X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני פונה לציבור המורים, ששנת תשע"ג תעמוד בסימן המאבק של שימת קץ לתופעה של חברות כוח אדם במערכת החינוך, חברות עֲבָדִים, הגורפות סכומי עתק מהקופה הציבורית. תופעה שחייבות להעלם מהנוף הבית ספרי
▪  ▪  ▪
ללא עבדי הוראה במערכת החינוך [צילום: פלאש 90]

בעוד חודש תתחדש שנת הלימודים. לצערי, למעלה מעשרת אלפים עַבְדֵי הוֹרָאָה יפקדו את מערכת הלימודים גם בשנת הלימודים הקרובה.
התופעה המזוויעה של מורים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם או עמותות, המעסיקות מורים בתנאים של חברות כוח אדם, רק מקבלת ממדים מדאיגים יותר.
שמות מפוצצים של חברות, כמו: "יובלי חינוך" בתל אביב, "מצויינות" ברחבי הארץ, ושם של חברה מסחרית לכל דבר כמו :"מרמנת", המרכזת את פעולותיה בעיקר בירושלים, ועוד שורה ארוכה של חברות מעסיקים מורים המשולבים במערכת השעות הבית ספרית במהלך יום הלימודים, רק בהבדל פעוט - אין להם משכורות בחופשת הקיץ, כמעט ואינם מקבלים משכורת בחודשי החגים - ספטמבר ואפריל. השכר הוא שכר שעתי, ללא ביטחון תעסוקתי ועם חרב פיטורים מהיום להיום. ומורה כזה מלמד את נכדי או את ילדיך, קורא נכבד ..
"מדריך" עם תואר שני
אנו עדים לתופעה, שמנהל בית הספר משלב במערכת השעות מורה, שנשלח לכיתה של ארבעים תלמיד. חברת "מרמנת", למשל, מגדירה את המורה, ששולב על-ידי מנהל בית הספר, רק כמדריך, למרות שמדובר במספרים גדולים של מועסקים בעלי תואר ראשון ושני ותעודות הוראה.
ההגדרה של מדריך באופן טבעי יוצרת אקלים של סטאטוס נמוך יותר של המועסק, הנתפס כבעל כישורים נמוכים יותר מזה של מורה המועסק ישירות על-ידי משרד החינוך. כך באמצעות הגדרה גורפת וחסרת בסיס של כל המועסקים בסטאטוס של מדריך, מוכיחה חברת "מרמנת" שהיא יצרה מצג שווא של הגדרה הנובע מטריקים של תאוות בצע חסרת מעצורים.
על-ידי הגדרת המועסק רק כמדריך שואבת חברת "מרמנת" את החוצפה לתת פירורי שכר מעליב לאדם , שהיא מעסיקה, כשהוא מוצג בפני תלמידיו כמורה לכל דבר.
אם נכונה הטענה של חברת "מרמנת" שהיא מעסיקה מדריכים ולא מורים, הרי לפנינו מפגע חינוכי בדמות חברת ספסרי כוח אדם, השולחת לילדי ישראל אלפי עובדים חסרי הכשרה.
מסתבר, שחברת הָעֲבָדִים "מרמנת" משתמשת בתואר מדריך, תואר פחות ערך לעומת מורה, רק כתכסיס להונאת שכר. במציאות נכון שישנם מדריכים חסרי הכשרה, אבל ישנו ציבור גדול של מועסקים על-ידי "מרמנת" בעלי תואר אקדמי ראשון ואף שני. ישנם גם בעלי תעודת הוראה. אך כולם מוגדרים כמדריכים , שנאלצים לקבל את תכתיבי שכר לפי שעת הוראה בפועל , וכארבעה חודשים ללא שכר ....והתנאים הסוציאליים של מורים בפועל הם רק בחזקת חלום.
ההתקשרות בין משרד החינוך וחברת "מרמנת" וחברות נוספות ברחבי הארץ יצרו שני מישורים של מפגעים: מפגע חינוכי לימודי ומפגע חברתי בלתי נסבל.
תעשיית כסף מחינוך
המפגע הראשון הוא חינוכי לימודי. לא ייתכן שאדם ללא תואר אקדמי יעמוד בפני ציבור תלמידים בכתות. בכיתה הוא מופיע כמורה, אך המעסיק רואה בו מדריך.
המפגע השני הוא חברתי, המתבטא בתנאי ההעסקה. חברת "מרמנת", כאחת החברות הגדולות והמובילות ב"שוק תעשיית הכסף מחינוך", מכלילה את כולם בתואר מדריך רק כדי ליצור מצג שווא, המצדיק מתן שכר רעב לציבור גדול של מועסקים בעלי הכשרה אקדמית.
מבזה ומבייש לקרוא את חוזה העסקה, שזכתה חברת "עתיד", שתעסיק בשנת תשע"ג את 1,500 מורי היל"ה, העובדים בחזית החינוכית הקשה ביותר עם נוער, שנפלט מכל המערכות הלימודיות.
כן, עיני צרה ברווחי העתק של חברות כוח אדם "מרמנת" . מדובר בסכומי עתק של רווחים מהקופה הציבורית לחברה המספסרת בתנאי העסקה של עודי חינוך במדינת ישראל.
צורת העסקה פוגענית זו מתאפשרת, כי קיימת עצימת עיניים של משרד החינוך והסכמה בשתיקה של הסתדרות המורים, שאף אינה מעוניינת לאגד את ציבור אלפי חוטבי העצים ושואבי המים במסגרתה.
כמי שעבד עשרות שנים במערכת החינוך, אני מאחל הצלחה לציבור המורים, שיעלה על סדר היום את המחויבות לאלפי המורים, העובדים ללא תנאים סוציאליים.
לא נראה, שמר יוסף ווסרמן עומד לגייס את הסתדרות המורים לקראת שנת הלימודים תשע"ג למאבק צודק לשכר ראוי לאדם עובד ועשית סוף לתופעה המזוויעה, שמורה עובד במערכת החינוך במדינת ישראל בתנאי שכר שונים מעמיתו , המקבל ישירות את שכרו ממשרד החינוך או הרשות המוניציפאלית.
אני פונה לציבור המורים, ששנת תשע"ג תעמוד בסימן המאבק של שימת קץ לתופעה של חברות כוח אדם במערכת החינוך, חברות עֲבָדִים, הגורפות סכומי עתק מהקופה הציבורית. תופעה שחייבות להעלם מהנוף הבית ספרי.

