X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנה למחאה ונראה כי תנודת מחירי הדיור, בשוק הנדל"ן של מדינת ישראל, מתרחשת בעיקר באמצעי התקשורת ולא בשטח עצמו כותרות שונות עולות באמצעי התקשורת ומציגות נתונים שונים לגבי צפי מחירי הנדל"ן בישראל
▪  ▪  ▪
לחכות או לרכוש? [צילום: AP]

פעם מספרים על קיפאון וירידת מחירים, ופעם שהקבלנים טוענים כי אין באמת ירידה והמחירים עוד יעלו. בין לבין נכנס לוויכוח גם משרד השיכון המראה נתונים שלו המצביעים על התחלות בניה רבות וירידות מחירים משמעותיות.
המגמות בשוק הנדל"ן בשנה האחרונה מתאפיינות בעיקר במצב לא יציב הניזון בעיקר מהתקשורת. מצד אחד הלקוחות מצפים לירידה משמעותית במחירי הדירות, אך מנגד היזמים אינם מורידים את המחיר באופן משמעותי, ולפעמים לא מורידים בכלל.
דיסאינפורמציה זו מבלבלת את הצרכן הישראלי שכבר באמת לא יודע מה לעשות: האם לחכות לירידת מחירים ואז לרכוש דירה במחיר טוב יותר, או שהמתנה נוספת עשויה להביא רק לעליית מחירים והחלום לרכישת דירה רק ילך וירחק.
הישיבה על הגדר
חוסר הידיעה לבאות ו-"הישיבה על הגדר" גורמים להאטה אמיתית בקצב המכירות בשוק הנדל"ן, אך דווקא מניתוח נתונים אובייקטיביים עולה, כי מי שימתין ולא ירכוש דירה בתקופה הקרובה יגלה כי מחירי הנדל"ן יעלו באופן משמעותי בתקופה הקרובה.
בשורה התחתונה, המחאה גרמה רק להאטה בשוק, אך הביקושים הקשיחים של משפרי דיור נותרו ללא שינוי. המחאה לא גרמה למיתון בענף הנדל"ן, אלא רק להאטה מסוימת, ובחלקה רק באופן זמני.
שנה לאחר המחאה הגדולה, והצפי הוא שמחירי הדירות יעלו בחצי השנה הקרובה בשיעור שבין 3-8% נוספים, בהתאם לערים השונות ואזורי הביקוש. לצערנו, אנחנו היזמים והחברות, לא נושאי בשורה והחלום של הזוגות הצעירים לרכישת דירה רק הולך ומתרחק.
ללא צעדים דרסטיים ויישום של תוכנית לאומית מקיפה בתחום, הנוגעת לכל הנושאים הבעייתיים הגורמים לעיכובים בהתחלות הבנייה ושיטת מכירת הקרקעות, לא יהיה סיכוי להביא לירידת מחירים אמיתית בשוק.

הכותב הוא מנהל השיווק של חברת הנדל"ן ארזים מקבוצת אורון אחזקות והשקעות
תאריך:  24/07/2012   |   עודכן:  24/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנה למחאה: חלום הדירה הולך ומתרחק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה מוזמנת................
אליפזכ  |  24/07/12 17:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד צבי וישנגרד
עו"ד צבי וישנגרד, העוסק רבות בסיוע לבעלי חוב ופושטי רגל, סוקר מספר דרכים בהן ניתן להתמודד עם התמוטטות כלכלית, ומצביע על פתחי מילוט הקיימים בחוק המאפשרים לחייבים לשמוט חובות, ולפתוח בחיים חדשים
אלי אלון
לאורך הכבישים הבין-עירוניים מוצבות בצמוד לתחנות האוטובוסים קופות צדקה גדולות שהוצבו ע"י עמותות חרדיות שונות ומהוות מפגע אסתטי ובטיחותי. התופעה גברה בשנים האחרונות ומספר קופות הצדקה גדל. קופות הצדקה פועלות לכאורה בניגוד לחוק, אז למה הן לא מוסרות במשך שנים כה רבות?
נרי אבנרי
במהלך הקמפיין לראשות הממשלה, אהוד ברק התחייב לגייס בחורי ישיבה. אחרי שנבחר - הקים את ועדת טל. התקשורת הכניסה את חזון השוויון בנטל - להקפאה. עד הקדנציה השנייה של נתניהו. עכשיו העצמות בוערות. הלכתי לארכיון...
אפרים הלפרין
פרקליט מחוז ירושלים, אלי אבראבנל, סבר במקרה של קצב שאין ראיות לאונס, וסבר שבעניין אולמרט התיק עשיר בראיות להרשעתו. השופטים קבעו הפוך לגמרי, אז האם אבראבנל לא היה בקיא בתיקים? או שמא שופטינו לא שופטים על-פי הראיות שבתיק? ומה קורה עם הוודאות השיפוטית? עד כמה תלויות ההחלטות בהרכבים, בנאשם, דמותו, מוצאו ולא במסכת הראיות?
יהודה דרורי
אין בעיני דבר יותר מחליא כאשר איזה תרח זקן קם פתאום, למשוך תשומת לב לעצמו, ובעודו משמיץ את מוסד מבקר המדינה, הפרקליטות, היועץ המשפטי לממשלה והמשטרה, - מזכה בו-זמנית לחלוטין את אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il