|
1 |
|
|
פרשת מטות והלהבה שהצית משה סילמן קראים לנו להיות קשובים לערך המוסרי של ישראל ערבים זה לזה .
לא משאירים אנשים מאחור .
לא נותנים לאנשים ליפול .
לא נותנים לחוקי כלכלה חופשית לנהל את חיינו כאילו אנחנו חיים בג'ונגל , השופט את האדם רק דרך כוונת של חשבון הבנק. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הלהבה שהצית סילמן |
|
|
2 |
|
|
ישראל , שהפקירה את משה סילמן , זו לא ישראל , הספוגה בערכים של ישראל ערבים זה לזה .
ישראל , שמשאירה רבבות משפחות לחיים מתחת לקו העוני , זו אינה ישראל , בה פועל העיקרון של ישראל ערבים זה לזה . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישראל ערבים |
|
|
3 |
|
|
אלי יונס המשתכר 10.000.000 שקל לשנה אינו זקוק ל"ישראל ערבים זה לזה".
אלף משפחות, מפוני הבנקים בכל שנה , זקוקים ל"ישראל ערבים זה לזה".
לאלף משפחות מפוני הבקים אין מי שיגלח להם חובות.
למניין טייקונים יש ויש מי שיגלח להם את החובות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
10מליון לאלי יונס |
|
|
4 |
|
|
אי אפשר לקחת מהמנהיג משה ומהתורה רק מה שנ ראה מתאים להשקפתך הכלכלית,ולמה נראה בגלל שאין כאן שום עניין כלכלי טלא חשש של משה שחטא המרגלים הולך לחזור על עצמו ושבקשת שניים וחצי השבטים יכניס בלב שאר השבטים אי רצון לעבור את הירדן ולכבוש!!!כן לכבוש!!!את הארץ ולהתנחל בה !!לא יאומן הא קלינסקי יהודה ושומרון בפרשתנו הם שטחים שמצווה להתנחל ולשבת בהם,גם בכלל לא מפליא שרצית להתעכב רק על ענין ערבות הדדית,מכיוון שמי שיקרא את הפרשה יראה איך כל החזון החילוני שאתה ושראשי המדינה דוגלים בו,לא תואם את הכתוב בפרשה :א.מצווה להוריש את יושבי הארץ כי לנו ניתנה לנחלה - לא מתאים לחזון של מדינת כל אזרחיה וגם לא לחזון מדינה לפלשתינאים ב. מצווה לאבד עבודה זרה מארץ ישראל - לא מתאים לחזון חופש הדת. דווקא הענין הסוציאלי דל דאגה לחלש מופיע בחלוקת הארץ כאשר הצווי לתת לרוב שטח גדול יותר מאשר למעט-מה שלא קורה היום אלא בדיוק להיפך משפחות מרובות ילדים נדחסות לדירות קטנות בעוד משפחות עשירות ומבוססות שלרוב לא מרובות ילדים כלל גרות בבתים מרווחים וגדולים-חבל שלא שמת לב לנקודה זו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כהן איריס |
|
|
|
|
|
אני כאדם חילוני יש לי זיקה חמה לתנ"ך ולמסורת ישראל . מקובלת עלי הגישה של איתן , שכאדם אתיאסט יש לו יחס חם לנכסים הקדומים של העם . ואני בהחלט מזדהה איתו שמפרשת השבוע הוא מעלה את הערך של ישראל ערבים זה לזה .
אני מתרגש למקרא הרשימה של איתן , שמתוך פרשת השבוע מעלה את ההתרסה הקשה שלו על כך , ששיטה כלכלית אטומה ערבה למצוקתו של טייקון , ואינה ערבה למצוקתו של אדם שבלית ברירה שורף את עצמו.
אינני הולך מחר לשים טלית ולהניח תפילין , אבל אני הולך היום ואלך גם מחר לאורו של המוסר המקראי .