תאריך:  31/07/2012   |   עודכן:  31/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שנת תשע"ג ללא חברות כ"א במערכת החינוך
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 18 ]  כתוב תגובה 
1
ללא חברות כ"א הלימודים יסתיימו
איש עצוב  |  31/07/12 10:12
 
- למגיב החוצפן והעצוב
נורמלי.  |  31/07/12 14:02
 
- יש לי הערכה לציבור המורים
עצוב מהאיש העצוב  |  31/07/12 18:27
 
- איש עצוב אתה דמגוג !!
איתן קלינסקי  |  1/08/12 18:19
 
- בוז למצדדי חברות כוח אדם.
מורה ביובלי חינוך  |  1/08/12 19:31
 
- מאין צץ הטמבל שנקרא איש עצוב
יערה קר.  |  2/08/12 08:14
 
- חבורת יללנים.
איש עצוב  |  2/08/12 08:54
 
- איש עצוב , הטמבליות שלך מחליאה
מורה "מפונק"  |  3/08/12 07:25
 
- הזהרו מהאיש העצוב
א.ס  |  3/08/12 08:30
2
איש עצוב , מסכן מי שהיה מורה  ל"ת
צ.  |  31/07/12 14:13
3
איש עצוב,מסכן מי שהיה מורה שלך
צ.   |  31/07/12 14:18
4
המגזר הערבי נדפק
הצודקת  |  31/07/12 17:49
5
לעקור את תופעת חברות כוח האדם
יש לעקור  |  31/07/12 18:42
6
בושה
צפורה בנאי  |  1/08/12 00:04
 
- מסכים עם ציפורה בנאי
מסכים   |  1/08/12 12:05
7
האסון ב"יובלי חינוך"
מהפכה  |  1/08/12 12:23
8
תהיה שנה ללא מורי קבלן . ל"ת
שנת תשע"ג  |  3/08/12 08:51
 
- תהיה שנת תשע"ג ללא מורי קבלן
מצטרפת למשאלה  |  3/08/12 13:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עמי עצמון, עו"ד מיכל בכר
הסכסוך בין יו"ר ונציגי ועד עובדי הרכבת להנהגת ההסתדרות באשר לדרך ניהול המשא-ומתן עם הנהלת רכבת ישראל חשף בפנינו מציאות משפטית עגומה ומדאיגה: דווקא ההסתדרות החורטת על דגלה את ההגנה על זכויות העובדים, פעלה במקרה דנן באופן נמהר לפיזור נציגות של ועד נבחר וזאת מבלי לאפשר למי שזכויותיהם נפגעו להתגונן באופן אמיתי
מאיר גלבוע
מתוך כתבה בהארץ, שהתחילה בעמוד הראשון, נמשכה אל עמוד 6 והייתה מרוחה שם על כל העמוד, משכה את תשומת ליבי שורה קטנה אחת על מספר הקצינים והשוטרים המועסקים בתפקידי דוברות במשטרה
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
החלטת מיסוי חדשה מאפשרת להשקיע בקרן להשקעות במקרקעין וליהנות משקיפות לצרכי מס גם בקרן שאינה רשומה למסחר בבורסה
רועי אורן
למרות שמקצוע האזרחות הוא חשוב, בכל פרק-זמן מודח המפקח על מקצוע זה בנסיבות שונות ומשונות. השר סער יצטרך להפסיק את מחול השדים הזה ולקבוע תנאי עבודה נאותים על המפמ"ר
עמרי עדיקה
בין מבצע "צרצר " של שנות החמישים למותו של העצור המצרי עומר אבו גרבאן עברו כששים שנה, אבל מנטליות הש"ג נשארה וכואבת ובעיקר מסוכנת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il