X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האצבע המאשימה של כול המחאה מופנית כלפי הממשלה והביורוקרטיה המאפיינת את התנהלותה. אל תקלו ראש בביורוקרטיה. הביורוקרטיה אינה מפגע שולי שצריך לטפל בו במתינות ולאורך זמן, הביורוקרטיה היא "אם כול חטאת", המובילה את רוב האנשים לחיות בחוסר נחת קיצוני ואנשים מסוימים - עד להתאבדות
▪  ▪  ▪
משה סילמן לאחר שהצית את עצמו. הביורוקרטיה - מפגע שאין להקל בו [צילום: פלאש 90]

לאחרונה מתעוררת שוב המחאה החברתית. שריפתו העצמית של משה סילמן במסגרת המחאה, נתנה להבין כי לגבי אנשים מסוימים הגיעו מים עד נפש. ההתאבדות היא בגלל המסקנה שאין מוצא.
האצבע המאשימה של כול המחאה מופנית כלפי הממשלה והביורוקרטיה המאפיינת את התנהלותה. אל תקלו ראש בביורוקרטיה. הביורוקרטיה אינה מפגע שולי שצריך לטפל בה במתינות ולאורך זמן, הביורוקרטיה היא "אם כול חטאת", המוביל את רוב האנשים לחיות בחוסר נחת קיצוני ואנשים מסוימים עד להתאבדות.
הביורוקרטיה אינה מפגע מקומי מקרי, שניהול טוב יותר יביא להסרתו, לביורוקרטיה יסודות אידיאולוגיים מאוד מקובלים ובנוסף יש לה יתרונות מאוד מעשיים לביורוקרטים עצמם, כך שהביורוקרטיה לא תעלם כבדרך אגב וללא מלחמה עיקשת ונחרצת. יש להילחם בראש ובראשונה ביסוד האידיאולוגי של הביורוקרטיה.
שלטון החוק מול שלטון האדם
היסוד האידיאולוגי המרכזי המזין את הביורוקרטיה הוא עיקרון "שלטון החוק" שכולם חולקים לו כבוד ויראים מפניו. כדי להבין מהו "שלטון החוק" יעזור לנו אם נציג את היפוכו: היפוכו של שלטון החוק הוא "שלטון האדם". "שלטון החוק" פירושו שהכול מתבצע ע"פ נהלים, ע"פ התקנות והצווים והפרשנות שלהם ולא ע"פ החלטתו של אדם.
למען האמת גם ב"שלטון החוק" נדחפת ההחלטה כלפי מעלה אל ראש ההיררכיה או אל השופט שצריך לפרש את הנהלים והמשימות ולתת להם לבוש הולם, הגיוני ואנושי, אך ברור מאליו שפקיד זוטר לא ייקח אחריות, לא יפעיל שקול דעת ולא יסטה כהוא זה מן הנהלים. הכול בשם "שלטון החוק". כך אם בא אזרח ושוטח בעיה בפני פקיד - תהיה דחופה וקריטית ככול שתהיה-הפקיד לא יפתור לו את הבעיה, אלא יצווה עליו למלא טפסים, להביא אישורים, לכתוב מכתב וכדומה.
הפקיד יעלה את בקשתו לאיזה ועדה או לראש ההיררכיה ויצווה על האזרח להמתין. בכול מקרה, איש לא ייתן דעתו לבעיה הקונקרטית והמיידית והיא תדחה מפני הליכי הביורוקרטיה.
האזרח סילמן ששרף עצמו, קיבל אירוע מוחי והיה זקוק לדיור מיידי. שום פקיד לא שת ליבו למצוקתו והפנו אותו לנהלים ולביורוקרטיה. לו היה פקיד, זוטר ככול שיהיה, מחוייב ואף מוסמך לאתר מצוקה ולפותרה היו הדברים נראים אחרת. כול שהפקיד עושה הוא למלא טפסים לצרף אישורים ולהעבירם הלאה במעלה ההיררכיה. זהו "שלטון החוק" ולא "שלטון האדם". אין שום ערובה כי האדם או הוועדה במעלה ההיררכיה תחליט טוב יותר מהפקיד שבא במגע ישיר עם הצרכן.
להפעיל את שיקול הדעת
יש אפוא להאציל סמכויות לדרגים הנמוכים ולחייבם ל"הגדיל ראש" להפעיל שקול דעת ולפתור בעיות ולא להצטמצם בעיסוקים ביורוקרטיים. יש אולי להחזיר עטרה ליושנה ולהקים ועדי שכונות שהם יכירו מקרוב את האזרח ומצוקותיו ויפעלו כראוי מול השלטונות האטומים והמרוחקים.
המחאה החברתית ניזונה מאי נחת מהשלטון וכן מניכור הולך וגובר הן של השלטון המרכזי והן של השלטון המקומי. ככול הנראה, השריפה העצמית של האזרח טלמן נבעה גם היא מסיבה זו.

תאריך:  18/07/2012   |   עודכן:  19/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הביורוקרטיה - "אם כול חטאת"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אתה צודק שהביורוקרטיה היא מקור
יהודה גמליאל  |  19/07/12 21:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבישי אפרגון
אין שום ספק שעם נפילת משטר מובארק ששיעבד חלק גדול ממשאבי כוח האדם והממון המצרים לטובת הצבא, יופנה חלק גדול מהמשאבים לצרכים כלכליים. בעתיד יפחתו ההוצאות על התעצמות צבאית ולכן יפחת האיום הצבאי הישיר. מובארק התכונן במשך שנים למלחמת פתע, ואילו ההנהגה החדשה תדאג בראש ובראשונה לאזרחי מצרים. כמו-כן ברור שאזרחי מצרים שכבר "טעמו" את הדמוקרטיה לא ישלימו עוד עם שום משטר רודני
יהודה דרורי
כדאי להזכיר לכל המתנגדים, כי חיות רבות נלכדות ונשחטות למאכל, וחיות רבות יותר מגודלות ע"י בני אדם כדי שישמשו למזון. אז אם הקופים שבחוות מזור היו מגודלים למזון - אז זה היה בסדר בעיני המפגינות?
רן שורר
הכתובת על הקיר - משה סילמן התכוון לכלל הציבור ולא רק לעצמו, כאשר הציע את גופו למאכולת האש בבנזין ששפך על עצמו. הוא תרם עצמו וגופו למען הכלל. כדאי שהגורמים הרלוונטים ילמדו את הבעיות קודם להתפרצותן
אליקים העצני
לא מצאתי, מאז פורסם דוח הוועדה, אף מענה ענייני אחד, שום טיעון משפטי החולק על משנתה של ועדת אדמונד לוי. ובמקום שאין מה לומר, שותקים - ומי ששולט במיקרופון משתיק אותו וסומך על זכרונו הקצר של הציבור לשכוח את הממצאים הלא-נעימים
איתמר לוין
שאלת גיוס החרדים אינה הסוגייה החשובה באמת, אלא רק תסמין לבעיית היסוד: עד כמה החרדים - וגם הערבים - רוצים/צריכים/יכולים להשתלב בחברה הישראלית. את הסוגייה הזו ניתן לפתור רק בדרך של הסתכלות אסטרטגית נטולת דעות קדומות - בדיוק מה שהפוליטיקאים לעולם לא יעשו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il