X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במדינה דמוקרטית אמיתית לכל אזרח יש חובות למדינה, כמו-כן הוא נהנה מתגמולים. במדינת ישראל, הסקטור היהודי-חרדי והמגזר הערבי נהנים מתגמולים אך פטורים מהחובות. זה גרם לקרע לאומי עמוק הדורש תיקון מיידי
▪  ▪  ▪
מכון לומדה. מסייע לחרדים להפוך להיות עצמאיים

הדיון שהשתלט על מדינת ישראל, הוא הדרישה של אזרחיה לשוויון בנטל השרות הצבאי. זה דורש העברת החוק, במסגרתו יחוייבו הדתיים-החרדים להתגייס לצה"ל, וכך, יגיע הקץ ל'פטור' של שנמשך כבר 64 שנים וגרם לזעם בקרב האזרחים האחרים אשר מחובתם, על-פי חוק, לשרת בצבא.
עבור החרדים בישראל, השמירה על זכותם ללמוד בישיבה ובכולל, במקום לשרת בצבא, מייצגת מאבק לשימור העם היהודי; לשים את ערך הגוף כנגד שווי הנשמה.
הדיון הוציא לאור את מאבק ההישרדות של הסיעה החרדית בישראל.
לא משנה מה תהיה התוצאה של הקרב המשפטי לחלוקה שווה בנטל, הגבר החרדי היושב כל היום בין קירות חדרי הלימוד אינו יכול לספק את האמצעים כדי לשרוד. עם זאת שממשלת ישראל קיצצה את סכום הקצאת הרווחה למשפחה חרדית, כיום עומדת על סכום של 500.00 דולר לחודש, רבים מהם מצאו את עצמם חסרי מקצוע, וכך פשוט אינם מסוגלים לפרנס את משפחתם שברוב המקרים היא גדולה למדי. זמן של ייאוש פגע ברבים. בנוסף, בכדי לקבל עבודה דרוש תיעוד של שירות צבאי או לאומי וכך הגבר החרדי מוצא את עצמו בין הפטיש לסדן.
אבל ישנו פתרון ששעריו נפתחו לפני עשרים ואחת שנים והוא לומדה, המכון החרדי ללמודי מקצוע, הממוקם ברחוב שטראוס במרכז ירושלים: www.lomda.org
בית הספר המקצועי החרדי הראשון
לומדה הוא בית הספר המקצועי החרדי הראשון בישראל; הוא התחיל עם הכשרת נשים בלבד, וכיום 900 גברים ונשים לומדים בו והצורך להגדיל את מספר הלומדים נמצא בשיא. הנשים לומדות במשך היום והגברים בערב.
בשבוע שעבר, באירוע נערך בביתה המרווח והמקסים בבוורלי הילס של סנדרה שטיין פגשתי את צוות ההנהלה של לומדה: הרב אשר קליטניק, מנהל פיתוח, הרב משה שאפוף, קידום מנהל מוסדי, ומיכאל ווינט, מנהל הערך הלימודים ויועץ תעסוקתי ולימודי. שלושת הגברים הציגו לקהל צד חדש של החברה החרדית.
אם כי כיום מעמד החרדים בחברה הישראלית הוא אחד הנושאים הבוערים ביותר בישראל, לשמוע רב הקורא לתלמידיו להיכנס לשוק העבודה זה נדיר מאוד. זה בדיוק מה שרב קליטניק עושה. הוא מאמין אדוק בכך שהרוב המכריע של החרדים חייב לשלב עבודה עם לימוד תורה. מה שהרב קליטניק עושה זה לנסות לרפא את הבעיה בישראל על-ידי סיוע לחרדים ללמוד מקצוע שיאפשר להם להיכנס לשוק העבודה.
מתלות לעצמאות
הרעיון הוא פשוט: לעזור לכמה שיותר גברים ונשים חרדים להיות עצמאים, להתפרנס וכך לקבל כבוד משאר האומה. להיות בעל מקצוע מוביל לקבלת תעסוקה ומובנו להיות מסוגל לפרנס את המשפחה בכבוד, ובכך גם לסייע לכלכלת ישראל. זה גם מסייע לאהבת ישראל, אחדות לאומית ושיתוף פעולה גדל בין הפלג החרדי והחילוני בישראל.
לומדה נותן לחרדים חכה כדי שיוכלו לדוג; מלמד אותם מקצוע שיהפוך אותם לעצמאים. לומדה עוזר לפלג החרדי והחילוני בישראל להיפגש סוף סוף על-רקע משותף ולהעשות אומה מאוחדת יותר. זוהי משוואה פשוטה: כאשר החרדים יהפכו לכוח עבודה, כלכלת ישראל תתחזק, מספר מקבלי ההקצבות יפחתו ומספר ומשלמי המיסים יגדל, במקום שהם יקבלו את כספי משלמי המסים.
אז איך כל זה מתחיל? זה פשוט.
בעת הצורך, שהפך לבעיה יומית, גבר או אישה חרדי (ת)יבוא ללומדה כדי ללמוד וליצור פרנסה. הכלל הוא שלא למשוך חרדים מתוך הישיבה. כאשר רב הישיבה רואה שתלמיד לא הולך להיות חכם תורה או רב, הוא מציע לו ללמוד מקצוע. מקצוע ניתן לרכוש בלומדה. במכון הפונים מקבלים את ההדרכה הדרושה, מקבלים הערכת כישרון ויכולת על פיהם הם ידעו איזה מקצוע לבחור ללמוד שיאפשר לשים אוכל על שולחנם. עם כל מקצוע שהם לומדים הם יהיו תואמים לשוק העבודה ויוכלו להתחרות בו.
