוגל לטפל רק בבעיות של החרדים והקיצוניים ולא של כלל הציבור.
  • דמיון לוקה בחסר ובעקבותיו חוסר תכנון לטווח רחוק, ואי יכולת של המנהיגות מהימין לראות את הנולד, הביאו את המדינה ליד מצב בלתי אפשרי. להישאר נאורה ומתקדמת ולהתעלל בזרים... העולם המערבי של המאה העשרים ואחת לא יקבל זאת. ראו את המדד השינאה אלינו העולה ועולה...
  • עובדה - ישראל כמדינה המערבית הקרובה ביותר למרכז ומזרח אפריקה, הפכה מטרה נוחה לילידים על-מנת לשדרג את חייהם. זה באמת כל מה שהם רוצים. נכון- מבחינתנו זה הרבה יותר מדי.
אבל לא זו הדרך!
מילות המפתח - אנושיות וחמלה - יחס אנושי לבני אדם. על התעללות בחיות הולכים אצלנו לכלא, אז מה עם האורחים הבלתי קרואים הללו?
להציע לכם פתרונות?

הכותב הוא מחבר הספר "כאחד האדם"
תאריך:  22/05/2012   |   עודכן:  23/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זאב אלקין / Ze'ev Elkin
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא זו הדרך - אנושיות זה לא רק שמאל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הימין שניצח בבחירות אינו שולט ל"ת
בג"צ והפרקליטות   |  22/05/12 22:18
2
השחורים שנקלעו ( ? ) לישראל
מוזר  |  23/05/12 07:59
3
עוד פעם השוואה לנאצים?
ע. הנביא  |  23/05/12 12:17
4
איפה ניו נציגי המדינה אתה שואל
זקן  |  23/05/12 15:31
5
תציע, פתח פיך ויאירו דבריך.
ה.א.  |  23/05/12 18:10
6
בניגוד אליך לא אשתמש בקלישאות
מיכאל ב  |  25/05/12 10:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
"מעוּות לא יוּכל לִתקון"? - השימוש המסולף במושג "החופש האקדמי" והצעה לריפוי תחלואי ה"שסעת" הלאומית". תגובה למאמרה של פרופ' זיוה שמיר
אליהו קאופמן
בוז'י הרצוג - נכד ל"רב ראשי" אורתודוכסי ויוזם הצעת החוק נגד 'הדרת הנשים' - בטח יחפוץ לבטל את המחיצה בבית הכנסת וישלח צוות של בלשים לבדוק האם בלילות שבת גם האישה מקדשת על היין. באותם רגעים - בגן עדן, יתייפח הסבא של בוז'י בחוזרו על הפסוק "בנים גידלתי ורוממתי והם פשעו בי". ואז תצא בת קול ותקרא: "חומץ בן יין, חדל לייסר את סבך המנוח"
נרי אבנרי
אולמרט יודע שלא חשוב איזה שקר יפיץ, נברני ארכיון לא יספקו את החומרים איתם מרסקים אמינות. אני הלכתי, וגיליתי שהאיש הזה לא מפסיק לשקר. בחלום הרטוב שלי, אני צועק: אהוד אולמרט שקרן! והוא מגיש נגדי תביעת דיבה. הלכתי לארכיון...
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
הפרשנות התכליתית והליברלית לא פסה מן העולם בבית המשפט העליון. כך עולה מפסק הדין בעניין מוסטפה נח'אש שניתן בימים אלה בבית המשפט העליון - ביחס להגדרת קרוב לצרכי מס שבח
נורית גרינגר
בזמן שרבים בעולם מנסים לצייר את ישראל כשטנית ורוצים לשלול את הלגיטימיות של המדינה היהודית, אני מוצאת הכרח לספר לכולם מי הם היהודים ומה הם מסמלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il