"למה לי רוב זבחיכם" - אמר הנביא - למה לי המצוות הריטואליות , כאשר המוסר הסוציאלי רקוב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
qwertyu |
|
|
|
|
|
אדון נכבד! לקלינסקי אין שום יחס חס לחוקה של עם ישראל שזאת התורה(- ולא נכסים קדומים אלא תורה ניצחית ומאוד אקטואלית) אלא אם כן היא התורה מתאימה להשקפתו הכלכלית,אין דבר כזה אתיאיסט עם יחס חם-אם לא מאמינים למה שכתוב שם שהיא ניתנה מאת האלוקים אז באמת לא חייבים ולקבל מה שכתוב שם ,מי שדוגל בנישואי תערובת ובנישואים חד מניים-אין לו מה לדבר על המנהיג משה והתורה ובטוח שלא להיות מורה לתנ"ך. לעצם העניין גם אם אני מסכימה לדעותיו הסוציאליות , עניין הערבות ההדדית בפרשתנו הוא לגבי מלחמה לכיבוש הארץ :"ויאמר משה לבני גד ולבני ראובן האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה ולמה תניאון את לב בני ישראל מעבור אל הארץ אשר נתן להם ה'".זאת אומרת החשש הוא שבני ישראל יפגעו ברוחם מלהכנס ולכבוש את ארץ כנען בגלל שאיפת שניים וחצי השבטים להשאר מעבר לירדן ,למה קלינסקי הפך את זה לעניין כלכלי תרשה לי פרשנות שלי-מכיוון שמלחמה וכיבוש הם בעיניו מילים מתועבות בעקר כיבושה של ארץ ישראל כי הרי כאיש שמאל הומני הוא גם נגד ההתנחלויות בשטחים הכבושים-להשקפתם, מה שאנחנו רואים בפרשה שלנחול את ארץ ישראל (אם זה מאת ה') זאת מצווה גדולה ועוד יותר מזה יש דרישה לסלק את כל יושבי הארץ ולאבד את העבודה הזרה האלילית בהם הם האמינו -אוי כמה שקלינסקי ההומני לא אוהב זאת כי לפי השקפתו ההומנית מערבית אין אמת וכל אדם יכול להאמין במה שרק ירצה,אבל לא כך לפי תורת אמת . בברכת גאולה שלמה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
5 |
|
עובדה |
|
יואל ק | 22/07/12 10:21 |
|
|
במאמר זה הוכיח שוב מר קלינסקי כי השיטיון דבק בו ומדוע ? באחד ממאמריו המטופשים הוא קובע באופן חד משמעי כי הוא נוסע לשטחי יהודה ושומרון על מנת לסייע לחקלאים הפלשטינים , עוזר להם במסיק הזיתים ורוכש אצלם שמן זית וגבינות , על מנת לסייע להם כלכלית כנגד ה"מתנחלים" אשר מציקים להם ופוגעים בהם וברכושם . אז על איזה ערבות הדדית הוא מדבר ? אולי על הערבות שלו כלפי אויבי ישראל הוא האמיתי והנכון !!! . "אויל מחריש כחכם יחשב" . ( איני מצפה לאיזה שינוי רציונלי אצל הכותב ) . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יואל ק |
|
|
|
|
|
לעמוד בבוקרו של יום במטע של פלשתינאים שרוב עציו נעקרו .
לעמוד במטע הכרות ולשמוע מצהלות של מתנחלים אל מול העצים הכרותים אי אפשר להישאר אדיש .
כן , כאן פעל עיקרון הערבות ההדדית עם הגזול .
מר יואל ק. היתה זו חוויה קשה לשמוע עברית מובסת שרה ושמחה אל מול העצים הכרותים .
כל מי שלב יהודי פעם בו באותו רגע היה סולידארי עם האיכר שכרתו את עציו . באותו מעמד קנינו גם שמן בבית הבד הפלשתינאי . קנינו גם גבינות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ליואל ק. |
|
|
|
|
|
השאלה האם נסעת פעם להזדהות עם היהודים מיהודה ושומרון שנפגעו מפורעים מוסלמים ולא רק פגיעה בעץ ואבן אלא רצחו נשים וילדים האם לשם נסעת כדי לנחם??! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איריס כהן |
|
|
|
|
|
כפי שכתבתי לך כבר אז , אני חוזר וכותב לך שוב , אם היית מקיים את המשפט ישראל ערבים זה לזה , יכולת לפנות ליהודי בנועם ולנסות לפייס את דעות ואולי להשפיע עליו לחדול " מדרכו הרעה " , אותו יהודי אשר אולי יאבד את חייו כדי להגן עליך ועל משפחתך . ואילו אתה ברוב כיסלותך הולך לגונן האויב האכזרי ביותר הרוצה בהשמדתך ובהשמדת משפחתך , ואתה משמש עבורו כלי מלחמה כנגד עצמך אתה . אנא אל תנסה לעוות את המושג ערבות הדדית !!! ערבות אינה כשורה למילה ערבים ( בקמץ ). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יואל ק |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
סתם קשקשן ! . אין קשר כלל וכלל בין המושג אחוות עמים , לערבות הדדית אליו היתה הכוונה במאמר . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יואל ק |
|