על-פי חוק המדינה, יש לשרת בצבא או לשרת בתוכנית שירות לאומי כדי לקבל עבודה, זה אומר לתת בחזרה למדינה. וכאן הקצוות נפגשות. לא תינתן עבודה כדי לשרוד מבלי להשתתף בנטל.
שילוב כזה, שהיה חסר מאז שישראל הפכה למדינה ריבונית, דורש סבלנות. זה לא תהליך של בין לילה.
יהודים שעשו עליה לישראל מכל ארבע כנפות תבל לא הפכו לישראלים תוך לילה. זה דורש מהישראלים לראות בחרדים כעולים חדשים. לאחר הכל הם חיו כחברה נפרדת, ולא כחלק מהאומה כולה, במשך 64 שנים. בוגר לומדה יוכל להעשות לאזרח שווה, לישראלי אמיתי.
המכון מציע קורסים רבים מכל רחבי הקשת המקצועית כגון, הנהלת חשבונות, מחשבים היי-טק, אמנות גרפיקה, צילום, פרסום, נדל"ן, פיננסים, חשמל, טכנאות, אמנות הבישול ואפייה, ואחרים; אפילו מציע קורס לייצור יין שכבר הפיק שמונה עשר יצרני יין מצליחים. מכון לומדה מעיד על שיעור הצלחה מדהים שבו 85% מהבוגרים קיבלו תעודת ממשלה רשמית ומצאו עבודה. עתיד לומדה נראה בהיר וזוהר; כבר עכשיו יש לו השפעה חיובית עצומה על הקהילה החרדית והוא עוזר לפלג החרדי לחדור למשק והחברה בישראל.
ישנן שמונה רמות של צדקה והרמה הגבוהה ביותר, שמעליה אין רמה גבוהה יותר, היא תמיכה ביהודי עד שהוא כבר לא צריך להיות תלוי באחרים. ~ הרמב"ם.
כאשר גבר או אשה חרדי לומדים מקצוע הם מתחילים בדרך חיים חדשה. הם משמשים דוגמה לכל משפחתם וקהילתם. ועם זאת, לדורות החדשים תיהיה דרך חשיבה של עבודה לפרנסה בשילוב עם לימוד תורה. אין יותר לחיות על קצבה אלא דלת פתוחה לעתיד טוב יותר.
לומדה צריך לצבור מלגות נוספות כך שיוכל לקלוט תלמידים רבים נוספים. מלגה יכולה להיות מ-1,000 דולר ועד 6,000 דולר בהתאם לקורס. אם התלמיד(ה) לוקח(ת) קורס לתואר ראשון ממשלת ישראל תסבסד את לימודיו-לימודיה, אך לא קורס ללימוד מקצוע.
זה מה שמכון לומדה צריך: לעזור לכמה שיותר גברים ונשים חרדים ולהעמיד אותם על רגליהם כדי שישתלבו בחברה הישראלית ויתרמו לשלמות ואחדות עם ישראל, למען שלמות ארץ ישראל.
לפרטים נוספים נא לפנות לרב אשר קליטניק בלומדה: רחוב שטראוס 17, ירושלים; טל' +972-(0)2-633-2210 ו-+1-718-510-7161
דואר אלקטרוני: aklitnick@gmail.com

תאריך:  22/07/2012   |   עודכן:  23/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
לנוסחה העקרה של הפצצת בתים ריקים, או של "עופרת יצוקה" תואמת חיזבאללה, יש תחליף והוא - הטלת פצצה מילולית, הרבה יותר זולה ופחות מסוכנת, שראש הממשלה יכול להטיל, עם כישרונו המיוחד להשתמש במילים. אם זה לא ינטרל את השתוללות החיזבאללה, ודאי שזה לא יזיק
זאב בן-יוסף
מאז נולדה הדת הנוצרית עלתה גם האנטישמיות המנסה להמעיט מערכן הממשי הגשמי של ירושלים וארץ ישראל בהעניקה להן מימד רוחני ערטילאי המנותק מהמקום והזמן, כדוגמת המִזמור המפורסם של המשורר האנגלי וויליאם בלייק המתאר את "ירושלים של מעלה", לעומת "ירושלים של מטה" לפי זאב בן-יוסף הירושלמי
איתן קלינסקי
אני רוחש כבוד רב לארגון זכויות האדם הבינלאומי. מוקיר לו תודה שיצא בהודעת גינוי מיידית אך הפעם יש לי שיח ושיג כואב עם ארגון בעל זכויות רבות. איני רוצה לתת במה, עליה ישמיעו טענותיהם מי שהחליטו להעלות על המוקד בלהבות אש חיי אזרחים, שכל אשמתם היא אך ורק זהותם הלאומית
צבי גיל
מדי פעם בפעם, כל אימת שגורם כלשהו, פוליטי או ציבורי, מבקש להכניס קצת הגיון וסדר לאורחות החיים שלנו - קמים עלינו גורמים אינטרסנטיים ומאיימים בפילוג בעם. זאת בשעה שהעם מפולג מזה זמן רב, כאשר הפילוג הדתי שקיים מאז קום המדינה הלך והתרחב ואילו הפילוג הלאומי נוצר מאז מלחמת ששת הימים. שניהם מסכנים את ישראל כמדינה דמוקרטית
יוסף מישל דוד
קיימת התייחסות קבועה מראש לציבור הסרוגים והחרדים: בכל מצב שבו הם נדרשים להתמודד מול המדינה, התוצאה צפויה וידועה מראש. האם אכן, הדברים כל כך פשוטים? ננסה לברר כאן את הדברים...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il