X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"אדוני הארץ" קיבלו בשקט את דין בג"ץ וכיבדו את שלטון החוק, בעוד ציבור תל אביבי "נאור" סרב לקבל רישיון להפגין, כדי לערער את סמכותה של ממשלה נבחרת
▪  ▪  ▪
פינוי גבעת האולפנה [צילום: פלאש 90]

בתזמון מושלם אירעה הידרדרות המחאה החברתית לקריקטורה של מהפכה אנרכיסטית, בו-זמנית עם פינויים המסודר של מתנחלי גבעת האולפנה. "אדוני הארץ" קיבלו בשקט את דין בג"ץ וכיבדו את שלטון החוק, בעוד ציבור תל אביבי "נאור" סרב בעיקרון לקבל מאת המשטרה רישיון להפגין, כדי לערער את סמכותה של ממשלה נבחרת.
עולם הפוך? עוד לא ראיתם כלום: המפונים מבתיהם בבית אל לא גבו "תג מחיר", לא ניפצו מכוניות צבא ומשטרה. הם יצאו את בתיהם בעצמם, אחרי שניהלו מו"מ שקט ומכובד עם השלטונות. לעומתם, בעיר-ללא-הפסקה פרצו "אנשי הקידמה" לבנקים וניפצו חלונות, פוצצו באלימות ישיבה של עירית תל אביב, חסמו כבישים ו"קראו למהפכה".
כך נופץ המשפט הקדום, שמתיישבים אידיאליסטים הם בהכרח פנאטים פורקי-עול ומורדים במרותה של המדינה והיפוכו בשמאל הקיצוני: ממושמעים, מתונים, מאופקים, שומרי חוק, מכבדי דמוקרטיה.
מי שלא הבחין בכך בבילעין, בנעלין ובשייך ג'ראח, ראה בתל אביב איך המחאה החברתית השקטה והממושמעת של השנה שעברה, שגם הניבה תוצאות, מתחלפת בוונדליזם, באנרכיזם ובהתפרעויות אנטי-דמוקרטיות כמטרה ומתוך עיקרון. ודווקא בצד השני - אומנם בחריקת שיניים - קיבלו מרות ושיתפו פעולה עם השלטונות.
לעשות סוויץ' במוח
צרכן התקשורת הישראלי מוזמן עתה לעשות סוויץ' במוחו. עד עתה "מתלהמים" היו רק בימין, ומי ייחס לשמאל הפרות סדר, חמימות מוח ופריעת חוק? והנה, רמת גלעד שליד קרני שומרון עברה בשקט אל אדמות מדינה, מגרון השלימה עם גזירת "גבעת היקב" וכעת גם דיירי שכונת האולפנה הלכו בסדר מופתי. אם כן, אולי זו דמותם האמיתית, ולא מה שהשתקף בתקשורת העוינת?
האור, שאירועי בית-אל ותל אביב מקרינים על התקשורת והאקדמיה, עושה חושך בעיניים. כל עוד היכו "רק" מתנחלים, בדו נגדם האשמות שווא ,פגעו בנערותיהם והוציאו הודעות כוזבות לתקשורת, לא ראינו עצומות של אינטלקטואלים, מאמרים שופעי גינויים, כתבות מרוחות על פני עמודים שלמים ורגעי סיקור ארוכים בטלוויזיה.
כמה זמן שידור ושטחי חדשות קיבלה ידה החבושה של דפני ליף (מבלי לזלזל בסבלה), בהשוואה לידו של ח"כ הפרופ' אריה אלדד, שמכת אלה של שוטר שיתקה אותה לצמיתות, מנעה מן המנתח הפלסטי הזה לעסוק במקצועו ? וכמה כיסוי קיבל יהודה עציון שנדרס תחת פרסותיו של סוס משטרה ? והיכן היו אנשי המוסר והמשפט כשהברך של אל"מ (מיל.) מוטי יוגב, לשעבר סגן מפקד אוגדת עזה, רוסקה במכת אלה של שוטר עם נכות לכל החיים? ומהו השבר בגולגולתו של אמוץ אייל, ממכת שוטר, ליד הסריטה המצולמת "במרכז "(כך הקפידו לדייק!) אפו של המפגין עו”ד ברק כהן ?
לפתע פתאום - באקדמיה, בבוהמה ובתקשורת מוקיעים את המשטרה, טוענים ששימשה כמכשיר דיכוי של הממשלה, ואת היס"מ מתארים כחוליגנים במדים. איפה הם היו כש-300 מפגינים פצועים נשלחו מעמונה לבתי החולים? ושם, לא היה זה סוד שהמשטרה הודרכה וצוידה מראש לנהוג בברוטאליות!
מול הראי המנופץ של זכוכיות הבנקים, ראוי שאליטות התרבות והמוסר תעשינה חשבון נפש.
מעצבי דעת הקהל מתייקים כ"אספסוף כיכרות","אינדיאנים", פרימיטיבים, פנאטים ואלימים את "בריוני הימין". אולם את 'הלילה הלבן' בתל אביב שיבשו לובשי שחורים מן השמאל, ומחרימי היכלי התרבות באריאל ובקרית ארבע הם כנראה גם מחרימי האירוע התרבותי הזה.
וגם זאת: מתנחלים מתנגשים עם השלטונות בגלל ניסיונות לעקור את מפעלם משורש. לעומתם, המהפכנים החדשים אינם באים משורות הרעבים והמקופחים, מן השוליים והפריפריה. רוממות "הצדק החברתי" בגרונם, אך מגמתם האמיתית להשתמש ברחוב להפלת שלטון, שהעם סילק אותם מלעמוד ליד ההגה שלו.

תאריך:  06/07/2012   |   עודכן:  06/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אולפנה בבית-אל וזכוכיות של בנקים בתל-אביב
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
למה לא מינו ועדת חקירה לעמונה?
אהוד פרלסמן  |  6/07/12 12:33
2
ממתי ראש החץ מושווה לזנב החץ?
פועה  |  6/07/12 19:31
3
איזו השוואה מטופשת , העצני ?
שלמה המגיב  |  7/07/12 08:18
 
- שלמה, על חוק ההסדרה כבר שמעת?
אהוד פרלסמן  |  8/07/12 10:35
4
לא לאה לשוב על דברי חזור ושנה
ינקה  |  7/07/12 13:35
 
- המגיבה ינקה אינה "לאה" !
שלמה המגיב  |  7/07/12 15:50
 
- לא מוערך
ינקה  |  7/07/12 19:27
 
- תוספת
ינקה  |  7/07/12 21:25
 
- ובכל זאת גברת ינקה
שלמה המגיב  |  8/07/12 07:13
5
על מה אתה מדבר !!!!
שלומי-כלכלן  |  7/07/12 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן דינור
המשחק הקונבנציונלי מזמן לנו עימותים של בלמים מול חלוצים, אצל הנבחרת הספרדית, הקונווציה, אינה אלא המלצה    המערך הספרדי אינו שבוי בשום קונספציה מוכרת
ציפי לידר
בלק הוא דמות מפתח בפרשה, האסטרטג הראשי ואבי קונספירציית הכיבוש הישראלי    מדוע נסמכה פרשת בלק לפרשת חוקת    בלעם, שגנב את ההצגה מן הקול היהודי, נחשף בשפלותו מול אתונו החכמה והאסרטיבית, הפותחת פה    מודל התרבות המערבית? - לא במחוזותינו    בלעם מציג: עולם הפוך    בין חופש הביטוי לחופש השיסוי
מיקי גולדווסר
הרבנים המתנגדים לגיוס צעירי קהילותיהם אינם עושים זאת ממניעים טהורים. מדובר בגורמים אינטרסנטים לחלוטין המנסים לשלוט ביד רמה בשל תאוות הון ושלטון בלבד    רק סנקציות של מניעת שירותים והטבות של המדינה לאזרחיה יהיו יעילות יותר, שכן הן יפגעו בכולם - ללא הבדל דת, גזע ומין
נרי אבנרי
מנקודת מבטם של פושעים, האמת היא הסיוט האולטימטיבי. נבירה בארכיון מגלה, שהסיסמה "פושעי אוסלו לדין", יש לה על מה להתבסס. בשם קורבנות השלום, לעולם לא מאוחר לחשוף. הלכתי לארכיון...
עו"ד אברהם פכטר
עיתוני הארץ והתקשורת האלקטרונית מלאו בדיווחים ובכותרות ענק על תחילת גירוש ילדי זרים. זאת צביעות תקשורתית במיטבה, שהרי הילדים האלה הסתננו לארץ, עבדו ללא רישיון והיתר, שהו באופן בלתי חוקי ולכן חייבים גירוש. בלהט הדיווח שכחו לציין כי למעשה מגרשים את הוריהם, המסתננים, השוהים בלא היתר והילדים שייכים להם ולא למדינת ישראל. ילדים זה שמחה, אבל לא קלף של חסיון מפני גירוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il